verschillen in 110/Defender stoelen (en vernieuwen bekleding)

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Jan-Wijbrand Kolman

verschillen in 110/Defender stoelen (en vernieuwen bekleding)

Bericht door Jan-Wijbrand Kolman »

Hoi,

Vandaag nieuwe bekleding gekocht voor de Defender stoelen in m'n Stage One. Het zijn de hoezen van zwart vinyl, volgens mij van exmoor trim.

Wat schetst echter mijn verbazing: de nieuwe hoes voor de rugleuning is alleen het "voorpand" van de stoel, niet het "achterpand". Alsof de nieuwe hoes er vanuit gaat dat de bekleding uit twee delen bestaat, terwijl bij die van mij de voorkant en de achterkant van de rugleuning uit één stuk bestaat. De oude bekleding heeft ook een soort kaartenvak aan de achterzijde en die zit dus ook niet op de nieuwe bekleding.

De winkel waar ik de hoezen gekocht heb, gebeld, maar die wist het verder ook niet anders dan een hoes bij een andere leverancier bestellen in hoop dat dat wel een goeie is.

Bestaan er van de 110/Defender stoelen variaties met én zonder kaartenvak op de rugleuning en de bekleding uit één stuk? Is er een verschil tussen 110" stoelen en (oudere) Defender stoelen?

Alvast bedankt voor enige hint in de goeie richting....

--
109"3.5V8 "Stage-1", 1981 | Volvo 245 "Super Polar", 1992
Boelo

Re: verschillen in 110/Defender stoelen (en vernieuwen bekleding

Bericht door Boelo »

De stoelen van een Oneten hebben een hard plastic schaal aan de achterzijde zitten, ik denk dat je een set hoezen hebt voor die stoelen en dat je in je SO dus defender stoelen hebt. Ff omruilen voor een set hoezen bestemd voor defender stoelen!

Groeten Boelo
Marchel

Bericht door Marchel »

Hoi Jan Wijbrand,

Ik heb een aantal defender stoelen met Brit part sets bekleed (complete sets inclusief schuim). Deze zwarte skai sets zijn compleet inclusief achterkant.

Zoals eersre opgemerkt ben ik ook defenderstoelen tegen gekomen met een kunsstof achterkant. Helaas hier nooit stoelhoezen voor gezien.

De laatste keer 2 maanden geleden heb ik een set besteld via Nene overland van Exmoor trim (inclusief voor en achterkant.)(EXT316-LRBK). Dit is een set met voor en achterkant.

Britpart = goedkoper maar zeker ook goed, - punt, stuk skai voor onderkant seat mist. Zwarte skai is in iedere goede stoffenzaak tekoop
Exmoortrim = duurder, ook goed, - punt is dat de lijm/foam om alles te lijmen mist. (gelukkig had ik deze nog van britpart).

Tijdens het bekleden heb ik nu voor het eerst Waeco stoelverwarmingsset aangebracht. (gekocht via www.conrad.nl). Dit werkt goed alleen door de hogere temperaturen nu nog niet goed kunnen proberen.

Jan-Wijbrand ik ken dus niet dezelfde problemen als jij beschrijft. Ik begrijp waar het probleem weg komt maar ik ben de door jou omschrevne stoelhoezen nog niet eerder tegen gekomen als vervanging. Weet je zeker dat het Exmoor-trim hoezen zijn?

M.vr.gr.

Marchel Gerbers
blauwe landrover lightweight, blauwe defender 110
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Nu ben ik wel heel benieuwd wat jullie zo ongeveer aan kosten kwijt zijn , dus bekleding met verzendkosten etc. (+verkeerde leveringen) per stoel en /of zitting of rugleuning .Ik wil dit graag vergelijken met wat ik bij de LR dealer betaal. Daar heb ik wel wat ik bestel . Vr gr Henk B.
Te Papa

Bericht door Te Papa »

Ik heb 2 oudere defenderstoelen gekocht waar ook een kunststof plaat op de achterkant zat. Heb de gehele oude bekleding inclusief deze achterkanten verwijderd en bij Paddock voor 54 pond ex VAT pst. twee retrimsets gekocht (DA 5628 Technostof). Deze sets zijn geheel compleet inclusief nieuwe vullingen, lijm etc. en de voor de rugleuning krijg je een hoes met aan de voorzijde Technostof en aan de achterzijde skai. Ondanks dat het dus iets andere stoelen zijn qua bekleding passen deze retrimsets prima! Hou er rekening mee dat het zitcomfort wel degelijk veranderd. (hoger en stugger)
Jan-Wijbrand Kolman

Ok, dus als ik jullie verhalen goed begrijp, is dit de voorlopige conclusie:

1) Er bestaan "Defender" stoelen met een "harde plastic" achterkant, én er bestaan ook "Defender" stoelen, waarvan de voor- en achterkant één geheel vormt.

2) Van de retrim-sets waar jullie over spreken, vormen voor- en achterkant één geheel, dus het is interessant om uit te vinden, waarom de hoes die ik vandaag kocht, alleen de voorkant van de rugleuning beslaat.

Morgenochtend ga ik *zucht* maar even terug naar de winkel om de rugleuning-hoezen terug te brengen en hopelijk een alternatief te vinden. Te meer daar ik vandaag natuurlijk al wel de zittingen van een nieuwe hoes had voorzien (en dat ziet er dus niet uit hè, mooi strak beklede zittingen met ouwe rugleunigen )

Bedankt voor de reactie zover, ik hou jullie op hoogte...

--
paulus-109

Bericht door paulus-109 »

de vroege one-ten stoelen hebben een kunststof achterplaat, waarschijnlijk heb je de hoes voor dit type stoel gehad.
verschil is vooral de opbouw, de vroege hebben een vaste vuling terwijl de
latere types verend zijn gemonteerd.

paul, dagelijks autobekleder.............
Jan-Wijbrand Kolman

Hoezen zijn keurig netjes terggenomen en ik heb mijn geld terug gekregen. Andere hoezen zijn besteld.

De rugleuning-hoezen waren inderdaad *niet* van Exmoor, van welk merk dan wel weet ik niet. De hoesjes van de hoofdsteunen zijn wel van Exmoor, vandaar mijn aanname. Nou ja, nog even geduld dus.

--
Jan-Wijbrand Kolman

Om dit draad nog even netjes af te ronden:

Inmiddels heb ik de stoelhoezen-uit-één-stuk ook binnen. Nu wel van Exmoortrim. Mooi spul, vooral nu ook de tweede zitrij in het zwart is en de deuren bekleed zijn met mooie deurpanelen. Het oog wil ook wat, tenslotte..:

nieuwe-bekleding-1.jpg --> mod_embed_images_loadimage('aec9bd8ba1934222b5490d162ddaf6d4', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fjw.n--tree.net%2Fstacey%2Fnieuwe-bekleding-1.jpg', 'http://jw.n--tree.net/stacey/nieuwe-bekleding-1.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fjw.n--tree.net%2Fstacey%2Fnieuwe-bekleding-1.jpg', '', 14069948, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Nu nog een hemeltje zien te regelen/bedenken/klussen.

--
Plaats reactie