ombouw defender 1985 2.5d naar 200tdi
-
sanderboer412
ombouw defender 1985 2.5d naar 200tdi
hallo
ik heb een defender van 85 heb er zelf een disco 200tdi ingebouwd
het blok heb ik er zonder enige aanpassing aan de turbo erin kunnen zetten.zelfs de down pipe kan gebruikt worden
Ik heb de versnellingsbak aangepast door middel van een koppelins tunnel van een disco.daardoor komt het blok verder naar voren en hoef je niks te verlengen of gedoe
met de turbo te doen.alleen de motor steunen moeten naar voren
maar dat is zo gedaan. De koelfin komt zelfs weer mooi voor de radiateur
zoals dat hoort.
Ook het motor geluid en warmte in de auo is minder doordat de motor verder van het bulkhead staat..
Dit wou ik aan jullie kwijt. Weet niet of het bekent is. Maar zo heb ik het gedaan.
ik heb een defender van 85 heb er zelf een disco 200tdi ingebouwd
het blok heb ik er zonder enige aanpassing aan de turbo erin kunnen zetten.zelfs de down pipe kan gebruikt worden
Ik heb de versnellingsbak aangepast door middel van een koppelins tunnel van een disco.daardoor komt het blok verder naar voren en hoef je niks te verlengen of gedoe
met de turbo te doen.alleen de motor steunen moeten naar voren
maar dat is zo gedaan. De koelfin komt zelfs weer mooi voor de radiateur
zoals dat hoort.
Ook het motor geluid en warmte in de auo is minder doordat de motor verder van het bulkhead staat..
Dit wou ik aan jullie kwijt. Weet niet of het bekent is. Maar zo heb ik het gedaan.
-
Scratch
Re: ombouw defender 1985 2.5d naar 200tdi
sanderboer412 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit wou ik aan jullie kwijt. Weet niet of het bekent is. Maar zo heb ik het gedaan.
Zo had ik het ook gedaan bij mijn 110TD (ik had het weer afgekeken van Eric Houben) Bijna alles past, alleen 2 verlengstukken aan de oliekoeler slang gezet om de lengte te halen. Ik had wel mijn LT77 omgebouwd met een bell en prise as van een Discovery.
Als je een matje van een 300TDi op de cilinderkop legt, dan houd je iedereen voor de gek dat het een 300TDI is
gr Eric
> Dit wou ik aan jullie kwijt. Weet niet of het bekent is. Maar zo heb ik het gedaan.
Zo had ik het ook gedaan bij mijn 110TD (ik had het weer afgekeken van Eric Houben) Bijna alles past, alleen 2 verlengstukken aan de oliekoeler slang gezet om de lengte te halen. Ik had wel mijn LT77 omgebouwd met een bell en prise as van een Discovery.
Als je een matje van een 300TDi op de cilinderkop legt, dan houd je iedereen voor de gek dat het een 300TDI is
gr Eric
-
G-men (Gargamel)
Minder warmte in de wagen is wel fijn......
Vandaag met de 110 naar GOuda getuft; maar je krijgt wel erg warme voeten.
Vandaag met de 110 naar GOuda getuft; maar je krijgt wel erg warme voeten.
-
Paul Kampeerrover
Daar is ook een matje voor.
Werkt errug goed. Gaat ook over tunnel en een deel over de zitbak, verkrijgbaar in Ede.
Ik heb bovendien de downpipe geisoleerd met onbrandbare band die ook wordt toegepast in de scheepsbouw om uitlaten in de machinekamer te isoleren.
Gr. Paul
Werkt errug goed. Gaat ook over tunnel en een deel over de zitbak, verkrijgbaar in Ede.
Ik heb bovendien de downpipe geisoleerd met onbrandbare band die ook wordt toegepast in de scheepsbouw om uitlaten in de machinekamer te isoleren.
Gr. Paul
-
Puffino
Uitlaattape is verstandig ja. Of mat, weet ik veel hoe die band heet. Isolatieband!
Ik gebruik dat ook, werkt erg goed. Verbluffend.
Ik gebruik dat ook, werkt erg goed. Verbluffend.
-
RoadRocket
waar hebben jullie die tape vandaan gevist? en alleen de downpipe omwikkelt?
robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7f0263a18d0aec2a16325f6bca4bf53c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 13929557, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7f0263a18d0aec2a16325f6bca4bf53c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 13929557, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
-
Puffino
Geen idee of je het goedkoper kan vinden: [www.biesheuvel.nl]
Maar dit is EEN verkoper er van. Wordt veel gebruikt in de TUNING wereld, daar kun je dus ook zoeken.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Maar dit is EEN verkoper er van. Wordt veel gebruikt in de TUNING wereld, daar kun je dus ook zoeken.
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
RoadRocket
ah merci!
zou dit ook merkbaar nut hebben bij een 2.25 benzine-blokje denk je? tape houdt zichzelf vast en hoeft niet vastgezet te worden met slangklem oid?
robert
zou dit ook merkbaar nut hebben bij een 2.25 benzine-blokje denk je? tape houdt zichzelf vast en hoeft niet vastgezet te worden met slangklem oid?
robert
-
sanderboer412
ik heb de downpipe niet eens ingewikkeld.
Het gaat goed zo. Rijdt al een jaar zo
Het gaat goed zo. Rijdt al een jaar zo
-
Puffino
Tape is reflectief, werkt niet OP een uitlaat, maar tegen een schutbord bijvoorbeeld wel. Dan heb je alleen wel een stevig rolletje nodig en daar zijn betere alternatieven voor.
Slangenklemmetje is toch niet zo een punt? Zit goed hoor! Hoeft je uitlaat niet voor los, als je dat bedoelt. Slangenklem kan ook open tenslotte
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Slangenklemmetje is toch niet zo een punt? Zit goed hoor! Hoeft je uitlaat niet voor los, als je dat bedoelt. Slangenklem kan ook open tenslotte
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
Eric_1
Haha goed afgekeken dus..
Ja we hadden in 1998 onze 90 uit 1984 zo al omgebouwd en zo rijdt hij nog steeds rond. Zo past alles netjes origineel met windtunnel en slangen. Inmidels nog diverse 90/110's zo gebouwd.
Groeten
Eric
Ja we hadden in 1998 onze 90 uit 1984 zo al omgebouwd en zo rijdt hij nog steeds rond. Zo past alles netjes origineel met windtunnel en slangen. Inmidels nog diverse 90/110's zo gebouwd.
Groeten
Eric
-
Scratch
het ombouwen van de LT77 gaf nog de meeste problemen, de Prise as was 2cm te kort tov de bellhouse wat resulteerde in een gebroken koppeling plaat. Toen dit euvel was verholpen heb ik nog jaren plezier van de motor en 110 gehad (was jammer dat de 110 uit '87 kwam)
Maar er zijn vele wegen die naar rome leiden, de volgende keer zou ik een 300TDi nemen met een versnellingbak van een Discovery, maar dan met een korte bellhouse (maar dat zijn meer challenge specificatees)
gr Eric
Maar er zijn vele wegen die naar rome leiden, de volgende keer zou ik een 300TDi nemen met een versnellingbak van een Discovery, maar dan met een korte bellhouse (maar dat zijn meer challenge specificatees)
gr Eric
-
G-men (Gargamel)
Puffino Schreef:
> Uitlaattape is verstandig ja. Of mat, weet ik veel
> hoe die band heet. Isolatieband!
>
> Ik gebruik dat ook, werkt erg goed. Verbluffend.
Sander, bedankt voor het adresje. Had nog niet bij biesheuvel gekeken. BCCP heeft het ook, maar die is een stuk duurder, en geen Ideal Het jij de witte of zwarte versie ??
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2011 10:00 door G-men (Gargamel).
> Uitlaattape is verstandig ja. Of mat, weet ik veel
> hoe die band heet. Isolatieband!
>
> Ik gebruik dat ook, werkt erg goed. Verbluffend.
Sander, bedankt voor het adresje. Had nog niet bij biesheuvel gekeken. BCCP heeft het ook, maar die is een stuk duurder, en geen Ideal Het jij de witte of zwarte versie ??
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/04/2011 10:00 door G-men (Gargamel).
-
wesley
hebben jullie de bellhouse van de disco overgezet op de lt77 van de 90'er?
dus k kan inprincipye ook de lt77 van de disco samen met de motor overzetten in een 90?
groetjes wesley
dus k kan inprincipye ook de lt77 van de disco samen met de motor overzetten in een 90?
groetjes wesley
-
Puffino
kan nu effe geen foto laten zien, heb "witte" (in praktijk is dat lichtbruin)
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
Sander Lelieveld
Snorkel.Runde.NL
-
paul kampeerrover
Het spul dat ik gebruik is lint en kan direct om de uitlaat. Vastzetten doe je met ijzerdraad. Is verkrijgbaar bij de scheepsbenodigdhedenzaak en jkost €5,- p.m.
Koppelingsslang die er vlakbij loopt heb ik omwikkeld ( ruim) met alutape.
Gr. Paul
Koppelingsslang die er vlakbij loopt heb ik omwikkeld ( ruim) met alutape.
Gr. Paul
-
Scratch
Ja dat kan makkelijk.
Je versnelling pook komt wel een stuk naar achteren waardoor je een 3e stoel niet meer kunt plaatsen.
Maar plek voor een cubbybox is er nog wel. Lijkt mij wel fijn schakelen, zo naast je.
gr Eric
Je versnelling pook komt wel een stuk naar achteren waardoor je een 3e stoel niet meer kunt plaatsen.
Maar plek voor een cubbybox is er nog wel. Lijkt mij wel fijn schakelen, zo naast je.
gr Eric