Waarom eigenlijk een salesbury achteras?

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Bart74

Waarom eigenlijk een salesbury achteras?

Bericht door Bart74 »

Waarom heeft Land Rover gekozen voor een salesbury achteras bij b.v. een 109, 110, 127, 130?

Heeft dit met laadvermogen te maken?
Puffino

Re: Waarom eigenlijk een salesbury achteras?

Bericht door Puffino »

"Ze" zeggen dat deze sterker is.

Raar, als ik me bedenk dat een Disco een Rover as achter heeft, en deze JUIST als zware trekwagen wordt gebruikt. Maar goed, Land Rover weet dondersgoed wat ze doen, dus... Het zal wel.

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Michiel

Re: Waarom eigenlijk een salesbury achteras?

Bericht door Michiel »

Land Rover and Salisbury DifferentialThe Land Rover differential carrier is on the left, the Salisbury on the right. The Rover differential carrier is 23lbs. The Salisbury is 50lbs.
RoverVsSalisburyDiff.jpg --> mod_embed_images_loadimage('7673c71077da5d024a53fa64806f23a2', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrfaq.org%2FSeries%2Fimages%2FRoverVsSalisburyDiff.jpg', 'http://www.lrfaq.org/Series/images/RoverVsSalisburyDiff.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lrfaq.org%2FSeries%2Fimages%2FRoverVsSalisburyDiff.jpg', '', 13614700, 600, 600, 'Loading image ...', false);

The Rover 2 pin carrier on the left (missing the two spider gears we broke last year), and the Salisbury 4 pin carrier on the right.
RoverVsSalisburyDiff2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('985b93aa4b19c9f1b9871bab49d014f3', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.lrfaq.org%2FSeries%2Fimages%2FRoverVsSalisburyDiff2.jpg', 'http://www.lrfaq.org/Series/images/RoverVsSalisburyDiff2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.lrfaq.org%2FSeries%2Fimages%2FRoverVsSalisburyDiff2.jpg', '', 13614700, 600, 600, 'Loading image ...', false);

Bron: LRFAQ
VeeTee

Re: Waarom eigenlijk een salesbury achteras?

Bericht door VeeTee »

Dat wil niet zeggen dattie niet kapot kan hoor...

Vincent | Defender 110 CSW 300 Tdi | Freelander TD4
Bart van Dessel

Re: Waarom eigenlijk een salesbury achteras?

Bericht door Bart van Dessel »

Ik weet niet waar het mee te maken heeft, ik ken alleen de RRC's en Discovery's. Ik ben een redelijk zware gebruiker van m'n auto's, regelmatig 3 ton achter de trekhaak, op z'n tijd de plas (Noordzee) over met de trailer, op z'n tijd het terrein in. Ik heb nog nooit een differentieël achter kapot gehad. Als er iets aan mankeert dan ligt ie er in een kwartier uit, schijnt moeilijker te zijn met zo'n Salisdinges as.
Ik heb de laatste tijd veel RRC assen verkocht aan 90/110/Defender rijders die van de trommelrem problemen af wilden en nu een RRC/Disco as hebben, totaal geen problemen meer.

Gr, Bart
ToyRoverlander

Re: Waarom eigenlijk een salesbury achteras?

Bericht door ToyRoverlander »

Het wil ook niet zeggen dat die Rover as meteen stuk gaat. Het is gewoon dat het diff van de sals een heel stuk sterker is.... that's it.

Maat van brak het diffcentre van zijn Roveras...... op straat... en in totaal 3 steekassen... op straat .

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
- Toy-Rover, '65 Series IIa 112" 4deurs softtop
3B 3.4 diesel, H41 4bak, HDJ80 assen, dual E-locked, SOA, 48" voorveren, 5125series 14" Bilsteins rondom, 4:1 Orion tussenbak, 63" chevy achterveren, custom tank, Mitsu TD04L-13T turbo, Saab intercooler, Hellfire Fabworks High-steer, rolbeugel, Crow 4point harnesses. Alu radiator, 2x 24V Spal fans, OBA...En nog wat klein spul....
Rijdend en al! nu nog geluidsisolatie om het zaakje wat stiller te krijgen..
Plaats reactie