Lt77 naar de mallemoer?
-
Wesley
Lt77 naar de mallemoer?
goedenmiddag allemaal,
ik zal maar direct van start gaan..
ik wilde net achteruit insteken om te fileparkeren en hij ging mooi in zn achteruit
en toen moest ik even vooruit trekken en opnieuw achteruit insteken
maar hij ging toen wel in de gang maar hij pakte niet meer in zijn achteruit..
is is dit een redelijk simpel probleem..of is mijn bak naar zijn mallemoer?
groetjes wesley
ik zal maar direct van start gaan..
ik wilde net achteruit insteken om te fileparkeren en hij ging mooi in zn achteruit
en toen moest ik even vooruit trekken en opnieuw achteruit insteken
maar hij ging toen wel in de gang maar hij pakte niet meer in zijn achteruit..
is is dit een redelijk simpel probleem..of is mijn bak naar zijn mallemoer?
groetjes wesley
-
Wesley
Re: Lt77 naar de mallemoer?
laag niet geprobeerd.. maar hij gaat wel in de vooruit.. dus de koppeling is dan ok..
-
rrc blauw
Re: Lt77 naar de mallemoer?
hey wesley
ik heb hhet zelfde probleem gehad
ik heb toen mijn versnellingsbak moeten vervangen
gr rrc blauw
ik heb hhet zelfde probleem gehad
ik heb toen mijn versnellingsbak moeten vervangen
gr rrc blauw
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Re: Lt77 naar de mallemoer?
Het komt wel vaak voor dat een LT77 uit zijn achteruit springt, hier kan jje nog lane tijd mee doorrijden. Dat hij er helemaal niet in wil heb ik nog nooit meegemaakt. Kun je ook niet achteruitrijden als je de pook vasthoudt in de achteruit positie.
Ik heb heb nog een heleboel lt77's liggen als hij echt defect blijkt te zijn.
Ik heb heb nog een heleboel lt77's liggen als hij echt defect blijkt te zijn.
-
Jos Daalmans
Re: Lt77 naar de mallemoer?
Hoi Wesley,
Kan de overbrenging van het schakelmechanisme zijn.
Als je in de bijgesloten link naar de manual kijkt van de LT77
[www.landroverweb.com]
(even downloaden, gaat het makkelijker met zoeken)
In hoofdstuk 37, paginanummer 5 en nummer 12 kun je het mechanisme van de achteruit versnelling zien. Ik heb zelf geen LT77 maar het mechanisme voor de achteruit bediening is volgens mij niet het meest stabiele. Waarschijnlijk is de vork die het tandwiel van de achteruit moet bewegen niet meer verbonden met het tandwiel.
Let op, het kan wel gevaarlijk zijn als het tandwiel van de achteruit in een ongewenste positie komt te staan en zijn werk wil gaan doen, terwijl ook aan andere versnelling wordt ingeschakeld.
Kijkend naar het mechanisme, zal het tandwiel voor de achteruit wel in zijn rust-positie blijven zitten. De gaffel die het tandwiel moet meenemen zou wel eens kunnen zijn weggesleten of uitgehold.
Probleem is echter dat de bak helemaal uit elkaar moet om dit te kunnen zien.
Als je geluk hebt is het schakelmechanisme voor de versnellingen (op blad genummerd 9 van hoofdstuk 37) misschien ontregeld. Op de met 15 genummerde bladzijde van hoofdstuk 37 staat het schakelmechanisme uitgelegd. Kijk eens of je daar iets kunt vinden.
Succes,
Jos
Kan de overbrenging van het schakelmechanisme zijn.
Als je in de bijgesloten link naar de manual kijkt van de LT77
[www.landroverweb.com]
(even downloaden, gaat het makkelijker met zoeken)
In hoofdstuk 37, paginanummer 5 en nummer 12 kun je het mechanisme van de achteruit versnelling zien. Ik heb zelf geen LT77 maar het mechanisme voor de achteruit bediening is volgens mij niet het meest stabiele. Waarschijnlijk is de vork die het tandwiel van de achteruit moet bewegen niet meer verbonden met het tandwiel.
Let op, het kan wel gevaarlijk zijn als het tandwiel van de achteruit in een ongewenste positie komt te staan en zijn werk wil gaan doen, terwijl ook aan andere versnelling wordt ingeschakeld.
Kijkend naar het mechanisme, zal het tandwiel voor de achteruit wel in zijn rust-positie blijven zitten. De gaffel die het tandwiel moet meenemen zou wel eens kunnen zijn weggesleten of uitgehold.
Probleem is echter dat de bak helemaal uit elkaar moet om dit te kunnen zien.
Als je geluk hebt is het schakelmechanisme voor de versnellingen (op blad genummerd 9 van hoofdstuk 37) misschien ontregeld. Op de met 15 genummerde bladzijde van hoofdstuk 37 staat het schakelmechanisme uitgelegd. Kijk eens of je daar iets kunt vinden.
Succes,
Jos
-
wesley
Re: Lt77 naar de mallemoer?
jah ik krijg hem wel in de gang maar hij pakt het tandwiel niet .. dus kheb geen idee wat het is.. alle versnellingen gaan perfect.. behalve de achteruit... hij schraapt niet eens..
kzal even de manual gaan uitpluizen!!
groetjess wesley
kzal even de manual gaan uitpluizen!!
groetjess wesley
-
wesley
Re: Lt77 naar de mallemoer?
allereerst vrolijk pasen!
ik heb gisteren eventjes gesleuteld aan de versnellingsbak en alles bovenop de bak is ok en is gecheckt het zit echt in de bak, mijn vermoeden is dat de vork niet meer meebeweegt en het tandwiel op zijn plaats drukt omdat je geen tandwiel hoord schuiven in de achteruit.. en bij de 1/2/3/4/5 wel
wat is wijsheid? zelf openmaken en kijken wat het is of een andere bak kopen? of deze laten reviseren? en wat kost revisie normaal? en waar?? ashcroft? ik hoor er goede en slechte verhalen over...
groetjes wesley
ik heb gisteren eventjes gesleuteld aan de versnellingsbak en alles bovenop de bak is ok en is gecheckt het zit echt in de bak, mijn vermoeden is dat de vork niet meer meebeweegt en het tandwiel op zijn plaats drukt omdat je geen tandwiel hoord schuiven in de achteruit.. en bij de 1/2/3/4/5 wel
wat is wijsheid? zelf openmaken en kijken wat het is of een andere bak kopen? of deze laten reviseren? en wat kost revisie normaal? en waar?? ashcroft? ik hoor er goede en slechte verhalen over...
groetjes wesley
-
Jos Daalmans
Re: Lt77 naar de mallemoer?
Hoi Wesley,
Het ligt er aan hoeveel tijd je hebt. Een ruiler bij Ashcroft is eigenlijk het beste, daar krijg je een jaar garantie.
Schakelt jouw LT77 voor de rest nog goed en maakt deze geen herrie, is een reparatie in eigen hand altijd het goedkoopst.
Je bent wel een dag bezig en dan wel te verstaan met vier handige handjes.
Vraag even voor prijzen, reken ook de rit naar de UK hierin mee.
Groeten,
Jos
Het ligt er aan hoeveel tijd je hebt. Een ruiler bij Ashcroft is eigenlijk het beste, daar krijg je een jaar garantie.
Schakelt jouw LT77 voor de rest nog goed en maakt deze geen herrie, is een reparatie in eigen hand altijd het goedkoopst.
Je bent wel een dag bezig en dan wel te verstaan met vier handige handjes.
Vraag even voor prijzen, reken ook de rit naar de UK hierin mee.
Groeten,
Jos