Vraagje voor de 24V series rijders
-
maxor
Vraagje voor de 24V series rijders
Bij het aansluiten van mijn olietemperatuursensor in mijn series merkte ik bij het testen dat als ik het contact aanzet de meter direct in het rood schiet. Na wat vogelen heb ik eens geprobeerd om de meter met 12V te voeden in plaats van de standaard 24V en wat blijkt: de meter blijft netjes op "cold" staan en als ik de sensor overbrug gaat hij pas naar "Hot", alles lijkt dus te werken maar ik vermoed dus dat de sensor die in het carter zit niet goed is.
Ik heb een zitten googelen en zie dat de watertemperatuursensor geschikt is voor zowel 12V als 24V maar ik kan voor de olietemperatuursensor niet uitvogelen of dat ook zo is.
Heeft iemand hier een idee van? Moet zeggen dat ik ook niet echt een part nummer kan vinden van het ding
Ik heb een zitten googelen en zie dat de watertemperatuursensor geschikt is voor zowel 12V als 24V maar ik kan voor de olietemperatuursensor niet uitvogelen of dat ook zo is.
Heeft iemand hier een idee van? Moet zeggen dat ik ook niet echt een part nummer kan vinden van het ding
-
Erik One-ten+LW
Re: Vraagje voor de 24V series rijders
De sensoren zijn hetzelfde, verschil zit volgens mij in de meter.
Erik
Erik
-
maxor
Re: Vraagje voor de 24V series rijders
Zijn de olietemp en watertemp sensor hetzelfde? Of bedoel je dat de olietempsensor automatisch voor 12V en 24V geschikt is?
De meter die in het dash zit is zo'n samengestelde met watertemp, olietemp en brandstofniveau.
Zo een dus:
PRC1776-INSTRUMENT-CLUSTER.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e2b0da9abe4b23cb312dac96f46e5bbf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fca1c50282af39abf236eb1f9ef500bcca88c56c2%2FPRC1776-INSTRUMENT-CLUSTER.jpg', 'http://www.lrseries.com/resources/user/ca1c50282af39abf236eb1f9ef500bcca88c56c2/PRC1776-INSTRUMENT-CLUSTER.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fca1c50282af39abf236eb1f9ef500bcca88c56c2%2FPRC1776-INSTRUMENT-CLUSTER.jpg', '', 13813932, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Heb wel gezien dat de voltage stabilizer op de achterkant van de kilometerteller niet is aangesloten, heb dat ding wel getest maar daar gaat gewoon 24V in en 24V uit wat mij weer doet vermoeden dat de klok OK is maar de sensor niet.
De meter die in het dash zit is zo'n samengestelde met watertemp, olietemp en brandstofniveau.
Zo een dus:
PRC1776-INSTRUMENT-CLUSTER.jpg --> mod_embed_images_loadimage('e2b0da9abe4b23cb312dac96f46e5bbf', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fca1c50282af39abf236eb1f9ef500bcca88c56c2%2FPRC1776-INSTRUMENT-CLUSTER.jpg', 'http://www.lrseries.com/resources/user/ca1c50282af39abf236eb1f9ef500bcca88c56c2/PRC1776-INSTRUMENT-CLUSTER.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lrseries.com%2Fresources%2Fuser%2Fca1c50282af39abf236eb1f9ef500bcca88c56c2%2FPRC1776-INSTRUMENT-CLUSTER.jpg', '', 13813932, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Heb wel gezien dat de voltage stabilizer op de achterkant van de kilometerteller niet is aangesloten, heb dat ding wel getest maar daar gaat gewoon 24V in en 24V uit wat mij weer doet vermoeden dat de klok OK is maar de sensor niet.
-
maxor
Re: Vraagje voor de 24V series rijders
Op het LRO forum heeft iemand het over de sensor met partno 560794, als ik die opzoek bij lrseries.com zie ik dat die inderdaad geschikt is voor 24V auto's. Dat is dus denk ik de sensor die ik nodig heb
-
Hans 109
Re: Vraagje voor de 24V series rijders
Naar wat ik heb begrepen, zit in de 24V versie een kruisspoel meter. Dus tenminste 3 aansluitingen per meetinstrument.
[landrover.startpagina.nl]
mvg Hans
[landrover.startpagina.nl]
mvg Hans
-
maxor
Re: Vraagje voor de 24V series rijders
Hey Hans!
Ik heb per instrument 2 aansluitingen waarbij de voedingskant voor alle 3 de instrumenten doorgelust is. Dus koelwatertemp, olietemp en brandstofmeter worden door dezelfde draad gevoed (+24V), verder is per instrument gewoon 1 draad naar de sensor toe.
Ik heb per instrument 2 aansluitingen waarbij de voedingskant voor alle 3 de instrumenten doorgelust is. Dus koelwatertemp, olietemp en brandstofmeter worden door dezelfde draad gevoed (+24V), verder is per instrument gewoon 1 draad naar de sensor toe.
-
Hans 109
Re: Vraagje voor de 24V series rijders
Dan verdenk ik je temperatuur sensor......
mvg Hans
mvg Hans
-
maxor
Re: Vraagje voor de 24V series rijders
Ik nu ook
Ga ze ff bestellen en dan ga ik verder testen.
Ga ze ff bestellen en dan ga ik verder testen.
-
Exfietser
Re: Vraagje voor de 24V series rijders
De temperatuursensoren zijn voor 24 en 12 volt hetzelfde. Ook olie en water temperatuur sensoren zijn hetzelfde.
De sensoren in de verschillende motorypen zijn wel anders. Die uit een 200tdi werkt niet op een metertje dat bij een 2,25D hoort.
De 24 volt versie heeft kruispoelmeters. Die geven een stabiele uitlezing bij een onstabiel boordnet.
De 12 volt meters zijn gewone draaispoelmeters die i.v.m. de stabiliteit gevoed worden uit een 10 volt spanningsregelaar die doorgaans achter op het meterhuis gemonteerd zit.
Let op dat het meterhuis een goed massacontact heeft.
Arnold.
De sensoren in de verschillende motorypen zijn wel anders. Die uit een 200tdi werkt niet op een metertje dat bij een 2,25D hoort.
De 24 volt versie heeft kruispoelmeters. Die geven een stabiele uitlezing bij een onstabiel boordnet.
De 12 volt meters zijn gewone draaispoelmeters die i.v.m. de stabiliteit gevoed worden uit een 10 volt spanningsregelaar die doorgaans achter op het meterhuis gemonteerd zit.
Let op dat het meterhuis een goed massacontact heeft.
Arnold.