stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
-
CrazymudWouter
stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
Ik ben afgelopen zondag terrein wezen rijden met mij Light weight. Heerlijk dagje gehad. Top gereden en lekker gebaggert!
Maar.... mijn motor smoort en slaat af als ik echt zware modder tegenkom. Natuurlijk is het vanzelfsprekend dat er een grens zit aan het vermogen van de motor maar hij is veel sterker geweest. Het is nu echt zo dat als ik een beetje zware bagger tegenkom dat ik met mijn koppeling moet blijven spelen om hem aan de praat te houden. Dat was nooit zo!
Wat kan dit zijn? Ik heb zelf het gevoel dat het aan de brandstoftoevoer licht maar waar moet ik zoeken. Op de weg (ook met 80km/u) rijd de auto gewoon goed. Ik kan me dus niet voorstellen dat het luchttoevoer is want bij hogere snelheden heeft de motor veel meer nodig dan in het terrein. Voor de rest doet de auto eigenlijk gewoon alles zoals het hoort dus maar alleen in de bagger valt hij stil.
Iemand een idee? Alvast bedankt!
Maar.... mijn motor smoort en slaat af als ik echt zware modder tegenkom. Natuurlijk is het vanzelfsprekend dat er een grens zit aan het vermogen van de motor maar hij is veel sterker geweest. Het is nu echt zo dat als ik een beetje zware bagger tegenkom dat ik met mijn koppeling moet blijven spelen om hem aan de praat te houden. Dat was nooit zo!
Wat kan dit zijn? Ik heb zelf het gevoel dat het aan de brandstoftoevoer licht maar waar moet ik zoeken. Op de weg (ook met 80km/u) rijd de auto gewoon goed. Ik kan me dus niet voorstellen dat het luchttoevoer is want bij hogere snelheden heeft de motor veel meer nodig dan in het terrein. Voor de rest doet de auto eigenlijk gewoon alles zoals het hoort dus maar alleen in de bagger valt hij stil.
Iemand een idee? Alvast bedankt!
-
Roy Bruurs
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
opvoerpomp aan het overleiden denk ik. Is relatief goedkoop en makkelijk te vervangen. zag er trouwens goed uit op de foto's en de filmpjes
-
CrazymudWouter
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
Ja was echt een superdag! Heerlijk weer en geweldige bagger! Alleen jammer dat ik vermogen miste... maar dat komt ook wel weer goed.
De opvoerpomp bedoel je daar gewoon de diezelpomp mee?
De opvoerpomp bedoel je daar gewoon de diezelpomp mee?
-
Roy Bruurs
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
nee het pompje op de linkerzijkant van het blok (als je voor het blok staat) zit met 2 bouten vast en word aangedreven door de nokkenas.
-
Roy Bruurs
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
Zoiets bedoel ik
F5045.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7c0f3cd633defc8b067fec4ac6c8a318', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.greenvehicles.nl%2Fsite_images%2FF5045.jpg', 'http://www.greenvehicles.nl/site_images/F5045.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.greenvehicles.nl%2Fsite_images%2FF5045.jpg', '', 13923550, 600, 600, 'Loading image ...', false);
F5045.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7c0f3cd633defc8b067fec4ac6c8a318', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.greenvehicles.nl%2Fsite_images%2FF5045.jpg', 'http://www.greenvehicles.nl/site_images/F5045.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.greenvehicles.nl%2Fsite_images%2FF5045.jpg', '', 13923550, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
CrazymudWouter
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
Ok,
Is hier nog iets aan te zien om te kijken of deze wel of niet goed is of gewoon vervangen in de hoop dat het beter is? Zo ja, zijn deze misschien ergens nieuw te krijgen of moet ik hier 2e hands naar op zoek?
Iemand die iets heeft liggen?????
Is hier nog iets aan te zien om te kijken of deze wel of niet goed is of gewoon vervangen in de hoop dat het beter is? Zo ja, zijn deze misschien ergens nieuw te krijgen of moet ik hier 2e hands naar op zoek?
Iemand die iets heeft liggen?????
-
Roy Bruurs
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
Ik zou hem gewoon vervangen zo duur zijn die dingen niet en omdat het probleem bij jou alleen onder hevige belasting plaatst vind moeilijk te voelen.
Ze zijn nog nieuw te krijgen hoor. Soms zit er een dikke pakking bij en een dunne pakking. Die dikke is voor een 2,5NA en TD en die dunne voor een 200Tdi.
Deze moet jij hebben
paddocks
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e3596cf1ca5ffe6480a13ba4b20b9415', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13927203, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Ze zijn nog nieuw te krijgen hoor. Soms zit er een dikke pakking bij en een dunne pakking. Die dikke is voor een 2,5NA en TD en die dunne voor een 200Tdi.
Deze moet jij hebben
paddocks
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e3596cf1ca5ffe6480a13ba4b20b9415', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13927203, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
Joost88
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
die van mijn 2,5N/A past niet in mijn 2,5 TD. Volgens mij was de steek van de bouten anders.
Iets om op te letten dus...
Iets om op te letten dus...
-
Roy Bruurs
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
hmm volgens mijn geheugen en paddocks zijn die toch wel hetzelfde
Zie link
Tik maar is stc1190 in op de site van paddocks. Lijkt mij raar dat de steek anders is omdat het op wat aan passingen na om het zelfde blok gaat.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9e931c7126f4f14926b361b0f6c8ed0a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13927309, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/04/2011 18:57 door Roy B.
Zie link
Tik maar is stc1190 in op de site van paddocks. Lijkt mij raar dat de steek anders is omdat het op wat aan passingen na om het zelfde blok gaat.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9e931c7126f4f14926b361b0f6c8ed0a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13927309, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/04/2011 18:57 door Roy B.
-
Joost88
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
mijn N/A blok ligt heel ver weg in de hoek, maar als ik er weer bij ben zal ik ze nog eens vergelijken.
Ik weet zeker dat het niet zomaar uit te wisselen was.
Ik weet zeker dat het niet zomaar uit te wisselen was.
-
CrazymudWouter
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
Bedankt voor de reacties!
Er gaat zeker een bestelling bij Paddock aankomen! Nog even kijken wat ik nog meer nodig heb
Ik laat het weten of het vermogen terug is met een nieuwe opvoerpomp!
Groetjes Wout
Er gaat zeker een bestelling bij Paddock aankomen! Nog even kijken wat ik nog meer nodig heb
Ik laat het weten of het vermogen terug is met een nieuwe opvoerpomp!
Groetjes Wout
-
CrazymudWouter
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
Gisteravond een nieuwe opvoerpomp in de auto gezet maar ik heb nog niet echt het gewenste resultaat.
De auto deed het in eerste instantie gewoon goed maar na een tijdje begon hij in te houden en viel uit. Eerst een klein lekkagetje in de slang gevonden waardoor lucht aangezogen werd, hiervoor heb ik een nieuwe slang gemonteerd. Maar weer viel de auto na een stuk rijden uit. Met heel veel moeite start de motor af en toe wel heel even maar valt al snel weer uit.
Wel viel het me op dat de opvoerpomp er iets anders uitziet als de oude. Ten eerst zaten de brandstofaansluitingen bovenop in plaats van aan de zijkant en ten tweede heb het staafje wat in het motorblok gaat (voor de aandrijving van de pomp) een iets andere vorm. Had zelf niet het idee dat dit een probleem zou zijn maar er is toch iets niet goed nu.
Iemand ervaringen of oplossingen hiervoor???
Alvast bedankt
De auto deed het in eerste instantie gewoon goed maar na een tijdje begon hij in te houden en viel uit. Eerst een klein lekkagetje in de slang gevonden waardoor lucht aangezogen werd, hiervoor heb ik een nieuwe slang gemonteerd. Maar weer viel de auto na een stuk rijden uit. Met heel veel moeite start de motor af en toe wel heel even maar valt al snel weer uit.
Wel viel het me op dat de opvoerpomp er iets anders uitziet als de oude. Ten eerst zaten de brandstofaansluitingen bovenop in plaats van aan de zijkant en ten tweede heb het staafje wat in het motorblok gaat (voor de aandrijving van de pomp) een iets andere vorm. Had zelf niet het idee dat dit een probleem zou zijn maar er is toch iets niet goed nu.
Iemand ervaringen of oplossingen hiervoor???
Alvast bedankt
-
Roy Bruurs
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
heb je alles ontlucht? Zo ja wanneer is het brandstof filter voor het laatst vervangen? Als er die al lang op zit heb je kans dat die vol met troep zit
-
CrazymudWouter
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik helemaal niks ontlucht heb. Dat is toch gewoon een kwestie van doorstarten? Ik ben ook nog een aardig stuk gesleept waarbij hij telkens startte en weer uitviel. Dan zou je tog zeggen dat de lucht er wel uit moet zijn.
Kan me niet voorstellen dat het de filter is, ten eerste is die niet zo heel oud en ten tweede heb ik voordat ik de pomp heb vervangen nog een aardig stuk gereden. Wat alleen wel raar is dat ik in eerste instantie nog een km of 2 gereden heb nadat hij uitviel. Kan dit brandstof zijn wat nog in het systeem zit of moet het wel iets met de filters zijn?
Er is echt maar 1 type pompt toch? De nieuwe is trouwens degene die jij een paar berichten terug een foto van hebt neergezet. De oude zal ik vanavond even een foto van maken.
Kut is alleen dat de auto nu niet thuis staat.....
Bedankt trouwens voor de snelle reactie!
Kan me niet voorstellen dat het de filter is, ten eerste is die niet zo heel oud en ten tweede heb ik voordat ik de pomp heb vervangen nog een aardig stuk gereden. Wat alleen wel raar is dat ik in eerste instantie nog een km of 2 gereden heb nadat hij uitviel. Kan dit brandstof zijn wat nog in het systeem zit of moet het wel iets met de filters zijn?
Er is echt maar 1 type pompt toch? De nieuwe is trouwens degene die jij een paar berichten terug een foto van hebt neergezet. De oude zal ik vanavond even een foto van maken.
Kut is alleen dat de auto nu niet thuis staat.....
Bedankt trouwens voor de snelle reactie!
-
Roy Bruurs
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
tja die pompjes veranderen wel is qua uiterlijk zolang ze maar hun werk doen.
-
CrazymudWouter
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
Ik ben er gister achtergekomen wat het was. Ja, niet zo handig maar ik heb de diezelslangen verkeerd om gemonteerd! Dus de toevoer was de afvoer en andersom. Superstom maar wel blij dat het zoiets makkelijks was.
Nu kwam ik er alleen gister avond achter dat er uit de motor zelf ook een beetje lucht geblazen word. Dus uit het slangetje uit het motorblok (bij mij zit deze aan mijn snorkelslang bevestigd. (hoop dat jullie nu weten wat ik bedoel).
Ik denk dus dat de opvoerpomp niet mijn probleem is/was. Wat denken jullie dat nu het probleem is? Kleppen niet goed gesteld of moet ik aan de zuigerveren gaan denken? Ik hoop het eerste om eerlijk te zijn.
Groeten Wouter
Nu kwam ik er alleen gister avond achter dat er uit de motor zelf ook een beetje lucht geblazen word. Dus uit het slangetje uit het motorblok (bij mij zit deze aan mijn snorkelslang bevestigd. (hoop dat jullie nu weten wat ik bedoel).
Ik denk dus dat de opvoerpomp niet mijn probleem is/was. Wat denken jullie dat nu het probleem is? Kleppen niet goed gesteld of moet ik aan de zuigerveren gaan denken? Ik hoop het eerste om eerlijk te zijn.
Groeten Wouter
-
roland1980
Re: stilvallen 2,5 N/A bij zwaar gebruik
bij mijn disco 300tdi had ik een zelfde soort probleem, alleen omgekeerd, ik had alleen vol vermogen(blok draaide alleen op volle toeren)
na de dieselpomp te hebben vervangen was het over, iets met centrifugaalgewichtjes in de pomp hoorde ik later.
na de dieselpomp te hebben vervangen was het over, iets met centrifugaalgewichtjes in de pomp hoorde ik later.