Ik heb bij TinleyTech in de UK een sill tank set besteld voor mijn Range Rover Classic. Ze geven twee bevestigingsopties voor de beugels waar de gastank in komt te hangen: aan de bodemplaat met spreader plates of aan het chassis. Weet iemand of ik door het chassis gewoon gaten mag boren voor de bevestiging? Bevestiging aan het chassis heeft mijn voorkeur.
Of is bevestiging aan de bodemplaat ook een goede optie? Aan de onderzijde van de bodemplaat zit een opstaande rand (voor de stevigheid van de bodemplaat??) die ik dan moet ombuigen. Dit lijkt me niet echt bevorderlijk voor de stevigheid van de vloer.
Misschien iemand die een voorbeeld foto kan sturen?
Groeten,
Henry van der Zanden
RRC 2x 36L onderbouw tussen chassis en dorpel: bevestiging aan c
-
Leendert
Re: RRC 2x 36L onderbouw tussen chassis en dorpel: bevestiging a
Tussen de body en het chassis zitten rubberblokken dus "flexibel" opgehangen.
Als de tank aan het chassis hangt en de rest (verdamper) aan de body moet er volgens de RDW regels een flexibele verbinding tussen zitten (meestal in de koperen hogedruk gaslijding) als alles aan de body hangt en vast zit hoeft dat niet.
Als de tank aan het chassis hangt en de rest (verdamper) aan de body moet er volgens de RDW regels een flexibele verbinding tussen zitten (meestal in de koperen hogedruk gaslijding) als alles aan de body hangt en vast zit hoeft dat niet.
-
Bart van Dessel
Re: RRC 2x 36L onderbouw tussen chassis en dorpel: bevestiging a
Ik heb nog een RRC staan (voor demontage/onderdelen) met zo'n twintank er nog onder, ik zal 's kijken hoe die bevestigd is. Ik heb ze altijd met dikke stalen strips onder de bodemplaat geschroeft en als extra zekerheid een metalen benzinetank beschermplaat eronder. Volgens mij zit er tussen de tanks 2 verbindingsbruggen met schroefdraad erin.
Gr, Bart
Gr, Bart