Vooras trilt deel 2

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
roony

Vooras trilt deel 2

Bericht door roony »

Zoals voorgesteld:
- wiellager opnieuw afgesteld, zat inderdaad spel op Hendrik
- remblokken zatten er natuurlijk goed op ;-)
- de schijf is niet geheel perfect maar wel recht

De blokken heb ik geschuurd en de randen afgevijld zodat de blok met het grootste deel op de schijf past.

Deze acties hebben er toegeleid dat het trillen even weg was. Het ligt nu in een net iets ander frequentie-gebied.
Let wel de as trilt onder het rijden niet bij het remmen dan gaat het weg.

Morgen de oude blokken er weer op want wat ik wel zag was dat ik blokken voor geventileerde schijven heb geplaatst ipv niet geventileerd.
Zou volgens de verkoper niets uit moeten maken of zijn de ervaringen anders?

Roony
wim smallenbroek

Re: Vooras trilt deel 2

Bericht door wim smallenbroek »

Roony je kunt ook nog de rubbers controleren van de panhead stang en de hookie sticks want als die ruim zijn gaat de voortrein ook een eigen leven leiden of trillen.


even controleren



groetjes


Wim
Puffino

Re: Vooras trilt deel 2

Bericht door Puffino »

Ik lees niets over enige aanpassing van de voorspanning van je fusee. Of swivel, zeg het maar.

Heb je die wel overwogen?

Bij welke snelheid treedt het trillen op?

Sander Lelieveld


Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
roony

Re: Vooras trilt deel 2

Bericht door roony »

Fuse gecontroleerd is prima, wiellagers afgesteld op beide dus geen spelling.
Koevoet tussen het wiel en er is geen beweging te zien op de swiffel, er zit wel ergens spel maar kan het niet lokaliseren.

Rubbers geloof ik niet omdat het echt van het ene op het andere moment is opgetreden.

Vandaag werkelijk alles meermaals uit elkaar gehad en gecontroleerd.

En ik denk de oorzaak te hebben gevonden:
- De nieuwe zuigers in de remcilinder passen exact zodat deze met de grootste moeite eruit gehaald konden worden.
- Nu de oude terug geplaatst en de trillingen zijn minder.
- Heb besloten alles zo te laten en op elkaar in te laten lopen tenzij het echt uit de hand loopt.
- De nieuwe remblokken moeten nog inlopen op de oude schijven.
Maar ik weet niet zeker of dit het is..

Het treedt op vanaf 20km/h, gas los trilling weg.
Bij hogere snelheden neemt het af tot het verdwijnt.
Geen spel op de aandrijfas gecontroleerd wel op de aandrijflijn, maar dat is een land rover die gebruikt wordt in het veld eigen ;-)

Roony
Plaats reactie