Ik heb net geconludeerd dat ik een lekkende wielremcilinder heb aan de rechterkant van mijn ambulance. Ik heb een jaar geleden het complete systeem vernieuwd (inclusief slangen en leidingen) door TRW/Lucas onderdelen, maar blijkbaar gaan die toch niet zo lang mee
Nu zijn er ook Delphi cilinders te krijgen, zijn deze door de TRW cilinders heen te gebruiken i.v.m. volume, en dus opgebouwde remdruk? Wat is overigens de kwaliteit van de Delphi cilinders, en van welk materiaal zijn deze gemaakt? Gaan deze langer mee dan een jaar?
Ik moet zeggen dat die TRW cilinders me hierin toch wel teleurstellen, ik had verwacht dat ze wat langer mee zouden gaan.
Gr. Nick,
Land Rover Series 2A Ambulance ex Engels Rijnleger
landrover109.mijnalbums.nl
Uitwisselen Delphi en TRW wielremcilinders
-
Dennis101
Re: Uitwisselen Delphi en TRW wielremcilinders
Zowel de TRW als Delphi cilinders kunnen als ze goed gemonteerd zijn zeker een jaar of 10 meegaan.
Veel cilinders geven voortijdig de geest als het systeem na montage niet goed gespoeld is of vervuilt is geraakt met minerale olie.
Soms worden bijvoorbeeld de nippels gemonteerd met wat montagepasta (kopervet) en dat is het begin van een vroegtijdig einde.
Zelfs 1 druppel minerale olie is al funest voor een remsysteem.
De TRW en Delphi cilinders kun je door elkaar heen gebruiken en de stalen Delphi cilinders gaan, zoals al eerder vermeld ook jarenlang mee.
Dennis B
Veel cilinders geven voortijdig de geest als het systeem na montage niet goed gespoeld is of vervuilt is geraakt met minerale olie.
Soms worden bijvoorbeeld de nippels gemonteerd met wat montagepasta (kopervet) en dat is het begin van een vroegtijdig einde.
Zelfs 1 druppel minerale olie is al funest voor een remsysteem.
De TRW en Delphi cilinders kun je door elkaar heen gebruiken en de stalen Delphi cilinders gaan, zoals al eerder vermeld ook jarenlang mee.
Dennis B
-
Nick
Ik kan ze dus door elkaar gebruiken, scheelt weer. Ik weet niet waar het voortijdig lek gaan vandaan komt, ik heb juist de ontluchtingsnippeld NIET met kopervet of wat dan ook ingesmeerd om het systeem schoon te houden. Ook is het systeem toen ruim gespoeld met nieuwe remvloeistof. Feit blijft dat hij nu lek is en ik hem maar moet vervangen.
De TRW cilinders zijn trouwens ook van staal (ze roesten iig behoorlijk).
Gr. Nick,
De TRW cilinders zijn trouwens ook van staal (ze roesten iig behoorlijk).
Gr. Nick,
-
ignace
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de TRW-remcilinders. 3 van de 4 remcilinders in de vooras waren na nog geen jaar lek. Ik heb nu voor de helft van de prijs andere gekregen van paddocks. Hoop dat deze wat langer meegaan.
-
Frans Bonnes
Ligt eraan hoe ze lek zijn.
Door roest of door lekkende cupjes.
Roest is dus meestal slechte remvloeistof ( met vocht)
Lekke cupjes is dus meestal een slechte kwaliteit rubber.
Geef dus niet meteen de schuld aan de cilinders zelf.
fb
Door roest of door lekkende cupjes.
Roest is dus meestal slechte remvloeistof ( met vocht)
Lekke cupjes is dus meestal een slechte kwaliteit rubber.
Geef dus niet meteen de schuld aan de cilinders zelf.
fb