Diff swap
-
Edward
Diff swap
Omdat er in mijn 130 een ARB in de achteras komt wil ik als dat past de diff van achter in de vooras steken. De diff uit de achteras, een verzwaarde roveras, is een 4 pins. Voorin zit een 2 pins en die is met een beladen 130 snel kapot.
Weet iemand of dat zo past? Kroonwiel en pignon kan ik gewoon van voor gebruiken. De dealert weet het niet....
Baal er zo van als alles op de werkbank ligt en het blijkt dan gewoon niet te passen.
Weet iemand of dat zo past? Kroonwiel en pignon kan ik gewoon van voor gebruiken. De dealert weet het niet....
Baal er zo van als alles op de werkbank ligt en het blijkt dan gewoon niet te passen.
-
Anton (Rumble)
Re: Diff swap
Ik ga je geen uitsluitsel geven, maar je achter diff is een salsbury en je voordif is gewoon rover. het lijkt me sterk dat het uitwisselbaar is.
-
Edward
Rumble Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik ga je geen uitsluitsel geven, maar je achter
> diff is een salsbury en je voordif is gewoon
> rover. het lijkt me sterk dat het uitwisselbaar
> is.
Daarom zet ik er juist bij dat de achteras geen Salsbury is maar een verzwaarde Roveras. Zelfde asl in een Range 38a. Dat is al sinds 2002 zo op 110 en 130.
> Ik ga je geen uitsluitsel geven, maar je achter
> diff is een salsbury en je voordif is gewoon
> rover. het lijkt me sterk dat het uitwisselbaar
> is.
Daarom zet ik er juist bij dat de achteras geen Salsbury is maar een verzwaarde Roveras. Zelfde asl in een Range 38a. Dat is al sinds 2002 zo op 110 en 130.
-
Anton (Rumble)
Daarom schreef ik er bij dat ik geen uitsluitsel geef! maar hoe kom jij dan aan een 38a as onder je 130, en kan die de krachten van een wel aan?
-
bowy
Rumble Schreef:
> Daarom schreef ik er bij dat ik geen uitsluitsel
> geef! maar hoe kom jij dan aan een 38a as onder
> je 130, en kan die de krachten van een wel aan?
Jep zitten er al sinds 2002 onder. Aantal voordelen, namelijk betere bodemvrijheid, lager onafgeveerd gewicht en qua sterkte vergelijkbaar.
Uitwisselen zou moeten kunnen qua diff, weet alleen niet hoe het met de aantal splines van je steekas zit. Mailtje naar Ashcroft doet wonderen, zij hebben zeker (een zeer betrouwbaar) antwoord.
Groet,
Bowy
> Daarom schreef ik er bij dat ik geen uitsluitsel
> geef! maar hoe kom jij dan aan een 38a as onder
> je 130, en kan die de krachten van een wel aan?
Jep zitten er al sinds 2002 onder. Aantal voordelen, namelijk betere bodemvrijheid, lager onafgeveerd gewicht en qua sterkte vergelijkbaar.
Uitwisselen zou moeten kunnen qua diff, weet alleen niet hoe het met de aantal splines van je steekas zit. Mailtje naar Ashcroft doet wonderen, zij hebben zeker (een zeer betrouwbaar) antwoord.
Groet,
Bowy
-
Dennis101
Als het achterdifferentieel al een Rover is dan is het voordifferentieel zeker een 24 spline uitvoering als het nog de originele is.
Mogelijk is het zelfs al een differentieel met 4 satellietwielen, maar dat is te controleren via de vulopening in het ashuis.
Dennis B
Mogelijk is het zelfs al een differentieel met 4 satellietwielen, maar dat is te controleren via de vulopening in het ashuis.
Dennis B
-
Scratch
P38-Land%20Rover-Diff%20cases.jpg --> mod_embed_images_loadimage('5ea5f02b2d7edcdae3f3374392c5f72a', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F91.103.216.138%2F%7Ekamdiffs%2Fimages%2FP38-Land%2520Rover-Diff%2520cases.jpg', 'http://91.103.216.138/~kamdiffs/images/P38-Land%20Rover-Diff%20cases.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F91.103.216.138%2F%7Ekamdiffs%2Fimages%2FP38-Land%2520Rover-Diff%2520cases.jpg', '', 13459703, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zo op het oog lijkt het of het past. Hij is wel korter, dus je zal je aandrijf-as aan moeten passen.
Ook zie ik een probleem met je spoorstan beschermer.
Ik zou zeggen, probeer het eens !!
gr Eric
Zo op het oog lijkt het of het past. Hij is wel korter, dus je zal je aandrijf-as aan moeten passen.
Ook zie ik een probleem met je spoorstan beschermer.
Ik zou zeggen, probeer het eens !!
gr Eric
-
Mud Machine
Als je het complete diff wil overzetten (incl. het huis) kom je inderdaad lengte tekort. Je kunt misschien ook alleen het diff zelf overzetten en huis, kroonwiel en pignonas van je huidige vooras gebruiken.
-
bowy
Mud Machine Schreef:
> Als je het complete diff wil overzetten (incl. het
> huis) kom je inderdaad lengte tekort. Je kunt
> misschien ook alleen het diff zelf overzetten en
> huis, kroonwiel en pignonas van je huidige vooras
> gebruiken.
Dat is helaas dan weer geen optie. Internals zijn net teveel anders