net terug van weekendje Fürstenau
-
Bart van Dessel
net terug van weekendje Fürstenau
Ik ben vanmiddag terug gekomen van een weekendje Fürstenau, het was erg gezellig met een vast ploegje 4x4 vrienden (ik ben enigste met een LR) waar we ieder jaar een weekend mee weggaan. We gaan om ons lekker uit te leven, zoeken de zwaarste routes op om ons zelf en de auto's flink op de proef te nemen. En ik moet natuurlijk altijd weer bewijzen dat een Range Rover veel beter is als een Wrangler of Cherokee waar de rest mee rijden. Het motortje van de lier is de hele dag lekker op temperatuur geweest om de J**ps steeds weer te redden:-). Vorig jaar zijn we naar Mammut geweest en om eerlijk te zijn vond ik dat terrein véél mooier met veel zwaardere stukken en een veel mooiere omgeving. Over het algemeen was ik toch wel teleurgesteld over Fürstenau, het is een erg groot terrein maar 80% zijn eigenlijk alleen maar paadjes door het bos zonder avontuur die met een Ford Mondeo ook te nemen zijn. Wat ook meespeelt is dat het erg droog was, weken niet geregend, en weinig tot geen water of blubber te bekennen. Het schoon spuiten van de auto, water-spoelbakken en parkeer- cq sleutelgelegenheid is wel goed verzorgd. Maar ik ben er geweest en kan er over mee praten, volgende keer doen we weer een dagje Bilstain of een weekendje Mammut. Als je geen kampeerliefhebber bent (zoals ik) dan kan ik je hotel-restaurant Mol erg aanbevelen!! Ligt een paar honderd van het terrein af en alles is daar uitstekend verzorgd, fijne slaapkamers, gezellige mensen (Nederlanders uit Hogeveen) lekker diner én ontbijt met alles erop en eraan en heel leuk geprijst!
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Edward
Re: net terug van weekendje Fürstenau
Het is nu ook wel héél errug droog in Fürstenau. Gan nog maar eens terug als er weer genoeg water gevallen is, dan zijn een hele hoop van die paden hele lange waterbakken die nauwelijks te nemen zijn.
Ben er twee weken ook geweest en het was doodsaai. Maar het kán een mooi terrein zijn.
Mammut is wel specialer door de hellingn die Fürstenau mist.
Ben er twee weken ook geweest en het was doodsaai. Maar het kán een mooi terrein zijn.
Mammut is wel specialer door de hellingn die Fürstenau mist.
-
Bart van Dessel
Edward, ik geloof je meteen, als het flink geregend heeft dan zal het heel anders zijn, maar Mammut is gewoon specialer door z'n omgeving en prachtige lange hellingen en afdalingen. Waar wij trouwens geslapen en gegeten hebben: www.gasthofmol.com [landrover.startpagina.nl] Geen aandelen, wel tevredenheid dus zie dit als een goede tip ipv sluikreclame
-
disco1992
hey bart,
nu snap ik je reactie aan de telefoon gisteren ik verstond je niet zo goed als dat je normaal in je vrachtwagentje zit
geen spectaculaire foto's gemaakt ondanks het terrein wat droog was???
ben benieuwd
disco1992
nu snap ik je reactie aan de telefoon gisteren ik verstond je niet zo goed als dat je normaal in je vrachtwagentje zit
geen spectaculaire foto's gemaakt ondanks het terrein wat droog was???
ben benieuwd
disco1992
-
Bart van Dessel
Zaterdags om 18.05 uur zit ik echt niet in m'n truckie, alleen 's maandags en nog 1 of 2 dagen, de rest v.d. dagen kan ik aan m'n hobby besteden Toen je belde zat ik aan m'n weetikhoeveelstepilsje.....
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Edward
Ben het direct met je eens dat Fürtenau te valk is om het spectaculaire van Mammut te evenaren. Daar kun je nog wel eens echt bang worden!
Maar voor mij is Fürstenau minder dan een uurtje rijden, dus af en toe ga ik er wel eens spelen. Wij kamperen er meestal, kampvuurtje erbij op het mobiele terras, paar biertjes dan is het een gezellig dagje.
Maar voor mij is Fürstenau minder dan een uurtje rijden, dus af en toe ga ik er wel eens spelen. Wij kamperen er meestal, kampvuurtje erbij op het mobiele terras, paar biertjes dan is het een gezellig dagje.
-
Bart van Dessel
Als het een uurtje rijden is dan is het wel te doen en gezelligheid maak je zelf, als die er is dan is het al voor 90% geslaagd. Maar wij moeten er 3 uur voor rijden, offroad-auto op de trailer en dan ligt je verwachtingspatroon zowiezo wat hoger. Bilstain is voor mij een uurtje rijden en daar gaan we binnenkort naar toe. Dat kan pas griezelig zijn, vooral als het geregend heeft, en dat zoeken we juist op, uitlaatklep noemen ze dat.
Ik was vandaag om 12 uur thuis, na het ontbijt vertrokken, maar m'n J**P-vrienden zijn rond 15 uur vertrokken en zijn op de prov.weg aangehouden door de politie, dikke boete omdat er met een bedrijfswagen met aanhanger werd gereden op zondag, mag schijnbaar niet. Ik dacht dat dat alleen niet mocht bij 7,5 ton en zwaarder.
Gr, Bart
Ik was vandaag om 12 uur thuis, na het ontbijt vertrokken, maar m'n J**P-vrienden zijn rond 15 uur vertrokken en zijn op de prov.weg aangehouden door de politie, dikke boete omdat er met een bedrijfswagen met aanhanger werd gereden op zondag, mag schijnbaar niet. Ik dacht dat dat alleen niet mocht bij 7,5 ton en zwaarder.
Gr, Bart
-
vossehoff
Volgende keer even in de winter gaan, al die zandpaden op de zwarte route veranderen dan in hele vieze diepe vettige modder en waterbakken (tot boven je dak als je wilt). Dan ligt je gemiddelde snelheid ongeveer gelijk aan je lier.
Wij zijn er bij relatief droog weer geweest (vier weken geen regen gehad toen) en dat was nog genoeg om een Volvo 6x6 vast te zetten op een aantal plekken.
gr Niels
Wij zijn er bij relatief droog weer geweest (vier weken geen regen gehad toen) en dat was nog genoeg om een Volvo 6x6 vast te zetten op een aantal plekken.
gr Niels
-
Tinus 110
vossehoff Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgende keer even in de winter gaan, al die
> zandpaden op de zwarte route veranderen dan in
> hele vieze diepe vettige modder en waterbakken
> (tot boven je dak als je wilt). Dan ligt je
> gemiddelde snelheid ongeveer gelijk aan je lier.
>
> Wij zijn er bij relatief droog weer geweest (vier
> weken geen regen gehad toen) en dat was nog genoeg
> om een Volvo 6x6 vast te zetten op een aantal
> plekken.
>
> gr Niels
Hoi Niels, ik was er in Januari na een paar weken diepe diepe vorst ... voelde spectaculair om 5cm ijs kapot te rijden (snoWhite werd ijsbreker) ook lieren was erg nodig. Onder al dat ijs zat heel veel blubber, diep en zuigend. Maar een bevroren terrein - zowel de zwarte piste in Furstenau als de zandafgraving - vond ik niet echt bevorderlijk voor het materiaal.
edit Zit nog steeds met een akelig snerpend geluid bij links insturen bij 15kmh....
verder vind ik Furstenau prima - inderdaad omdat het uurtje rijden vanuit Delden is. Kan me overigens ook wel in het gevoel van Bart vinden - op Furstenau heb je de vele blubber nodig om het gaaf te maken, maar op gegeven moment wil je ook wel wat meer hoogteverschil.
ik ga Mammut maar eens opzoeken denk ik.
gr
Martijn
[twitter.com]
web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8bac6628532599ad81dd8cf443ccd482', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', 'http://gallery.me.com/tenbroeke/100150/DSC_1260small/web.jpg?ver=12963341170001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', '', 13911580, 600, 600, 'Loading image ...', false);
One-Ten 200Tdi SW - momenteel kamperend op www.campingmaka.be !
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2011 21:09 door Tinus 110.
> Volgende keer even in de winter gaan, al die
> zandpaden op de zwarte route veranderen dan in
> hele vieze diepe vettige modder en waterbakken
> (tot boven je dak als je wilt). Dan ligt je
> gemiddelde snelheid ongeveer gelijk aan je lier.
>
> Wij zijn er bij relatief droog weer geweest (vier
> weken geen regen gehad toen) en dat was nog genoeg
> om een Volvo 6x6 vast te zetten op een aantal
> plekken.
>
> gr Niels
Hoi Niels, ik was er in Januari na een paar weken diepe diepe vorst ... voelde spectaculair om 5cm ijs kapot te rijden (snoWhite werd ijsbreker) ook lieren was erg nodig. Onder al dat ijs zat heel veel blubber, diep en zuigend. Maar een bevroren terrein - zowel de zwarte piste in Furstenau als de zandafgraving - vond ik niet echt bevorderlijk voor het materiaal.
edit Zit nog steeds met een akelig snerpend geluid bij links insturen bij 15kmh....
verder vind ik Furstenau prima - inderdaad omdat het uurtje rijden vanuit Delden is. Kan me overigens ook wel in het gevoel van Bart vinden - op Furstenau heb je de vele blubber nodig om het gaaf te maken, maar op gegeven moment wil je ook wel wat meer hoogteverschil.
ik ga Mammut maar eens opzoeken denk ik.
gr
Martijn
[twitter.com]
web.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8bac6628532599ad81dd8cf443ccd482', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', 'http://gallery.me.com/tenbroeke/100150/DSC_1260small/web.jpg?ver=12963341170001', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fgallery.me.com%2Ftenbroeke%2F100150%2FDSC_1260small%2Fweb.jpg%3Fver%3D12963341170001', '', 13911580, 600, 600, 'Loading image ...', false);
One-Ten 200Tdi SW - momenteel kamperend op www.campingmaka.be !
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2011 21:09 door Tinus 110.
-
Wim Smallenbroek
Wou ook even reageren op wat bart vond,ja weken droog geen hoogte (op de lier heuvel na dan) geen leisteen zoals in bilstain of frankrijk.
geen lange afdalingen of beklimmingen moeilijke paden zijn er de laatste weeken niet door al dat bos wat veel water opdrinkt.
je verwachtings patroon was dit keer hoog en daardoor valt het tegen dat je met meer dan 100 wagens kunt rijden zonder dat je in een treinje zit
of steeds moet wachten op anderen.nu heb je moeten wachten op mensen die de weg kwijt waren en zich niet meer konden oriënteren of de weg niet meer terug wisten.en dat allemaal zonder dat er veel water was,kom je namelijk in een natte periode dan kan het zo zijn dat je op meerdere paden de gehele dag moet lieren.
ook zeer vervelend natuurlijk maar wat wil je ook er is voor ieder wat wils.
je kunt het niet iedereen naar de zin maken en het weer hebben we al helemaal niet in de hand,vind het wel jammer dat er steed mensen komen die zich niet kunnen beheersen als ze in een 4x4 rijden (kapotte uitlaten/te hard rijden/maling hebben aan de natuur/en maar denken dat ze alleen zijn op de wereld) dacht dat we met voertuigcontrole bezig zijn en dat ook naar de buiten wereld uitdragen in plaats van crossen zoals dat heet in de volks mond.
ik heb weer een mooi weekend gehad in furstenau ondanks dat ik er bijna elk weekend ben.
groetjes
Wim
geen lange afdalingen of beklimmingen moeilijke paden zijn er de laatste weeken niet door al dat bos wat veel water opdrinkt.
je verwachtings patroon was dit keer hoog en daardoor valt het tegen dat je met meer dan 100 wagens kunt rijden zonder dat je in een treinje zit
of steeds moet wachten op anderen.nu heb je moeten wachten op mensen die de weg kwijt waren en zich niet meer konden oriënteren of de weg niet meer terug wisten.en dat allemaal zonder dat er veel water was,kom je namelijk in een natte periode dan kan het zo zijn dat je op meerdere paden de gehele dag moet lieren.
ook zeer vervelend natuurlijk maar wat wil je ook er is voor ieder wat wils.
je kunt het niet iedereen naar de zin maken en het weer hebben we al helemaal niet in de hand,vind het wel jammer dat er steed mensen komen die zich niet kunnen beheersen als ze in een 4x4 rijden (kapotte uitlaten/te hard rijden/maling hebben aan de natuur/en maar denken dat ze alleen zijn op de wereld) dacht dat we met voertuigcontrole bezig zijn en dat ook naar de buiten wereld uitdragen in plaats van crossen zoals dat heet in de volks mond.
ik heb weer een mooi weekend gehad in furstenau ondanks dat ik er bijna elk weekend ben.
groetjes
Wim
-
plaetje
Bart, je mag in duitsland op zondag niet met een bedrijfswagen rijden.
En zeker niet met een aanhanger ( de meeste dienders letten er niet op).
Maar als je naar Aken gaat kom dan zaterdag terug of rij zo snel mogelijk naar Vaals en niet over de autoweg.
Neem geen auto met een bedrijfs reklame.
Hier in mijn dorp zijn er al mensen bekeurt die met een aannemers bus en een karavan bekeurt zijn op zondag.
plaetje
En zeker niet met een aanhanger ( de meeste dienders letten er niet op).
Maar als je naar Aken gaat kom dan zaterdag terug of rij zo snel mogelijk naar Vaals en niet over de autoweg.
Neem geen auto met een bedrijfs reklame.
Hier in mijn dorp zijn er al mensen bekeurt die met een aannemers bus en een karavan bekeurt zijn op zondag.
plaetje
-
Bart van Dessel
plaetje Schreef:
> Bart, je mag in duitsland op zondag niet met een
> bedrijfswagen rijden.
> En zeker niet met een aanhanger ( de meeste
> dienders letten er niet op).
> Maar als je naar Aken gaat kom dan zaterdag terug
> of rij zo snel mogelijk naar Vaals en niet over de
> autoweg.
> Neem geen auto met een bedrijfs reklame.
> Hier in mijn dorp zijn er al mensen bekeurt die
> met een aannemers bus en een karavan bekeurt zijn
> op zondag.
>
> plaetje
Hoi Jo,
de markt is op zaterdag dus wat er op zondag niet mag daar heb ik geen last van. Einde markt ga ik snel naar huis naar vrouw en m'n kids, toch bedankt voor de tip!
Gr, Bart
> Bart, je mag in duitsland op zondag niet met een
> bedrijfswagen rijden.
> En zeker niet met een aanhanger ( de meeste
> dienders letten er niet op).
> Maar als je naar Aken gaat kom dan zaterdag terug
> of rij zo snel mogelijk naar Vaals en niet over de
> autoweg.
> Neem geen auto met een bedrijfs reklame.
> Hier in mijn dorp zijn er al mensen bekeurt die
> met een aannemers bus en een karavan bekeurt zijn
> op zondag.
>
> plaetje
Hoi Jo,
de markt is op zaterdag dus wat er op zondag niet mag daar heb ik geen last van. Einde markt ga ik snel naar huis naar vrouw en m'n kids, toch bedankt voor de tip!
Gr, Bart
-
Bart van Dessel
Hoi Wim,
ik vond de drukte erg meevallen, het terrein is zo groot dat je inderdaad zonder kaart kunt verdwalen en bijna niemand tegen komt. De enige plekken waar we wat nattigheid en modder hadden ontdekt daar was het natuurlijk wel drukker, op de zwarte piste, maar het is dan wel weer leuk om anderen te helpen, al is het een Suzi of Toyo. Ondanks dat m'n verwachtingspatroon wat hoger lag heb ik me wel vermaakt en het is niet m'n bedoeling om het af te kraken, als het een weekje geregend had dan was het inderdaad een heel ander (en leuker) terrein geweest. Ik wil dus niemand tegenhouden om erheen te gaan! Wat betreft je opmerking over malloten met kapotte uitlaten en idioot rijgedrag, er reden zaterdag een paar (helaas Nederlandse) eikels met een zwarte Hilux en een oudere Land cruiser die als echte idioten rond reden, op het verharde terrein bij de wasplaatsen gingen ze echt dwars door de bocht. Zo'n figuren moeten ze direct van het terrein zetten. Super a-sociaal, kwamen aan het dialect te horen ergens uit Brabant, reden rond met een fles bier in de hand. Belachelijk. Deden me een beetje aan Maaskantje denken.
België was ook goed vertegenwoordigd met veel mooie auto's, een redelijk nieuwe Range Rover Sport deed zelfs z'n rondjes. Ik had m'n Camel kleurige RRC 2 drs. bij me, als enigste daar trouwens, verder erg veel Defenders en Discovery's.
Gr, Bart
ik vond de drukte erg meevallen, het terrein is zo groot dat je inderdaad zonder kaart kunt verdwalen en bijna niemand tegen komt. De enige plekken waar we wat nattigheid en modder hadden ontdekt daar was het natuurlijk wel drukker, op de zwarte piste, maar het is dan wel weer leuk om anderen te helpen, al is het een Suzi of Toyo. Ondanks dat m'n verwachtingspatroon wat hoger lag heb ik me wel vermaakt en het is niet m'n bedoeling om het af te kraken, als het een weekje geregend had dan was het inderdaad een heel ander (en leuker) terrein geweest. Ik wil dus niemand tegenhouden om erheen te gaan! Wat betreft je opmerking over malloten met kapotte uitlaten en idioot rijgedrag, er reden zaterdag een paar (helaas Nederlandse) eikels met een zwarte Hilux en een oudere Land cruiser die als echte idioten rond reden, op het verharde terrein bij de wasplaatsen gingen ze echt dwars door de bocht. Zo'n figuren moeten ze direct van het terrein zetten. Super a-sociaal, kwamen aan het dialect te horen ergens uit Brabant, reden rond met een fles bier in de hand. Belachelijk. Deden me een beetje aan Maaskantje denken.
België was ook goed vertegenwoordigd met veel mooie auto's, een redelijk nieuwe Range Rover Sport deed zelfs z'n rondjes. Ik had m'n Camel kleurige RRC 2 drs. bij me, als enigste daar trouwens, verder erg veel Defenders en Discovery's.
Gr, Bart
-
jacob
ja hoor dat mag,
alleen hobbie dan. dus niet met een zakerlijk lading rond rijden.
maar een cross auto moet duiderlijk zijn dat het om hobbie gaat.
Het word lastiger de bedrijf auto van een gargage bedrijf is wat transporten rijd.
maar met de paarde trailer op stap is zeker geen probleem. dus met een hobbie achter de auto ook niet
mvg jacob
alleen hobbie dan. dus niet met een zakerlijk lading rond rijden.
maar een cross auto moet duiderlijk zijn dat het om hobbie gaat.
Het word lastiger de bedrijf auto van een gargage bedrijf is wat transporten rijd.
maar met de paarde trailer op stap is zeker geen probleem. dus met een hobbie achter de auto ook niet
mvg jacob
-
plaetje
ik zie je daar wel (ik kom ook) spullen verkopen.
Plaetje
Plaetje
-
Bart van Dessel
jacob Schreef:
> ja hoor dat mag,
>
> alleen hobbie dan. dus niet met een zakerlijk
> lading rond rijden.
> maar een cross auto moet duiderlijk zijn dat het
> om hobbie gaat.
>
> Het word lastiger de bedrijf auto van een gargage
> bedrijf is wat transporten rijd.
>
> maar met de paarde trailer op stap is zeker geen
> probleem. dus met een hobbie achter de auto ook
> niet
>
>
> mvg jacob
Jacob, ik zal het de jongens doorgeven! Dank voor de tip, als het lukt dan scheelt het € 400,- per auto!
Gr, Bart
> ja hoor dat mag,
>
> alleen hobbie dan. dus niet met een zakerlijk
> lading rond rijden.
> maar een cross auto moet duiderlijk zijn dat het
> om hobbie gaat.
>
> Het word lastiger de bedrijf auto van een gargage
> bedrijf is wat transporten rijd.
>
> maar met de paarde trailer op stap is zeker geen
> probleem. dus met een hobbie achter de auto ook
> niet
>
>
> mvg jacob
Jacob, ik zal het de jongens doorgeven! Dank voor de tip, als het lukt dan scheelt het € 400,- per auto!
Gr, Bart
-
Gert
Hee Bart,
Ik ben ook net terug uit Fürstenau. De sper doet het super. Veel lol gehad in de zandput. Was ook nu erg droog. Veel plezier volgende week
Gert
Ik ben ook net terug uit Fürstenau. De sper doet het super. Veel lol gehad in de zandput. Was ook nu erg droog. Veel plezier volgende week
Gert