Boeken en luchtvering

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Robbert

Boeken en luchtvering

Bericht door Robbert »

Beste medeprikkers,

Sinds eergisteren ben ik de trotse bezitter van een RR LSE uit 94.
Echter ik ben op zoek naar de manuals die deze RR omschrijven. Uit de pagina's die ik tot nu toe gevonden heb op het web beschrijven mijn inziens niet alles. Vaak gaan deze maar tot 91. Betekend dit dat er na 91 geen veranderingen meer zijn doorgevoerd of zijn er toch nog nieuwere boeken? En waar kan ik deze downloaden of kopen?

Verder kan ik uit de part manuals ook niks halen (die ik tot opheden heb gevonden ) over de lucht vering. Namelijk een bal is kapot en moet vervangen worden. Mijn vraag hoe gaat dit en wat voor onderdelen heb ik eventueel nog meer nodig buiten de bal zelf?

Groeten,

Robbert
Ian RookRover

Re: Boeken en luchtvering

Bericht door Ian RookRover »

In 94 was er voor de Classic een redelijk grote verandering van "hard dashboard" naar "soft dashboard". Als je die laatste hebt moet je even googlen op "Range Rover RAVE manual". Veel daarin is ook van toepassing op modellen van voor deze verandering.

Als je een "New Range Rover" hebt (ook wel aangeduid met de ontwikkelnaam "P38" ) dan zou het kunnen dat er ook een RAVE manual te vinden is, maar dat weet ik niet zeker.

Ian.

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/03/2011 12:29 door Ian RookRover.
Robbert

Bericht door Robbert »

Dank je Ian,

Ik heb nog een classic uitvoering.

Groeten,

Robbert
Ian RookRover

Bericht door Ian RookRover »

En heb je een classic met "soft dash" of een oudere uitvoering?
crazy mud

Bericht door crazy mud »

Op Rave staat gewoon de workshopmanual voor de RRC tot en met 1995.
Je kunt hem hier downloaden, duurt wel even maar dan heb je ook echt een CD vol met informatie tot en met revisigegevens voor je motor en electrical troubleshooting aan toe.
Het is mij als digibeet ook gelukt en het is heeeeel waardevolle informatie met zo'm auto.

succes,

Peter
Robbert

Bericht door Robbert »

Ik heb er een met softdash.

Groeten,

Robbert
Robbert

Bericht door Robbert »

Klopt ik heb Rave nu ook op mijn pc staan en er even door heen gekeken en daar staat inderdaad erg veel in.
Kan niet wachten om te beginnen.

Groeten,

Robbert
Plaats reactie