puzzeltocht

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Michael

puzzeltocht

Bericht door Michael »

Hoi Allemaal,

Voor 26 Juni hebben we een puzzeltocht uitgezet in de regio Zuid West Brabant.
Startpunt is bij cafe het trapke op. Tussen de Wouwse plantage en Huijbergen. Start eerste deelnemer 11:00 laatste afhankelijk van de hoeveelheid deelnemers.

Zie voor meer info bij de organiseerde club [www.4wdclub-4xfun.nl] (nu staat er nog niet veel info hierover op de site, maar hou het in de gaten )

Vandaag hebben we met zijn 4en de route voor het eerst compleet nagereden en gecontroleerd op fouten. Het is een route geworden van ca 80% offroad en 20% verhard. En wij reden er 3,5 uur over . Wij hebben danwel gewoon lekker rustig gereden. Maar dat is natuurlijk ook de bedoeling voor de deelnemers! We willen ruiters, boeren, wandelaar, bewoners e.d. niet te veel op stang jagen, want er worden steeds meer paden gesloten voor motorvoertuigen. Tijdens het uitzetten hebben we dat ook ervaren omdat we een paar keer de route hebben moeten aanpassen omdat er in 1 keer palen waren geplaatst waar we de week ervoor wel langs konden. Of er waren borden geplaatst met alleen toegang voor bestemmingsverkeer.

Het is een familiepuzzelrit met een paar leuke uitdagingen, een en ander afhankelijk hoe nat het is tzt, een enkele stop met spelletjes en vragen over dingen die je tegen kan komen langs de route, met aansluitend voor club leden en bij voor inschrijving een BBQ.

Vandaag had ik met mij series 3 88" en de dames met een Suzuki een aantal keer de 4x4 en lage giering nodig om er door te kunnen komen. Maar mocht het kurk droog zijn dan zal dit niet nodig zijn verwacht ik. Hoewel, een aantal plekjes blijven het hele jaar wel wat drassig, dus hopelijk blijft het in juni ook nog een uitdaging! Zeker als er al een tiental voorganger doorheen zijn gereden, dus hou je van een uitdaging start dan niet als eerste!
En als je echt vast wilt rijden zal dit vast wel lukken als je het opzoekt en als er genoeg regen is gevallen!

Je moet alleen niet zuinig op je lak zijn omdat veel stukken niet gegarandeerd kras vrij zullen zijn! We hebben namelijk een aantal smalle bos paden in de route zitten met veel takken.
Check ff van te voren [www.4wdclub-4xfun.nl] voor je komt

Groetjes en misschien tot ziens.
Gerard

Re: puzzeltocht

Bericht door Gerard »

Was dat nou nog moeilijk om in Brabant een evenementenvergunning te krijgen voor een georganiseerde toertocht?

Gerard

logo-2013-180.png --> mod_embed_images_loadimage('008c74039acdbf4ee5f1e9c33da0f8dd', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dlrs.nl%2Fimages%2Flogo-2013-180.png', 'http://www.dlrs.nl/images/logo-2013-180.png', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dlrs.nl%2Fimages%2Flogo-2013-180.png', '', 13841121, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dutch Land Rover Sortout 2013
Scratch

Bericht door Scratch »

Gerard Schreef:
-------------------------------------------------------
> Was dat nou nog moeilijk om in Brabant een evenementenvergunning te krijgen voor een georganiseerde toertocht?

Suggereer je dat er geen vergunning is, of ben je echt benieuwd of het nog steeds mogelijk is een evenementen vergunning te krijgen voor georganiseerde toertochten. Lukt de LRCH ook, waarom zou de 4wdclub 4xfun niet

Of probeer je weer een knuppeltje in het hoenderhok te gooien

En is er misschien iets meer info over deze club, waar ze zitten en waar veel gereden wordt. Lidmaatschap kost niets !!

gr Eric
Michael

Bericht door Michael »

Kijk eens op de site daar staat bijna alles op wat je wil weten over de club!
www.4wdclub-4xfun.nl

Lidmaatschap is zeker niet gratis. Deelname aan de toertocht is voor de leden gratis, maar als je lid wil worden van de club dan kost je dat 35 euries per jaar.

Wij zitten in de regio zuid west Brabant, we organiseren minimaal 4 keer per jaar een club trail bij een bevriende boer, loonwerker en andere met voldoende ruimte op privé terrein. We gaan een aantal keer per jaar een (lang)weekend weg in Frankrijk, Belgie en Nederland.
De meeste wonen ergens tussen Etten-Leur en Rilland een paar net over de grens van Belgie, de eerste oprichtings vergadering vond ongeveer 16 á 17 jaar geleden plaats in Bergen op Zoom.

Ik zit niet in het bestuur dus ik regel geen vergunningen, ik heb op de jaarvergadering aangeboden om dit jaar de familie puzzeltocht uit te zetten samen met een vriend/ ander club lid. De BBQ wordt altijd bij iemand met een grote tuin thuis gehouden en of die toegankelijk is voor niet leden dat zul je na moeten vragen bij het bestuur.

Kijk eens op de site daar staan een hoop foto's van de activiteiten die worden georganiseerd.
Scratch

Bericht door Scratch »

Met "kost niets" bedoelde ik de €35,- lidmaatschap per jaar. Dat heb je met een bolletje/pijltje rit er al uit

Ik heb de site bekeken, maar het was me nog niet duidelijk voor welke omgeving het interessant is om lid te worden...

gr Eric
Michael

Bericht door Michael »

Als je in de regio Bergen op Zoom+ 25 km woont dan is het zeker interessant, en daarbuiten dan moet je het de moeite vinden om verder te rijden, want de zondag evenementen zijn altijd in deze regio en de polleke pijltje ritten meestal ook maar we hebben ook wel eens een puzzel rit gehad bij Breda in de buurt.

gr Michael
Plaats reactie