BF Goodrich AT of Kumho KL71MT??

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
patrick

BF Goodrich AT of Kumho KL71MT??

Bericht door patrick »

Hallo, ik hoor graag jullie mening over de keus van banden. Onder mijn 88' wil ik nieuwe banden. Ik rij 50/50 op de weg/terrein. Ik twijfel tussen BFG AT en Kumho KL71. Ik vind de Kumho kl71 wel erg stoer er uitzien maar vrees toch dat het op de harde weg minder is terwijl de BFG misschien toch in drassige weides en etc te snel dich slibben. Heeft iemand ervaringen??
Puffino

Re: BF Goodrich AT of Kumho KL71MT??

Bericht door Puffino »

Wat is de eis die je stelt:
1 - 50/50
of
2 - de look van de auto met band?

Eerste geval: kies de BFG AT en tweede geval is persoonlijk ;-) (ik houd niet van aggressieve banden, pas leuk in 38inch of zo, a la de IJslanders)

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Nick

Bericht door Nick »

Ik heb Kumho KL71MT banden onder mijn ambulance. Wat mij betreft een prima band voor de prijs, herrie valt mij reuze mee op de weg en de grip bij nat weer is ook niet slecht. Ik kan niet heel veel verschillen ontdekken met wegbanden op de weg. Wel in het terrein, daar doen ze het toch wel goed in tegenstelling tot een wegbandje.

Wat slijtage betreft kan ik nog niet veel zeggen, ze zitten er nog niet zoveel kilomters onder dat ik kan zeggen dat ze hard slijten, of juist niet.

Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Patrick

Bericht door Patrick »

Ik ga denk ik voor de Kumho's. Prijs is ongeveer gelijk. Ik vind ze echt wreed en als ik de berichten/test lees doen ze het heel redelijk op de weg.
De Waldpiek

Bericht door De Waldpiek »

Hallo,

ik rijd op de at van kuhmo , en voldoen prima, ook in terrein en modder gaat het prima.
maar met de mt van kuhmo gaat het in terrein/modder een stuk beter natuurlijk. zien er ook zeer gaaf uit trouwens.
ik heb ook de verschillende recencies gelezen, en men is zeer tevreden over deze bandjes.

succes met je keuze, waar ga je bestellen, bij paddocks?
daar komen de mijne wel vandaan!!!

groetjes Nimrod
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Ik heb tussen de volgende 3 mut banden getwijfeld:
Kuhmo
Bf Goodrich
Hankook

Uiteindelijk voor de Hankook gegaan. In Sclayn heb ik geen spijt gehad van deze keuze, een Range met BF's kwam een heuvel niet omhoog en mijn Hankook's wel. Nadeel van de Kuhmo's is dat ze een draairichting hebben. Dus je hebt 2 reservebanden nodig(links of rechts) anders was ik voor Kuhmo gegaan.

Voor AT banden ben ik tevreden met General Grabbers AT2.
Nick

Bericht door Nick »

Ik zie die draairichting niet echt als een probleem, als je gewoon een andere band in dezelfde maat als reservewiel hebt, dan is er niks aan de hand. Meestal laat je een lekke band toch plakken, of je vervangt hem door een nieuwe waarna de reseveband weer als reserveband meegenomen wordt.

Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Patrick

Bericht door Patrick »

Ja het worden de Kuhmo's denk ik. Bij paddocks waren ze nu uitverkocht vertelde ze me vorige week. Ze wisten niet wanneer ze weer kwamen. Ik koop ze nu bij autobandenmarkt.nl. Ook voor een redelijke prijs vind ik. Ik koop inderdaad dan een andere band, zonder draairichting, als reservewiel.

dank voor je reactie!
Plaats reactie