Stuurdemper

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
laro

Stuurdemper

Bericht door laro »

Hallo,wie weet wat de slaglengte is van de stuurdemper van een Defender ?
laro

Re: Stuurdemper

Bericht door laro »

Niemand ?
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Heb ik nooit opgemeten en ik vindt het verder ook nergens terug op google of het WP handboek;

als je een vervanger moet hebben dan denk ik dat bestellen op chassisnummer je het beste resultaat zal geven.

Groetjes Andrew
Wim Janssen

Bericht door Wim Janssen »

Is toch een kwestie van het stuur van de linker aanslag aanslag tot de rechter aanslag te draaien en dan een meting doen van een punt op de stuurstang tot een vast punt.

groeten
Wim Janssen
Michiel

Bericht door Michiel »

Even hardop denkend: als je op rotsen aan het kruipen bent, en je stuur is maximaal naar de linker of rechter aanslag gedraaid, moet de stuurdemper nog steeds in staat zijn een tik op te vangen, dus nog niet aan zijn eind van zijn slag zitten. Ik hoor het graag als ik een denkfout maak.

Wat betreft de originele vraag denk ik dat het toch verreweg het makkelijkst is om je demper even onder de auto vandaan te halen en het zelf te meten. En bij gebrek aan demper even langs je dischtbijzijnde laro ondedelen leverancier?
laro

Bericht door laro »

Er zat geen demper meer op,vandaar de vraag,ik heb er wel nog een liggen van trialmaster, maar weet niet of dit de goede is.
RoLandrover

Bericht door RoLandrover »

gewoon monteren,.

kan weinig aan fout gaan zolang de slag volledig gemaakt kan worden toch?

RoLandrover
Plaats reactie