zwarte rook bij 80 km/h
-
hans
zwarte rook bij 80 km/h
als ik de 80 ervoor heb dan begint de motor na ong. 1 minuut ontzettend te roken, dikke zwarte rook, en hoor je een ratelend , dieselklop/nagelend geluid.enig idee wat hiervan de oorzaak is?
-
hans
Re: zwarte rook bij 80 km/h
versuivers heb ik laten testen en waren goed,compressie op alle cilinders gelijk.wat denken jullie van carterolie via de ontluchting in de inlaat?
-
Bart (fietseboer)
Luchtfilter goed schoon? Niet teveel olie in het oliebad filter? Bart
-
paulus-109
bij mijn 88 was het de distributie.
om dit op te lossen zijn er nieuwe tandwielen en ketting met spanner gellegd.
hierdoor stond alles weer exact op tijd en liep de motor op elk gebied beter.
ook bleek er een tuimelaar veel speling te hebben, deze kan best wel eens de echte oorzaak geweest te zijn.
paul
om dit op te lossen zijn er nieuwe tandwielen en ketting met spanner gellegd.
hierdoor stond alles weer exact op tijd en liep de motor op elk gebied beter.
ook bleek er een tuimelaar veel speling te hebben, deze kan best wel eens de echte oorzaak geweest te zijn.
paul
-
hans
wanneer ik dus ong 80 rij gebeurd er het volgende : er wordt zoveel motor olie onder het klepdeksel gepomp en dat in combinatie met teveel carterdruk dat het zo de inlaat in blaast ,vliegt, zuigt en hierdoor onstaat deze ontzettende zwarte rook .alleen wat mij zoverbaast is dat de compressie hardstikke goed is.vanwaar dan deze hoge carterdruk?
-
hans
nee,deze 109 heeft een hele tijd stil gestaan,en toen heb ik hem gekocht.na te weinig vermogen ,dacht eerst de pomp,bleek er een bacterie in de diesel te zitten.dat is nou verholpen en kan ik voor het eerst weer "snel"rijden.toen ontdekte ik dus deze enorme zwarte rook .motorolie in de inlaat.