td5 fuel pressure regulator / slippende koppelling
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
td5 fuel pressure regulator / slippende koppelling
Ik heb hier een TD5 met alle standaard kwaaltjes. lekkende brandstofkoeler heb ik gerepareerd met nieuwe o-ringen.
De fuel pressure regulator lekt uiteraard ook. Wie weet welke Viton O-ringen ik hiervoor ook al weer nodig heb? Ik kan het nergens meer vinden. Of toch gewoon vervangen?
De koppeling slipte, we hebben hem er uit gehaald en zowel plaat als drukgroep zijn als nieuw, ook geen diesel of andere vettigheid op de plaat? Iemand hier een idee over? Hij is gechipt, dus je merkt de slip wat eerder waarschijnlijk.
De fuel pressure regulator lekt uiteraard ook. Wie weet welke Viton O-ringen ik hiervoor ook al weer nodig heb? Ik kan het nergens meer vinden. Of toch gewoon vervangen?
De koppeling slipte, we hebben hem er uit gehaald en zowel plaat als drukgroep zijn als nieuw, ook geen diesel of andere vettigheid op de plaat? Iemand hier een idee over? Hij is gechipt, dus je merkt de slip wat eerder waarschijnlijk.
-
Jeroenmini
Re: td5 fuel pressure regulator / slippende koppelling
Hoi Paul,
Toen ik nog bij vw/audi dealer werkte hebben we eens een nieuwe audi a3 diesel gehad die maximaal was gechipt. bij deze auto ging de koppeling ook slippen.
De plaat en drukgroep konden het koppel niet aan. na een veilige waarde terug getuned, daarna geen problemen meer.
Misschien dat dit bij die td5 ook het geval is.
Toen ik nog bij vw/audi dealer werkte hebben we eens een nieuwe audi a3 diesel gehad die maximaal was gechipt. bij deze auto ging de koppeling ook slippen.
De plaat en drukgroep konden het koppel niet aan. na een veilige waarde terug getuned, daarna geen problemen meer.
Misschien dat dit bij die td5 ook het geval is.
-
hugo
Re: td5 fuel pressure regulator / slippende koppelling
Ha die Paul,
Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat de koppeling van een Defender slipte n.a.v. een tuning. Kan natuurlijk altijd maar het is geen standaard kwaal. Als het wel aan de tuning ligt dan zou ik me zorgen maken over de houdbaarheid van de motor. Die moet bij het ontwikkelen van zoveel vermogen wel redelijk hard slijten. Als je wilt kan ik de tuning wel voor je nakijken. Je mag bij me langskomen maar bv. de ECU aangetekend opsturen werkt ook heel goed.
Mvrgr, Hugo
Ik heb het eigenlijk nog nooit meegemaakt dat de koppeling van een Defender slipte n.a.v. een tuning. Kan natuurlijk altijd maar het is geen standaard kwaal. Als het wel aan de tuning ligt dan zou ik me zorgen maken over de houdbaarheid van de motor. Die moet bij het ontwikkelen van zoveel vermogen wel redelijk hard slijten. Als je wilt kan ik de tuning wel voor je nakijken. Je mag bij me langskomen maar bv. de ECU aangetekend opsturen werkt ook heel goed.
Mvrgr, Hugo
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Re: td5 fuel pressure regulator / slippende koppelling
Hoi Hugo,
Dank je wel maar is niet nodig. Ik denk niet dat het aan de tuning ligt, hooguit dat je het daardoor eerder opvalt.
Ik kan wel even een standaard map flashen, kijken of dat verschil maakt. Ik vind zelf een standaard TD5 power genoeg hebben. Een 300TDI eigenlijk al wel.
Ik vond het alleen vreemd, omdat ik verwacht had een versleten koppelingsplaat aan te treffen. Nu moet ik toegeven dat ik heb verzuimd te controleren of het koppelingspedaal wel vrije slag had. Mogelijk ligthet toch aan de drukgroep. Ik vervang voor de zekerheid toch maar het hele zaakje, het is toch wel bijna een dag werk om een TD5 koppeling te vervangen dus het zou zonde zijn om het nog een keer overnieuw te moeten doen.
Meteen even de krukaskeerring meenemen, al lijkthij keurig droog.
Dank je wel maar is niet nodig. Ik denk niet dat het aan de tuning ligt, hooguit dat je het daardoor eerder opvalt.
Ik kan wel even een standaard map flashen, kijken of dat verschil maakt. Ik vind zelf een standaard TD5 power genoeg hebben. Een 300TDI eigenlijk al wel.
Ik vond het alleen vreemd, omdat ik verwacht had een versleten koppelingsplaat aan te treffen. Nu moet ik toegeven dat ik heb verzuimd te controleren of het koppelingspedaal wel vrije slag had. Mogelijk ligthet toch aan de drukgroep. Ik vervang voor de zekerheid toch maar het hele zaakje, het is toch wel bijna een dag werk om een TD5 koppeling te vervangen dus het zou zonde zijn om het nog een keer overnieuw te moeten doen.
Meteen even de krukaskeerring meenemen, al lijkthij keurig droog.
-
laro mark
Re: td5 fuel pressure regulator / slippende koppelling
komt je koppelingspandaal wel helemaal omhoog?
ik heb gehad dat er een veer die aan het pandaal zat stuk was en toen slipte mn koppeling ook.
succes.
groet, Laro Mark
130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('803d41c2ae665a7fb94a1765ba49b832', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 13911174, 600, 600, 'Loading image ...', false);
ik heb gehad dat er een veer die aan het pandaal zat stuk was en toen slipte mn koppeling ook.
succes.
groet, Laro Mark
130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('803d41c2ae665a7fb94a1765ba49b832', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 13911174, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
harry
Re: td5 fuel pressure regulator / slippende koppelling
hallo Paul,
zou het kunnen dat de massavliegwiel niet goed meer is?
veroorzaakt ook vaak het kreunen en het schokkerige wegrijden(onregelmatig aangrijpen).
ps:als je toch alles los hebt zou ik deze OOK vervangen
succes !!
zou het kunnen dat de massavliegwiel niet goed meer is?
veroorzaakt ook vaak het kreunen en het schokkerige wegrijden(onregelmatig aangrijpen).
ps:als je toch alles los hebt zou ik deze OOK vervangen
succes !!
-
Jeroenmini
Re: td5 fuel pressure regulator / slippende koppelling
Ik had het verkeerd gelezen, ik dacht dat de plaat en drukgroep nieuw waren.
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Re: td5 fuel pressure regulator / slippende koppelling
Ik ben het vergeten te controleren, maar ik neem bijna aan dat dat me was opgevallen van te voren...
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Re: td5 fuel pressure regulator / slippende koppelling
Vliegwiel lijkt me goed, geen voelbare speling. Zou bovendien geen slippende koppeling moeten veroorzaken.
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Re: td5 fuel pressure regulator / slippende koppelling
Ik had het ook niet zo heel duidelijk opgeschreven... 