Pat keuring afgeketst, handgeslagen nummer. En nu?
-
Fraggledefender
Pat keuring afgeketst, handgeslagen nummer. En nu?
Zul je net zien... na jaren zoeken een mooie auto gevonden, deal gemaakt met de verkoper, krijgt hij hem niet ingevoerd.... Balen voor hem, maar ook voor mij, want ik wilde die auto hebben. Zag me vlg week al rijden....
De rdw wilde hem eerst niet invoeren, want het nummer was te netjes.
Pat keuring in groningen.
Afgekeurd, omdat het nummer met de hand was ingeslagen vond hij. Verder niets. Geen lasgedoe. Helemaal niets. Op de vraag of dit zijn eerste landrover was kwam een beetje geschokschouder.
En nu? Zijn er hier experts met ervaring over wat je nu kan doen? De huidig eigenaar gaat sowieso in beroep, maar zit verder ook een beetje met zijn handen in zijn haar.
Kun je naar een ander rdw station? Kun je een herkeuring aanvragen (elders?). De auto komt rechtstreeks uit engeland, met alle nummertjes etc in de papieren, helemaal in orde.
Jan
De rdw wilde hem eerst niet invoeren, want het nummer was te netjes.
Pat keuring in groningen.
Afgekeurd, omdat het nummer met de hand was ingeslagen vond hij. Verder niets. Geen lasgedoe. Helemaal niets. Op de vraag of dit zijn eerste landrover was kwam een beetje geschokschouder.
En nu? Zijn er hier experts met ervaring over wat je nu kan doen? De huidig eigenaar gaat sowieso in beroep, maar zit verder ook een beetje met zijn handen in zijn haar.
Kun je naar een ander rdw station? Kun je een herkeuring aanvragen (elders?). De auto komt rechtstreeks uit engeland, met alle nummertjes etc in de papieren, helemaal in orde.
Jan
-
Ron Bolleboom
Re: Pat keuring afgeketst, handgeslagen nummer. En nu?
ik heb gisteren ook zo,n pad keuring gehad met zelfde probleem maar die werd goedgekeurd . maar in jouw geval gaat het niet meer goed komen .naar een ander station heeft geen nut hij is bij de rdw geregistreerd nu en in beroep gaan werkt meestal ook niet . wat voor type landrover was het ?
-
Huub
Het is een epedemie ik moet een weiziging van chassisnummer uit de UK los gaan peuteren na keuring van vandaag. Een letter is ergens verwisseld geraakt, gaat wel een paar weken kosten. Maar de Engelse RDW geeft uitzicht op een oplossing.
Huub
Huub
-
harryhottentot@gmail.com
mijn LR kwam van de dump, voorheen de domein, dacht ik
de wagen werd opnieuw gekeurd, maar omdat de letters niet goed te lezen was, werd het opnieuw, (iets verder) opnieuw ingeslagen,
alle bijgesloten papieren werden bekeken, geen probleem
(en een geel kenteken ook nog)
de wagen werd opnieuw gekeurd, maar omdat de letters niet goed te lezen was, werd het opnieuw, (iets verder) opnieuw ingeslagen,
alle bijgesloten papieren werden bekeken, geen probleem
(en een geel kenteken ook nog)
-
Ben leert elke dag van zijn Laro's
Ron heeft gisteren mijn series II door de Pat keuring heen gekregen, maar ik heb begrepen dat de RDW gewoon een stuk lastiger is geworden.
Het zou jammer zijn als er allerlij klasieke auto's van de weg moeten omdat de keuringseisen in ene aangescherpt zijn.
Het blijft lastig, je bent afhankelijk van de RDW in deze.
handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1a25b7bdad25f49f11e61ecdd3dae255', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 13685020, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 als klussenbus
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Ben
Het zou jammer zijn als er allerlij klasieke auto's van de weg moeten omdat de keuringseisen in ene aangescherpt zijn.
Het blijft lastig, je bent afhankelijk van de RDW in deze.
handtek.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1a25b7bdad25f49f11e61ecdd3dae255', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', 'http://www.benaartman.nl/handtek.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.benaartman.nl%2Fhandtek.jpg', '', 13685020, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijks leven RRS TDV6
109 1977 V8 als klussenbus
In bewerking 90 2,5TD 1988
Nog te bewerken 1959 series II 88 PU
Ben
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Dit zou geen problemen moeten opleveren!
Vroeger liet ik het dan ook aanpassen door de DVLA, maar tegenwoordig ga ik er gewoon mee naar de RDW. Als de auto verder geen twijfels oproept begrijpen ze dat het een typefoutje op de Engelse papieren is, en passen ze het nummer aan op de Nederlandse papieren. Een herinslag is niet nodig.
Hierbij heb ik aangenomen dat er slechts 2 karakters van het chassisnummer zijn omgewisseld op de papieren.
Vroeger liet ik het dan ook aanpassen door de DVLA, maar tegenwoordig ga ik er gewoon mee naar de RDW. Als de auto verder geen twijfels oproept begrijpen ze dat het een typefoutje op de Engelse papieren is, en passen ze het nummer aan op de Nederlandse papieren. Een herinslag is niet nodig.
Hierbij heb ik aangenomen dat er slechts 2 karakters van het chassisnummer zijn omgewisseld op de papieren.
-
Fraggledefender
Betreft een 4/5 deurs 110 uit 84.
maar als alle nummers kloppen, de papieren kloppen, en daadwerkelijk het enige argument is dat het nummer handgeslagen is, dan is dat toch een non-argument? Los van het feit of dat zo is of niet, dat zal toch wel vaker zo zijn? En klopt het dat het ene kantoor meer ervaring heeft/relaxter is met oude landrovers dan het andere?
Ik weet van de eigenaar dat hij iig in beroep gaat.
en anders... tsja, andere auto uit UK halen. Maar weer het gevaar van hetzelfde gezeik. Snap het niet. Koop je nooodgedwongen een oude auto is het nog niet goed.
Jan
maar als alle nummers kloppen, de papieren kloppen, en daadwerkelijk het enige argument is dat het nummer handgeslagen is, dan is dat toch een non-argument? Los van het feit of dat zo is of niet, dat zal toch wel vaker zo zijn? En klopt het dat het ene kantoor meer ervaring heeft/relaxter is met oude landrovers dan het andere?
Ik weet van de eigenaar dat hij iig in beroep gaat.
en anders... tsja, andere auto uit UK halen. Maar weer het gevaar van hetzelfde gezeik. Snap het niet. Koop je nooodgedwongen een oude auto is het nog niet goed.
Jan
-
Jeroenmini
Als er een PAT onderzoek is geweest en hij is niet door die controle heen gekomen, dan ligt het niet alleen aan een paar nummertjes die verkeerd zijn.
PAT team kijkt naar veel meer dingen.
Groet,
Jeroen
PAT team kijkt naar veel meer dingen.
Groet,
Jeroen
-
Roelie
Om wat voor een landrover gaat het?
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('31c7c239078abec73cda5ccf4ee60afb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 13685225, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
Roelie
395.jpg --> mod_embed_images_loadimage('31c7c239078abec73cda5ccf4ee60afb', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/395.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2F395.jpg', '', 13685225, 600, 600, 'Loading image ...', false);
klik hier voor foto's restauratie Leutje Rovertje
Laatste update 22 juli 2012
-
laro
Heb zelf een 88 gehad waarvan het chassiznummer slecht te lezen was,kreeg toen van de douane te horen dat ik maar zelf het chassienummer er in te slaan,hoefde toen zelfs niet meer terug te gaan voor het te laten kijken,volgens mij zijn zelfs alle chassienummers in de fabriek er met de hand ingeslagen;
-
wilberth
Ziet er niet best voor je uit, als dit eenmaal de mening is, is het onwaarschijnlijk dat ze er op terug komen. Juist met een mecano-doos als die van ons is het nu eenmaal moeilijk aantonen dat alles even van hetzelfde bouwjaar is. (bv. heeft de jouwe nog schuiframen? dan zou het waarschijnlijk toch een vroege 84er moeten zijn, maar latere deuren is niet ongebruikelijk)
De mijne had ook een afwijkend nr. op de type plaat, een letter fout tov het chassisnr. (en de papieren) leverde een korte discussie op, maar verder geen problemen. Ook omdat mijn wagentje verder er eigenlijk heel eerlijk bij stond en dus niet verdacht was. (eerlijk is in dit geval gewoon 25 jaar oud, eerste lak, gebruiksporen, chassisproblemen, geen nieuwe bouten oid. rond de opbouw, kortom kloppend...) Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze hem afkeuren alleen op een wat slordig nummer.
Laten we wel wezen, met de enorme stroom 110's die op dit moment binnen komt, allemaal 83, 84, 85 maar je wilt soms niet weten wat voor opbouw, denk ik dat ze ook vanzelf wat kritischer zijn geworden. Deze hebben de schijn gewoon tegen.
Maar goed ik ken jouw auto niet en heb in het verleden ook heel verschillende ervaringen met de RDW gehad. Toch denk ik dat als het een serietje was geweest (en dus ongeacht het bouwjaar belasting vrij) dat e.e.a. iets eenvoudiger ligt.
Groet, WiIlberth
die alleen maar zijn gevoelens uitspreekt zonder dit echt te kunnen onderbouwen. En als ze al kritischer zijn op deze stroom auto's weet ik niet eens of ik dat onterecht zou vinden...
De mijne had ook een afwijkend nr. op de type plaat, een letter fout tov het chassisnr. (en de papieren) leverde een korte discussie op, maar verder geen problemen. Ook omdat mijn wagentje verder er eigenlijk heel eerlijk bij stond en dus niet verdacht was. (eerlijk is in dit geval gewoon 25 jaar oud, eerste lak, gebruiksporen, chassisproblemen, geen nieuwe bouten oid. rond de opbouw, kortom kloppend...) Ik kan me bijna niet voorstellen dat ze hem afkeuren alleen op een wat slordig nummer.
Laten we wel wezen, met de enorme stroom 110's die op dit moment binnen komt, allemaal 83, 84, 85 maar je wilt soms niet weten wat voor opbouw, denk ik dat ze ook vanzelf wat kritischer zijn geworden. Deze hebben de schijn gewoon tegen.
Maar goed ik ken jouw auto niet en heb in het verleden ook heel verschillende ervaringen met de RDW gehad. Toch denk ik dat als het een serietje was geweest (en dus ongeacht het bouwjaar belasting vrij) dat e.e.a. iets eenvoudiger ligt.
Groet, WiIlberth
die alleen maar zijn gevoelens uitspreekt zonder dit echt te kunnen onderbouwen. En als ze al kritischer zijn op deze stroom auto's weet ik niet eens of ik dat onterecht zou vinden...
-
Fraggledefender
Hmm... Ik wordt flink depri van deze berichten. Enig commentaar was dat het nummer met de hand was ingeslagen. Geen ets-test oid, niets. Alleen die ene opmerking.
Verkoper gaat daarom ook in bezwaar en procedure aanspannen. Maar zoals gezegd. Vraag me af wat slaagkans is en met name, hoe snel.
Pfff
. Denk je dat je eindelijk een auto gevonden hebt.....
Jan
Verkoper gaat daarom ook in bezwaar en procedure aanspannen. Maar zoals gezegd. Vraag me af wat slaagkans is en met name, hoe snel.
Pfff
Jan
-
Arno
handgeslagen nummer. En nu?
Wordt inderdaad een zeer lastig verhaal. Als de RDW eenmaal op zwart staat dan is er geen land met ze te bezeilen.
31 maart aanstaande heb ik een beroep lopen bij de rechtbank aangaande Handmatig ingeslagen nummer. Zie ook
[www.rangeroverforum.nl]
31 maart aanstaande heb ik een beroep lopen bij de rechtbank aangaande Handmatig ingeslagen nummer. Zie ook
[www.rangeroverforum.nl]
-
sjorsboomschors/aka/PP
troost je, je kunt 'm ook nog kwijtraken dmv diefstal( been there, done that, en had met m'n huidige 110 ('84) ook 1 letter verschil in chassis# en een hoop gezeik!
-
Wiel
vlgs mij zijn alle chassisnummers van voor 1985 met de hand ingeslagen!!
-
wilberth
Ik snap je frustratie Jan, zeker als het echt iets moois is (ik zou zelf best nog een plekje weten te vinden voor een mooie LHD 83er of 84er diesel met de schuifruitjes in nette originele conditie, maar aan de andere kant zie je op dit forum ook heel vaak mensen "huilen" dat een auto het ene moment voor 6500 euro in italie staat en een week later voor 11000 bij een handelaar in NL. Nu, dit is een van de redenen waarom... Er vallen er best de nodige buiten de boot bij de RDW en nu heb je vooral de frustratie van het opnieuw mogen zoeken, anders was je gewoon een behoorlijk bedrag kwijt geweest. Althans, ik neem aan dat je nog geen financiele verplichtingen hebt zolang hij niet op kenteken staat.
Ik hoop voor je dat het allemaal nog goed komt en anders is het kwestie van ff doorbijten en verder zoeken.
Heel jammer, maar eigenlijk ook niet meer dan dat, op een dag is er één die je de jouwe gaat noemen en dat is hoe dan ook toch de beste als ik de mensen hier mag geloven
Groet, WIlberth
Ik hoop voor je dat het allemaal nog goed komt en anders is het kwestie van ff doorbijten en verder zoeken.
Heel jammer, maar eigenlijk ook niet meer dan dat, op een dag is er één die je de jouwe gaat noemen en dat is hoe dan ook toch de beste als ik de mensen hier mag geloven
Groet, WIlberth
-
Joost Nouwen
Hallo Jan,
Snap even niet hoe het zit.
Heb jij de wagen gekocht in engeland of heb je hem hier gekocht van een opkoper/handelaar/verkoper?
Is de wagen van jou of niet?
Wil je niet voor de kop stoten , maar die import is helaas wel aan heel veel risico's verbonden en da's erg lullig.
Maat van me gaat een 10000 euro+ restauratie doen op een wagen met buitenlandse papieren en 2 verschillende chasisisnr.
Gaat zelf opnieuw inslaan.
Nadat ie al dat geld heeft gespendeert pas invoeren en keuren.
Risicovol dus en veel geinvesteerd.
Non-laro.
Dit soort draadjes vind ik wel interressant al zal ik er zelf nooit geen problemen mee hebben.
Ik ga ook invoeren, disco.
Ignorance is bliss (quote from The Matrix)
Groetjes Joost
dieheetvreslijkirritantvinddaterzoveelregeltjeszijnomdestaatskastespekkenterwijldeuigavenbelachelijkzijn , less is more!
Snap even niet hoe het zit.
Heb jij de wagen gekocht in engeland of heb je hem hier gekocht van een opkoper/handelaar/verkoper?
Is de wagen van jou of niet?
Wil je niet voor de kop stoten , maar die import is helaas wel aan heel veel risico's verbonden en da's erg lullig.
Maat van me gaat een 10000 euro+ restauratie doen op een wagen met buitenlandse papieren en 2 verschillende chasisisnr.
Gaat zelf opnieuw inslaan.
Nadat ie al dat geld heeft gespendeert pas invoeren en keuren.
Risicovol dus en veel geinvesteerd.
Non-laro.
Dit soort draadjes vind ik wel interressant al zal ik er zelf nooit geen problemen mee hebben.
Ik ga ook invoeren, disco.
Ignorance is bliss (quote from The Matrix)
Groetjes Joost
dieheetvreslijkirritantvinddaterzoveelregeltjeszijnomdestaatskastespekkenterwijldeuigavenbelachelijkzijn , less is more!
-
Joost Nouwen
VOC genen +huidig belastingssysteem = VOC mentaliteit + winst.
Ieder zijn eigen mening maar dit vind ik wel de realiteit.
Persoonlijk , tja ik heb ook het VOC in me , gelukkig geen belastingsysteem , winst? ander merk kiezen in mijn geval.
De verminderde uitgaven die ik behaal is vast , best groot en hoef het niet van jullie te hebben.
Klinkt als azijn .
Ieder zijn eigen mening maar dit vind ik wel de realiteit.
Persoonlijk , tja ik heb ook het VOC in me , gelukkig geen belastingsysteem , winst? ander merk kiezen in mijn geval.
De verminderde uitgaven die ik behaal is vast , best groot en hoef het niet van jullie te hebben.
Klinkt als azijn .
-
Fraggledefender
@joost, no worrie, auto was voorbestemd van mij te zijn, maar was het nog niet. En verkoper had ook goede deal met verkoper in UK.
Baal met name omdat ik na twee jaar zoeken eindelijk iets gevonden had en dan wordt mijn droomauto door een dergelijk non argument tegengehouden. Als er nu een reeel argument tegenover staat...
zucht.
mijn beurt komt nog wel. Zal nog ff wat meer geduld moeten hebben.
Jan
Baal met name omdat ik na twee jaar zoeken eindelijk iets gevonden had en dan wordt mijn droomauto door een dergelijk non argument tegengehouden. Als er nu een reeel argument tegenover staat...
zucht.
mijn beurt komt nog wel. Zal nog ff wat meer geduld moeten hebben.
Jan
-
sjorsboomschors/aka/PP
kijk/koop even de nieuwe auto-motor klassiek, staat een verhaal in van een 88", redelijk herkenbaar , helaas ( been there ect...)
-
arjen
Aansluitend bij dit verhaal gelijk een vraag :
Ze hebben het het chassisnummer onklaar gemaakt bij de rdw, XXX er door heen gestanst, ook onder de motorkap, mag dit zomaar ?
Ook hebben ze de papieren ingenomen.
Dat ze het niet goedkeuren is 1 ding, maar nu de boel vernielen is vers 2, is de RDW geautoriseerd dit te doen ??
Wie heeft ervaring hiermee ?
Bvd
Ze hebben het het chassisnummer onklaar gemaakt bij de rdw, XXX er door heen gestanst, ook onder de motorkap, mag dit zomaar ?
Ook hebben ze de papieren ingenomen.
Dat ze het niet goedkeuren is 1 ding, maar nu de boel vernielen is vers 2, is de RDW geautoriseerd dit te doen ??
Wie heeft ervaring hiermee ?
Bvd
-
harryhottentot@gmail.com
geen idee of ze dat mogen, zou je na kunnen vragen......RDW?
maar buiten dat, zit daar een financieel tegoed in, je hebt tenslotten niks rijdends meer
enkel voor onderdelen
maar buiten dat, zit daar een financieel tegoed in, je hebt tenslotten niks rijdends meer
enkel voor onderdelen
-
Arjen
Daar zit zeker financieel tegoed in, want in engeland is er helemaal niks aan de hand met deze auto !!!!!!!
-
sjorsboomschors/aka/PP
doordat RDW mijn V5 had beklad met pen en me zo terug wilde sturen naar Ierland waar ik m'n 110 vandaan had, en ik dat niet pikte ( zie me al aankomen bij DVLA met V5 en Nederlands gekrabbel erop) is mijn chassis# uiteindelijk WEL goedgekeurd ( let wel; ORGINELE toestand:lift up handles, ribbeldak, kleur orgineel, 50000 mls gelopen, alle papieren erbij, alleen 1 letter verschil, had AA op chassis staan ipv AB , en had uiteindelijk een begripvolle RDW opperhoofd keurmeester!)
en anders een rechtsbijstandverzekering, en een brief naar ombudsman/Fehac/Bovag
en anders een rechtsbijstandverzekering, en een brief naar ombudsman/Fehac/Bovag
-
G-men (Gargamel)
Gefeliciteerd !!!
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> doordat RDW mijn V5 had beklad met pen en me zo
> terug wilde sturen naar Ierland waar ik m'n 110
> vandaan had, en ik dat niet pikte ( zie me al
> aankomen bij DVLA met V5 en Nederlands gekrabbel
> erop) is mijn chassis# uiteindelijk WEL
> goedgekeurd ( let wel; ORGINELE toestand:lift up
> handles, ribbeldak, kleur orgineel, 50000 mls
> gelopen, alle papieren erbij, alleen 1 letter
> verschil, had AA op chassis staan ipv AB , en had
> uiteindelijk een begripvolle RDW opperhoofd
> keurmeester!)
> en anders een rechtsbijstandverzekering, en een
> brief naar ombudsman/Fehac/Bovag
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> doordat RDW mijn V5 had beklad met pen en me zo
> terug wilde sturen naar Ierland waar ik m'n 110
> vandaan had, en ik dat niet pikte ( zie me al
> aankomen bij DVLA met V5 en Nederlands gekrabbel
> erop) is mijn chassis# uiteindelijk WEL
> goedgekeurd ( let wel; ORGINELE toestand:lift up
> handles, ribbeldak, kleur orgineel, 50000 mls
> gelopen, alle papieren erbij, alleen 1 letter
> verschil, had AA op chassis staan ipv AB , en had
> uiteindelijk een begripvolle RDW opperhoofd
> keurmeester!)
> en anders een rechtsbijstandverzekering, en een
> brief naar ombudsman/Fehac/Bovag
-
Arjen
Dat deze helemaal origineel is kan ik niet zeggen, maar wel dat er helemaal niks onwettelijks mee is gebeurd !
De body is origineel oud, het chassis is origineel oud, de motor is wel veranderd maar alles staat keurig op de V5 papieren.
Als je dan de melding krijgt dat ze niks hebben kunnen vinden, behalve dat het met de hand is ingeslagen, het chassisnummer wordt onklaar gemaakt en de papieren zijn weg, EN ik krijg geen rapportage mee wat er fout zou zijn, wordt ik echt wel pissig. Dit soort praktijken zijn toch niet te geloven.
Telefonisch is er ook geen land mee te bezeilen, niemand weet nergens van, dus ik ga maar aan het loket stampij maken dan.
En de rechtsbijstand bellen.
De body is origineel oud, het chassis is origineel oud, de motor is wel veranderd maar alles staat keurig op de V5 papieren.
Als je dan de melding krijgt dat ze niks hebben kunnen vinden, behalve dat het met de hand is ingeslagen, het chassisnummer wordt onklaar gemaakt en de papieren zijn weg, EN ik krijg geen rapportage mee wat er fout zou zijn, wordt ik echt wel pissig. Dit soort praktijken zijn toch niet te geloven.
Telefonisch is er ook geen land mee te bezeilen, niemand weet nergens van, dus ik ga maar aan het loket stampij maken dan.
En de rechtsbijstand bellen.
-
sjorsboomschors/aka/PP
let er wel op dat je RUSTIG blijft, en "begripvol" en vraag naar leidinggevenden!, met stroop van je beter vliegen dan met azijn...
-
arjen
goed advies, ik hoop dat het lukt, maar vrees het ergste.
-
sjorsboomschors/aka/PP
je kunt ook altijd verwijzen naar keren dat er gerede twijfel is-was, en het WEL goedgekeurd werd..
kunt mij desnoods als casus nemen, ben ik wel toe bereid
-
sjorsboomschors/aka/PP
je kunt ook altijd verwijzen naar keren dat er gerede twijfel is-was, en het WEL goedgekeurd werd..
HUh== sorry, dubbelpost
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2011 18:51 door sjorsboomschors/aka/PP.
HUh== sorry, dubbelpost
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/03/2011 18:51 door sjorsboomschors/aka/PP.
-
Arjen
Zullen we onderling eerst moeten beoordelen of de situatie het zelfde was/is. Ik ga morgen eerst proberen een hoofdkeurmeester te pakken te krijgen, en zien of ik nog verder kom.
Zo niet, ga ik de rechtsbijstand bellen, kijken wat voor advies zij hebben.
Het is gewoon niet te geloven dat je persoonlijke eigendommen zonder pardon vernietigd worden, zonder verklaring, zonder overleg van bewijs, zonder verdenking van diefstal o.i.d, helemaal niks.
Het is gewoon niet te geloven dat je persoonlijke eigendommen zonder pardon vernietigd worden, zonder verklaring, zonder overleg van bewijs, zonder verdenking van diefstal o.i.d, helemaal niks.
-
arjen
Zullen we onderling eerst moeten beoordelen of de situatie het zelfde was/is. Ik ga morgen eerst proberen een hoofdkeurmeester te pakken te krijgen, en zien of ik nog verder kom.
-
vossehoff
Ja, dat mogen ze doen en waarschijnlijk hebben ze hem ook op een paar geheime plekken gemarkeerd (dit ter voorkoming van hergebruik van het chassis).
gr Niels
gr Niels
-
Geert Oude Luttighuis
Uhm, wel verdenking van fraude... Zou inderdaad de stroopvariant gebruiken, de jurisprudentie van Sjors zou ik zeker aan je rechtsbijstandsadvocaat doorfluisteren. En dan heb je ook nog de commissie van gelijke behandeling...
-
Arjen
Vandaag is de brief binnen gekomen van de RDW. Hierin staat dat het chassis en de carrosserie niet te identificeren zijn.
meer niet.
De carrosserie is prima te identificeren want overal zit de originele kleur nog. ben dan toch wel benieuwd waar ze naar gekeken hebben.
Het blijft voor mij onverkoopbaar dat ze zonder pardon mijn eigendom vernietigen, dat ze twijfels hebben is hun zaak, maar daarna krijg je toch je spullen terug met de melding wordt niet toegelaten.
Tevens vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat als iemand iets afkeurd, ze gefundeerd aangeven waarom. Tekst en uitleg met wat ze gevonden hebben, foto erbij o.i.d.
Ik las ergens dat er ook nog een Batchnummer op het chassis staat ? en dat deze gelinkt is met het chassisnummer ? kan iemand dat bevestigen, en waar staat dit nummer dan ?
bvd
meer niet.
De carrosserie is prima te identificeren want overal zit de originele kleur nog. ben dan toch wel benieuwd waar ze naar gekeken hebben.
Het blijft voor mij onverkoopbaar dat ze zonder pardon mijn eigendom vernietigen, dat ze twijfels hebben is hun zaak, maar daarna krijg je toch je spullen terug met de melding wordt niet toegelaten.
Tevens vind ik het de normaalste zaak van de wereld dat als iemand iets afkeurd, ze gefundeerd aangeven waarom. Tekst en uitleg met wat ze gevonden hebben, foto erbij o.i.d.
Ik las ergens dat er ook nog een Batchnummer op het chassis staat ? en dat deze gelinkt is met het chassisnummer ? kan iemand dat bevestigen, en waar staat dit nummer dan ?
bvd
-
Scratch
Hoi Arjan,
Vervelend allemaal !!
De latere chassis hebben een jaartal staan aan de rechterkant van het chassis, voor de outrigger.
Echter komt je auto uit de belastingvrije jaren, dan ontbreek die. Je zou wel even kunnen kijken of er misschien wel een jaartal staat, dan weet je tenminste dat je een chassis wissel heb gehad.
Misschien is het handig even wat foto's op de Prik te plaatsen. Vaak zie je aan de auto wel uit welke jaren die komt.
Vooral detail foto's van het chassis, assen, motor, inrichting, enz
Kijk ook even naar alle nummers van de bak, tussenbak, motor, en assen.
Verder staan er ook wel jaartallen op dashboard delen (zekering kast)
Die kruizen door je nummer maakt niet zoveel uit, dat doen ze ook bij her inslag.
Ben benieuwd !!
gr Eric
Vervelend allemaal !!
De latere chassis hebben een jaartal staan aan de rechterkant van het chassis, voor de outrigger.
Echter komt je auto uit de belastingvrije jaren, dan ontbreek die. Je zou wel even kunnen kijken of er misschien wel een jaartal staat, dan weet je tenminste dat je een chassis wissel heb gehad.
Misschien is het handig even wat foto's op de Prik te plaatsen. Vaak zie je aan de auto wel uit welke jaren die komt.
Vooral detail foto's van het chassis, assen, motor, inrichting, enz
Kijk ook even naar alle nummers van de bak, tussenbak, motor, en assen.
Verder staan er ook wel jaartallen op dashboard delen (zekering kast)
Die kruizen door je nummer maakt niet zoveel uit, dat doen ze ook bij her inslag.
Ben benieuwd !!
gr Eric
-
Rene110V8
Helaas Arjen, het batchnummer staat los van een chassisnummer.
Groeten Rene110V8
Groeten Rene110V8
-
Roy Bruurs
Die kruizen erdoor maakt inderdaad niet uit. Dat is bij mijn ninety ook gebeurd en daar is wel een nieuw chassis nr ingeslagen omdat het oude niet meer volledig leesbaar was.
Leg je er gewoon bij neer. Je hebt de auto nog eens niet gekocht dus bent geen geld kwijt. Als dat geprocedeer word een gebed zonder einde. (is het zelfde al dat je gaat zeggen dat een politie agent fout is)
Je hebt geen hand vol, maar een land vol land rovers dus er staat er vast nog wel 1 voor jou tussen
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8d6575233f13b06c8f1509eac5acaa49', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13718241, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Leg je er gewoon bij neer. Je hebt de auto nog eens niet gekocht dus bent geen geld kwijt. Als dat geprocedeer word een gebed zonder einde. (is het zelfde al dat je gaat zeggen dat een politie agent fout is)
Je hebt geen hand vol, maar een land vol land rovers dus er staat er vast nog wel 1 voor jou tussen
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('8d6575233f13b06c8f1509eac5acaa49', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13718241, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
Gompie
Ha Arjen,
Excuses voor het wat late reageren, ik zit niet elke dag op het forum maar ik moet even reageren.
In tegenstelling tot wat de meeste mensen hier beweren mag de RDW NIET zomaar een chassisnummer doorhalen. Ze mogen alleen een chassisnummer doorhalen wanneer er een nieuw nummer ondergezet wordt, bij een herinslag bijvoorbeeld. Dit is ook in hun beleidsregels te lezen (regeling voertuigen). Maar een chassisnummer doorhalen zonder dat er wat voor in de plaats komt dat mogen ze niet doen. Dit is inderdaad een vernieling van jouw eigendom en je lijdt financiele schade wat je kunt nu niets meer met de auto. Bij hebben ze nl precies hetzelfde gedaan (zoek maar op gompie op dit forum). Je kunt de auto bijvoorbeeld nu niet meer terugverkopen in Engeland want daar staat hij normaal en legaal geregistreerd en heeft wellicht zelfs nog APK. Door het feit dat de RDW en het Pat team het onderzoek ook nog heel knullig hebben uitgevoerd ben ik gaan procederen, bezwaarschrift, hoorzitting en bijna een rechtszaak. Uiteindelijk ermee gestopt omdat het teveel centen ging kosten, jammer, de burger kan wederom niet opboksen tegen dit soort instellingen. Wat ik wel gedaan heb is een claim neerleggen bij de RDW, puur voor het feit dat ze het belangrijkste identiteistbewijs van de auto vernield hebben en dat ik nu niets meer met de auto kan doen dan als onderdelenauto verkopen. Ze hadden in ieder geval mij de keus moeten geven of ik de auto wil terugverkopen in Engeland of als donorauto wil gebruiken voordat ze het nummer doorhaalden. Dus dat zou ik zeker doen.
Dus nogmaals, kruizen door het chassisnummer mag alleen bij een herinslag!!! Ik werd bevestigd dat ze een fout hebben gemaakt door hoofd RDW waddinxveen en door de jurist RDW (tijdens hoorzitting).
Hou ons op de hoogte!
Groet,
Gijs
Excuses voor het wat late reageren, ik zit niet elke dag op het forum maar ik moet even reageren.
In tegenstelling tot wat de meeste mensen hier beweren mag de RDW NIET zomaar een chassisnummer doorhalen. Ze mogen alleen een chassisnummer doorhalen wanneer er een nieuw nummer ondergezet wordt, bij een herinslag bijvoorbeeld. Dit is ook in hun beleidsregels te lezen (regeling voertuigen). Maar een chassisnummer doorhalen zonder dat er wat voor in de plaats komt dat mogen ze niet doen. Dit is inderdaad een vernieling van jouw eigendom en je lijdt financiele schade wat je kunt nu niets meer met de auto. Bij hebben ze nl precies hetzelfde gedaan (zoek maar op gompie op dit forum). Je kunt de auto bijvoorbeeld nu niet meer terugverkopen in Engeland want daar staat hij normaal en legaal geregistreerd en heeft wellicht zelfs nog APK. Door het feit dat de RDW en het Pat team het onderzoek ook nog heel knullig hebben uitgevoerd ben ik gaan procederen, bezwaarschrift, hoorzitting en bijna een rechtszaak. Uiteindelijk ermee gestopt omdat het teveel centen ging kosten, jammer, de burger kan wederom niet opboksen tegen dit soort instellingen. Wat ik wel gedaan heb is een claim neerleggen bij de RDW, puur voor het feit dat ze het belangrijkste identiteistbewijs van de auto vernield hebben en dat ik nu niets meer met de auto kan doen dan als onderdelenauto verkopen. Ze hadden in ieder geval mij de keus moeten geven of ik de auto wil terugverkopen in Engeland of als donorauto wil gebruiken voordat ze het nummer doorhaalden. Dus dat zou ik zeker doen.
Dus nogmaals, kruizen door het chassisnummer mag alleen bij een herinslag!!! Ik werd bevestigd dat ze een fout hebben gemaakt door hoofd RDW waddinxveen en door de jurist RDW (tijdens hoorzitting).
Hou ons op de hoogte!
Groet,
Gijs
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Re: handgeslagen nummer. En nu?
arno, misschien heb je hier iets aan:
uitspraak betreffende range rover
Wel heel oud, maar de RDW heeft verloren...
uitspraak betreffende range rover
Wel heel oud, maar de RDW heeft verloren...
-
Arjen
Bedankt voor je heldere uitleg ! Er zijn dus zeker nog wel mogelijkheden en kansen, de vraag is alleen tegen welke moeite en welke kosten....
Ik ben nog aan het orienteren, als er nieuws is meld ik het hier !
Ik ben nog aan het orienteren, als er nieuws is meld ik het hier !
-
dirk ambu
beste
het maakt mij wel een beetje bang voor de rdw zo
ik ben bezig met het opnieuw opbouwen van een 110 van 1986 en daar staat het nummer ook scheef in
al heb ik hem al een jaar of 6 op mijn naam staan en weet ik dat hij voor mij van defensie was geeft dit geen garantie
door dit soort verhalen weet ik even niet of ik hem wel om moet bouwen naar 5 deurs want volgens het chassis nummer is het een pickup
zou jammer zijn als hij niet wordt goed gekeurd als hij af is omdat de nummers scheef staan
groet dirk ambu
het maakt mij wel een beetje bang voor de rdw zo
ik ben bezig met het opnieuw opbouwen van een 110 van 1986 en daar staat het nummer ook scheef in
al heb ik hem al een jaar of 6 op mijn naam staan en weet ik dat hij voor mij van defensie was geeft dit geen garantie
door dit soort verhalen weet ik even niet of ik hem wel om moet bouwen naar 5 deurs want volgens het chassis nummer is het een pickup
zou jammer zijn als hij niet wordt goed gekeurd als hij af is omdat de nummers scheef staan
groet dirk ambu
-
Marijn & Simba
Dirk, als je er al een kenteken op hebt, hoef je niet meer bij de RDW langs. Dan heb je dat gemuggezift ook niet.
Voor de slachtoffers:
Misschien over Duitsland invoeren? Hier zijn ze minder moeilijk met chassisnummers schijnbaar.
Beste Dekra proberen.
Daarna mag RDW niet meer weigeren, is een in de EU toegelaten voertuig en Duitsers zijn heel punktlich
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cee35e288539535949b924fc3ea8d195', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 13764538, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Voor de slachtoffers:
Misschien over Duitsland invoeren? Hier zijn ze minder moeilijk met chassisnummers schijnbaar.
Beste Dekra proberen.
Daarna mag RDW niet meer weigeren, is een in de EU toegelaten voertuig en Duitsers zijn heel punktlich
Marijn & Simba & Serious
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cee35e288539535949b924fc3ea8d195', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 13764538, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
arjen
En tot welke unie behoort de UK denk je .... ?????
Dat zou dus het zelfde verhaal zijn.....
-
Marijn & Simba
Nee dus, de UK staat er niet bepaald om bekend dat de MOT erg serieus genomen kan worden.
Dan zijn de Belgen nog strikter.
Vandaar ook dat de import-Engelsen zo nauwlettend in de gaten gehouden worden...
Marijn & Simba & Serious
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c2c1413a0934e5141c1eed677abb2f51', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 13765270, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dan zijn de Belgen nog strikter.
Vandaar ook dat de import-Engelsen zo nauwlettend in de gaten gehouden worden...
Marijn & Simba & Serious
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('c2c1413a0934e5141c1eed677abb2f51', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 13765270, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Jacaranda
Sterker nog : er hoeft (van de DVLA) niet eens eens chassisnummer in te staan als er een chassiswissel heeft plaatsgevonden bij onze westerburen.
Dus waar baseer je je opmerking op, Arjen?
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('14d0fd8a5bd75f95dd2dba43304e042c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 13765296, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dus waar baseer je je opmerking op, Arjen?
Martin 88, 90 en 110"(sold) van der Velde met Boefje
jacarandatot.jpg --> mod_embed_images_loadimage('14d0fd8a5bd75f95dd2dba43304e042c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', 'http://leutjerovertje.nl/jacaranda/jacarandatot.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fleutjerovertje.nl%2Fjacaranda%2Fjacarandatot.jpg', '', 13765296, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Gompie
Ik snap Arjen wel, een ingevoerde auto van Engeland of Duitsland of Belgie zou in principe niet uit mogen maken, het zijn allemaal EU landen. Het is zo dat de RDW wel hun eigen eisen (mogen) stellen wat betreft de identiteitskeuring (buiten de EU regels om), dat mag ieder EU land. De technische keuring daarna mag de RDW niet afkeuren wanneer de auto in het EU land van herkomst normaal geregistreerd staat en zijn of haar APK heeft. Dus de RDW moet ook de Engelse MOT accepteren bij een technische keuring.
Het gaat vaak dus mis bij de identiteitskeuring.
Groet,
Gijs
Het gaat vaak dus mis bij de identiteitskeuring.
Groet,
Gijs
-
dylan-tycho
mijn chassis nummer staat er ook niet helemaal recht in
het is een serie lll ex defensie nl van bouwjaar 1981
en die moet ook nog op kenteken gezet worden
dus moet ik me eigen ook zorgen maken
het is een serie lll ex defensie nl van bouwjaar 1981
en die moet ook nog op kenteken gezet worden
dus moet ik me eigen ook zorgen maken