koppelingspedaal
-
Henk Krijnen
koppelingspedaal
Af en toe, als ik de koppelingspedaal op laat komen heb ik ineens een hele korte slag tot het aangrijpen van de koppeling.
Iemand zinnige opmerkingen?
Iemand zinnige opmerkingen?
-
Roy Bruurs
Re: koppelingspedaal
heb je toevallig laatst je hoofdcilinder vervangen? En niet goed afgesteld?
-
Exfietser
Heb je ergens lekkage? (Druppels aan je pedaal of onder je belhuis?) Raak je koppelingvloeistof kwijt? Welke wagen heb je?
De moeren van de pedaal kunnen losgelopen zijn alleen is dit niet erg waarschijnlijk. Vermoedelijk gewoon een lekkende cilinder. Uurtje knutselen en dan is het weer goed. Slangetje kan ook gaar zijn maar ik denk niet dat dat nu het probleem is.
En als het een defender is kan de hefboom nog gaar zijn.
Het is een kwestie van tijd voor je koppeling niet meer ontkoppeld kan worden. Maar zonder koppeling kun je ook rijden hoor. Don't ask me how.
Arnold.
De moeren van de pedaal kunnen losgelopen zijn alleen is dit niet erg waarschijnlijk. Vermoedelijk gewoon een lekkende cilinder. Uurtje knutselen en dan is het weer goed. Slangetje kan ook gaar zijn maar ik denk niet dat dat nu het probleem is.
En als het een defender is kan de hefboom nog gaar zijn.
Het is een kwestie van tijd voor je koppeling niet meer ontkoppeld kan worden. Maar zonder koppeling kun je ook rijden hoor. Don't ask me how.
Arnold.
-
Henk Krijnen
Ja, ik heb wel afgebladerde verf op m'n koppelingspedaal, maar dat zat er ook al op voor de hoofdkoppelingscilinder gewisseld is indertijd. Het fenomeen trad enkele keren op vorige zomer. Daarna niets meer gemerkt. De laatste tijd, nadat ik de vloeistof vernieuwd en goed ontlucht heb, regelmatiger. Vanacht de koppelingspedaal ingedrukt laten staan en eens afwachten wat het oplevert.
-
Henk Krijnen
Het gaat om een LHD 109 Sw uit 1976. Lastig met het linker spatbord heb ik begrepen, dat moet er perce af?
Heb al een hoofdcilinder besteld om te vernieuwen.
Ook een nacht de pedaal naar beneden houden werkte niet.
Heb al een hoofdcilinder besteld om te vernieuwen.
Ook een nacht de pedaal naar beneden houden werkte niet.
-
larotijn
Beste Henk,
In tegenstelling wat het werkplaats handboek aangeeft hoeft het spatbord er niet af hoor alleen de spatplaat binnenin het scherm incl beschermkapje van het stuurhuis moet verwijderd worden,koppelingsleiding los en ik meen 6 bouten van het pedaalkluster los draaien en je kan het hele zwikje met wat draaien en wurmen er zo uithalen en kan je op de werkbank de cilinder perfect vervangen.Dit scheeld weer een hoop sleutel werk met je spatbord.O ja mocht je een pedaalrubber op je pedaal hebben zitten moet deze er ook van af anders past het pedaal net niet door het gat.
succes
Martijn
In tegenstelling wat het werkplaats handboek aangeeft hoeft het spatbord er niet af hoor alleen de spatplaat binnenin het scherm incl beschermkapje van het stuurhuis moet verwijderd worden,koppelingsleiding los en ik meen 6 bouten van het pedaalkluster los draaien en je kan het hele zwikje met wat draaien en wurmen er zo uithalen en kan je op de werkbank de cilinder perfect vervangen.Dit scheeld weer een hoop sleutel werk met je spatbord.O ja mocht je een pedaalrubber op je pedaal hebben zitten moet deze er ook van af anders past het pedaal net niet door het gat.
succes
Martijn
-
Henk Krijnen
Wat een opluchting. ZIt met de LPG-verdamper aan die kant en zag er erg tegenop. Bedankt!