Help! Diesel uit mijn vuldop!
-
Hein
Help! Diesel uit mijn vuldop!
Ik heb een RRC waarin een 200tdi defender motor is ingebouwd........vraag me niet waarom.
Nu heb ik sinds vandaag als ik gereden heb dat er diesel uit mijn vuldop loopt en mijn meter is ook behoorlijk van slag ene keer leeg en dan weer half vol.
Waarschijnlijk overdruk die die niet kwijt kan, maaar waar moet ik het zoeken? overloop al nagekeken en die is niet verstopt.....
Nu heb ik sinds vandaag als ik gereden heb dat er diesel uit mijn vuldop loopt en mijn meter is ook behoorlijk van slag ene keer leeg en dan weer half vol.
Waarschijnlijk overdruk die die niet kwijt kan, maaar waar moet ik het zoeken? overloop al nagekeken en die is niet verstopt.....
-
Exfietser
Re: Help! Diesel uit mijn vuldop!
Ik weet het zo niet meer exact. Maar er zijn postings over dit probleem geweest. Ik meen dat de oorzaak ergens en lekkend menbraan in, op, naast, bij de injectiepomp was. Een vrij eenvoudige reparatie die goed zelf te doen was.
Maar het fijne weet ik niet meer van. Je moet dus even zoeken.
Arnold.
Maar het fijne weet ik niet meer van. Je moet dus even zoeken.
Arnold.
-
laro mark
Re: Help! Diesel uit mijn vuldop!
is de ontluchting van de tank niet verstopt?
als je de tankdop er af houd doet de meter dan ook zo raar?
groet, Laro Mark
130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('05ff1f00165458f87c96de7167564819', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 13861523, 600, 600, 'Loading image ...', false);
als je de tankdop er af houd doet de meter dan ook zo raar?
groet, Laro Mark
130%20havelte%203-2013.jpg --> mod_embed_images_loadimage('05ff1f00165458f87c96de7167564819', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', 'http://wijnholtservice.nl/landrover/130%20havelte%203-2013.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwijnholtservice.nl%2Flandrover%2F130%2520havelte%25203-2013.jpg', '', 13861523, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Hein
Re: Help! Diesel uit mijn vuldop!
Heb al één en ander hierover gelezen, maar brandstof die uit de tankdop stroomt is nieuw...
Ontluchting lijkt te werken (is niet verstopt) probleem ontstaat al na een korte rit van 5 min. toch maar morgen naar menbraam kijken......
Ontluchting lijkt te werken (is niet verstopt) probleem ontstaat al na een korte rit van 5 min. toch maar morgen naar menbraam kijken......
-
Eric&Betty Boop
Re: Help! Diesel uit mijn vuldop!
Gescheurd turboboost membraam op de injectiepomp.
Alleen is dat probleem me alleen bij de 2,5TD bekent,ik heb er bij de 200/300tdi nog niet van gehoord.
Bij de 2,5TD sluit dat membraam de retour van de injectiepomp in meer of mindere mate af(afhankelijk van de turbodruk) waardoor er meer brandstof naar de verstuivers kan als de turbodruk oploopt.
Is dit membraam lek dan zet de turbo via dat lekke membraam en de retour de tank op druk en dan kan er bij een volle tank diesel uit de vuldop komen.
Wordt de druk in de tank hoog genoeg dan kan de diesel zelfs via datzelfde kapotte membraam naar de turbo worden gestuwd waardoor het blok op hol kan slaan.
Ik weet het niet zeker,maar ik dacht dat het membraam bij de 200/300tdi niet de retour af sluit maar de opbrengst van de pomp verandert en er geen verbinding is met de retour naar de tank.
Maar zoals gezegd,zeker weten doe ik dit niet dus ff checken bij een dieselspecialist.
Wat ook nog zou kunnen is dat 1 verstuiver te weinig of niet opent waardoor er heel veel diesel door de retour vanaf de verstuivers terug gaat naar de tank.
Door die grote hoeveelheid warme diesel die terugkomt loopt de druk in de tank ook op,maar met een slechte verstuiver moet het blok niet goed lopen.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fa621684db24f2bedb49df0d48baadba', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13862847, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('d353ac0a9e806a061451cf54ed82e28e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13862847, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Alleen is dat probleem me alleen bij de 2,5TD bekent,ik heb er bij de 200/300tdi nog niet van gehoord.
Bij de 2,5TD sluit dat membraam de retour van de injectiepomp in meer of mindere mate af(afhankelijk van de turbodruk) waardoor er meer brandstof naar de verstuivers kan als de turbodruk oploopt.
Is dit membraam lek dan zet de turbo via dat lekke membraam en de retour de tank op druk en dan kan er bij een volle tank diesel uit de vuldop komen.
Wordt de druk in de tank hoog genoeg dan kan de diesel zelfs via datzelfde kapotte membraam naar de turbo worden gestuwd waardoor het blok op hol kan slaan.
Ik weet het niet zeker,maar ik dacht dat het membraam bij de 200/300tdi niet de retour af sluit maar de opbrengst van de pomp verandert en er geen verbinding is met de retour naar de tank.
Maar zoals gezegd,zeker weten doe ik dit niet dus ff checken bij een dieselspecialist.
Wat ook nog zou kunnen is dat 1 verstuiver te weinig of niet opent waardoor er heel veel diesel door de retour vanaf de verstuivers terug gaat naar de tank.
Door die grote hoeveelheid warme diesel die terugkomt loopt de druk in de tank ook op,maar met een slechte verstuiver moet het blok niet goed lopen.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fa621684db24f2bedb49df0d48baadba', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13862847, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('d353ac0a9e806a061451cf54ed82e28e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13862847, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Hein
Re: Help! Diesel uit mijn vuldop!
Hoi Eric,
Ja daar dacht ik ook aan, is makkelijk te checken door het slangetje bij de turbo los te koppellen en dan een stukje te rijden. de turbo werkt dan welleswaar niet.
Heb dat gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Nu is het ook zo dat de auto net geheel is gespoten, de spuiter heeft de tankdop eraf geschroeft en weer gemonteerd. Op de vulpijp zit een flens die tegen de binnenkant op het plaatwerk zit, aan de buitenzijde de tankdop/flens en wordt zo door gebout op de pijp. Ik heb deze er geheel afgehaald om het ontluchtingslangetje te vervangen. Tot mijn grote verbazing zat dit alles koud op elkaar, zonder rubber ringen. Heb het geheel ontvet en met sikka weer gemonteerd.
Morgen als het droog is kijken of het verholpen is.....
Ja daar dacht ik ook aan, is makkelijk te checken door het slangetje bij de turbo los te koppellen en dan een stukje te rijden. de turbo werkt dan welleswaar niet.
Heb dat gedaan, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Nu is het ook zo dat de auto net geheel is gespoten, de spuiter heeft de tankdop eraf geschroeft en weer gemonteerd. Op de vulpijp zit een flens die tegen de binnenkant op het plaatwerk zit, aan de buitenzijde de tankdop/flens en wordt zo door gebout op de pijp. Ik heb deze er geheel afgehaald om het ontluchtingslangetje te vervangen. Tot mijn grote verbazing zat dit alles koud op elkaar, zonder rubber ringen. Heb het geheel ontvet en met sikka weer gemonteerd.
Morgen als het droog is kijken of het verholpen is.....