Vastzittende remzuiger
-
Richard
Vastzittende remzuiger
Beste mensen,
Vandaag merkte ik na een lange rit bij het uitstappen een stinkende verbrande lucht. Het blijkt de rechterremklauw te zijn.
Deze was erg heet aangelopen. Ik wil er morgen naar gaan kijken en schoonmaken in eerste instantie. Hopenlijk lost dat het probleem op.
Mijn bedoeling is niet de remleidingen los te draaien en te ontluchten etc.
Zijn de cylinders zo schoon te maken in de remklauw? Dus gemonteerd?
Hoe zou ik deze naar buiten kunnen krijgen zonder dat ze eruit springen?
Remblokken eruit en dan een blokje hout o.i.d. ertussen?
Oh ja ik ben alleen , dus overdag geen hulp om het pedaal te bedienen.
RRC uit 82.
Bedankt alvast voor de tips
Vandaag merkte ik na een lange rit bij het uitstappen een stinkende verbrande lucht. Het blijkt de rechterremklauw te zijn.
Deze was erg heet aangelopen. Ik wil er morgen naar gaan kijken en schoonmaken in eerste instantie. Hopenlijk lost dat het probleem op.
Mijn bedoeling is niet de remleidingen los te draaien en te ontluchten etc.
Zijn de cylinders zo schoon te maken in de remklauw? Dus gemonteerd?
Hoe zou ik deze naar buiten kunnen krijgen zonder dat ze eruit springen?
Remblokken eruit en dan een blokje hout o.i.d. ertussen?
Oh ja ik ben alleen , dus overdag geen hulp om het pedaal te bedienen.
RRC uit 82.
Bedankt alvast voor de tips
-
Bart van Dessel
Re: Vastzittende remzuiger
Je zult toch de klauw eruit moeten halen en de klauw moeten reviseren. Als ie vastzit krijg je 'm echt niet gangbaar en weer fatsoenlijk functionerend zonder demontage. Je kunt het alleen prima doen met een Eezi bleed setje. Persoonlijk zou ik dan direct alle remmen doen, ook voor je eigen veiligheid.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Richard
Re: Vastzittende remzuiger
Dag Bart,
reviseren met een dergelijk setje bedoel je?
[www.paddockspares.com]
Ik heb enige tijd geleden de olie vervangen, dat was erg zwarte drap. Ws is door een teveel aan water in de remolie e.a. gaan roesten. Ik volg je advies op.
Ik heb er in ider geval mooi weer bij nu
reviseren met een dergelijk setje bedoel je?
[www.paddockspares.com]
Ik heb enige tijd geleden de olie vervangen, dat was erg zwarte drap. Ws is door een teveel aan water in de remolie e.a. gaan roesten. Ik volg je advies op.
Ik heb er in ider geval mooi weer bij nu
-
harryhottentot@gmail.com
Re: Vastzittende remzuiger
velen ,vergeten dat remolie vocht aantrekt, en verversen niet of nauwelijks....een vergeten deel
-
Dirk109
Re: Vastzittende remzuiger
Ik zou je hele systeem doorspoelen met nieuwe olie en remklauwen voor vernieuwen etc van nieuwe onderdelen voorzien(orgineel gebruiken of anders een goed merk).
Als de olie zo zwart is hoop ik dat het niet binnen de korste keren weer zo is want dan is het wachten op het volgende mankement.
Dirk 109
Als de olie zo zwart is hoop ik dat het niet binnen de korste keren weer zo is want dan is het wachten op het volgende mankement.
Dirk 109
-
Richard
Re: Vastzittende remzuiger
De olie is pas ververst, het hele systeem. Maar de olie daarvoor zat er echt veel te lang in zo te zien.
Ik heb 1 remcylinder los, maar nu. Hoe krijg ik de 4 zuigers eruit?
Perslucht of zijn er andere tips?
(hopenlijk niet eerst de zuigers via de rem eruit persen en dan losdraaien....)
Ik heb 1 remcylinder los, maar nu. Hoe krijg ik de 4 zuigers eruit?
Perslucht of zijn er andere tips?
(hopenlijk niet eerst de zuigers via de rem eruit persen en dan losdraaien....)
-
Bart van Dessel
Re: Vastzittende remzuiger
De remklauw in een degelijke bankschroef zetten, en door het ontluchtingsnippeltje met een luchtpistool voorzichtig wat druk op zetten, je kunt tussen de remzuigers (waar normaal de schijf zit) een frotje papier of een poetsdoek doen zodat de zuiger niet met grof geweld eruit komt. Ik laat de zuiger met gevoel er nét niet uitfloepen, hou 'm dan tegen met een grote (waterpomp-) tang en probeer op deze manier de andere zuiger eruit te laten komen, volg je me? Als de ene er uitkomt dan kun je de andere met een tang er uit wringen. Achter iedere ontluchtingsnippel zitten 2 remzuigers. Daarna de rubber keerringen verwijderen en het buitenste ijzeren kraagje, dan de klauw goed schoonmaken met remmenreiniger en perslucht. Nieuwe keerringen monteren en nieuwe remzuigers met remmenvet monteren. Het ijzeren kraagje is altijd lastig, neem een goede revisieset! Niet zo'n goedkoop setje van Paddock, is rommel.
De boel ontluchten op de ouderwetse manier met 2 personen ( eentje pedaal trappen, de ander nippeltje open en dicht draaien) of met Eezibleed, wat echt goed werkt. Remolie bestaat trouwens niet, is geen olie, het is remvloeistof, chemisch goedje, maar dat maakt natuurlijk geen bal uit.
Als je nog vragen hebt dan stel ze maar, ik zie altijd graag als iemand een remmenbeurt goed aanpakt.
Gr, Bart
De boel ontluchten op de ouderwetse manier met 2 personen ( eentje pedaal trappen, de ander nippeltje open en dicht draaien) of met Eezibleed, wat echt goed werkt. Remolie bestaat trouwens niet, is geen olie, het is remvloeistof, chemisch goedje, maar dat maakt natuurlijk geen bal uit.
Als je nog vragen hebt dan stel ze maar, ik zie altijd graag als iemand een remmenbeurt goed aanpakt.
Gr, Bart
-
Grumpy Old Sil
Re: Vastzittende remzuiger
Met dat setje alleen ga je het niet redden. Reken er maar op dat je ook nieuwe zuigers nodig hebt, die van jouw zullen wel aardig verroest zijn. Let er wel op dat je originele setjes besteld en krijgt. Niet originele passen vaak slecht of helemaal niet en zo'n ringetje is zo verknald en dan heb je weer een nieuw setje nodig. De zuigers zijn ook verkrijgbaar in RVS. Advies is om ze allemaal te doen. Kost effe wat maar dan ben je er wel voor een hele poos zeker van dat alles goed werkt.
Succes.
Edit: Bart was me net voor.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b1ac893a185cd849cf295b5ded36611a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 13914589, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/04/2011 17:46 door Grumpy Old Sil.
Succes.
Edit: Bart was me net voor.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('b1ac893a185cd849cf295b5ded36611a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 13914589, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/04/2011 17:46 door Grumpy Old Sil.
-
bas88pickup
Re: Vastzittende remzuiger
Klauwen kun je prima reviseren, volg de methode van Bart en je gaat van dit:
Foto-PF7BGDFG-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e10042cf2e5264f7404560eee9752700', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PF7BGDFG-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PF7BGDFG-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PF7BGDFG-D.jpg', '', 13914624, 600, 600, 'Loading image ...', false);
naar dit:
Foto-HTHU3NLZ-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7951232b0204737223b03c97591ba6ed', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HTHU3NLZ-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTHU3NLZ-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HTHU3NLZ-D.jpg', '', 13914624, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tot uiteindelijk voor afmontage, dit:
Foto-KKMNFMFY-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7438e539ba8f362b4c9b0947942838ab', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KKMNFMFY-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-KKMNFMFY-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KKMNFMFY-D.jpg', '', 13914624, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zuigers, bij voorkeur RVS, monteren met remmenvet, niet te zuinig mee zijn, onder de stofkap ook remmenvet, en klaar.
Edit, idd, dit zijn geen LR klauwen, maar die van mijn Granada.
Edit2, de klauwen zijn chemisch ontrust voor het lakken, met fosforzuur van HG, gaat uitstekend, nachtje laten weken en bijna alles is weg, wel zeer goed schoon spoelen. Aflakken is gedaan met glans Hammerite zilver, dat zit er nog uitstekend op na 40.000km.
Edit3, ik blijf aan het editten, de boring van de klauw op de laatste foto moest nog schoongemaakt worden, ik heb dat gedaan met Scotchbrite, polijsten tot ie helemaal roestvrij is.
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/04/2011 17:58 door bas88pickup.
Foto-PF7BGDFG-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e10042cf2e5264f7404560eee9752700', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PF7BGDFG-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-PF7BGDFG-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-PF7BGDFG-D.jpg', '', 13914624, 600, 600, 'Loading image ...', false);
naar dit:
Foto-HTHU3NLZ-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7951232b0204737223b03c97591ba6ed', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HTHU3NLZ-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-HTHU3NLZ-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-HTHU3NLZ-D.jpg', '', 13914624, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tot uiteindelijk voor afmontage, dit:
Foto-KKMNFMFY-D.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7438e539ba8f362b4c9b0947942838ab', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KKMNFMFY-D.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-KKMNFMFY-D.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-KKMNFMFY-D.jpg', '', 13914624, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zuigers, bij voorkeur RVS, monteren met remmenvet, niet te zuinig mee zijn, onder de stofkap ook remmenvet, en klaar.
Edit, idd, dit zijn geen LR klauwen, maar die van mijn Granada.
Edit2, de klauwen zijn chemisch ontrust voor het lakken, met fosforzuur van HG, gaat uitstekend, nachtje laten weken en bijna alles is weg, wel zeer goed schoon spoelen. Aflakken is gedaan met glans Hammerite zilver, dat zit er nog uitstekend op na 40.000km.
Edit3, ik blijf aan het editten, de boring van de klauw op de laatste foto moest nog schoongemaakt worden, ik heb dat gedaan met Scotchbrite, polijsten tot ie helemaal roestvrij is.
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/04/2011 17:58 door bas88pickup.
-
Bart van Dessel
Re: Vastzittende remzuiger
Granada is cool!
m'n broer heeft een '79 Capri 2.3S gehad, schitterend, past zo een V8 in....
Gr, Bart
m'n broer heeft een '79 Capri 2.3S gehad, schitterend, past zo een V8 in....
Gr, Bart
-
bouwallrounder
Re: Vastzittende remzuiger
soms wil lucht ook niet, dan kun je in het midden van de zuiger een gat boren en draad intappen(M8 oid). Dan een bout erin en dan draai je de zuiger er zo uit.
Succes!
Grt Erik
Succes!
Grt Erik
-
Richard
Re: Vastzittende remzuiger
Bedankt voor de heldere tekst en uitleg.
Inmiddels weer een stapje verder.
Remklauwen uitbouwen ging prima. Daarna de kanalen schoongeblazen met perslucht, daat zat nog steeds wel vieze drap in, ondanks nieuwe remvloeistof een tijdje terug.
Toen, perslucht erop en inderdaad de ene zuiger ging bijna vanzelf en de andere met wat hulp. Nu ben ik zover dat bij ieder remklauw er nog 1 zuiger tegenwerkt. Bij de een zit de zuiger erin en doet helemaal niets, bij de ander komt ie 3/4 eruit.
Perslucht is niet sterk genoeg. Ik doe inderdaad de truc met de lijmtang, 1 zuiger tegenhouden en hopen dat de ander loskomt. Ik heb er iets wd40 op gespoten en laat het een nachtje staan.
Ik hoorde een tip om het desnoods met een vetpers eruit te persen.
De tip met de bout zie ik wel zitten. De zuigers zijn toch ver heen, corrosie. De een wat meer dan de ander. Dan nu toch maar dieper in de buidel tasten. Het is niet verantwoord om de meeste zuigers te hergebruiken.
Ik ben normaliter een paddockbesteller.
Waar adviseren jullie nu de zuigers en revisiesetjes te bestellen? Kwalitatief goed maar niet de hoofdprijs betalen.
Bedankt.
Inmiddels weer een stapje verder.
Remklauwen uitbouwen ging prima. Daarna de kanalen schoongeblazen met perslucht, daat zat nog steeds wel vieze drap in, ondanks nieuwe remvloeistof een tijdje terug.
Toen, perslucht erop en inderdaad de ene zuiger ging bijna vanzelf en de andere met wat hulp. Nu ben ik zover dat bij ieder remklauw er nog 1 zuiger tegenwerkt. Bij de een zit de zuiger erin en doet helemaal niets, bij de ander komt ie 3/4 eruit.
Perslucht is niet sterk genoeg. Ik doe inderdaad de truc met de lijmtang, 1 zuiger tegenhouden en hopen dat de ander loskomt. Ik heb er iets wd40 op gespoten en laat het een nachtje staan.
Ik hoorde een tip om het desnoods met een vetpers eruit te persen.
De tip met de bout zie ik wel zitten. De zuigers zijn toch ver heen, corrosie. De een wat meer dan de ander. Dan nu toch maar dieper in de buidel tasten. Het is niet verantwoord om de meeste zuigers te hergebruiken.
Ik ben normaliter een paddockbesteller.
Waar adviseren jullie nu de zuigers en revisiesetjes te bestellen? Kwalitatief goed maar niet de hoofdprijs betalen.
Bedankt.
-
ToyRoverlander
Re: Vastzittende remzuiger
Wat dacht je van terwijl de klauw nog aan de leiding/slang zit, maar wel loshangt, iets tussen de blokken doen en dan met het pedaal de zuigers er iig heel ver uitduwen. Dat laatste stukje willen ze vaak wel komen.
That said, ik heb er wel eens één gehad die zelfs met draaiende motor, met bekrachtiging dus, en vol op het pedaal staan er niet uitkwam .....
Daar moest een stalen staaf op gelast worden en losgewrikt worden.... toen kwam alles weer goed
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
That said, ik heb er wel eens één gehad die zelfs met draaiende motor, met bekrachtiging dus, en vol op het pedaal staan er niet uitkwam .....
Daar moest een stalen staaf op gelast worden en losgewrikt worden.... toen kwam alles weer goed
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
-
Joost88
Re: Vastzittende remzuiger
ik probeer idd eerst altijd de zuigers eruit te halen met alles nog aangesloten, maar dan moet je eigenlijk wel met 2en zijn.
Anders met de vertspuit, die doet een paar 100 bar. Dan krijg je ze er zeker uit.
Anders met de vertspuit, die doet een paar 100 bar. Dan krijg je ze er zeker uit.
-
Bart van Dessel
Re: Vastzittende remzuiger
Dit is een goed revisiesetje: [www.paddockspares.com] Er staat een G achter het onderdeelnummer, wil zeggen dat het originele kwaliteit is, en van Lockheed. Ik gebruik altijd de normale zuigertjes van Paddock, geen rvs, bij normaal onderhoud gaan ze jaren mee. RVS is natuurlijk een goede optie, maar geen ervaring mee. Als je een klauw nodig hebt voor revisie dan heb ik nog wel wat "in de bak" liggen die je mag over nemen. Zoals je nu ziet zijn er meerdere zuigers slecht, is bekend verschijnsel. Na de klus geklaard te hebben zul je merken dat je auto beter remt. Ik vind het altijd een leuke klus, per klauw ben ik meestal een klein uurtje bezig, schoon maken, nieuw keerringen erin en zuigertjes. Met een zaterdagje werk moet het te doen zijn, mits je alles in huis hebt, kwestie van bestellen. Zuigers van achter zijn anders als van voor! Ook de revisiesetjes.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Richard
Re: Vastzittende remzuiger
Tja, beide natuurlijk op werkbank liggen. Is nogal omslachtig, weer monteren, ontluchten, en weer loskoppelen.
De vetspuit is dan een handiger alternatief lijkt mij. Wel een flinke plakzooi om schoon te maken. Dat worden flink wat busjes remmenreiniger van de action
De vetspuit is dan een handiger alternatief lijkt mij. Wel een flinke plakzooi om schoon te maken. Dat worden flink wat busjes remmenreiniger van de action
-
Exfietser
Vastzittende remzuiger. Vet er in goed plan?????????
Jullie kennen allemaal dit verhaal? KLIK
Er komen echt ongelukken van als (hydraulische) remvloeistof of de rubbers en pakkingen uit dit soort systemen in contact komen met andere smeermiddelen zoals je die meestal in een vetrspuit vindt maar ook kruipolie, kopervet enz.
Arnold.
Er komen echt ongelukken van als (hydraulische) remvloeistof of de rubbers en pakkingen uit dit soort systemen in contact komen met andere smeermiddelen zoals je die meestal in een vetrspuit vindt maar ook kruipolie, kopervet enz.
Arnold.
-
Joost88
Re: Vastzittende remzuiger. Vet er in goed plan?????????
je bent een klauw aan het reviseren en maakt hem dus weer helemaal schoon als alle zuigers er eenmaal uit zijn.
Ik zie geen problemen.
Ik zie geen problemen.
-
Mud Machine
Re: Vastzittende remzuiger
Als er een zuiger vastzit en je hebt de klauw los kun je de vastzittende zuiger er ook als volgt uitkrijgen.
Klem de remklauw in een bankschroef tpv de bevestigingsogen.
Draai in de leidingaansluiting een ontluchtingsnippel (bv tijdelijk van de andere klauw). Zo ontstaat een gesloten geheel. klauw moet wel gevuld zijn met vloeistof.
Met een grote lijmklem de "losse" zuiger naar binnen duwen. Door de opgebouwde druk komt de andere naar buiten.
Voordeel van deze methode tov de methode met perslucht is dat het veel gecontroleerder (veiliger) gaat. Je kunt ook een veel grotere kracht genereren.
Wat kruipolie op de zuigers en een paar keer op en neer bewegen. Dan voorzichtig eruitdrukken (de vastzittende eerst). Dan kun je de "losse" er als laatste zo uithalen.
Klem de remklauw in een bankschroef tpv de bevestigingsogen.
Draai in de leidingaansluiting een ontluchtingsnippel (bv tijdelijk van de andere klauw). Zo ontstaat een gesloten geheel. klauw moet wel gevuld zijn met vloeistof.
Met een grote lijmklem de "losse" zuiger naar binnen duwen. Door de opgebouwde druk komt de andere naar buiten.
Voordeel van deze methode tov de methode met perslucht is dat het veel gecontroleerder (veiliger) gaat. Je kunt ook een veel grotere kracht genereren.
Wat kruipolie op de zuigers en een paar keer op en neer bewegen. Dan voorzichtig eruitdrukken (de vastzittende eerst). Dan kun je de "losse" er als laatste zo uithalen.
-
Bart van Dessel
Re: Vastzittende remzuiger
DAS EEN GOEIE!! Schreeuwt Bart het uit.....nooit aan gedacht, en dat nog wel van een Helliemonder
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Richard
Re: Vastzittende remzuiger
Bart, inderdaad bij Paddock het zo besteld. Als ik weer een aantal jaren zorgeloos verder kan (tenminste voor het remmendeel) ben ik tevreden.
De revisiesetjes als duurdere versie besteld.
Het remmen gaat nu best zwaar, maar ja geen vergelijking. Ben benieuwd.
De tip met vloeistof is een goede. Maar welke vloeistof? Remvloeistof lijkt mij wat gevaarlijk (spatten) of valt dat mee, of kan er bijv. motorolie in?
Hoor het graag.
Thanks
De revisiesetjes als duurdere versie besteld.
Het remmen gaat nu best zwaar, maar ja geen vergelijking. Ben benieuwd.
De tip met vloeistof is een goede. Maar welke vloeistof? Remvloeistof lijkt mij wat gevaarlijk (spatten) of valt dat mee, of kan er bijv. motorolie in?
Hoor het graag.
Thanks
-
Exfietser
Re: Vastzittende remzuiger. Vet er in goed plan?????????
Dat geloof ik wel en met goed schoonmaken kom je er heus wel. Maar afgelopen week was er toch weer een newbee die niets wist van de zeer foute combinatie van de twee vloeistoffen. Gelukkig had hij het bij zijn koppelings systeem gedaan en niet bij zijn remmerij.
Het zou toch buitengewoon triest zijn als een newbee zich door zo'n soort stommiteit in het ongeluk rijdt wegens falende remmen. Het is echt niet erg als iemand dit niet weet. Ik wist hetzelf ook ooit niet. Gelukkig kwam ik er achter voor ik zo'n soort fout kon maken. En omdat er naast de newbee's ook heel veel andere niet landrover eigenaars meelezen (Hun forum is niet zo actief zeg maar.) zeg ik dit steeds weer. En dat is niet persee tegen de persoon gericht waarop ik reageer.
En nog even over het schoonmaken. Een rubberen (Eigenlijk kunststoffen want het is geen rubber.) onderdeel dat eenmaal in contact is geweest met de vloeistof waar het niet voor gemaakt is, zal gaan zwellen en langzaam uit elkaar vallen. Een proces overigens dat eenmaal begonnen niet stopt. Als er dus zoiets gebeurt is, is het zaak alles goed schoon te maken en de kunststof delen te vervangen.
Zwarte remvloeistof kan duiden op deze oplossende rubbers. Misschien is er een keer bij ontluchten iets van kruipolie die nodig was om de nippels los te krijgen in het systeem gekomen. Misschien op een andere wijze. Iemand die in zijn onschuld gewoon vet heeft gebruikt om zijn cilinders onder de kunststof kappen te smeren in plaats van ate remmenvet.
Het kan natuurlijk ook gebrek aan onderhoud zijn.
Er zijn veel mogelijkheden. Ik hoop alleen dat iedereen weet dat je remvloeistof en gewonere smeermidelen, oliën en vetten nooit bij elkaar of in elkaars systemen moet stoppen. Dat gaat echt fout.
Eigenlijk is het net zo'n soort regel als een rookverbod in een kruitkamer. Als alles netjes is opgeslagen kun je prima een peuk roken toch? Alleen denk ik niet dat iemand dat doet.
Arnold.
Het zou toch buitengewoon triest zijn als een newbee zich door zo'n soort stommiteit in het ongeluk rijdt wegens falende remmen. Het is echt niet erg als iemand dit niet weet. Ik wist hetzelf ook ooit niet. Gelukkig kwam ik er achter voor ik zo'n soort fout kon maken. En omdat er naast de newbee's ook heel veel andere niet landrover eigenaars meelezen (Hun forum is niet zo actief zeg maar.) zeg ik dit steeds weer. En dat is niet persee tegen de persoon gericht waarop ik reageer.
En nog even over het schoonmaken. Een rubberen (Eigenlijk kunststoffen want het is geen rubber.) onderdeel dat eenmaal in contact is geweest met de vloeistof waar het niet voor gemaakt is, zal gaan zwellen en langzaam uit elkaar vallen. Een proces overigens dat eenmaal begonnen niet stopt. Als er dus zoiets gebeurt is, is het zaak alles goed schoon te maken en de kunststof delen te vervangen.
Zwarte remvloeistof kan duiden op deze oplossende rubbers. Misschien is er een keer bij ontluchten iets van kruipolie die nodig was om de nippels los te krijgen in het systeem gekomen. Misschien op een andere wijze. Iemand die in zijn onschuld gewoon vet heeft gebruikt om zijn cilinders onder de kunststof kappen te smeren in plaats van ate remmenvet.
Het kan natuurlijk ook gebrek aan onderhoud zijn.
Er zijn veel mogelijkheden. Ik hoop alleen dat iedereen weet dat je remvloeistof en gewonere smeermidelen, oliën en vetten nooit bij elkaar of in elkaars systemen moet stoppen. Dat gaat echt fout.
Eigenlijk is het net zo'n soort regel als een rookverbod in een kruitkamer. Als alles netjes is opgeslagen kun je prima een peuk roken toch? Alleen denk ik niet dat iemand dat doet.
Arnold.
-
Bart van Dessel
Re: Vastzittende remzuiger
Motorolie kan ook, als je alles maar grondig schoon maakt met remmen reiniger,
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Philip
Re: Vastzittende remzuiger
Je kunt, als je de klauw in 2-en gespleten hebt, de remzuiger vastklemmen in de bankschroef en dan met ronddraaiende bewegingen de remklauw van de zuiger af trekken.
-
Richard
Re: Vastzittende remzuiger
Het is gelukt. Olie erin werkte niet, dat liep er simpelweg niet in.
Toen een nippel van een andere remklauw op de opening gedraaid.
Een stukje doorzichtige slang erop en druk erop gezet. Super.
Dat ging echt perfect. Daarvoor kon er toch teveel lucht ontsnappen.
De zuigers zijn echt door corrosie aangetast.
Nu wachten op post vanuit de UK.
Bedankt voor het meedenken.
Toen een nippel van een andere remklauw op de opening gedraaid.
Een stukje doorzichtige slang erop en druk erop gezet. Super.
Dat ging echt perfect. Daarvoor kon er toch teveel lucht ontsnappen.
De zuigers zijn echt door corrosie aangetast.
Nu wachten op post vanuit de UK.
Bedankt voor het meedenken.