Paraboolveren: welke schokbrekers?
-
JustinvS
Paraboolveren: welke schokbrekers?
Voor mijn lightweight ben ik wat aan het speculeren qua opties voor de veren, aangezien ik de huidige veerpakketten wat doorgezakt en krom vind staan.
Een van de opties die in de overweging niet kan ontbreken is natuurlijk een set paraboolveren. Het gaat me dan vooral om een wat soepeler veerkarakteristiek, niet zozeer om een grotere uitslag. Nu heb ik daar al veel over gelezen en nog genoeg leesmateriaal voor de komende tijd, maar iets dat me tot nu toe altijd een beetje onduidelijk is gebleven zijn de combinaties met de schokbrekers. Paraboolveren brengen vooral in het begin van hun leven iets extra hoogte met zich mee, dus een schokbreker die dat aan kan is wenselijk. Maar welke?
Ik weet dat landro.nl parboolverensets met Procomp ES3000 (extra lang) heeft verkocht, maar sinds mijn ervaring en de verhalen rondom de Procomp ES9000 +2 inch schokbrekers voor de 90 ben ik erg terughoudend om weer op Procomp te gokken. Ook al lijken de ES3000 het op de bladverende Land rovers niet zo heel slecht te doen.
Zouden de 109 militaire/1 tons schokbrekers passen? en zo ja, hoe goed passen die bij het nieuwe veerkarakteristiek? (zijn ze bijvoorbeeld niet te zwaar voor de zachtere veerwerking van de parabolen)
Wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn de opties?
En om direct het verhaal maar even tot het uiterste door te trekken: Wat gebeurt er met de schokbrekers als ik er ook nog eens militaire/1 tons shackles bij op doe? (even afgezien van de te korte aandrijfas enzovoorts)
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b56f77dd3ec97018ed570bb98bbe3a50', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13929182, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Een van de opties die in de overweging niet kan ontbreken is natuurlijk een set paraboolveren. Het gaat me dan vooral om een wat soepeler veerkarakteristiek, niet zozeer om een grotere uitslag. Nu heb ik daar al veel over gelezen en nog genoeg leesmateriaal voor de komende tijd, maar iets dat me tot nu toe altijd een beetje onduidelijk is gebleven zijn de combinaties met de schokbrekers. Paraboolveren brengen vooral in het begin van hun leven iets extra hoogte met zich mee, dus een schokbreker die dat aan kan is wenselijk. Maar welke?
Ik weet dat landro.nl parboolverensets met Procomp ES3000 (extra lang) heeft verkocht, maar sinds mijn ervaring en de verhalen rondom de Procomp ES9000 +2 inch schokbrekers voor de 90 ben ik erg terughoudend om weer op Procomp te gokken. Ook al lijken de ES3000 het op de bladverende Land rovers niet zo heel slecht te doen.
Zouden de 109 militaire/1 tons schokbrekers passen? en zo ja, hoe goed passen die bij het nieuwe veerkarakteristiek? (zijn ze bijvoorbeeld niet te zwaar voor de zachtere veerwerking van de parabolen)
Wat zijn jullie ervaringen? Wat zijn de opties?
En om direct het verhaal maar even tot het uiterste door te trekken: Wat gebeurt er met de schokbrekers als ik er ook nog eens militaire/1 tons shackles bij op doe? (even afgezien van de te korte aandrijfas enzovoorts)
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b56f77dd3ec97018ed570bb98bbe3a50', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13929182, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Tom mwl
Re: Paraboolveren: welke schokbrekers?
hoi Justin,
Ik denk dat je met nieuwe parabolen niet direkt langere shackels nodig bent.zeker in vergelijking met oude veren waar je nu over spreekt komt de auto met parabolen al vanzelf wat hoger te staan.
Ik heb RM parabolen met es 9000 procomp schokdempers maar die schokdempers zijn wat mij betreft te stug.Als ik het nog een keer moest doen dan kocht ik er geen 'speciale' dempers meer bij.Jouw idee van de 109 1-ton voordempers lijkt me geen gek plan want die hebben extra lengte.ze zijn ook wel wat stug maar ik denk minder dan die spijkerharde es9000's.Toen ik mijn rm-parabolen erop zette en een keer op de auto duwde toen veerde hij heel mooi zacht en toen ik de procomps erop zette en toen nog eens duwde was ie ineens spijkerhard.Wel heeft de auto een prima wegligging en deint hij nooit.Dat is dan weer een goede eigenschap van die speciale dempers.Achter wordt het wat trouwens wat lastiger met 109 dempers want 109 achterdempers hebben onderaan een draadstaaf met moer en platte ronde rubbers ipv ronde ogen zoals bij de 88 dempers.Dan zou je wat moeten knutselen.
De achterdempers en ook voordempers van een lightweight in nederlandse militaire uitvoering hebben trouwens ook heavy duty dempers en die heb ik toen eens naast civiele dempers gelegd en die waren ook duidelijk wat langer.Dus als die nog goed zijn dan zou je die eerst kunnen gebruiken.
Als het niet bevalt kun je altijd nog langere 'speciale' dempers kopen
Je hoort vaak dat het dempingskarakter van standaard dempers niet past bij de parabolen maar meestal zijn de mensen die dat roepen ook de leveranciers van 'speciale dempers'
Gewoon proberen.succes ermee.
groet,tom
Ik denk dat je met nieuwe parabolen niet direkt langere shackels nodig bent.zeker in vergelijking met oude veren waar je nu over spreekt komt de auto met parabolen al vanzelf wat hoger te staan.
Ik heb RM parabolen met es 9000 procomp schokdempers maar die schokdempers zijn wat mij betreft te stug.Als ik het nog een keer moest doen dan kocht ik er geen 'speciale' dempers meer bij.Jouw idee van de 109 1-ton voordempers lijkt me geen gek plan want die hebben extra lengte.ze zijn ook wel wat stug maar ik denk minder dan die spijkerharde es9000's.Toen ik mijn rm-parabolen erop zette en een keer op de auto duwde toen veerde hij heel mooi zacht en toen ik de procomps erop zette en toen nog eens duwde was ie ineens spijkerhard.Wel heeft de auto een prima wegligging en deint hij nooit.Dat is dan weer een goede eigenschap van die speciale dempers.Achter wordt het wat trouwens wat lastiger met 109 dempers want 109 achterdempers hebben onderaan een draadstaaf met moer en platte ronde rubbers ipv ronde ogen zoals bij de 88 dempers.Dan zou je wat moeten knutselen.
De achterdempers en ook voordempers van een lightweight in nederlandse militaire uitvoering hebben trouwens ook heavy duty dempers en die heb ik toen eens naast civiele dempers gelegd en die waren ook duidelijk wat langer.Dus als die nog goed zijn dan zou je die eerst kunnen gebruiken.
Als het niet bevalt kun je altijd nog langere 'speciale' dempers kopen
Je hoort vaak dat het dempingskarakter van standaard dempers niet past bij de parabolen maar meestal zijn de mensen die dat roepen ook de leveranciers van 'speciale dempers'
Gewoon proberen.succes ermee.
groet,tom
-
ToyRoverlander
Re: Paraboolveren: welke schokbrekers?
Quote Je hoort vaak dat het dempingskarakter van standaard dempers niet past bij de parabolen maar meestal zijn de mensen die dat roepen ook de leveranciers van 'speciale dempers' Of mensen die het nog nooit geprobeerd hebben en alleen maar anderen napraten.. Ik heb er een hele tijd mee rond gereden, para's en die originele armstrong dempers. Reed hartstikke prima!
Quote Ik heb RM parabolen met es 9000 procomp schokdempers maar die schokdempers zijn wat mij betreft te stug Als ik me niet vergis zijn de 9000's (de 9 slaat op de stugheid, 3 is soepel(er), 9 is stug(ger)) eigenlijk voor de schroefgeveerde. Met es3000's had je een soepeler veergedrag gehad. Maar dan deint ie ook wat meer en hangt ie wat meer in de bochten.
One-ton shackles kunnen er wel op. Waar je wel problemen mee krijgt is je voorste aandrijfas. Die is dan eigenlijk NET iets te kort en hij kan de hoeken eigenlijk NET niet aan. Gelukkig is er een cheap-fix. Het deel van de as (de yoke) die je tegen het diff, en de bak,aanschroeft moet je dan vervangen voor die van een RRC. De oren van die yoke zijnnamelijk net iets hoger waardoor de as net wat langer wordt en hij kan de hoeken dan wel aan. (voor alle info zie hier: [forums.lr4x4.com])
--> mod_embed_images_loadimage('a981139b36b26e2c7358163be4d0d4fd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fforums.lr4x4.com%2Findex.php%3Fshowtopic%3D60293%23', 'http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=60293#', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fforums.lr4x4.com%2Findex.php%3Fshowtopic%3D60293%23', '', 13936110, 600, 600, 'Loading image ...', false); .
Rd3390.jpg --> mod_embed_images_loadimage('052a94fea8c669950fc3e1f83f9fce4f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.tukojack.com%2Fimages%2FRd3390.jpg', 'http://www.tukojack.com/images/Rd3390.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.tukojack.com%2Fimages%2FRd3390.jpg', '', 13936110, 600, 600, 'Loading image ...', false);
De auto komt wel redelijk hoog te staan op nieuwe para's en one-ton shackles. Als je DAT doet dan zou ik kijken voor die one-ton dempers. Ik denk dat dat dan wel een goede match zou zijn. Als je normale shackles houdt zou ik kiezen voor de gewone standaard dempers.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2011 09:13 door ToyRoverlander.
Quote Ik heb RM parabolen met es 9000 procomp schokdempers maar die schokdempers zijn wat mij betreft te stug Als ik me niet vergis zijn de 9000's (de 9 slaat op de stugheid, 3 is soepel(er), 9 is stug(ger)) eigenlijk voor de schroefgeveerde. Met es3000's had je een soepeler veergedrag gehad. Maar dan deint ie ook wat meer en hangt ie wat meer in de bochten.
One-ton shackles kunnen er wel op. Waar je wel problemen mee krijgt is je voorste aandrijfas. Die is dan eigenlijk NET iets te kort en hij kan de hoeken eigenlijk NET niet aan. Gelukkig is er een cheap-fix. Het deel van de as (de yoke) die je tegen het diff, en de bak,aanschroeft moet je dan vervangen voor die van een RRC. De oren van die yoke zijnnamelijk net iets hoger waardoor de as net wat langer wordt en hij kan de hoeken dan wel aan. (voor alle info zie hier: [forums.lr4x4.com])
--> mod_embed_images_loadimage('a981139b36b26e2c7358163be4d0d4fd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fforums.lr4x4.com%2Findex.php%3Fshowtopic%3D60293%23', 'http://forums.lr4x4.com/index.php?showtopic=60293#', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fforums.lr4x4.com%2Findex.php%3Fshowtopic%3D60293%23', '', 13936110, 600, 600, 'Loading image ...', false); .
Rd3390.jpg --> mod_embed_images_loadimage('052a94fea8c669950fc3e1f83f9fce4f', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.tukojack.com%2Fimages%2FRd3390.jpg', 'http://www.tukojack.com/images/Rd3390.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.tukojack.com%2Fimages%2FRd3390.jpg', '', 13936110, 600, 600, 'Loading image ...', false);
De auto komt wel redelijk hoog te staan op nieuwe para's en one-ton shackles. Als je DAT doet dan zou ik kijken voor die one-ton dempers. Ik denk dat dat dan wel een goede match zou zijn. Als je normale shackles houdt zou ik kiezen voor de gewone standaard dempers.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2011 09:13 door ToyRoverlander.
-
Gromit
Re: Paraboolveren: welke schokbrekers?
ToyRoverlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> > Je hoort vaak dat het dempingskarakter van
> standaard dempers niet past bij de parabolen maar
> meestal zijn de mensen die dat roepen ook de
> leveranciers van 'speciale dempers'
>
> Of mensen die het nog nooit geprobeerd hebben en
> alleen maar anderen napraten.. Ik heb er een hele
> tijd mee rond gereden, para's en die originele
> armstrong dempers. Reed hartstikke prima!
Ik heb met mijn parabolen EERST met de standaard dempers en daarna met Procomp-3000 gereden. Neem maar van mij aan dat de auto VEEL stabieler op de weg lag met de Pro-Comps!
Ik ga binnenkort parabolen onder mijn Series 2 monteren en daar ga ik waarschijnlijk Monroe's onder zetten. Ik hoor daar goede verhalen over.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2008811dd68cd551b91e0053bbb7dd46', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 13936465, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> > Je hoort vaak dat het dempingskarakter van
> standaard dempers niet past bij de parabolen maar
> meestal zijn de mensen die dat roepen ook de
> leveranciers van 'speciale dempers'
>
> Of mensen die het nog nooit geprobeerd hebben en
> alleen maar anderen napraten.. Ik heb er een hele
> tijd mee rond gereden, para's en die originele
> armstrong dempers. Reed hartstikke prima!
Ik heb met mijn parabolen EERST met de standaard dempers en daarna met Procomp-3000 gereden. Neem maar van mij aan dat de auto VEEL stabieler op de weg lag met de Pro-Comps!
Ik ga binnenkort parabolen onder mijn Series 2 monteren en daar ga ik waarschijnlijk Monroe's onder zetten. Ik hoor daar goede verhalen over.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2008811dd68cd551b91e0053bbb7dd46', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 13936465, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
JustinvS
Re: Paraboolveren: welke schokbrekers?
Bedankt voor de tips!
Het lijkt mij het mooist om er parabolen i.c.m. 1tons
schokbrekers onder te zetten, de 1tons shackles en dan ergens
rond de 255/85R16 banden te gaan zitten. (eventueel 9.00R16)
De achteras dan vervangen voor een (iets bijgedraaide) salisbury,
i.c.m. een ingekorte disco aandrijfas met dubbel kruis (kruisjes
vervangen voor smeerbare types). Dan zijn de montagepunten
van de schokbrekers ook makkelijk te regelen.
Aan de voorkant wou ik de voorpoten van het chassis verlengen
zoals dat gedaan is op de militaire chassis en bijbehorende
shackles zodat het diff niet met de ingaande kant naar beneden
gaat wijzen, en dan werken met een DIY wide angle propshaft
met Range Rover yokes zoals ToyRoverlander voorstelde.
Het enige waar ik me dan nog zorgen over maak is of die
ingekorte discopropshaft het gewone rijden op de weg leuk
gaat vinden, of dat daar een flinke trilling gaat zitten...
Verdere plannen omvatten een body in bronze green,
met sand softtop. Electrisch voor de 2e keer in zijn leven
opnieuw aanleggen en ik twijfel nog of ik er een iets pittigere
motor in moet hangen (nu 2,25 benzine).
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1e46a0e19009ad329f31b335c8d0e239', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13937200, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Het lijkt mij het mooist om er parabolen i.c.m. 1tons
schokbrekers onder te zetten, de 1tons shackles en dan ergens
rond de 255/85R16 banden te gaan zitten. (eventueel 9.00R16)
De achteras dan vervangen voor een (iets bijgedraaide) salisbury,
i.c.m. een ingekorte disco aandrijfas met dubbel kruis (kruisjes
vervangen voor smeerbare types). Dan zijn de montagepunten
van de schokbrekers ook makkelijk te regelen.
Aan de voorkant wou ik de voorpoten van het chassis verlengen
zoals dat gedaan is op de militaire chassis en bijbehorende
shackles zodat het diff niet met de ingaande kant naar beneden
gaat wijzen, en dan werken met een DIY wide angle propshaft
met Range Rover yokes zoals ToyRoverlander voorstelde.
Het enige waar ik me dan nog zorgen over maak is of die
ingekorte discopropshaft het gewone rijden op de weg leuk
gaat vinden, of dat daar een flinke trilling gaat zitten...
Verdere plannen omvatten een body in bronze green,
met sand softtop. Electrisch voor de 2e keer in zijn leven
opnieuw aanleggen en ik twijfel nog of ik er een iets pittigere
motor in moet hangen (nu 2,25 benzine).
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1e46a0e19009ad329f31b335c8d0e239', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13937200, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
ToyRoverlander
Re: Paraboolveren: welke schokbrekers?
Quote Het enige waar ik me dan nog zorgen over maak is of die
ingekorte discopropshaft het gewone rijden op de weg leuk
gaat vinden, of dat daar een flinke trilling gaat zitten... Als jij zorgt dat je de achteras zover achterover kantelt dat de hoek van het kruisje bij het diff 0graden is dan gaat dat helemaal goedkomen met die double-cardan as. Als je hem zelf ingekort hebt kan het zijn dat ie trilt door onbalans, als je het al merkt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
ingekorte discopropshaft het gewone rijden op de weg leuk
gaat vinden, of dat daar een flinke trilling gaat zitten... Als jij zorgt dat je de achteras zover achterover kantelt dat de hoek van het kruisje bij het diff 0graden is dan gaat dat helemaal goedkomen met die double-cardan as. Als je hem zelf ingekort hebt kan het zijn dat ie trilt door onbalans, als je het al merkt.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
WillemNoord
Re: Paraboolveren: welke schokbrekers?
Hoi Justin,
Ben er nog niet uitgebreid mee bezig geweest maar ib drachten liggen complete setjes. Wat vind je daarvan ? Volgens mij vergelijkbaar met dat van Dave (ex Niels) zijn auto. Die vering is mooi alhoewel het op de normale weg minder stabiel is. Daarom wil ik ook niet te hoog gaan.
Mocht je vinden dat ik ook hetzelfde moet doen als jij hoor ik het graag.
Groet,
Willem (zonder auto) Noord
20120925_151340.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7d8664f51210ac144d1551be65495f85', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-F3H15344Nks%2FUGHFIVs-paI%2FAAAAAAAAIco%2F-oOBrz5OecQ%2Fw336-h252-k%2F20120925_151340.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-F3H15344Nks/UGHFIVs-paI/AAAAAAAAIco/-oOBrz5OecQ/w336-h252-k/20120925_151340.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-F3H15344Nks%2FUGHFIVs-paI%2FAAAAAAAAIco%2F-oOBrz5OecQ%2Fw336-h252-k%2F20120925_151340.jpg', '', 13940332, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Ben er nog niet uitgebreid mee bezig geweest maar ib drachten liggen complete setjes. Wat vind je daarvan ? Volgens mij vergelijkbaar met dat van Dave (ex Niels) zijn auto. Die vering is mooi alhoewel het op de normale weg minder stabiel is. Daarom wil ik ook niet te hoog gaan.
Mocht je vinden dat ik ook hetzelfde moet doen als jij hoor ik het graag.
Groet,
Willem (zonder auto) Noord
20120925_151340.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7d8664f51210ac144d1551be65495f85', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-F3H15344Nks%2FUGHFIVs-paI%2FAAAAAAAAIco%2F-oOBrz5OecQ%2Fw336-h252-k%2F20120925_151340.jpg', 'https://lh5.googleusercontent.com/-F3H15344Nks/UGHFIVs-paI/AAAAAAAAIco/-oOBrz5OecQ/w336-h252-k/20120925_151340.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2F-F3H15344Nks%2FUGHFIVs-paI%2FAAAAAAAAIco%2F-oOBrz5OecQ%2Fw336-h252-k%2F20120925_151340.jpg', '', 13940332, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
JustinvS
Re: Paraboolveren: welke schokbrekers?
Hey Willem,
Rob heeft in Drachten de blauwe parabolen van GBsprings liggen, die zijn als ik goed om mij heen kijk best prima. Het schijnt echter dat Paddock na veel (terechte) klachten over de Britpart parabolen is overgestapt naar GBsprings. Omgerekend komt een set bij Paddock dan op ongeveer 305 Euro inc VAT en verzenden, en dan wordt het prijsverschil voor een hollandse student net even wat te groot
Voordeel is wel dat je in Drachten terecht kan voor eventuele garantie mochten de GBsprings toch tegenvallen.
Ik ben van plan ze bij Paddock te bestellen.
De 90 van pa is op zijn +2 inch Britparts in de bochten toch al met zijn spiegels over het asalt aan het schrapen, ik verwacht dan dat de parabolen wel mee vallen
Ik verwacht dat Parabolen icm jouw BF Goodrich 235/85R16 erg mooi staan, maar ik zou de rest van de verhogingen (hopelijk goed voor nog een inch of 2) laten zitten. De parabolen maken het dan in de eerste paar maanden wat hoger, maar zakken dan langzaam terug naar een lichte verhoging. Het lijkt dan inderdaad wat op de LW van Dave.
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ac17698a77139ffcb4b57bd2aa9ac931', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13940508, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/04/2011 16:03 door JustinvS.
Rob heeft in Drachten de blauwe parabolen van GBsprings liggen, die zijn als ik goed om mij heen kijk best prima. Het schijnt echter dat Paddock na veel (terechte) klachten over de Britpart parabolen is overgestapt naar GBsprings. Omgerekend komt een set bij Paddock dan op ongeveer 305 Euro inc VAT en verzenden, en dan wordt het prijsverschil voor een hollandse student net even wat te groot
Voordeel is wel dat je in Drachten terecht kan voor eventuele garantie mochten de GBsprings toch tegenvallen.
Ik ben van plan ze bij Paddock te bestellen.
De 90 van pa is op zijn +2 inch Britparts in de bochten toch al met zijn spiegels over het asalt aan het schrapen, ik verwacht dan dat de parabolen wel mee vallen
Ik verwacht dat Parabolen icm jouw BF Goodrich 235/85R16 erg mooi staan, maar ik zou de rest van de verhogingen (hopelijk goed voor nog een inch of 2) laten zitten. De parabolen maken het dan in de eerste paar maanden wat hoger, maar zakken dan langzaam terug naar een lichte verhoging. Het lijkt dan inderdaad wat op de LW van Dave.
Groeten,
Justin
"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('ac17698a77139ffcb4b57bd2aa9ac931', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13940508, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/04/2011 16:03 door JustinvS.
-
plaetje
Re: Paraboolveren: welke schokbrekers?
ik hen TIC met koni er onder en rij er al 9jaar goed mee, ze zijn er toen door een bedrijf in bergeik onder gezet.
Ben nog steeds tevreden.
plaetje
Ben nog steeds tevreden.
plaetje
-
Nick
Re: Paraboolveren: welke schokbrekers?
De parabolen van GBsprings zijn zwart van kleur, en niet blauw voor zover ik weet. De blauwe parabolen waren "vroeger" van TIC.
Paddock levert inderdaad GBsprings na alle klachten over britpart parabolen. Ik heb zelf ook een set GBsprings parabolen van Paddock en die bevallen, op de bussen na, prima. De veren zakken heel weinig in tot nu toe, en ik heb ze onder mijn ambulance zitten... Alleen de veerbussen houden het nog geen 100 km uit zo onderhand. Aan de achterzijde zijn ze nu (bijna) helemaal kapot, die moet ik binnenkort maar eens vervangen denk ik. Over de veren van GBsprings op zich dus helemaal geen klachten, alleen wel over de bussen. Mijn advies: Als je de veren van GBsprings koopt, mep dan gelijk de bussen eruit en duw er polybushes of originele kwaliteitsbussen in, want dat spul dat er standaard in zit hoort maar op 1 plek thuis, en dat is bij het afval.
De dempers van procomp vind ik trouwens helemaal niet zo slecht als ik soms hoor, misschien omdat ze er nog niet zo lang onder zitten (bijna een jaar) maar ik heb er tot nu toe eigenlijk geen klachten over. Kan ook komen doordat er onder mijn ambulance stabilisatorstangen zitten en ik dus eigenlijk bijna geen last heb van overhangen e.d.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Paddock levert inderdaad GBsprings na alle klachten over britpart parabolen. Ik heb zelf ook een set GBsprings parabolen van Paddock en die bevallen, op de bussen na, prima. De veren zakken heel weinig in tot nu toe, en ik heb ze onder mijn ambulance zitten... Alleen de veerbussen houden het nog geen 100 km uit zo onderhand. Aan de achterzijde zijn ze nu (bijna) helemaal kapot, die moet ik binnenkort maar eens vervangen denk ik. Over de veren van GBsprings op zich dus helemaal geen klachten, alleen wel over de bussen. Mijn advies: Als je de veren van GBsprings koopt, mep dan gelijk de bussen eruit en duw er polybushes of originele kwaliteitsbussen in, want dat spul dat er standaard in zit hoort maar op 1 plek thuis, en dat is bij het afval.
De dempers van procomp vind ik trouwens helemaal niet zo slecht als ik soms hoor, misschien omdat ze er nog niet zo lang onder zitten (bijna een jaar) maar ik heb er tot nu toe eigenlijk geen klachten over. Kan ook komen doordat er onder mijn ambulance stabilisatorstangen zitten en ik dus eigenlijk bijna geen last heb van overhangen e.d.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl