Disco II, aankoop, extra tips
-
Ruud
Disco II, aankoop, extra tips
Beste mensen,
Heb enige tijd Landrover gereden en wil graag weer terug naar dit merk.
Heb m'n oog laten vallen op een Discovery II
Heb me al aardig ingelezen (heb P38 gehad, dus electronica niet zo heel erg bang voor), maar zijn er nog specifieke dingen die ik over het hoofd zie als ik ga kijken voor eentje:
Volgende zaken heb ik meegenomen:
-Staat achtervloer
-"Tres Amigos Probleem" lampjes van de TC, ABS en Hill Descent control die dan tegelijk oplichten
-Olie in de kabelboom naar het motormanagement (van de TD5)
-Inschakelen lage gearing/ diff lock: linkage wil wel eens vasthangen
-Luchtvering achteras (Is de compressor eigenlijk gelijk aan die van een Range P38?)
-Afwatering Airco loopt op vreemde wijze langs de automatische versnellingsbak, zodat die soms storingen kan geven
Zijn er nog specifiek andere zaken waar je op moet letten bij de dieselversie? Ik heb tot nu toe altijd benzine gereden.
Afgezien van kwalmen/roken onder last etc.
Zijn er nog specifieke andere zaken, afgezien van de normale zaken zoals bij elk ander voertuig wat nog meegenomen dient te worden?
Groeten, Ruud
Heb enige tijd Landrover gereden en wil graag weer terug naar dit merk.
Heb m'n oog laten vallen op een Discovery II
Heb me al aardig ingelezen (heb P38 gehad, dus electronica niet zo heel erg bang voor), maar zijn er nog specifieke dingen die ik over het hoofd zie als ik ga kijken voor eentje:
Volgende zaken heb ik meegenomen:
-Staat achtervloer
-"Tres Amigos Probleem" lampjes van de TC, ABS en Hill Descent control die dan tegelijk oplichten
-Olie in de kabelboom naar het motormanagement (van de TD5)
-Inschakelen lage gearing/ diff lock: linkage wil wel eens vasthangen
-Luchtvering achteras (Is de compressor eigenlijk gelijk aan die van een Range P38?)
-Afwatering Airco loopt op vreemde wijze langs de automatische versnellingsbak, zodat die soms storingen kan geven
Zijn er nog specifiek andere zaken waar je op moet letten bij de dieselversie? Ik heb tot nu toe altijd benzine gereden.
Afgezien van kwalmen/roken onder last etc.
Zijn er nog specifieke andere zaken, afgezien van de normale zaken zoals bij elk ander voertuig wat nog meegenomen dient te worden?
Groeten, Ruud
-
Raymond
Re: Disco II, aankoop, extra tips
Kijk eens op het LRCH forum.
Hebben zelf nog een DII Td5 uit 2001, fijne auto en geen grote problemen mee gehad,maar wat niet is kan nog komen
Je geeft zelf al wat dingen aan het olie pomp boutje ja dat kan zeker.
Wat ook een probleem kan zijn hoeft niet is een lekkage in de diesel retour (scheur) die in je cilinder kop zit dan stijgt je olie in het carter en schrale olie is niet te best.
Hebben zelf nog een DII Td5 uit 2001, fijne auto en geen grote problemen mee gehad,maar wat niet is kan nog komen
Je geeft zelf al wat dingen aan het olie pomp boutje ja dat kan zeker.
Wat ook een probleem kan zijn hoeft niet is een lekkage in de diesel retour (scheur) die in je cilinder kop zit dan stijgt je olie in het carter en schrale olie is niet te best.
-
bareld
Raymond Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat ook een probleem kan zijn hoeft niet is een
> lekkage in de diesel retour (scheur) die in je
> cilinder kop zit dan stijgt je olie in het carter
> en schrale olie is niet te best.
En daar weet ik jammer genoeg weer alles van. Heb inmiddels nieuwe turbo en nieuwe krukas- en drijfstanglagerschalen gemonteerd. Vandaag verder met het overbouwen van de nieuwe kop.
-------------------------------------------------------
> Wat ook een probleem kan zijn hoeft niet is een
> lekkage in de diesel retour (scheur) die in je
> cilinder kop zit dan stijgt je olie in het carter
> en schrale olie is niet te best.
En daar weet ik jammer genoeg weer alles van. Heb inmiddels nieuwe turbo en nieuwe krukas- en drijfstanglagerschalen gemonteerd. Vandaag verder met het overbouwen van de nieuwe kop.
-
Raymond
Maar Bareld heeft nu een nieuwe kop van Turner met de retour buiten om.
Bij mij loopt de retour al standaard buiten om.
Bij mij loopt de retour al standaard buiten om.
-
bareld
Bijna goed, maar ik heb geen externe retour. Gewoon binnendoor maar wel verstevigd zodat hij niet weer gaat scheuren
-
Raymond
Turner bied toch 2 versies aan,intern en extern zitten daar dan passing verschillen in.
-
Andrew Colville
Td5 na 2002 makkelijker te programmeren ECU mocht je willen gaan Re-mappen
Automaat niet geweldig en storing gevoelig ( mijn mening)
membraan brandstofdrukregelaar gaat wel eens stuk en dan krijg je diesel lekkage
Olie pomp boutje
Three amigos ( eenvoudig en betaal baar te verhelpen)
versleten lucht balgen achter
Raam mechanieken zijn net zo slecht als die in de voorgaande discoverys
Uitlaat spruitstukken willen wel eens scheuren
Olie in kabelboom ook goed te verhelpen
brandstof pompen kunnen slecht zijn (janken dan behoorlijk)
Kijk goed dat de olie geen diesel bevat of boven peil is ( kan een gescheurde kop zijn)
het zelfde geld voor koel water.
Voor delen
eenvoudig zelf te ondehouden
makkelijk te chippen
gangbare delen zijn betaalbaar
Diagnose stellen kun je eenvoudig met de betaalbare nanocom.
motor zal ondanks meerdere storingen/fouten toch blijven lopen ( noodloop)
Absoluut niet te vergelijken met jou vorige P38 range rover qua storingen en kosten
Meer info/hulp weet je me te vinden
Gr Andrew
Automaat niet geweldig en storing gevoelig ( mijn mening)
membraan brandstofdrukregelaar gaat wel eens stuk en dan krijg je diesel lekkage
Olie pomp boutje
Three amigos ( eenvoudig en betaal baar te verhelpen)
versleten lucht balgen achter
Raam mechanieken zijn net zo slecht als die in de voorgaande discoverys
Uitlaat spruitstukken willen wel eens scheuren
Olie in kabelboom ook goed te verhelpen
brandstof pompen kunnen slecht zijn (janken dan behoorlijk)
Kijk goed dat de olie geen diesel bevat of boven peil is ( kan een gescheurde kop zijn)
het zelfde geld voor koel water.
Voor delen
eenvoudig zelf te ondehouden
makkelijk te chippen
gangbare delen zijn betaalbaar
Diagnose stellen kun je eenvoudig met de betaalbare nanocom.
motor zal ondanks meerdere storingen/fouten toch blijven lopen ( noodloop)
Absoluut niet te vergelijken met jou vorige P38 range rover qua storingen en kosten
Meer info/hulp weet je me te vinden
Gr Andrew
-
neppie77
Ik rij in een disco 2 Koopt deze Nooit beter nog koop geen Land rover het is een bodemloze put van af de 150000 gaan er echt serieuze problemen ontstaan met bijna alles dus nee niet doen
-
sjorsboomschors/aka/PP
He, Neppie, verklaar je nader welkom hier btw, nog nooit mogen zien hier,
waarom negatief als je er zelf eentje hebt?------ je zou 'm zomaar kwijt hebben gekund aan deze newbee, dus vanwaar deze zure teksten?
waarom negatief als je er zelf eentje hebt?------ je zou 'm zomaar kwijt hebben gekund aan deze newbee, dus vanwaar deze zure teksten?
-
Rickske
ik denk dat alles wat gebruikt wordt stuk gaat, maar dat neemt niet weg dat dit topic eigenlijk al n half jaar oud is, dus ik vermoed dat de topic-starter al een keuze gemaakt heeft..
-
Jan Willem
Ruud,
Zoveel mensen zoveel meningen dus hier die van mij
Oliepomp boutje
roest in/op/rond chassis
luchtbalgen
3amigo's
automaat
algehele staat van dienst
Zo heb ik mijn keuze kunnen maken en een hele eerlijke wagen gekocht
Mijn verlanglijstje toen was: minimaal 5 zitter, handbak (makkelijker in onderhoud en betrouwbaarheid) airco, cruise control.
Ik heb geen ace, geen daken die kunnen lekken, geen hieperdepiep elektronica, geen leer.
Maar wel een nieuwe motor vanwege dat boutje en die kan met wat liefde zomaar 5 ton wegdraaien
Waar liep ik tegen aan in de afgelopen 1,5 jaar.
een stuurkogel en twee balgen achter. verder niet. Volgende week ga ik hem weer een apk geven en verwacht eigenlijk niet zo veel, nou zeg maar niets.
Het enige nadeel vindt ik nu de wegenbelasting. Dit komt mede doordat wij als jong gezin andere dingen belangrijker gaan vinden.
Hij mag daarom naar een andere eigenaar. dus als je wat zoekt in de regio rotterdam laat maar wat horen.
Gr
Jan Willem
06 twee vier 620 36vier
Zoveel mensen zoveel meningen dus hier die van mij
Oliepomp boutje
roest in/op/rond chassis
luchtbalgen
3amigo's
automaat
algehele staat van dienst
Zo heb ik mijn keuze kunnen maken en een hele eerlijke wagen gekocht
Mijn verlanglijstje toen was: minimaal 5 zitter, handbak (makkelijker in onderhoud en betrouwbaarheid) airco, cruise control.
Ik heb geen ace, geen daken die kunnen lekken, geen hieperdepiep elektronica, geen leer.
Maar wel een nieuwe motor vanwege dat boutje en die kan met wat liefde zomaar 5 ton wegdraaien
Waar liep ik tegen aan in de afgelopen 1,5 jaar.
een stuurkogel en twee balgen achter. verder niet. Volgende week ga ik hem weer een apk geven en verwacht eigenlijk niet zo veel, nou zeg maar niets.
Het enige nadeel vindt ik nu de wegenbelasting. Dit komt mede doordat wij als jong gezin andere dingen belangrijker gaan vinden.
Hij mag daarom naar een andere eigenaar. dus als je wat zoekt in de regio rotterdam laat maar wat horen.
Gr
Jan Willem
06 twee vier 620 36vier
-
Ruud Lemmens
Beste mensen,
Allemaal goedgekomen. Topic is inderdaad een half jaar oud. IK rij inmiddels al sinds Augustus 2010 een Disco II uit 2003, tot volle tevredenheid!
Allemaal goedgekomen. Topic is inderdaad een half jaar oud. IK rij inmiddels al sinds Augustus 2010 een Disco II uit 2003, tot volle tevredenheid!