Binnen 24 uur antwoord van RDW!

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
D&G

Binnen 24 uur antwoord van RDW!

Bericht door D&G »

Wie zegt dat de RDW langzaam is: Ik had binnen 24 uur antwoord op vragen over Captain Slow:

Geachte heer Visser,

In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.

Ik heb uw e-mail voor verdere beantwoording doorgestuurd naar onze technische afdeling. De afhandelingstermijn is 10 werkdagen.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Netjes hè?

Debbie & Gerard

90" 200tdi 1985 "Jeremy"
88" 2 liter Series 1 1958

BLRC Website

BLRC Facebook pagina

Zo langzaam als het kan, zo snel als het moet.
Marc-my-Words

Re: Binnen 24 uur antwoord van RDW!

Bericht door Marc-my-Words »

De RDW is bang om straks ook "geJoep-van-'t-Hekt" te worden.

(Ik moet overigens zeggen dat het me al langer meeviel, die RDW: vlotte en adequate antwoorden, en ruim voor het Joepie duidelijk werd dat Call-centra een heel andere opvatting hebben over service als Call-girls.)
D&G

Bericht door D&G »

Ach, ik heb geen haast. Maar een vraag die iets buiten de standaard ligt gaat meteen 10 dagen de kast in...

G
Geert Oude Luttighuis

Bericht door Geert Oude Luttighuis »

Ik wou net zeggen, je hébt nog geen antwoord, dit is in mijn ogen niets meer dan een ontvangstbevestiging?
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Tsja, ik wacht al meer dan 6 maanden op een vervolg van een buitenlandse RRC.... En ik ben bang dat het ook nog wel even gaat duren, het blijven ambtenaren .
disco1992

Bericht door disco1992 »

ik heb gister avond een vraag gestuurd betreffende een aanhanger naar de rdw en kreeg dit bericht terug:

Geachte heer/mevrouw, Uw aanvraag is ontvangen bij de Klantenservice van de RDW.U ontvangt binnen 3 werkdagen een reactie. Met vriendelijke groet, Klantenservice RDW NB: dit is een automatisch gegenereerd e-mailbericht.

waarom ik binnen 3 dagen en jij 10 dagen

succes

disco1992
D&G

Bericht door D&G »

omdat een verkeerd vermeld bouwjaar, omzetten naar geel en blauwe platen in één keer drie vragen zijn dus drie maal drie is negen plus één dag om de antwoorden samen te voegen....

Logisch toch?

D&G
Art van Blondie

Bericht door Art van Blondie »

Tsja, ook eens gehad.
Eerst mail die ik ontving zei dat ik binnen 3 dagen antwoord kreeg, het antwoord was dat mijn vraag was doorgestuurd naar de technische afdeling en dat ik binnen 10 dagen antwoord kreeg. Het antwoord wat ik toen kreeg was niet het antwoord op mijn vraag, dus ik mail terug, dat ik iets anders vroeg. vierde mail zei dat ik binnen 3 dagen antwoord kreeg. En, je voelt 'm aankomen, 5de mail zei dat m'n vraag was doorgestuurd en ik binnen 10 dagen antwoord kreeg. 6de mail, jaaaa, het antwoord.
Komt toch een beetje bureaucratisch op me over...

Groet, Art
D&G

Bericht door D&G »

Nu hoop ik niet dat ze meelezen, want bureaucratisten staan erom bekend dat ze bij kritiek verder gaan vertragen....

G
Lucas van Lierop

Bericht door Lucas van Lierop »

Heb momenteel precies hetzelfde, bel je even krijg je direct antwoord. Vraag ik die man kan ik dat ook zwart op wit krijgen, "ja" zegt ie: " dan moet je de vraag ook nog even mailen". Reply ik op een antwoord van paar dagen terug gaat ie gewoon weer langs de zelfde route. Heel de man aan de telefoon was vriendelijk, begreep mijn vraag en nam direct op. Met de mail is het allemaal precies omgekeerd.

Groet
Lucas
Marc-my-Words

Bericht door Marc-my-Words »

Wat wil je nu?
Wees blij dat je gewoon per mail antwoord krijgt, en meestal adequaat.
Dat het soms even duurt kan je dus "afkopen" met een telefoontje maar dan heb je het antwoord weer niet zwart op wit.
Als je een probleem hebt met de belastingmannen dan kan het allemaal nog heel veel lastiger: daar krijg je pas een terugbel-telnummer als zij fouten hebben gemaakt, in alle andere gevallen moet je het doen met de (auto)belasting-telefoon en daar krijg je vaak geen werkelijk antwoord (da's althans mijn ervaring), en dus niks zwart op wit (behalve als ze denken geld van je tegoed te hebben).
Puffino

Bericht door Puffino »

huh, maar ze hebben je toch niet gemaild maar alleen een reply gestuurd dat ze het hebben DOORgestuurd? Dat kunnen we allemaal wel.

;-)

Blijft netjes dat je dat binnen 24 uur hoort. Netjes, nu ja, agh, geen idee eigenlijk. Maar ik vind de RDW na wat ik er van gezien heb, best een net werkende organisatie. De praatjes over ze zijn som schrikbarend, maar de trucjes die sommigen met hun auto uithalen om doro keuringen te komen ook, dus dat streep ik tegen elkaar weg ;-)

Sander Lelieveld

Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V

Snorkel.Runde.NL
Lucas van Lierop

Marc, ik begrijp je punt. Wel lijkt het mij extra overhead dat als je al een ticket nummer hebt (in subject van je mail) om een vervolgvraag (eerste keer geen duidelijk antwoord) toch weer via de 'centrale' te laten gaan die het weer door stuurt. Dat van de belasting klinkt overigens niet bemoedigend :-(

Groet
Lucas
disco1992

Bericht door disco1992 »

prima rdw hoor !

kreeg na sturen van mailtje dat het doorgestuurd was en dat ze binnen 3 dagen zouden reageren.

maar binnen 24 uur heb ik een zeer uitgebreide reactie gekregen op mijn vragen !!!

wat een snelle service

jullie succes nog

disco1992
Geert Oude Luttighuis

Grappig dat anti-bureaucratisten wel een vraag per mail indienen...
Lucas van Lierop

Bij mij duurde het wat langer maar wel met het antwoord dat ik wilde horen

"In reactie op uw e-mail, bericht ik u het volgende.
Het verlengen van de wielbasis is geen probleem bij voertuigen van voor 1998. U kunt een afspraak maken met een RDW-keuringsstation voor een keuring wijziging wielbasis. De kosten van de keuring bedragen maximaal 80.- euro. De adressen en telefoonnummers van de keuringsstations vindt u op onze website."

Dat is dan alvast een hobbel in mijn droom van een 100+ inch Discovery ;-)

Groet
Lucas
D&G

Bericht door D&G »

9 November vragen ingestuurd
10 november bericht dat ik binnen 10 dagen antwoord zou krijgen
17 november antwoord op 1 van de 3 vragen
17 november gevraagd naar het antwoord op de overige vragen
18 november:

Mijn excuses voor het niet volledig beantwoorden van uw e-mail.
Ik heb uw e-mail doorgestuurd naar de medewerkers van de afdeling die uw vragen kunnen beantwoorden. U ontvangt zo spoedig mogelijk bericht.

Met vriendelijke groet,

Het is dus niet gelukt om binnen 10 dagen antwoord te geven. Fail.

G
D&G

Bericht door D&G »

Nog steeds geen antwoord...... 't Blijft moeilijk
D&G

Bericht door D&G »

Ondertussen 2,5 maand verder: Nog niets...
richard78

Bericht door richard78 »

Hij eidigd toch met de zin:
"Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. "

Lijkt me duidelijk

Richard78

Series III 109 2.25D 1978 Viatora aka Torretje
Freelander 1.8i 2000 Reinaard de vos aka Vosje
Als er genoeg wilskracht is kan alles!

handtekening.jpg --> mod_embed_images_loadimage('953f5cd667c5a76fb2cac71e4404e335', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', 'http://rhijmer1.home.xs4all.nl/Landrover/slides/handtekening.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Frhijmer1.home.xs4all.nl%2FLandrover%2Fslides%2Fhandtekening.jpg', '', 13487550, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Tom_RRC

Bericht door Tom_RRC »

Ik zit in dezelfde molen.... Al 4,5 maanden... Die gasten zijn ook gewoon niet bereikbaar.

Na meerdere mailtjes naar persoon x bij de RDW, probeer ik deze te bellen.
Bel ik ze op, vraag ik de receptioniste om persoon x te spreken. Hoor ik haar vragen of hij bereikbaar is, hoor ik hem doodleuk zeggen dat hij alleen bereikbaar is via email!
Daarna nog een aantal mailtjes erachter aan sturen en niets...

Daar betalen we dan belasting voor. Ik vind het echt niet erg om even te wachten (al zou dat in het normale bedrijfsleven ook niet kunnen), maar dit gaat echt nergens over.

Ambtenaren!

Succes D&G met jou verhaal!
JustinvS

Bericht door JustinvS »

Wat voor vraag ging het om?

Als het namelijk een formele aanvraag is voor bijvoorbeeld een wijziging van het kenteken, of hard te maken is dat je je vraag als dusdanig bedoeld was, of er enigszins sprake is van een WOB verzoek zodat er een formeel besluit genomen moet worden, kan je ze alsnog aanmanen te antwoorden.
Lees bijvoorbeeld dit eens (hoe te handelen staat onder het kopje dwangsom, niet omdat je noodzakelijkerwijs een dwangsom wil hebben, maar het artikel is gewoon lekker handig ingedeeld)

Als het echt een informatieve vraag is (bijvoorbeeld de vraag of je jouw kenteken moet wijzigen bij verandering van de kleur van de wagen), kan dat niet via deze weg. Dan kan je proberen de vraag nogmaals te stellen en vervolgens kijken wat het klachtencircuit (ombudsman) voor je kan betekenen. Of er een alternatief is wat in dit geval wel direct hetzelfde effect oplevert weet ik niet uit mijn hoofd. Mijn bestuursrecht 3 is ook al weer 2 jaar geleden en zeker niet mijn favoriete vak

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a8508c14e012e9d1c17e8581a3408251', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13490104, 600, 600, 'Loading image ...', false);
D&G

Bericht door D&G »

Maakt allemaal niets uit, maar dan moeten ze dat antwoorden.

De vragen waren heel simpel en algemeen:

Is het voeren van een blauwe kentekenplaat toegestaan (die vraag is beantwoord)
Wat moet ik doen om het huidige grijze kenteken omgezet te krijgen naar geel
HEt kenteken staat nu op 1969 maar het echte bouwjaar is 1965, hoe kan dat gecorrigeerd worden.

Toch niet al te lastige vragen dacht ik zo....

Gerard
Barranco

Bericht door Barranco »

Ik heb afgelopen woensdagmorgen een vraag gesteld aan de klantenservice van de RDW.

Vanmorgen de volgende reactie:

Ik heb uw e-mail voor verdere beantwoording doorgestuurd naar onze technische afdeling. De afhandelingstermijn is 5 werkdagen.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Klantenservice RDW

Ik hou jullie op de hoogte!!!
JustinvS

Bericht door JustinvS »

Dan zal de vraag wel in de grote vragenstapel verloren zijn gegaan of iets dergelijks.
Maar op zich zijn de antwoorden ook wel bekend toch?
(omkeuren naar geel, afspraak maken bij RDW station;
Als het om de belasting gaat, heritage certificaat + formulier naar de belastingdienst sturen,
als het om het aanpassen van het jaartal op het kenteken zelf gaat aankaarten als je de afspraak maakt of wanneer je hem omkeurt naar geel, zoveel mogelijk documentatie waaronder certificaat meenemen.)

Als je dit van ze zwart op wit wil hebben zou ik de vragen nog eens proberen te stellen, eventueel vermelden dat je ze al eerder hebt gesteld en nog geen antwoord hebt ontvangen.
(ik weet niet of je dat al gedaan hebt)

Mochten ze dan nog steeds geen antwoord geven, is het de overweging waard om even bij de ombudsman een formuliertje in te vullen. In mijn lichtelijk naïve/hoopvolle blik op het systeem zoals me dat destijds is aangeleerd leidt dit in theorie op zijn minst tot kwaliteitsverbetering van het systeem (onder het motto, als nergens geregistreerd wordt dat het fout is gegaan, kunnen ze ook nooit verbeteren) en hopelijk alsnog tot een antwoord voor jouw vragen.

Groeten,
Justin

"Rockbell", "Ninety" en "Sheska"
prikhandtekening600x176II.jpg --> mod_embed_images_loadimage('cdf2d66e44c2a685bfe1afdcd190b360', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', 'https://lh3.googleusercontent.com/-KCEiw2c0Des/ThsJ4g9hmPI/AAAAAAAABMs/O3uD7o-3mBw/prikhandtekening600x176II.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=https%3A%2F%2Flh3.googleusercontent.com%2F-KCEiw2c0Des%2FThsJ4g9hmPI%2FAAAAAAAABMs%2FO3uD7o-3mBw%2Fprikhandtekening600x176II.jpg', '', 13490556, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Geert Oude Luttighuis

Neem me niet kwalijk, Gerard, maar de consument heeft natuurlijk ook wel een verplichting om zelf enige moeite te doen.
De antwoorden op je vragen zijn namelijk vrij eenvoudig te vinden in de openbaar beschikbare informatie.

1) Blauwe kentekenplaten: eerste toelatingsdatum kentekenbewijs dient vóór 01-01-1978 te liggen.
2) De inrichting van de auto dient te voldoen aan de eisen voor het betreffende kenteken, en de auto dient omgekeurd te worden bij de RDW, waarvoor je een afspraak kunt maken. Van grijs naar geel is wat dat betreft minder ingewikkeld (qua eisen) dan omgekeerd. Je zou een grijs-kenteken-auto zonder aanpassingen zelfs om kunnen laten keuren naar geel kenteken, zij het dat je dan natuurlijk minder zitplaatsen op het kenteken krijgt dan je zou willen.
3) De RDW past geen (bouw)jaartallen aan op het kenteken. Datum eerste toelating is datum eerste toelating. Alleen de Belastingdienst is bereid om op basis van overtuigende documentatie het jaartal aan te passen, maar dat heeft geen invloed op het jaartal op het kenteken. Is qua belastingplicht ook niet aan de orde gezien jouw jaartallen.

Door vragen te stellen waar je zelf ook het antwoord op kunt vinden creëer je ook de situatie dat mensen met écht ingewikkelde vragen later/trager beantwoord worden.

Groet, Geert

> De vragen waren heel simpel en algemeen:
>
>
> Is het voeren van een blauwe kentekenplaat
> toegestaan (die vraag is beantwoord)
> Wat moet ik doen om het huidige grijze kenteken
> omgezet te krijgen naar geel
> HEt kenteken staat nu op 1969 maar het echte
> bouwjaar is 1965, hoe kan dat gecorrigeerd
> worden.
>
> Toch niet al te lastige vragen dacht ik zo....
>
> Gerard
D&G

Bericht door D&G »

Niet mee eens Geert. Antwoorden zijn makkelijk te vinden. Google maar even. Er is niet een eenduidig antwoord te vinden. Daarnaast als ze volgens jou zo eenvoudig zijn, waarom doet de RDW er dan bijna 3 maanden over om ze te beantwoorden?

Ik wil als belastingbetaler een antwoord hebben van de instantie die het betreft. Zij moeten het namelijk ook uitvoeren.

Of ben jij iemand die gaat googlen als hij hoest en er achter komt dat je een trachistoma moet hebben? Want dat zeggen "ze" op internet... Nee toch?

Ze moeten gewoon hun werk doen, niet meer en niet minder.

Gerard
Barranco

Het kan wel snel!!!!!!

Bericht door Barranco »

Vanmorgen om 09.43 uur bericht dat de vraag doorgestuurd is naar de technische afdeling, vanmiddag om 15.33 uur antwoord.

Het kan dus wel snel!!!!!!!!!!
Geert Oude Luttighuis

Ik heb het niet over informatie googlen, ik heb het over bestaande informatie op de RDW-site die je zelf kunt raadplegen...
Plaats reactie