export 110 naar Amerika

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Gompie

export 110 naar Amerika

Bericht door Gompie »

Hallo allemaal,

Heeft er iemand op dit forum ervaring met het exporteren van 110's naar Amerika? Of weet iemand hoe dit in zijn werk gaat?
Ben wat mogelijkheden aan het onderzoeken wat betreft eventuele verkoop van mijn 110.
Alvast bedankt.

Groet,
Gijs
Sean

Re: export 110 naar Amerika

Bericht door Sean »

Voor zover ik weet gaat dat niet makkelijk lukken met een 'standaard' LR omdat Amerika andere/zwaardere emmissie-eisen heeft.
Ook andere eisen qua verlichting, reflectoren etc.

Grtz.
Arjen

Bericht door Arjen »

Dag Gijs,

goed plan ! ik heb zo'n vermoeden dat het omgekeerd werkt als importeren :-) Dus auto verkopen in de USA, zorgen dat hij daar komt, en de koper moet het geld overmaken...

SUCCES!
Gompie

Bericht door Gompie »

Hahaha ja dat is sowieso handig ja.
Maar toch, zijn er grotere importeurs in Amerika waar iemand bekend mee is? Transport ect.
Qua emissies ed heb ik wel eens vernomen dat de motor verwijdert wordt voor transport. Dan zien ze de auto bij invoer in Amerika als een 'kit'car en levert dan geen probleem op. De motor wordt dan later verstuurd. Zo omzeilen ze de strengere norm.

groet,
Gijs
Mud Machine

Bericht door Mud Machine »

Waarom kopen die amerikanen dan al die 25jaar en oudere One Tens en 90's in de Uk? Ze kijken naar het bouwjaar in de USA.
G-men (Gargamel)

Bericht door G-men (Gargamel) »

Emissie eisen zijn in de US gerelateerd aan het bouwjaar...... exact de reden waarom vroege one-tens zo populair zijn over de plas.
ToyRoverlander

Bericht door ToyRoverlander »

In de US kunnen ze auto's ouder dan 25jaar zonder problemen importeren. En het zal wel van staat tot staat verschillen wat voor eisen er gesteld worden aan nieuwere voertuigen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
jeroen

Bericht door jeroen »

Dat klopt!
In Amerika mag je allen auto' invoeren vanaf 25 jaar en ouder! Er handig om hun eigen auto economie te beschermen.

Je kan hem beter naar canada verschepen! Daar geld de regel 15 jaar! Dus veel aantrekkelijker. En daar weten ze weer een omweg om hem in de states te krijgen. kit cars werkt niet. Ook moet je er mee rekening houden dat de auto brand schoon moet zijn! Dus als de auto niet volgens hun eisen is schoongemaakt laten zij het doen voor je en krijg jij de rekening gepresenteerd!
Het kan absoluut de moeite waard zijn maar het kan ook een nachtmerrie worden. Ik ken beide kanten van het verhaal!

Mvg jeroen
paulus-109

Bericht door paulus-109 »

[www.landrover.com]

staat geen defender bij.
vriend van mij in florida heeft het geprobeerd zijn 110 td5 mee te nemen in de verhuizing,
auto heeft twee jaar in de haven gestaan, mocht niet eens langs de douane.
is nu weer terug in nederland (de 110), en is hier verkocht.
twee maanden geleden eeen supernette 84 er spaanse 110 in de container gezet voor hem, vorige week
heeft hij zijn kenteken gekregen.
hij heeft die 110 al meerder malen kunnen verkopen voor het dubbele van de totale kostprijs!

in de lro stond eens een artikel van een in duitsland gestationeerde millitair die eigenlijk een 110 me naar huis wou nemen maar als alternatief een 109 omgebouwd heeft met 110 looks.

is gewoonweg niet makkelijk om jouw auto zo maar die kant op te sturen.

succes paul
Plaats reactie