Hoi,
Na het uitzetten van een puzzelrit start mijn 2,5L NA diesel niet meer zo goed.
Het duurt ca 5 minuten voor ze start. (normaal direct)
Volgens mij krijgt hij wel genoeg diesel en als ie aangeslagen is loopt de motor als een zonnetje.
En eenmaal warm heb ik geen start probleem meer.
Ik heb het vermoeden dat het probleem in het voorgloeien zit, maar hoe controleer ik dit? Ik heb geprobeerd om met een volt meter op de gloeibougie aansluiting en de massa te meten en hier meet ik niets.
Maar klopt dit of meet ik verkeerd? moet ik volts of amperes meten en waar kan ik het beste meten.
Er zit ook een zwart kastje waar de bedrading uitkomt richting gloeibougies, hoe kan ik het beste de werking hiervan controleren?
Groeten, Michael
Gloeien(D)
-
Michiel
Re: Gloeien(D)
Je moet volts meten
Dat zwarte kastje zal het voorgloeirelais zijn. Als je iemand de sleutel even laat omdraaien naar de voorgloeistand, zou je die moeten horen klikken. Zo niet dan is die stuk, of de bedrading daarheen.
Dat zwarte kastje zal het voorgloeirelais zijn. Als je iemand de sleutel even laat omdraaien naar de voorgloeistand, zou je die moeten horen klikken. Zo niet dan is die stuk, of de bedrading daarheen.
-
Michael
Re: Gloeien(D)
Bedankt Michiel,
het voorgloeirelais tikte, maar met de volt meter mat ik niets. na een nadere inspectie bleek er een multistekker op het relais scheef te zitten, deze recht geduwd en stevig aangedrukt en daarna mat ik 9,8 Volt op de gloeibougies.
De Laro start gelukkig weer direct (na een 15 tellen voorgloeien)
Het probleem zat gelukkig dus alleen in een los getrilde stekker.
het voorgloeirelais tikte, maar met de volt meter mat ik niets. na een nadere inspectie bleek er een multistekker op het relais scheef te zitten, deze recht geduwd en stevig aangedrukt en daarna mat ik 9,8 Volt op de gloeibougies.
De Laro start gelukkig weer direct (na een 15 tellen voorgloeien)
Het probleem zat gelukkig dus alleen in een los getrilde stekker.