Handen in het haar

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Marbus26

Handen in het haar

Bericht door Marbus26 »

Wie handige Land Rover Goeroe helpt mij in Utrecht de ontsteking aansluiten van een 3.5 liter V8?
LandroArie

Re: Handen in het haar

Bericht door LandroArie »

je bedoelt de bougiekabels op de ontsteking aansluiten ? Staat een plaatje in de manual !
Peter

Bericht door Peter »

Volgens mij zegt een plaatje niet zoveel, zeker niet als je ontsteking eruit is geweest.
Volgens mij moet je dan kijken of cylinder 1 op het bovenste punt staat , inlaat klep van cylinder 1 dicht en dan
staat de rotor ook op cylinder 1, en dit is dan de bougie kabel op de rotor kap naar cylinder 1.
Cylinder 1 is de cilinder links voor. Dan kan je in je boek kijken voor de onstekings volgorde.

Ik hoop dat ik het goed gezegd heb.
Marbus26

Bericht door Marbus26 »

Nou een paar bougiekabels is inderdaad het moeilijkste niet. Maar ik krijg maar geen vonk. De bobine of electronische ontsteking krijg ik gewoon niet goed aangesloten.

Iemand die dit al vaker gedaan heeft, zou dit binnen enkele minuten aansluiten terwijl ik al 2 zaterdagen sta te kloten.
Martin Venix

Bericht door Martin Venix »

werkt het al??
Krijg je wel een vonk als je een 1 bougiekabel rechtstreeks aan je bobine aansluit en dan de bougie tegen het blok (aarde) aan legt?
Meet je 12V op de Bobine?
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Meer Info AUB, Motor 3.5 duidelijk, EFI? bouwjaar? heb je een foto van de ontsteking en ontstekings module ( zit die onder je bobine?)

Heb je een werkplaats handboek? hier staat in welke draad wat doet, en waar deze moet worden aangesloten.

Groetjes Andrew
Plaats reactie