bevestigen knop op versnellingspook (LT95)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan-Wijbrand Kolman

bevestigen knop op versnellingspook (LT95)

Bericht door Jan-Wijbrand Kolman »

Hoi,

Beetje suffe vraag:

Gisteren hield ik bij het schakelen voor de zoveelste keer de knop van de versnellingspook los in mijn handen... We hebben dat ding al een geprobeerd vast te zetten door wat tape over het uiteinde van de pook te wikkelen en de knop daar overheen te proppen, maar da's dus allemaal maar tijdelijk.

Wat is de officiële manier?

Op de pook zit bovenaan een stukje draad, hoort er een moer in de knop te zitten? Of hoort dat ding op een andere manier vast te zitten?

Alvast bedankt voor enige suggestie!

--
109"3.5V8 "Stage-1", 1981 | Volvo 245 "Super Polar", 1992
Paul Rasch

Re: bevestigen knop op versnellingspook (LT95)

Bericht door Paul Rasch »

Beste Jan Wijbrand,

Bekend probleem. Een nieuwe knop (FRC5091) is voor €7,80, excl. BTW en verzenden verkrijgbaar bij bv. Craddock.
Je kan ook lijmen met bv. twee componenten vuller of vullende polymax lijnm. Dat laatste kan een rommeltje worden omdat het schuimt, dus goed afplakken.

Heb zelfde polymax variant toegepast.

Groeten Paul Rasch
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Echte engelse constructie idd. Schroefdraad op de pook en dan met een rubbertje in de knop; zodat je hem vast kunt draaien.
Heb zelf een jaartje geleden een nieuwe gekocht; en die zit boven verwachting nog steeds vast.
Maar anders lijkt de polymax variant me ook een prima oplossing.
Gerard E.

Bericht door Gerard E. »

Hoe doe je het dan als je hem weer los moet hebben?
Boelo

Bericht door Boelo »

Ik heb een moer in de knop gelijmd met polymeer kit, zit al 2 jaar!
Groet Boelo
Jan-Wijbrand Kolman

Bericht door Jan-Wijbrand Kolman »

Bedankt voor de suggesties!!

Ik heb wel aan vastlijmen gedacht, maar ik vraag me af of ik daar niet een keer spijt van krijg.... Moet die knop er niet toevallig weer af als ik bijvoorbeeld, weet ik veel, de pook wil verwijderen, of de tunnel los wil halen? Ik denk het niet, maar...

Aan de andere kant, dan kan ik tegen die tijd altijd nog een nieuwe op de kop tikken.

@Gerard E.: Denk je dat de knop verwijderbaar is met een specifieke reden?

@Boelo: ja, een moer er in lijmen, dat zou ook nog kunnen wellicht. Weet je toevallig nog welke maat het is?

groeten, Jan-Wijbrand

--
109"3.5V8 "Stage-1", 1981 | Volvo 245 "Super Polar", 1992
dennisz1971

Bericht door dennisz1971 »

Dag Jan-wijnbrand,

Ik heb hetzelfde euvel gehad en na meerdere malen weer opnieuw getaped te hebben gewoon een nieuwe besteld bij budget parts.

was rond de 9 euro geloof ik.

groet dennis
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Onder in het schuine deel van de knop 3 gaatjes rondom boren en draad in tappen. Dan met 3 inbusboutjes zonder kop vastzetten op de pook. Lengte van de boutjes zodanig kiezen dat ze helemaal in de knop vallen. Zit perfect en houdt bij mij al 50000 km.

Met vriendelijke groeten
Wim Janssen

Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[picasaweb.google.com]
Plaats reactie