Hallo,
Ik heb een vraag. Ik wil een Defender uit 1984 kopen waarvan de motor is omgebouwd van een 2.5 naar 300Tdi. Nu staat deze ombouw nog niet op kenteken.
Mijn vraag is, ga ik hier problemen mee krijgen bij de RDW?
Bedankt voor jullie hulp.
Eddy
motor ombouw Defender 110 2.5 naar 300Tdi
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: motor ombouw Defender 110 2.5 naar 300Tdi
heeft ze wel al Nederlands kenteken, of moet je haar nog invoeren?
let dan heeeel goed op chassis# & V5 formulier, en uitvoering: lift-up deurhandels, ribbels in dak......
en als ze al NL kenteken heeft: NEE, geen probleem, is en blijft een 4 cilinder diesel, alleen je KW is anders ( en gelukkig niet de wegenbelasting )
je zou dan je papieren met een briefje op kunnen sturen ( aangetekend!!) naar Veendam, en je krijgt de wijziging vanzelf weer thuis, geloof € 30,- oid.
maar het hoeft niet ( ik heb een 200TDi erin, en 2/5 NA op papieren , no probs)
let dan heeeel goed op chassis# & V5 formulier, en uitvoering: lift-up deurhandels, ribbels in dak......
en als ze al NL kenteken heeft: NEE, geen probleem, is en blijft een 4 cilinder diesel, alleen je KW is anders ( en gelukkig niet de wegenbelasting )
je zou dan je papieren met een briefje op kunnen sturen ( aangetekend!!) naar Veendam, en je krijgt de wijziging vanzelf weer thuis, geloof € 30,- oid.
maar het hoeft niet ( ik heb een 200TDi erin, en 2/5 NA op papieren , no probs)
-
nijmedw
Re: motor ombouw Defender 110 2.5 naar 300Tdi
Staat al op NL kenteken, en is zelfs ook al gekeurd tot april 2012.
Ik verwacht ook niet dat je zomaar in de problemen komt, de politie of RDW onderweg zal niet heel de auto ondersteboven zetten en concluderen dat het motorblok niet origineel is. Maar ik zit meer te denken aan een ongeluk en hoe de verzekering daar mee omgaat.
Bedankt voor de snelle reactie.
Eddy
Ik verwacht ook niet dat je zomaar in de problemen komt, de politie of RDW onderweg zal niet heel de auto ondersteboven zetten en concluderen dat het motorblok niet origineel is. Maar ik zit meer te denken aan een ongeluk en hoe de verzekering daar mee omgaat.
Bedankt voor de snelle reactie.
Eddy