alle v8 cilinderkoppen gelijk
-
marcel T
alle v8 cilinderkoppen gelijk
Wil een cilinderkop van mijn v8 3.5. efi uit 1988 vervangen .Kan er een hele goede uit 79 krijgen.Zijn die allemaal gelijk.
-
Michiel 109 V8
Re: alle v8 cilinderkoppen gelijk
Volgens mij niet. Het klepzetel materiaal is anders, de veren geloof ik ook. En je zet 'm geloof ik ook met minder bouten vast. Ik heb een boek waar het allemaal in staat maar dat zit ergens in een verhuisdoos verstopt....
Rolandrover kan je er vast het fijne van vertellen.
Ik denk trouwens dat je ook een schat aan info op de sites van Rimmer Bros of RPI Engineering kan vinden.
Greetz,
Michiel
Rolandrover kan je er vast het fijne van vertellen.
Ik denk trouwens dat je ook een schat aan info op de sites van Rimmer Bros of RPI Engineering kan vinden.
Greetz,
Michiel
-
marcel T
Re: alle v8 cilinderkoppen gelijk
Heb een foto gevraagd en de boorgaten waren hetzelfde.Zijn die dubbele veren en bij mij enkele, daar moet het probleem niet zitten.
-
Tom_RRC
Re: alle v8 cilinderkoppen gelijk
Nope... Alle 3.5 en 3.9 koppen zijn gelijk qua boutgaten, maar er zit wel degelijk (minimaal) verschil in de poorten tussen een carb en EFI versie.
Je hebt daarnaast nog een verbeterde 3.9 koppen. Zitten iets grotere uitlaatkleppen in.
In '94-'95 zijn verbeterde koppen gekomen met 10-bouts gaten. Deze hebben wederom iets verbeterde poorten en hebben iets meer compressie (voor de composiete koppakking).
Alle zijn onderling uitwisselbaar, maar ik zou het liefste altijd mijn EFI koppen er terug op willen...
Je hebt daarnaast nog een verbeterde 3.9 koppen. Zitten iets grotere uitlaatkleppen in.
In '94-'95 zijn verbeterde koppen gekomen met 10-bouts gaten. Deze hebben wederom iets verbeterde poorten en hebben iets meer compressie (voor de composiete koppakking).
Alle zijn onderling uitwisselbaar, maar ik zou het liefste altijd mijn EFI koppen er terug op willen...
-
Roy Bruurs
Re: alle v8 cilinderkoppen gelijk
Wat is het probleem met deze kop die er nu opzit?