Ashcroft

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
menno1972

Ashcroft

Bericht door menno1972 »

Allen,

Ik heb helaas niet de beschikking over de juiste materialen en expertise om zelf een tussenbak en een versnellingsbak te vervangen. Na lang beraad besloten om dit bij Ashcroft te laten doen.
Wat mij opvalt is het enorme prijsverschil tussen een "gewone"garage in Nederland en Ashcroft. Weet iemand waar dit aan ligt ?
Aanstaande zondag vertrekken we met de defender TD5 naar Calais en Maandag de 18-de sleutelen ze in 1 dag alles eronder. Weet iemand nog wat leuks te doen in de regio Luton ?Dat is, zonder de defender natuurlijk....

Thanx !

Menno Lieuwens
Landrover defender TD5 2002 ( Landie )
De Waldpiek

Re: Ashcroft

Bericht door De Waldpiek »

hallo,

in Solihull (is een redelijk stukje verder) zit de landrover fabriek je kunt daar een rondleiding krijgen.
moet je alleen wel even van te voren regelen die rondleiding .
Wij stonden er afgelopen vrijdag bij de fabriek , wel even gevraagd maar kon alleen op afspraak.

groetjes Nimrod

edit: bovenstaand voor als die weer klaar is misschien is dat wel leuk

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/04/2011 19:03 door De Waldpiek.
Eric

Bericht door Eric »

Vreemde situatie kan me eigenlijk niet voorstellen dat je in Nederland niemand kan vinden die het goedkoper kan doen als ashcroft.

Nu moet je helemaal naar engeland toe rijden kost ook geld toch?
Wat voor bedragen moesten ze er in nederland voor hebben dan...

Groetjes,
Eric
bowy

Bericht door bowy »

Mijn ervaring is ook dat Ashcroft aanzienlijk goedkoper is dan welk nederlands bedrijf. Zelf vorig jaar ook daar de bak laten vervangen en toen met de leenauto naar het nabijgelegen station gereden en met de trein naar het centrum van london en daar een middagje de toerist uitgehangen, daarna weer terug naar de auto en klaar stond hij alweer! (Was toen een garantie gevalletje, was ze erg netjes hebben opgelost!)

Gr Bowy
jan110tdi+109d

Bericht door jan110tdi+109d »

Nu ben ik toch wel benieuwd, mijn bak, R380, is ook al aardig op leeftijd.
Nieuwe bak en tussenbak? Hoeveel kost dat bij Ashcroft en wat is het verschil met NL?

groet,

Jan
bowy

Bericht door bowy »

jan110tdi+109d Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nu ben ik toch wel benieuwd, mijn bak, R380, is
> ook al aardig op leeftijd.
> Nieuwe bak en tussenbak? Hoeveel kost dat bij
> Ashcroft en wat is het verschil met NL?
>
> groet,
>
> Jan

Kijk even op de site daar staan alle prijzen vermeld. Helaas zijn er niet veel of geen nederlandse bedrijven de prijzen op de site, maar een belrondje leert je veel.
laro ed

Bericht door laro ed »

Houd er wel rekening mee dat van de revisiebakken van Ashcroft ongeveer 1 op de 5 niet 100% goed is en dan voor garantie vervangen of gerepareerd moet worden. Vraag maar rond op het forum. Bowy weet er ook van.
Als je dus 2 bakken laat reviseren en vervangen heb je best wel een grote kans dat er iets niet goed is.
Als je dat in Nederland moet laten doen is dat vrij simpel. En gewoon garantie. Maar als je het in Engeland hebt laten doen kost je dat wel weer extra geld om naar Engeland heen en weer te rijden.
Daar zit ook het kostenverschil van Engeland en Nederland.
In de eerste plaats is het uurloon in Engeland een stuk goedkoper omdat ze daar minder idiote sociale wetten hebben als hier. En de transportkosten vallen weg. Nieuwe bak van Engeland naar Nederland. Oude bak terug van NL naar GB. En voor garantie eventueel nog een keer. En dat is ook duur.
bowy

Bericht door bowy »

Sorry ed, maar 1 op de 5 vind ik wat overdreven. Mijn ervaringen is dat de kwaliteit van Ashcroft ruim boven gemiddeld is bij bakken etc. Niet voor niets hebben zij een een buitengewoon goede reputatie in de UK. Nog sterker ben er nu een aantal keren geweest en zie dan regelmatig pallets met bakken staan die een label hebben van 1 van de bekende adressen in NL

Transportkosten waar jij het over hebt zijn max 100 (heen en weer) maar eerder wat minder als je meerdere bakken besteld, dus waarom nederlandse landrover bedrijven er dan 300 a 500 euro bij op doen is mij een raadsel.....

Idd bij garantie moet je wel terug naar de UK, maar word hij wel gratis voor je gewisseld ook al heb je hem in Nederland zelf ingebouwd , moet het eerste nederlandse bedrijf met die service nog tegen komen. Hier luid het antwoord practisch altijd, u heeft hem zelf afgehaald en ingebouwd, bouw hem dan ook maar zelf weer uit en lever hem maar in

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2011 13:44 door bowy.
menno1972

Bericht door menno1972 »

Ik heb inderdaad wat rond gebeld en een aantal bedrijven gesproken over het vervangen van mijn tussenbak en versnellingsbak. Stuk voor stuk gaven ze aan dat het met de huidige kosten die ze hebben het niet mogelijk is om Ashcroft te matchen wat betreft prijs. Het vervoer naar Engeland valt reuze mee, vanaf Calais met de trein zet je 40 euro achteruit enkele reis. Tankje brandstof erbij en klaar. Ok, ik moet er vrij voor nemen etc. Maar het prijsverschil ligt schrik niet, boven de 1200 euro.... inclusief de revisietussenbak , revisie versnellingsbak en de clutch.. Daar rij ik wel voor naar Engeland toe. Ze geven 12 maanden garantie op het werk en de bakken. Gaat er iets fout dan is er weer een reden om een weekeindje londen eraan te plakken. Ik hou jullie op de hoogte hoe het allemaal gaat lopen. Bedankt voor de reacties tot nu toe.

menno
laro ed

Bericht door laro ed »

Bowy,

Ik denk dat die 1 op 5 met problemen helemaal niet zo fout is hoor. Stel maar eens een poll op hier.
Meestal zijn het kleinigheidjes. Maar soms moet er ook een andere bak weer onder.
Die bakken van Ashcroft zijn wel goed maar niet onfeilbaar. En ik denk niet dat er een andere revisieboer is die het beter doet. Er zijn er wel die het nog goedkoper doen

En je vergeet dat de oude bak ook weer terug moet naar Ashcroft. Dat kost nog eens 100 tot 150 euri

En waarom er hier nog 300 tot 500 bij komt? Heel simpel. De bedrijven hier willen en moeten een paar centen verdienen.

Het kan daar goedkoper omdat de Engelse bedrijven minder last hebben van een overheid die allerlei idiote regels bedenkt zoals vloerstofdichte vloeren en keuringen op bruggen en arbodiensten en doorbetalen van personeel als ze ziek zijn en ziektekostenregelingen en ATV en noem maar verder alle kosten opdrijvende verplichtingen aan garagebedrijven (en alle andere bedrijven trouwens)
En ze doen daar in die boerenschuur(??) waarschijnlijk alleen maar versnellingsbakken voor Ashcroft. Dan kun je daar rustig een heel goedkope ongeschoolde puber op zetten die nergens naar kijkt. Hier in NL is geen bedrijf dat de hele week een monteur kan vullen met bakken wisselen. Dan wordt er gauw een duurdere monteur aan gezet. Die er ook nog eens langer mee bezig is omdat hij dat niet iedere dag doet en niet alle benodigde gereedschappen naast zich heeft liggen.
Paul Stroink, One-Ten.nl

Bericht door Paul Stroink, One-Ten.nl »

Garantie en service inderdaad super, en ook erg aardige mensen. Maar ik heb er helaas al erg vaak van gebruik moeten maken, zo vaak dat ik nu begin te twijfelen of ik de volgende bak wel weer bij hen bestel.
Plaats reactie