Goedenavond,
Vandaag de 88 klaar gemaakt voor de apk van morgen. Ik heb een stuk gereden van ongeveer 20 minutjes, halverwege liep het motortje niet lekker meer, in de lage toeren liep hij nog enigzins maar niet regelmatig, geen vermogen wanneer je probeert weg te rijden. (Aan het begin liep het motortje prima, maar niet zo snel als de 109 met eenzelfde blokje.) Wanneer je de motor af zet en even wacht start en loopt hij daarna weer prima voor een halve minuut, dan zijn de problemen terug. Bougies zijn zwartig, zou duiden op een te rijk mengsel. Verder als je de brandstofleiding net voor de carburateur los draait spuit de benzine eruit, als je hem daarna start loopt hij weer even goed en daarna weer problemen.
Hoe dit op te lossen? Wat is dit?
Kan de carburateur de druk die de brandstof pomp opbouwt niet goed regelen? (vlottertje niet goed ofzo?) Het is een solex carburateur.
Of een ander probleem met (de brandstof)?
Ik zou morgen eigenlijk wel graag voor de apk willen, maar dan moet hij het wel doen...!!
Tom
niet lekker lopen 2.25 benzine
-
Bas88pickup
Re: niet lekker lopen 2.25 benzine
contactpuntjes al nagekeken? wanneer die niet goed meer staan heb je ook dat je vermogen inelkaar zakt. Been there, en wist ook niet wat er aan de hand was.
Gr, Bas
Gr, Bas
-
henk de witte
Klinkt als een overlopende of naar binnen lekkende carburateur. Heb je last van zwarte rook uit je uitlaat? Als dat het geval is gewoon eeven een revisiesetje bestellen en monteren. Dan loopt die weer als vanouds.
Groet,
Henk de Witte.
Groet,
Henk de Witte.
-
Tom
Hij rookt inderdaad aardig zwart...
Is het de moeite om zo'n carburateur te reviseren? (10pond) Er zijn waarschijnlijk veel delen versleten (na meer dan 40 jaar) die dus niet meer te vervangen/ reviseren zijn? (er is namelijk ook een stukje afgebroken als je recht van boven erin kijkt)
Misschien beter om direct voor een Weber carburateur te gaan? (75pond) Of is het lastig om het buizen stelsel aan te passen?
Groet, Tom
Is het de moeite om zo'n carburateur te reviseren? (10pond) Er zijn waarschijnlijk veel delen versleten (na meer dan 40 jaar) die dus niet meer te vervangen/ reviseren zijn? (er is namelijk ook een stukje afgebroken als je recht van boven erin kijkt)
Misschien beter om direct voor een Weber carburateur te gaan? (75pond) Of is het lastig om het buizen stelsel aan te passen?
Groet, Tom
-
henk de witte
Hallo Tom,
Een nieuwe carburateur is veruit de beste oplossing.
Revisie kan goed als het asje waar de gasklep aan zit en de chokeklepas nog strak in hun geleiding zitten. Als dat is uitgelubberd dan lekt de carburateur en kun je het niet meer oplossen met een revisieset. Ook de vlotter moet nog intact zijn en met name de scharnierpunten van de vlotter mogen niet uitgelubberd zijn. Ook dat is namelijk niet op te lossen met een revisieset. Lekke pakkingen,o-ring, vlotternaald is allemaal geen probleem en zit nieuw in de revisieset. De verloopstukken van weber naar een Laro blok ken ik niet dus daar kan ik je niet in adviseren.
Succes,
Henk de Witte.
Een nieuwe carburateur is veruit de beste oplossing.
Revisie kan goed als het asje waar de gasklep aan zit en de chokeklepas nog strak in hun geleiding zitten. Als dat is uitgelubberd dan lekt de carburateur en kun je het niet meer oplossen met een revisieset. Ook de vlotter moet nog intact zijn en met name de scharnierpunten van de vlotter mogen niet uitgelubberd zijn. Ook dat is namelijk niet op te lossen met een revisieset. Lekke pakkingen,o-ring, vlotternaald is allemaal geen probleem en zit nieuw in de revisieset. De verloopstukken van weber naar een Laro blok ken ik niet dus daar kan ik je niet in adviseren.
Succes,
Henk de Witte.
-
Tom
Bedankt Henk, dan ga ik een nieuwe bestellen. Jullie horen het wel!
Groet, Tom
Groet, Tom