h4 lampen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
pietjedaf

h4 lampen

Bericht door pietjedaf »

hallo

ga ff nieuwe koplampen zetten op de netnait van martin,zitten h4 lampen in, maar welk wattahe zal ik er inzetten????????

zag namelijk ook h4 lampen 100/90 watt

wie heeft advies

pietjedaf
Benno

Re: h4 lampen

Bericht door Benno »

Als je voor 100/90 lampen gaat dan moet je zeker je lichtschakelaar aanpassen want die volle 180 watt gaat je schakelaar niet leuk vinden. verder heb ik ze in een RRC al maanden zitten zonder problemen voor de reflectoren of lampenglas. Of het helemaal wettig is weet ik niet, ik kan nergens vinden dat de koplampen maar 55 watt mogen zijn nl.

groet,

benno
Everhard Mulder

Bericht door Everhard Mulder »

je kunt ook Xenon-lampen nemen: iets duurder, maar wel veel meer licht.
Groet
E. Mulder
Dennis101

Bericht door Dennis101 »

Er mogen uitsluitend lampen gebruikt worden met e-keurmerk en de kans dat de lampen met het hogere vermogen een goedkeuring hebben is gering.
Een zeer goed resultaat geven de Nightguide lampen van Philips, deze geven meer licht maar alleen op de plaats waar dit ook gewenst is.

Dennis B
Benno

Bericht door Benno »

Dennis, nightguides zijn inderdaad erg goed met de verschillende kleuren in het bereik maar kosten vijf keer zoveel als de 90/100 lampen en gaan maar een jaartje mee bij continue met licht rijden, daarna is de lichtopbrengst behoorlijk verminderd en zijn het gewone H4's. In de motor halen ze dat niet eens, voor die tijd zijn ze al kapot getrild. Ik heb ze inmiddels allemaal geprobeerd in de auto's en motoren. voor de motoren ben ik naar Xenon uitgeweken, voor de auto naar 90/100 omdat de lichtkleur van Xenon in mijn optiek vloekt met de uitstraling van een Laro. Ik heb laatste een engelse set 'rallye'lampen gekocht (weet het merk niet meer) waar wel een e keur opstaat, of dat een echte is of gefaked, geen idee.

Aan de andere kant, wanneer heeft bij jou voor het laatst een agent het E-keur op een lampje gecontroleerd Meestal hoeft de kap niet eens open bij een Laro om al twijfels op te wekken bij de controlerende instantie.

groet,

Benno
roderiquez

Bericht door roderiquez »

Ik heb zelf de Phillips Blue Vision H7 in de 88 zitten en bevalt SUPER. De stekker blijft t.o.v. H4 hetzelfde meen ik.
Ik rijd dagelijks in een Audi A4 Avant <2000, maar de laro heeft qua verlichting de voorkeur!!!
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Leuk draadje!Ben ook altijd met de verlichting bezig omdat ik veel op landweggetjes rijd.Gelukkig wordt het zomer.
Rijd al jaren met de Nightvision van phillips,deze gaan inderdaad maar een jaar mee.Vorig jaar november waren ze op bij de leverancier
en heb toen een set Ultra Visions gemonteerd.Gisteren al weer een kapot.
Dus nu voor de verandering de Osram Nightbreaker erin,lijkt ook veel licht te geven.Maar gezien de voorgaande ervaringen denk ik sterk aan
de 90/100watt lampen.
Komt er uit deze conventionele lampen meer licht dan uit de innovatieve Phillps?De levensduur moet zowiezo beter zijn.

Ben benieuwd.

Groet Mark

Mark
Benno

Bericht door Benno »

Meer watjes is meer licht maar ja dus ook meer stroomverbruik en warmteontwikkeling. Het zal vast niet helemaal goed zijn voor de levensduur van je reflectoren maar zolang die dingen een tien of vijftien euro het stuk kosten hoor je mij niet zeuren.

Benno
Bram109

Bericht door Bram109 »

Ik heb de PH13342 van philips. Deze zitten er al ruim 6 jaar in. Wel een keer bij een doorwading het glas van de koplamp beschadigd.
Maar het lampje doet het nog steeds in de nieuwe koplamp.

Bram.
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Kijk dat lijkt er op!Maar wat is het voor lamp?want met dat nummer kom ik ook op internet niet echt verder.
Wie weet gaan de Osram lampen wel lang mee.....

Mark
Bram109

Bericht door Bram109 »

Eventjes gegoogled voor je: [www.tevu.nl]
En deze in combinatie met de STC1210 (kunststof reflector geen last van roest dus) geeft dit ruim voldoende licht.
Is wel 24V.

Bram.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/04/2011 09:38 door Bram109.
Mark HJ

Bericht door Mark HJ »

Oke dank je,kunstof reflektor heb ik al dus gaat wel lukken.

Mark
Plaats reactie