Als ik het pedaal bedien, hoor je de cylinder (nou, het rubber kapje 'schuurt' langs en/of in de pushrod (stangetje tussen cylinder en gaffel)) bewegen. Pas na een stukje verder indrukken, voel je de koppeling werken. Helemaal onderin zit nog een stukje vrij, dus alles werkt zoals het moet, MAAR : dit hoort volgens mij niet !
Bij de oude (lekkende) slave, zat de koppeling lekker bovenin en dus had je onderin veel vrije slag. heerlijk, zo hoort het ook.
Nu moet je eerst trappen totdat de koppeling ontkoppelt.
Bij het wegrijden is het dus net andersom: hij grijpt nu veel te snel aan en mijn passagiers zitten regelamtig met een whiplash ...
Anyway, de vraag is dus :
1. Waarom heb ik bovenin een vrije slag ? Staat de slave te ver van die pushrod af ??
2. Hoe kan ik dit verhelpen ??
Jullie suggesties zijn meer dan welkom !
De 110 V8 Stawag zal medio mei met volle bepakking en vol met familie een weekje Engeland aan gaan doen: stilvallen zoals twee jaar terug in Schotland moeten we niet meer hebben.,. dus ik heb nog enkele weken om te rijden, te controleren en te repareren...