heb een 3.5 Carb-motor die redelijk goed start op choke, Maar daarna is het onmogelijk om de "warme" motor zonder choke te laten lopen/rijden. Heb er al een spuitbus cleaner doorheen gespoten maar dat helpt helaas niet. Zelf wil ik niet aan de ontsteking of de carbs. rommelen omdat ik bang ben dat het enkel maar achter uit gaat. Weet iemand een goed adres? of kan me tegen een redelijke vergoeding verder helpen.
Groet Arno
3.5 Carb-Koningen in de Buurt van Den Haag??
-
Jos Daalmans
Re: 3.5 Carb-Koningen in de Buurt van Den Haag??
Hoi Arno,
Kijk eens naar je luchtfilter? (gescheurd/dichtgeklapt/helemaal vervuild),
Zit er olie in de dempers van de pistons? (boven in de carburateur)
Is de stationnaire schroef niet losgetrild? (meest waarschijnlijke).
Deze schroef zit voor de (in de rijrichting gekeken) linker carburateur en drukt op het armpje dat met de gasklep meedraait.
Lopen de carburateurs nog synchroon? Dit wil zeggen dat de verbindingsarm tussen de beide carburateurs nog correct is afgesteld. Als je aan de gaskabel trekt, moeten de gasklep-assen van beide carburateurs gelijktijdig en nagenoeg evenveel verdraaien.
Ik woon zelf in het zuiden, dus een beetje ver weg van Den Haag.
Succes,
Jos
Kijk eens naar je luchtfilter? (gescheurd/dichtgeklapt/helemaal vervuild),
Zit er olie in de dempers van de pistons? (boven in de carburateur)
Is de stationnaire schroef niet losgetrild? (meest waarschijnlijke).
Deze schroef zit voor de (in de rijrichting gekeken) linker carburateur en drukt op het armpje dat met de gasklep meedraait.
Lopen de carburateurs nog synchroon? Dit wil zeggen dat de verbindingsarm tussen de beide carburateurs nog correct is afgesteld. Als je aan de gaskabel trekt, moeten de gasklep-assen van beide carburateurs gelijktijdig en nagenoeg evenveel verdraaien.
Ik woon zelf in het zuiden, dus een beetje ver weg van Den Haag.
Succes,
Jos
-
ErikRRCV8
zoek even op afstellen van carbs op internet, staan ene aantal handleidingen op voor cd175 ea. Maar als hij stationair niet op toeren wil blijven en hij loopt wel op alle 8 de cilinders dan krijgt hij te weinig lucht of brandstof, dus inderdaad gaskleppen in de carbs ff checken of iets verder open draaien. Heb je dit probleem altijd al of is het iets nieuws? Check ook ff of het stangetje waarmee je ze synchroom stelt nog vast zit aan beide carbs, wil ook nog wel eens loslaten.
Ontsteking checken kan nooit kwaad
Ontsteking checken kan nooit kwaad
-
Arno
Allen bedankt, ik denk dat ik u wel een heel eind kom. Het was een DOA (Death on arrival) en de vacuum slangetjes etc waren wel heel erg Crocant. Nieuwe boegies, versere kabels er op gezet. Gaskabel vervangen omdat deze niet geschikt bleek te zijn als Massa-kabel. Gedeelte van het Sahara zand toen met een reiniger weg gespoten en carbs met een beetje motor-olie gevuld.
Tank gevuld met verse benzine
Motor liep best goed en gretig, maar enkel op choke. Ga nu verder kijken met jullie tips in mijn achterhoofd.
Arno
Tank gevuld met verse benzine
Motor liep best goed en gretig, maar enkel op choke. Ga nu verder kijken met jullie tips in mijn achterhoofd.
Arno