steve parker down pipe
-
M@rcel
steve parker down pipe
wie weet of heeft ervaring met de Steve Parker Downpipe in combinatie met een originele Defender 200 TDI uitlaat
gaat dit zonder aanpassingen wel passen
gaat dit zonder aanpassingen wel passen
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: steve parker down pipe
GIYF
zoekoptie werkt ook
en ja, dat werkt, maar heb je LHD of RHD??
zoekoptie werkt ook
en ja, dat werkt, maar heb je LHD of RHD??
-
M@rcel
Re: steve parker down pipe
zoek optie geeft geen oplossing en duidelijkheid over het wel of niet passen van een orginele uitlaat van defender 200 tdi op de steve parker downpipe
heb een RHD
heb een RHD
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: steve parker down pipe
wel..... een quote van koning Steve zelf:
Quotesteve P We then recommend fitting a standard 2.5 turbo diesel exhaust or a Defender 200 Tdi exhaust system as they are made differently internally than a normally aspirated or petrol system and larger bore, this allows the exhaust gases to flow properly, so the engine doesn't overheat and doesn't cause back pressure. Our pipe is sleeved to suit either system. You cut into the front pipe of either of these systems to mate it up to our front pipe. No modifications are required to the vehicle using this front pipe. Our front pipe comes with gasket, nuts and clamps. komt hier vandaan
en verder:
klik
nog een klik
tismaareenidee
Quotesteve P We then recommend fitting a standard 2.5 turbo diesel exhaust or a Defender 200 Tdi exhaust system as they are made differently internally than a normally aspirated or petrol system and larger bore, this allows the exhaust gases to flow properly, so the engine doesn't overheat and doesn't cause back pressure. Our pipe is sleeved to suit either system. You cut into the front pipe of either of these systems to mate it up to our front pipe. No modifications are required to the vehicle using this front pipe. Our front pipe comes with gasket, nuts and clamps. komt hier vandaan
en verder:
klik
nog een klik
tismaareenidee
-
Puffino
Re: steve parker down pipe
Marcel, ik snap niet dat je niks kan vinden. Ik heb dit verhaal al meermalen geschreven, als zij-opmerking voor iemand die vroeg naar hoe het past op een 2.5d n/a uitlaat.
Zoek toch nog eens, ik heb het gevoel dat je wel even iets aan huiswerk mag doen
Oja, wat noem je "zonder aanpassen" want in letterlijke vormm gaat dat niet werken. Je zult eens tuk uitlaat moeten afzagen.... Verder mag je even zoeken en lezen op de Steve Parker site.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Zoek toch nog eens, ik heb het gevoel dat je wel even iets aan huiswerk mag doen
Oja, wat noem je "zonder aanpassen" want in letterlijke vormm gaat dat niet werken. Je zult eens tuk uitlaat moeten afzagen.... Verder mag je even zoeken en lezen op de Steve Parker site.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
M@rcel
Re: steve parker down pipe
hallo Sander
dat stukje op de Parker site ken ik ook natuurlijk heb ik de info daar gelezen
maar dat is info van de verkoper en die is per defenitie niet altijd betrouwbaar en juist dat wil ik op dit forum bespreken
om te horen of er mensen zijn die ervaring hebben met dit artikel in combinatie met een 2.5 TD N/A of TDI
wat is trouwens de beste combi voor mijn Discovery TDI een uitlaat van een 200 tdi of toch die van een 2.5 TD
Als het bij een stuk afzagen van de beginpijp van ce middendemper blijft valt het denk ik dus goed te doen
hen nu trouwens alleen een eind demper en de middendemper hebben ze een vervangende tussen pijp in gezet (voordelen?)
dat stukje op de Parker site ken ik ook natuurlijk heb ik de info daar gelezen
maar dat is info van de verkoper en die is per defenitie niet altijd betrouwbaar en juist dat wil ik op dit forum bespreken
om te horen of er mensen zijn die ervaring hebben met dit artikel in combinatie met een 2.5 TD N/A of TDI
wat is trouwens de beste combi voor mijn Discovery TDI een uitlaat van een 200 tdi of toch die van een 2.5 TD
Als het bij een stuk afzagen van de beginpijp van ce middendemper blijft valt het denk ik dus goed te doen
hen nu trouwens alleen een eind demper en de middendemper hebben ze een vervangende tussen pijp in gezet (voordelen?)
-
Wiel
Re: steve parker down pipe
Hoi,
Wij hebben niet de Steven Parker, maar een replica van Ebay. Hiervoor hebben we de uitlaat moeten aanpassen, maar het is krap. Misschien dat de Steven Parker beter past.
Gr, Wiel
Wij hebben niet de Steven Parker, maar een replica van Ebay. Hiervoor hebben we de uitlaat moeten aanpassen, maar het is krap. Misschien dat de Steven Parker beter past.
Gr, Wiel
-
Puffino
Re: steve parker down pipe
Er wordt veel ge-OH'd over de verschillen in de uitlaatdempers. Ik vergeet steeds of de TD al de grotere diameter heeft, eigenlijk.
Voordeel, ik schrijf het maar weer een keer, van de dikkere uitlaat is (oa): betere doorvoer, en daardoor snellere spinup van de turbo, meer vermogen. Ook de vorm (van binnen) van de dempers zou dat tot gevolg moeten hebben. Jij hebt kennelijk een tussenpijp en dus geen demper daar, er wordt dus minder gedempt, en dus geldt daarvoor het zelfde als voor de grotere diameters. Bijkomend nadeel is echter het geluid dat ie produceert, het zal wat harder zijn. (Schijnen sommigen juist een voordeel te vinden). Het gaat overigen NIET om het afzagen van de middendemper maar van de voorste pijp.
Welke uitlaat je plaatst hangt ook af van de ophangsystemen die je hebt. Heb je boutje-moertje of ophangrubbers. Ook de flenzen van de verschillende uitlaatsystemen zijn anders, dus mixen kun je ze niet.
Als je er nu een 200tdi uitlaat onder zou kunnen hangen, kun je dan zelf misschien bedenken dat dat de orignele uitlaat was achter het blok.... Land Rover is niet dom. Die zou ik prefereren. Echter, als je veel moet aanpassen om die er onder te krijgen (aan de aansluiting op die Steve Parkerpijp ligt het gemak niet, dat is namelijk in elk geval een eitje) dan kun je echter anders overwegen.
Wel handig zou zijn, mijn beste, als je iets meer vertelt over wat je nu WEL voor auto hebt, wat er in lag aan blok, wat voor utilaat je nu wel of niet hebt, etc. Wij weten niets namelijk..... Dus kan ik ook niet adviseren eigenlijk.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Voordeel, ik schrijf het maar weer een keer, van de dikkere uitlaat is (oa): betere doorvoer, en daardoor snellere spinup van de turbo, meer vermogen. Ook de vorm (van binnen) van de dempers zou dat tot gevolg moeten hebben. Jij hebt kennelijk een tussenpijp en dus geen demper daar, er wordt dus minder gedempt, en dus geldt daarvoor het zelfde als voor de grotere diameters. Bijkomend nadeel is echter het geluid dat ie produceert, het zal wat harder zijn. (Schijnen sommigen juist een voordeel te vinden). Het gaat overigen NIET om het afzagen van de middendemper maar van de voorste pijp.
Welke uitlaat je plaatst hangt ook af van de ophangsystemen die je hebt. Heb je boutje-moertje of ophangrubbers. Ook de flenzen van de verschillende uitlaatsystemen zijn anders, dus mixen kun je ze niet.
Als je er nu een 200tdi uitlaat onder zou kunnen hangen, kun je dan zelf misschien bedenken dat dat de orignele uitlaat was achter het blok.... Land Rover is niet dom. Die zou ik prefereren. Echter, als je veel moet aanpassen om die er onder te krijgen (aan de aansluiting op die Steve Parkerpijp ligt het gemak niet, dat is namelijk in elk geval een eitje) dan kun je echter anders overwegen.
Wel handig zou zijn, mijn beste, als je iets meer vertelt over wat je nu WEL voor auto hebt, wat er in lag aan blok, wat voor utilaat je nu wel of niet hebt, etc. Wij weten niets namelijk..... Dus kan ik ook niet adviseren eigenlijk.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
M@rcel
Re: steve parker down pipe
Sander
ik heb een Landrover 110 uit 1983 RHD die orgineel voorzien was van een V8 3.5 Benzine motor
ze hebben er in Engeland een 200 TDI uit een Discovery in gebouwd waarna hij ingevoerd is Nederland
200 TDI staat ook op het kenteken als zodanig vermeld met 82 KW
bij de ombouw hebben ze er een zelf aan elkaar gebakken downpipe op geknutseld en dan loopt er een tussenpijp van diameter 63 mm totaan ongeveer de tussenbak daarna zit er een tussenpijp van 53 mm tot aan de einddemper de achter demper is volgens mij voor ik zover kan nagaan nog van de originele V8
kortom een bij elkaar geraapt zooitje
de uitlaat zit vast met het boutje moertje systeem
quote Het gaat overigen NIET om het afzagen van de middendemper maar van de voorste pijp.
moet de steve parker pijp ingekort worden of het beginstuk van de pijp van de middendemper
wil zowiezo een systeem met een middendemper want het mag met het geluid allemaal best iets minder
ps sander zet anders even je contact gegevens (telefoonnummer) in een prive berichtje dat praat wat makkelijker
gr Marcel
ik heb een Landrover 110 uit 1983 RHD die orgineel voorzien was van een V8 3.5 Benzine motor
ze hebben er in Engeland een 200 TDI uit een Discovery in gebouwd waarna hij ingevoerd is Nederland
200 TDI staat ook op het kenteken als zodanig vermeld met 82 KW
bij de ombouw hebben ze er een zelf aan elkaar gebakken downpipe op geknutseld en dan loopt er een tussenpijp van diameter 63 mm totaan ongeveer de tussenbak daarna zit er een tussenpijp van 53 mm tot aan de einddemper de achter demper is volgens mij voor ik zover kan nagaan nog van de originele V8
kortom een bij elkaar geraapt zooitje
de uitlaat zit vast met het boutje moertje systeem
quote Het gaat overigen NIET om het afzagen van de middendemper maar van de voorste pijp.
moet de steve parker pijp ingekort worden of het beginstuk van de pijp van de middendemper
wil zowiezo een systeem met een middendemper want het mag met het geluid allemaal best iets minder
ps sander zet anders even je contact gegevens (telefoonnummer) in een prive berichtje dat praat wat makkelijker
gr Marcel
-
Puffino
Re: steve parker down pipe
Bellen kan (06 twee 28 666 drie vier) maar is voor de meelezers wel zo leuk als ik je nog wat hints geef:
Achterste deel van een 4cyl 110 is NTC1800, voor V8 ook. Ophangsysteem is DUS passend op elkaar. Je hebt dus inderdaad een boutje moertje systeem waarmee je aan het chassis kunt bevestigen.
Even uitgaande van een normale situatue: een uitlaat bestaat normaal uit drie delen: downpipe, middendeel en einddeel. Als je een Steve Parker downpipe bestelt komt er een vierde deel: de Steve Parker downpipe wordt namelijk velengd tot aan het midden met het achterste stuk van de oorspronkelijke downpipe. Je behoort dus van een OORSPRONKELIJKE downpipe (of voorste deel, net hoe je hem noemen wilt) het achterste stuk af te zagen. En daar zit de clou: heb je een middendeel met en driebouts-flens, moet je dus ook maar beter het voorste deel ook daarmee hebben. (idem voor tweebouts flens.) Ik weet niet of je (omdat je hem toch hebt afgezaagd) de flensen zou kunnen overzetten, eigenlijk, als je een ander type flens los zou hebben.
Met d eovergang van 2.5d n/a naar 200tdi is ook de diameter van de uitlaat dus ietsje toegenomen. De Steve Parker pipe past op allebei door middel van een verloopbusje. Deze plaats je er bij als je de dunne uitlaat er achter gebruikt en laat hem weg als je de dikke er achterzet. Jij hebt het vervolgens over een wel heel dikke 63mm, dat lijkt mij niet passen met een Steve Parker
Ik kan me 53 herinneren maar is dat de dikke of de dunne, geen idee.
Waar woon je ergens? Ik in Haarlemmermeer. als het in de buurt is wil ik wel effe komen gluren hoor.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
Achterste deel van een 4cyl 110 is NTC1800, voor V8 ook. Ophangsysteem is DUS passend op elkaar. Je hebt dus inderdaad een boutje moertje systeem waarmee je aan het chassis kunt bevestigen.
Even uitgaande van een normale situatue: een uitlaat bestaat normaal uit drie delen: downpipe, middendeel en einddeel. Als je een Steve Parker downpipe bestelt komt er een vierde deel: de Steve Parker downpipe wordt namelijk velengd tot aan het midden met het achterste stuk van de oorspronkelijke downpipe. Je behoort dus van een OORSPRONKELIJKE downpipe (of voorste deel, net hoe je hem noemen wilt) het achterste stuk af te zagen. En daar zit de clou: heb je een middendeel met en driebouts-flens, moet je dus ook maar beter het voorste deel ook daarmee hebben. (idem voor tweebouts flens.) Ik weet niet of je (omdat je hem toch hebt afgezaagd) de flensen zou kunnen overzetten, eigenlijk, als je een ander type flens los zou hebben.
Met d eovergang van 2.5d n/a naar 200tdi is ook de diameter van de uitlaat dus ietsje toegenomen. De Steve Parker pipe past op allebei door middel van een verloopbusje. Deze plaats je er bij als je de dunne uitlaat er achter gebruikt en laat hem weg als je de dikke er achterzet. Jij hebt het vervolgens over een wel heel dikke 63mm, dat lijkt mij niet passen met een Steve Parker
Waar woon je ergens? Ik in Haarlemmermeer. als het in de buurt is wil ik wel effe komen gluren hoor.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
RoLandrover
Re: steve parker down pipe
Veel ruimte heb je sowieso al niet over met een disco 200tdi in een Defender.
Wij hebben een Saab turbobochtje gebruikt,.. de pakkingring draai je dan aan 1 kant plat af en je last er een discodowpipe aanvast.
zo knutsel je alles met een lasapparaat weer aan bv de 2.5Td of V8 uitlaat vast.
grtn
RoLandRover
Wij hebben een Saab turbobochtje gebruikt,.. de pakkingring draai je dan aan 1 kant plat af en je last er een discodowpipe aanvast.
zo knutsel je alles met een lasapparaat weer aan bv de 2.5Td of V8 uitlaat vast.
grtn
RoLandRover
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: steve parker down pipe
Saabbochtje heb ik ook!
steve parker in m´n vorige 110-200tdi
steve parker in m´n vorige 110-200tdi
-
RoLandrover
Re: steve parker down pipe
in m'n eigen 90 (die met saabbocht zit in die van m'n pa) heb ik een 200tdi blok met een 300tdi turbo.
zo heb je de downpijp aan de voorkant van de turbo en meer ruimte voor de uitlaat. echter moet je dan weer knutselen aan het inlaat traject
Grtn
RoLandRover
zo heb je de downpijp aan de voorkant van de turbo en meer ruimte voor de uitlaat. echter moet je dan weer knutselen aan het inlaat traject
Grtn
RoLandRover