Contactslot D2 werkt soms niet mee...

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
Boelo

Contactslot D2 werkt soms niet mee...

Bericht door Boelo »

..op de momenten dat je dat niet kan gebruiken, bv wanneer je vriendin in Ede bij een pompsattion staat en ze belt dat ze de sleutel niet omgedraaid krijgt.
Ik heb haar gevraagd de sleutel met veel gevoel proberen om te draaien om de auto te starten, Even de sleutel eruit en opnieuw in het contactslot steken, maar het lukte haar niet, enfin uiteindelijk ANWB erbij en de goede man lukte het met enig gevoel de auto te starten. Ze is nu op weg naar huis en ondertussen zoek ik naar een nieuw contactslot. Ik wil 'm sowieso vervangen omdat ik de laatste tijd merkte dat ie wel vaker wat moeilijk om te draaien was en om nu te voorkomen dat ie op enig moment echt dienst weigert wil ik het conatctslot maar vast vervangen.
Maarr... Kan ik dat zomaar doen? Dit ivm startonderbreking en alarm? Zijn er verder nog zaken waar ik op moet letten?
alvast bedankt!

Ai, best prijzig zo'n contactslot..[www.lrseries.com]
Iemand een goedkoper adres?

LR groet,
Boelo
Foto-4WZOB63J.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a0f2859a1cf3402415a846b15b6749ce', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', 'http://www.mijnalbum.nl/Foto-4WZOB63J.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.mijnalbum.nl%2FFoto-4WZOB63J.jpg', '', 13508043, 600, 600, 'Loading image ...', false);

LR 110 CSW V8 1984
RRC V8 1971

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/01/2011 16:41 door Boelo.
Paul Engels

Re: Contactslot D2 werkt soms niet mee...

Bericht door Paul Engels »

Deed de sleutel dat terwijl hij in het stuurslot geblokkeerd stond? Als hij niet in het stuurslot stond dan moet je hem heel snel vervangen, dan kan het zo ineens afgelopen zijn. Als hij wel in het stuurslot stond niet teveel zorgen maken, dan heb ik ook wel eens, dan wil hij gewoon niet los schieten, alleen als je het stuur net op het juiste punt hebt. Maar dat licht aan de stuurslot vergrendeling, niet aan de gangbaarheid van het mechanisme wat in het slot draait.

Zekerheid is uiteraard alleen als je hem vervangt, maar dat is ieders keuze.
LaRobbie

Bericht door LaRobbie »

Hoi Boelo,

als je het slot eraf haalt dan zie je een palletje voor het stuurslot en denk dat deze vastzit en je daarom de sleutel niet om kan draaien. beetje wd40 doet wonderen
Boelo

Bericht door Boelo »

Ha Paul,

Ja helaas gebeurde het terwijl het contactslot niet in het slot stond... Dus idd vervangen.
Groet Boelo

Paul Highlander Schreef:
-------------------------------------------------------
> Deed de sleutel dat terwijl hij in het stuurslot
> geblokkeerd stond? Als hij niet in het stuurslot
> stond dan moet je hem heel snel vervangen, dan kan
> het zo ineens afgelopen zijn. Als hij wel in het
> stuurslot stond niet teveel zorgen maken, dan heb
> ik ook wel eens, dan wil hij gewoon niet los
> schieten, alleen als je het stuur net op het
> juiste punt hebt. Maar dat licht aan de stuurslot
> vergrendeling, niet aan de gangbaarheid van het
> mechanisme wat in het slot draait.
>
> Zekerheid is uiteraard alleen als je hem vervangt,
> maar dat is ieders keuze.
Boelo

Bericht door Boelo »

LaRobbie Schreef:
Ha Robbie,

Ik denk niet dat het iets met het conatctslot te maken heeft maar wel met de schakelaar die je bedient door ded sleutel te draaien, deze blokkeert soms.
Het zal wel iets te maken hebben met slijtage van de kegeltjes/kogeltjes in de cilinder van het contactslot.
Hoe het precies zit weet ik niet en daar probeer ik nu achter te komen.
Mijn vriendin komt net thuis en ik heb het zelf nog even geprobeerd, nu lukt het prima, maar ja je zal altijd zien dat het weer gebeurt als zij hem weer meeheeft en dat ie dan volledig blokkeert.
> Hoi Boelo,
>
> als je het slot eraf haalt dan zie je een palletje
> voor het stuurslot en denk dat deze vastzit en je
> daarom de sleutel niet om kan draaien. beetje wd40
> doet wonderen
LaRobbie

Bericht door LaRobbie »

of het is een slimme auto en hij wil niet dat zij er in rijdt ;-)

wil je trouwens die plastic kachelpijp nog hebben?
Tata-D2

Bericht door Tata-D2 »

Hallo Boelo,

Had van hetzelfde last rond de 180.000km.
Bij De Koning Arnhem (LR dealer bij mij om de hoek) een nieuw slot met 2 sleutels geregeld voor euro 360 incl montage en btw. Is origineel LR, maar je krijgt dan een andere sleutel (+ reservesleutel) puur alleen voor het contactslot, en gebruikt nog steeds je oude sleutel om rode lampje in dashbord van startonderbreker uit te drukken met je sleutel-afstandsbediening en voor het openen van de deuren
.
Een ander slot met nieuwe afstandbedieningsleutels kan ook maar is erg duur, en sleutel moet worden 'ingelezen'.
Exact hetzelfde slot en sleutels kan ook op chassisnr besteld worden, maar is ook erg duur en duurt enkele maanden heb ik gehoord.

Als de batterij in je sleutel-afstandbediening leeg is kun je met een 'deurcode' altijd nog je auto openen. Of je met een andere sleutel ook je deurslot moet vervangen weet ik zo niet.

Mijn beide originele sleutels waren krom. Heb je jouw reservesleutel geprobeerd? Is die mooi recht? Gaat het dan beter, dan is wellicht geen nieuw slot nog nodig.
Is een bekend probleem bij de D2, maar het is en blijft een geweldige auto.
Groet, Willem

Tata-D2.
Boelo

Bericht door Boelo »

Mijn meissie mag er altijd in rijden, zoveel ze maar wil, vind het alleen heel vervelend voor haar als ze stil komt te staan....en dat is dan nu eindelijk een keer gebeurd.... eigenlijk valt het dan toch wel mee, in de 6 jaar dat we nu LR rijden is dit de eerste keer.

En ja, ik zou heel graag die inlaat nog hebben. ik heb even navraag gedaan, als ik het per koerier laat ophalen dan kost dat rond de €380, dat likt me wat veel. Zou jij willen informeren wat het kost als jij het naar Ned verzendt?
Alvast bedankt.

Groieten BoeloLaRobbie Schreef:
> of het is een slimme auto en hij wil niet dat zij
> er in rijdt ;-)
>
> wil je trouwens die plastic kachelpijp nog hebben?
Boelo

Bericht door Boelo »

Ha Willem,

Is het inlezen van de nieuwe contactsleutel dan zo duur? Lijkt me toch geen handeling die veel tijd kost...
Het zal er wel op neer komen dat ik idd een compleet nieuw slot moet kopen, best wel prijzig..
En dat komt dan bovenop de vele kosten (€2800) die ik nu al heb gehad aan de auto sinds aanschaf begin november 2010. Dus zo 'geweldig' vindt ik 'm niet die D2, geef mij maar een Defender

Ik heb geen reservesleutel en ik heb ook niet het idee dat de sleutel die ik heb krom is, dus of dat de oorzaak is weet ik niet.
Groeten Boelo

Tata-D2 Schreef:
> Hallo Boelo,
>
> Had van hetzelfde last rond de 180.000km.
> Bij De Koning Arnhem (LR dealer bij mij om de
> hoek) een nieuw slot met 2 sleutels geregeld voor
> euro 360 incl montage en btw. Is origineel LR,
> maar je krijgt dan een andere sleutel (+
> reservesleutel) puur alleen voor het contactslot,
> en gebruikt nog steeds je oude sleutel om rode
> lampje in dashbord van startonderbreker uit te
> drukken met je sleutel-afstandsbediening en voor
> het openen van de deuren
> .
> Een ander slot met nieuwe afstandbedieningsleutels
> kan ook maar is erg duur, en sleutel moet worden
> 'ingelezen'.
> Exact hetzelfde slot en sleutels kan ook op
> chassisnr besteld worden, maar is ook erg duur en
> duurt enkele maanden heb ik gehoord.
>
> Als de batterij in je sleutel-afstandbediening
> leeg is kun je met een 'deurcode' altijd nog je
> auto openen. Of je met een andere sleutel ook je
> deurslot moet vervangen weet ik zo niet.
>
> Mijn beide originele sleutels waren krom. Heb je
> jouw reservesleutel geprobeerd? Is die mooi recht?
> Gaat het dan beter, dan is wellicht geen nieuw
> slot nog nodig.
> Is een bekend probleem bij de D2, maar het is en
> blijft een geweldige auto.
> Groet, Willem
>
> Tata-D2.
LaRobbie

Bericht door LaRobbie »

in februari komen vrienden van mij die geef ik hem wel mee terug naar Nl en dan gewoon met de post lijkt mij het simpelst
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

contact sleutel inlezen is niet perse duur, Imand met een nanocom heeft dat zo geregeld voor je

Het slot via de dealer en op chassisnummer is wel behoorlijk prijzig, heb er in het verleden ooit eentje besteld voor een klant, die vervolgens schrok van de prijs en dacht het slot niet meer af te nemen.

duurde bij mij 4 dagen( via budget meen ik) en ik had het slot met sleutel nieuw binnen, de oude sleutels bleven verder gewoon bruikbaar. het slot is van Valeo als ik me goed herinner.

grootste probleem voor die contactslot blijft die idioot grote sleutel bos ( die velen ) er aan hangen en dan vooral veel terrein rijden en flink door de kuilen stuiteren.

Groetjes Andrew
Boelo

Bericht door Boelo »

LaRobbie Schreef:
> in februari komen vrienden van mij die geef ik hem
> wel mee terug naar Nl en dan gewoon met de post
> lijkt mij het simpelst

Nou, dat zou geweldig zijn Robbie!!
Thanks en groet!
Boelo
Boelo

Bericht door Boelo »

Hoi Andrew,

Stel ik koop een nieuw contactslot, bv bij BP, kan ik deze dan door iemand met een nanocom in laten lezen? Hoeft dat dan geen contactslot te zijn dat op chassisnummer is besteld? Dat zou een hoop geld schelen, op chassisnummer lijkt dubbel zo duur!
Niet inlezen en gewoon de oude sleutel gebruiken om de centrale vergrendeling en dus het alarm, te bedienen kan natuurlijk ook gewoon, maar 1 sleutel voor contactslot en deurvergrendeling heeft wel mijn voorkeur. Die ene sleutel is idd ook altijd de enige sleutel aan mijn 'Bos'', maar wellicht heeft er de eerdere 264K wel een hele grote sleutelbos aan het contactslot gehangen.
Groeten Boelo

1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/02/2011 22:03 door Boelo.
George de palenkraker

Bericht door George de palenkraker »

ik heb dit probleem ook al 2x gehad en auto heeft net 200dkm
maar het gekke is het is niet constant is nu 3x gebeurt vanaf novenber
ik heb ook geen reserve sleutel maar ik ben lid van de anwb dus laat ze me staan zien we dan wel weer
tot dus ver (even afkloppen) dit jaar nog geen problemen gehad
oja de auto staat dan uit niet op stuurslot maar sleutel draait gewoon niet beetje bewegen sleutel in en uit doen en toen was het weer klaar bij mij

1201673862_5_o0N2.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('d7c042edd9c22469043b2043be6ae0f6', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.123.163%2F1201650001-1201700000%2F1201673801-1201673900%2F1201673862_5_o0N2.jpeg', 'http://94.100.123.163/1201650001-1201700000/1201673801-1201673900/1201673862_5_o0N2.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.123.163%2F1201650001-1201700000%2F1201673801-1201673900%2F1201673862_5_o0N2.jpeg', '', 13519259, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Andrew Colville

Bericht door Andrew Colville »

Hoi Boelo

Het inlezen van de sleutel is enkel van toepassing als je een nieuwe sleutel oe aanschaft. Als je een universeel slot koopt dan krijg je er een simpele sleutel bij.

Groetjes Andrew
Plaats reactie