Hallo,
Mijn 110 3.5v8 wil maar niet vlot starten en stationair lopen, zowel op gas als benzine.Ik moet hem 3 tot 4 minuten doorstarten voordat hij aanslaat.Als hij eenmaal loopt, loopt hij mooi.Stationair lopen doet hij ook niet (benzine en gas)
Ik rij nu maar met de choke een stukje uit zodat hij niet bij elk stoplicht uitvalt.Hij is net APK gekeurd zou dit er iets mee te maken kunnen hebben (co afstelling, mengsel te arm?)
Waar moet ik beginnen ?
Reinoud
Waarom start mijn v8 niet
-
G-men (gargamel)
Re: Waarom start mijn v8 niet
Reinoud,
Als ze bij de APK aan je mengsel hebben gesteld om een CO meting te doen, dan zou ik hem maar een beetje rijker zetten.....
Ze stellen hem daar erg (te) arm af; hetgeen je direct merkt met starten en stationair lopen.
Een V8 houd wel van een beetje rijk mengsel.
Als ze bij de APK aan je mengsel hebben gesteld om een CO meting te doen, dan zou ik hem maar een beetje rijker zetten.....
Ze stellen hem daar erg (te) arm af; hetgeen je direct merkt met starten en stationair lopen.
Een V8 houd wel van een beetje rijk mengsel.
-
Benno
inderdaad, waarschijnlijk veel te krap gezet voor de APK. Oude type stromberg carbs met verstelbare sproeier onder de vlotterbak. Met een steeksleutel 13 de sproeier een halve tot hele slag verder uitdraaien en kijken hoe hij dan loopt. misschien nog wel wat meer. Even proberen totdat hij mooi loopt. Door de zuiger in de carburateur iets te liften kun je aan het toerental horen of die carb goed staat. Bij liften harder lopen is te rijk, nagenoeg geen verschil is goed, toerentaldaling te arm. Aan de andere kant werkt dat alleen op benzine. Als de motor op gas ook niet goed loopt en dit wel gedaan heeft dan vraag ik me af waar ze nog meer met de vingertjes aan gezeten hebben. Stationair toerental afstelling ??
Benno
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2011 16:53 door Benno.
Benno
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/02/2011 16:53 door Benno.
-
Wim Janssen
Is niet helemaal logisch. Als de auto op gas loopt, wordt alleen het CO op gas gemeten. Waarom zouden ze dan aan de carbs gaan schroeven.
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
Met vriendelijke groeten
Wim Janssen
Land Rover 110 CSW V8 1983 "William"
Land Rover Series II 1959 "The Mrs"
[wim-janssen.fotopic.net]
-
sjeroens
mbt starten: startstroomkabelspanning van startmotor naar voorschakelweerstand (onder bobine) controleren, moet volle stroom op staan tijdens starten. (conventionele ontsteking , puntjes)
daarnaast de gebruikelijke dingen controleren:
* contactpunt afstand
* lekke verdeeldoos etc zie ook draadje
stationair lopen gas: na de verdamper, net voor de splitsing zit waarschijnlijk een regelknop, die kun je een kwart tot helft verder open draaien, kijken of het verschil uit maakt.
Vraag: hoe loopt hij stationair als je de choke uittrekt?
zoals in een vorige draadje al gezegd: eerst goed op gas, daarna pas lpg afstellen, misschien ontstekingstijdstip?
sccs,
Jeroen
daarnaast de gebruikelijke dingen controleren:
* contactpunt afstand
* lekke verdeeldoos etc zie ook draadje
stationair lopen gas: na de verdamper, net voor de splitsing zit waarschijnlijk een regelknop, die kun je een kwart tot helft verder open draaien, kijken of het verschil uit maakt.
Vraag: hoe loopt hij stationair als je de choke uittrekt?
zoals in een vorige draadje al gezegd: eerst goed op gas, daarna pas lpg afstellen, misschien ontstekingstijdstip?
sccs,
Jeroen
-
Wim Janssen
Jeroen,
Die regelknop in de slang is voor de deellastafstelling (3000 rpm), niet voor de stationairafstelling. Voor de stationairafstelling zitten er regelschroeven op de verdamper, tenminste op de veelgebruikte OMVL verdamper. Zonder een goede meting zit je er hier heel snel fors naast de juiste afstelling. Afstellen op gehoor of wat dan ook is hier praktisch niet mogelijk.
Mijn advies, ga naar een gasboer die dit kan afstellen.
groeten
Wim Janssen
Die regelknop in de slang is voor de deellastafstelling (3000 rpm), niet voor de stationairafstelling. Voor de stationairafstelling zitten er regelschroeven op de verdamper, tenminste op de veelgebruikte OMVL verdamper. Zonder een goede meting zit je er hier heel snel fors naast de juiste afstelling. Afstellen op gehoor of wat dan ook is hier praktisch niet mogelijk.
Mijn advies, ga naar een gasboer die dit kan afstellen.
groeten
Wim Janssen