motor wisselen 2.25 in 2.5
-
peter
motor wisselen 2.25 in 2.5
laro vrienden
ik weet dat er al een hoop over geschreven is maar het zoeken in oude mailing valt me tegen
ik ga een 2.5 na blok in een serie 3 bouwen( ik vindt de voors meer dan de tegens)\
- wat ik al weet: motorsteun aanpassen
fan van 2.5 zou niet pasen ivm ruimte
brandtofsolenoid apart aansluiten
wat te doen met de uitlaat
wat te doen met de inlaat
wat te doen met de accu ( verplaatsen naar ruimte onder de stoel) of een ander idee.
wat te doen met de serie 3 radiator ( een 2.5 past denk ik niet)
past de 2.5 direct aan V bak of moeten daar nog dingen aan aangepast worden
ben benieuwd
mvg peter
ik weet dat er al een hoop over geschreven is maar het zoeken in oude mailing valt me tegen
ik ga een 2.5 na blok in een serie 3 bouwen( ik vindt de voors meer dan de tegens)\
- wat ik al weet: motorsteun aanpassen
fan van 2.5 zou niet pasen ivm ruimte
brandtofsolenoid apart aansluiten
wat te doen met de uitlaat
wat te doen met de inlaat
wat te doen met de accu ( verplaatsen naar ruimte onder de stoel) of een ander idee.
wat te doen met de serie 3 radiator ( een 2.5 past denk ik niet)
past de 2.5 direct aan V bak of moeten daar nog dingen aan aangepast worden
ben benieuwd
mvg peter
-
Eric&Betty Boop
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
Peter stuur Roderick eens een PB.
Hij heeft een paar maanden terug een 2,5NA in zijn serie III 88" gehangen.
Hij heeft de ventilator van de 2,5 behouden,dus het past wel,maar hij zit wel heel dicht bij de radiateur.
Uitlaat moet geen probleem zijn.
Als je het oliebadfilter wil behouden moet je wat creatief zijn en anders het filterhuis van een 2,5NA een plekje zien te geven.
Accu kan volgens mij ook onder de motorkap blijven.
2,5NA past zo voor jou V-bak.Je zal allleen wel de koppeling van de serie moeten blijven gebruiken dacht ik.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c082a6cd4a7767584adf83edac37bca5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13708446, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('f0dc55aa83add37b4d68720c5782d0d9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13708446, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Hij heeft een paar maanden terug een 2,5NA in zijn serie III 88" gehangen.
Hij heeft de ventilator van de 2,5 behouden,dus het past wel,maar hij zit wel heel dicht bij de radiateur.
Uitlaat moet geen probleem zijn.
Als je het oliebadfilter wil behouden moet je wat creatief zijn en anders het filterhuis van een 2,5NA een plekje zien te geven.
Accu kan volgens mij ook onder de motorkap blijven.
2,5NA past zo voor jou V-bak.Je zal allleen wel de koppeling van de serie moeten blijven gebruiken dacht ik.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c082a6cd4a7767584adf83edac37bca5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13708446, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('f0dc55aa83add37b4d68720c5782d0d9', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13708446, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
berrys2a
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
Wij zijn toevallig nu met eenzelfde project bezig.
Je bent meer dan welkom om te komen kijken. Omgeving Leeuwarden
Wij hebben de spruitstukken van de 2.25 en de pasplaat op de 2.5 gemonteerd, op deze manier kun je de orginele startmotor gebruiken. Mocht je de pasplaat van de 2.5 gebruiken dan wil het wel eens gebeuren dat je startmotor en je starterkrans niet passen. dit was bij ons dus het geval. We hebben starterkrans geprobeerd te wisselen maar uiteindelijk voor deze oplossing gekozen. en ook de Carb en uitlaat van de 2.25 op het 2.5 blok gemonteerd.
Alles past goed nu en ook de fan past er gewoon tussen. Ook de accu staat gewoon onder de motorkap en het orginele luchtfilterhuis past ook gewoon.
Blokje loopt als een zonnetje. We hebben het zo gemaakt dat het goed kijken is om wat voor blok het gaat.
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2011 22:42 door berrys2a.
Je bent meer dan welkom om te komen kijken. Omgeving Leeuwarden
Wij hebben de spruitstukken van de 2.25 en de pasplaat op de 2.5 gemonteerd, op deze manier kun je de orginele startmotor gebruiken. Mocht je de pasplaat van de 2.5 gebruiken dan wil het wel eens gebeuren dat je startmotor en je starterkrans niet passen. dit was bij ons dus het geval. We hebben starterkrans geprobeerd te wisselen maar uiteindelijk voor deze oplossing gekozen. en ook de Carb en uitlaat van de 2.25 op het 2.5 blok gemonteerd.
Alles past goed nu en ook de fan past er gewoon tussen. Ook de accu staat gewoon onder de motorkap en het orginele luchtfilterhuis past ook gewoon.
Blokje loopt als een zonnetje. We hebben het zo gemaakt dat het goed kijken is om wat voor blok het gaat.
3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2011 22:42 door berrys2a.
-
berrys2a
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
oh aha lees net dat je een 2.5 N/A blok gaat inbouwen.
Daar komt wel het een en ander bij kijken wat niet van toepassing is op mijn vorige bericht. en heb daar eerlijk gezegt dan ook niet zo heel veel ervaring mee.
Daar komt wel het een en ander bij kijken wat niet van toepassing is op mijn vorige bericht. en heb daar eerlijk gezegt dan ook niet zo heel veel ervaring mee.
-
roderiquez
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
Zoals erik zei, ik heb net een 2.5 NA in mijn 88 III gebouwd. Tot nu toe nog geen spijt van gehad, blokje trekt heeerlijk, vooral onderin en rijdt prima met mijn OD.
Om duidelijk antwoord te geven op jouw vragen:
motorsteunen:
- chassis steun L behouden
- motorsteun L / dempingsrubber L beiden van de 2.25 behouden.
- motorsteun R van de 2.5 monteren (part NO NRC5434) / dempingsrubber R van de 2.25 gebruiken
- huidige chassis steun verwijderen, en hier de linker 2.5 motorsteun voor in de plek vastlassen. Je houd een klein driehoekje aan de onderzijde over
(let op: punt 3 en 4 kun je ook omdraaien. Oftewel; NRC5434 op het chassis, en de linker motorsteun aan de rechterzijde blok monteren)
Fan:
- ik heb een vaste fan. De 4 boutje ivm montagegemak IETS ingekort, anders krijg je ze niet tussen de radiateur
- originele radiateur gebruikte. Deze helemaal in de grilhouder naar voren geschoven, en boutenpatroon in radiateur overgnomen.
ga dus niet borenin je grillhouder, want dan zie je een dubbele rij boutgaten wat erg lelijk is.
Diesel solenoid:
- apart via een schakelaar in het dashboard gemonteerd
In-/Uitlaat:
- inlaat spruitstuk van de 2.25 gebruiken. Vlinderklephuis verwijderen(je hebt nu een vacuuumpomp op je 2.5),hier past de ribbelbuis naadloos op.
- uitlaat spruitstuk van de 2.25 gebruiken. De downpipe past dan zoals voorheen, 2.5 heeft een andere aansluiting (uit mijn hoofd)
Accu:
- hoek/strook uit de bodem van de accubak halen. Ook de steun die het dichtsbij de motorzit hiermee verwijderen. Even een nieuw L strookje lassen.
als je de accu erin zet als je blok zit ff een losse staalplaat eronder leggen om het gewicht weer op te vangen
hapje uit de opstaande rand van de accubak halen ivm de pomp. Doe deze wat ruimer, blok beweegt van L naar R als je accelereert.
Vbak;
- je kunt de originele LT76 seriesbak gebruiken op het 2.5 vliegwielhuis. Draadeinden zijn wel metrish van de 2.5
- je moet de origenele koppelingsplaat/drukgroep/lager gebruiken. Dit ivm de splines van de ingaande as van de originele series bak.
Wat ben je nu nog vergeten:
- gashendel systeem en gaskabel van de series kun je gewoon behouden. Je moet in de 2.5steun even een sleufgat maken. Werkt als vanouds!!
- Je moet het 2.25 thermosstaat(-huis) gebruiken.
- de kachelleiding die achterop je 2.25 zit, is bij de 2.5NA afgedopt. Hier past, met voorzichtig indraai-werk, een radiator koppeling in (wel ff gasdraad eromheen)
van de DHZ bouwmarkt. in de radiator knelkoppeling kun je dan een stukje radiateurbuis doen, waar weer de kachelslang op kan(ff flensrandje eraan maken)
- ik heb de dynamosteun van de series gebruikt, omdat die van de 2.5 extra gaten bevat voor een stuurbekrachtigingspomp. Hierdoor heb ik wel een series Vsnaar
moeten gebruiken (is IETSJE langer).
- gewoon origenel luchtfilter gebruiken,op de originele locatie
- ik heb het 2.5 dieselfilter gebruikt. Waarom? De dieselretour van de injectiepomp is bij de 2.25 aan de opvoerpomp aangesloten m.b.v. een banjobout.
De dieselretour kun je nu dus direct op het filterhuis aansluiten, zodat deze de opvoerpomp niet kan beïnvloeden (ik had namelijk startproblemen, en sloot hiermee alles uit)
Nou HEEL verhaal, maar wel compleet en JUIST. Als je het forum namelijk een avond volledig uitpluist, staan er tegenstrijdige berichten op, zeker m.b.t. de chassissteunen. Er zijn echter wel meerdere wegen die naar Rome leiden (die worden vast hierna gepost).
Heb je vragen / tips / foto's nodig: JUST ASK!!!
Succes!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2011 20:24 door roderiquez.
Om duidelijk antwoord te geven op jouw vragen:
motorsteunen:
- chassis steun L behouden
- motorsteun L / dempingsrubber L beiden van de 2.25 behouden.
- motorsteun R van de 2.5 monteren (part NO NRC5434) / dempingsrubber R van de 2.25 gebruiken
- huidige chassis steun verwijderen, en hier de linker 2.5 motorsteun voor in de plek vastlassen. Je houd een klein driehoekje aan de onderzijde over
(let op: punt 3 en 4 kun je ook omdraaien. Oftewel; NRC5434 op het chassis, en de linker motorsteun aan de rechterzijde blok monteren)
Fan:
- ik heb een vaste fan. De 4 boutje ivm montagegemak IETS ingekort, anders krijg je ze niet tussen de radiateur
- originele radiateur gebruikte. Deze helemaal in de grilhouder naar voren geschoven, en boutenpatroon in radiateur overgnomen.
ga dus niet borenin je grillhouder, want dan zie je een dubbele rij boutgaten wat erg lelijk is.
Diesel solenoid:
- apart via een schakelaar in het dashboard gemonteerd
In-/Uitlaat:
- inlaat spruitstuk van de 2.25 gebruiken. Vlinderklephuis verwijderen(je hebt nu een vacuuumpomp op je 2.5),hier past de ribbelbuis naadloos op.
- uitlaat spruitstuk van de 2.25 gebruiken. De downpipe past dan zoals voorheen, 2.5 heeft een andere aansluiting (uit mijn hoofd)
Accu:
- hoek/strook uit de bodem van de accubak halen. Ook de steun die het dichtsbij de motorzit hiermee verwijderen. Even een nieuw L strookje lassen.
als je de accu erin zet als je blok zit ff een losse staalplaat eronder leggen om het gewicht weer op te vangen
hapje uit de opstaande rand van de accubak halen ivm de pomp. Doe deze wat ruimer, blok beweegt van L naar R als je accelereert.
Vbak;
- je kunt de originele LT76 seriesbak gebruiken op het 2.5 vliegwielhuis. Draadeinden zijn wel metrish van de 2.5
- je moet de origenele koppelingsplaat/drukgroep/lager gebruiken. Dit ivm de splines van de ingaande as van de originele series bak.
Wat ben je nu nog vergeten:
- gashendel systeem en gaskabel van de series kun je gewoon behouden. Je moet in de 2.5steun even een sleufgat maken. Werkt als vanouds!!
- Je moet het 2.25 thermosstaat(-huis) gebruiken.
- de kachelleiding die achterop je 2.25 zit, is bij de 2.5NA afgedopt. Hier past, met voorzichtig indraai-werk, een radiator koppeling in (wel ff gasdraad eromheen)
van de DHZ bouwmarkt. in de radiator knelkoppeling kun je dan een stukje radiateurbuis doen, waar weer de kachelslang op kan(ff flensrandje eraan maken)
- ik heb de dynamosteun van de series gebruikt, omdat die van de 2.5 extra gaten bevat voor een stuurbekrachtigingspomp. Hierdoor heb ik wel een series Vsnaar
moeten gebruiken (is IETSJE langer).
- gewoon origenel luchtfilter gebruiken,op de originele locatie
- ik heb het 2.5 dieselfilter gebruikt. Waarom? De dieselretour van de injectiepomp is bij de 2.25 aan de opvoerpomp aangesloten m.b.v. een banjobout.
De dieselretour kun je nu dus direct op het filterhuis aansluiten, zodat deze de opvoerpomp niet kan beïnvloeden (ik had namelijk startproblemen, en sloot hiermee alles uit)
Nou HEEL verhaal, maar wel compleet en JUIST. Als je het forum namelijk een avond volledig uitpluist, staan er tegenstrijdige berichten op, zeker m.b.t. de chassissteunen. Er zijn echter wel meerdere wegen die naar Rome leiden (die worden vast hierna gepost).
Heb je vragen / tips / foto's nodig: JUST ASK!!!
Succes!
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/03/2011 20:24 door roderiquez.
-
roderiquez
hulpvolle links
[zeelandautosgallery.fotopic.net]
[landrover.startpagina.nl]
[landrover.startpagina.nl]
DENK OM DE TEGENSTRIJDIGE BERICHTEN OP PRIK.....
[lightweightlandroverclub.org]
[www.mortenlarsen.no]
[www.esnips.com]
[leafers.11.forumer.com] (niet volledig op jouw van toepassing)
[landrover.startpagina.nl]
[landrover.startpagina.nl]
DENK OM DE TEGENSTRIJDIGE BERICHTEN OP PRIK.....
[lightweightlandroverclub.org]
[www.mortenlarsen.no]
[www.esnips.com]
[leafers.11.forumer.com] (niet volledig op jouw van toepassing)
-
plaetje
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
Goed geschreven, zo heb ik het bijna ook gemaak en hij draaid al 2,5jaar tot tevredenheid.
Je kunt dan ook RR difs er in stoppen
limburgrover
Je kunt dan ook RR difs er in stoppen
limburgrover
-
René de Geeter
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
Als je in de buurt van Amsterdam woont, ben je van harte welkom om bij mijn 109 Serie III onder de motorkap te gluren hoe de 2.5 NA er in ligt.
René
109 serie III StaWag
René
109 serie III StaWag
-
peter
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
mannen bedankt
gisteren een blok gekocht van iemand die een 300 tdi aan het bouwen is.
dus 2.5 na blok compleet
ik ga ermee aan de slag en bedankt voor het goede verhaal zeker van rodriquez
hou jullie p de hoogte
gisteren een blok gekocht van iemand die een 300 tdi aan het bouwen is.
dus 2.5 na blok compleet
ik ga ermee aan de slag en bedankt voor het goede verhaal zeker van rodriquez
hou jullie p de hoogte
-
Marchel
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
Hoi,
Interessante discussie en bruikbare uitleg. Mijn broer is een zelfde project aan het voorbereiden. Zelf heb ik nog een 2,5 inclusief aandrijflijn. Mijn broer wil hem inbouwen in een 88"series 3.
Groeten,
Marchel
Interessante discussie en bruikbare uitleg. Mijn broer is een zelfde project aan het voorbereiden. Zelf heb ik nog een 2,5 inclusief aandrijflijn. Mijn broer wil hem inbouwen in een 88"series 3.
Groeten,
Marchel
-
plaetje
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
ik heb er ook nog een staan 2,5 na 14j motor, met startmotor en dynamo. en ook nog de komplete koppeling.
limburgrover
en hij staat ook op de markt te koop
limburgrover
en hij staat ook op de markt te koop
-
Dirk109
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
Zomaar een vraag gelden al deze tips ook voor het inbouwen van een 2.5 benzine ipv een 2.25 in een 109?
Ik begrijp dat de 2.5 d iets meer vermogen leverd is dat met benzine ook zo?
Dirk 109
Ik begrijp dat de 2.5 d iets meer vermogen leverd is dat met benzine ook zo?
Dirk 109
-
Eric&Betty Boop
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
2,5 benzine ipv een 2,25 benzine of een 2,5 benzine ipv een 2,25 diesel???
De motorsteunen van een 2,5 benzine en een 2,25 benzine zijn volgens mij gelijk dus dat moet zo passen zonder laswerk.
Het probleem bij de 2,5 diesel is dat de injectiepomp op een andere plek zit(lager) dan bij de 2,25 diesel.
Daarom heeft de 2,5 een andere rechter motorsteun.
Bij de benzineblokken speelt dit niet en die kan je dus zo ombouwen.
Het enige wat me zo te binnen schiet is dat als je een 2,5 benzine(en die heeft een tweetraps Weber carb) in een serie hangt waar origineel een 2,25 benzine in zat je wat creatief moet zijn met de slang naar het luchtfilter.
De kunstof elleboog op de carb wijst de verkeerde kant op.
Edit: Je kan de tweetraps Weber 180 graden draaien op het spruitstuk en dan komt de kunstof elleboog wel goed uit voor de slang naar het luchtfilter,maar dan moet de luchtstroom van stationair tot half gas een rare hoek maken langs de gasklep wat dan weer wat invloed kan hebben.Vanaf half gas tot vol gas is het geen probleem.
Bij Betty zit de carb ook 180 graden verdraaid en Dennis101 wees me hierop en ik heb het gecheckt en hij heeft gelijk(zoals altijd).Ik heb het alleen nog steeds niet verandert.
Verder zal je ook het stangenstelsel voor de gasklep bediening moeten vervangen door een kabel.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4c97acc219c78361ead553f7e80966b3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13720885, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('c7049bb321295d8f43f679c721fd4b30', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13720885, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2011 00:38 door Pepé le Pew&Betty Boop.
De motorsteunen van een 2,5 benzine en een 2,25 benzine zijn volgens mij gelijk dus dat moet zo passen zonder laswerk.
Het probleem bij de 2,5 diesel is dat de injectiepomp op een andere plek zit(lager) dan bij de 2,25 diesel.
Daarom heeft de 2,5 een andere rechter motorsteun.
Bij de benzineblokken speelt dit niet en die kan je dus zo ombouwen.
Het enige wat me zo te binnen schiet is dat als je een 2,5 benzine(en die heeft een tweetraps Weber carb) in een serie hangt waar origineel een 2,25 benzine in zat je wat creatief moet zijn met de slang naar het luchtfilter.
De kunstof elleboog op de carb wijst de verkeerde kant op.
Edit: Je kan de tweetraps Weber 180 graden draaien op het spruitstuk en dan komt de kunstof elleboog wel goed uit voor de slang naar het luchtfilter,maar dan moet de luchtstroom van stationair tot half gas een rare hoek maken langs de gasklep wat dan weer wat invloed kan hebben.Vanaf half gas tot vol gas is het geen probleem.
Bij Betty zit de carb ook 180 graden verdraaid en Dennis101 wees me hierop en ik heb het gecheckt en hij heeft gelijk(zoals altijd).Ik heb het alleen nog steeds niet verandert.
Verder zal je ook het stangenstelsel voor de gasklep bediening moeten vervangen door een kabel.
Groet.
Eric.
Foto-S36C8XEB.jpg --> mod_embed_images_loadimage('4c97acc219c78361ead553f7e80966b3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-S36C8XEB.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-S36C8XEB.jpg', '', 13720885, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1tonsquash2.gif --> mod_embed_images_loadimage('c7049bb321295d8f43f679c721fd4b30', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', 'http://roverlanders.bc.ca/roverforum/images/smilies/1tonsquash2.gif', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Froverlanders.bc.ca%2Froverforum%2Fimages%2Fsmilies%2F1tonsquash2.gif', '', 13720885, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/03/2011 00:38 door Pepé le Pew&Betty Boop.
-
berrys2a
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
zoals ik al heel enthousiast begon te vertellen over mijn ombouw naar 2.5 bleek dit draadje over diesel te gaan
Als je mijn eerdere toevoeging leest zie je hoe het bij een ombouw van 2.25 benzine naar 2.5 benzine kan!
Er zijn meerdere wegen naar Rome maar ik ben er zeer content mee zoals het bij mij zit
Als je mijn eerdere toevoeging leest zie je hoe het bij een ombouw van 2.25 benzine naar 2.5 benzine kan!
Er zijn meerdere wegen naar Rome maar ik ben er zeer content mee zoals het bij mij zit
-
Dirk109
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
Ok, ik heb het gelezen maar wat is het grote voordeel van de 2.5 ten opzichte van de 2.25?
Het vermogen zou toch bijna hetzelfde zijn? Ik heb het dan over benzine.
Dirk109 met een 2.25
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2011 07:43 door Dirk109.
Het vermogen zou toch bijna hetzelfde zijn? Ik heb het dan over benzine.
Dirk109 met een 2.25
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/03/2011 07:43 door Dirk109.
-
Dennis101
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
Een 2.5 heeft 5 pk meer vermogen als een 2.25 uit een series en 9 pk meer als een 2.25 uit een 90/110, dus de voordelen zijn inderdaad gering.
Het koppel van de 2.5 is door de langere slag wel wat hoger, maar dat was bij de 2.25 ook al ruim voldoende.
Dennis B
Het koppel van de 2.5 is door de langere slag wel wat hoger, maar dat was bij de 2.25 ook al ruim voldoende.
Dennis B
-
berrys2a
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
ik heb het puur en alleen gedaan om te zien of het kan!
Het extra vermogen is idd te verwaarlozen. het enige voordeel tot nu toe is dat de paardentrailer met een paard erop zonder moeite uit een zompig weiland getrokken kan worden. Maar of de winst nu zit in het verschil tussen niet en wel gereviseerd of in het verschil tussen 2.25 en 2.5 dat kan ik niet zeggen.
Het extra vermogen is idd te verwaarlozen. het enige voordeel tot nu toe is dat de paardentrailer met een paard erop zonder moeite uit een zompig weiland getrokken kan worden. Maar of de winst nu zit in het verschil tussen niet en wel gereviseerd of in het verschil tussen 2.25 en 2.5 dat kan ik niet zeggen.
-
bowy
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
Dennis101 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een 2.5 heeft 5 pk meer vermogen als een 2.25 uit
> een series en 9 pk meer als een 2.25 uit een
> 90/110, dus de voordelen zijn inderdaad gering.
> Het koppel van de 2.5 is door de langere slag wel
> wat hoger, maar dat was bij de 2.25 ook al ruim
> voldoende.
>
> Dennis B
Het vermogensverschil is idd gering, maar ten opzichtte van 66 ?? pk die blok heeft vind ik het verschil toch fors...........
Gr bowy die in zijn nieuwe landrover minimaal 200+ pk wil om goed het de klinkers uit de straat te kunnen verwijderen.
-------------------------------------------------------
> Een 2.5 heeft 5 pk meer vermogen als een 2.25 uit
> een series en 9 pk meer als een 2.25 uit een
> 90/110, dus de voordelen zijn inderdaad gering.
> Het koppel van de 2.5 is door de langere slag wel
> wat hoger, maar dat was bij de 2.25 ook al ruim
> voldoende.
>
> Dennis B
Het vermogensverschil is idd gering, maar ten opzichtte van 66 ?? pk die blok heeft vind ik het verschil toch fors...........
Gr bowy die in zijn nieuwe landrover minimaal 200+ pk wil om goed het de klinkers uit de straat te kunnen verwijderen.
-
peter
Re: motor wisselen 2.25 in 2.5
laro vrienden
hij hangt erin !!!!!!!
na alle tips van jullie was het vanmiddag zover....
Buurjongen bart met loadertje om blok mee erin te hijsen.
viel eigenlijk allemaal best mee.
Blok aan bak.
Ging eigenlijk wonderbaarlijk snel
Accu bak zat in de weg ( had wel al een steun verwijdert, maar is nu helemaal weg)
rechter motorsteun zat verkeerd.
Dus losbouten en opnieuw monteren
linkert steun op zijn plaats met een beetje wrikken
Vastgepikt met lasapparaat.
Morgen aflassen
Bedankt voor alle tips vooral het lijstje van roderiquez was perfect.
Scheelt erg veel bedenk werk.
Hou jullie op de hoogte wanneer er geluid uit komt.
mvg peter die blij een wijntje gaat drinken en vanavond lekker gaat bieren
hij hangt erin !!!!!!!
na alle tips van jullie was het vanmiddag zover....
Buurjongen bart met loadertje om blok mee erin te hijsen.
viel eigenlijk allemaal best mee.
Blok aan bak.
Ging eigenlijk wonderbaarlijk snel
Accu bak zat in de weg ( had wel al een steun verwijdert, maar is nu helemaal weg)
rechter motorsteun zat verkeerd.
Dus losbouten en opnieuw monteren
linkert steun op zijn plaats met een beetje wrikken
Vastgepikt met lasapparaat.
Morgen aflassen
Bedankt voor alle tips vooral het lijstje van roderiquez was perfect.
Scheelt erg veel bedenk werk.
Hou jullie op de hoogte wanneer er geluid uit komt.
mvg peter die blij een wijntje gaat drinken en vanavond lekker gaat bieren