sta voor een compleet raadsel???
-
noudje
sta voor een compleet raadsel???
Goedendag allemaal,
Zoals het onderwerp al zegt ik sta voor een compleet raadsel.
Zal het uitleggen:
Heb een conversie restauratie gedaan en alles vernieuwd incl. de kabelbomen.
Voor dat ik naar zee ging alle electra aangesloten conform schema en dash dichtgebouwd alles werkte naar behoren 1 tikkie en de motor 300tdi liep als een zonnnetje. Het laatste waren de remmen waar ik aan gewerkt had. De voor remmen had ik geen tijd meer voor en heb dit over gelaten aan de bevriende garagist waar ik dankbaar gebruik mocht maken van de brug en gereedschap.
Vervolgens ben ik terug van zee en het volgende is aan de hand??????
* De auto krijg ik niet gestart ( gemeten geen stroom op de brandstof pomp)
* Als ik het contact uit zet en de sleutel verwijder blijven mn accu en olie lampje branden. haal ik de accupool los en zet die weer terug dan is alles uit als ik dan weer het contact omdraai blijven vervolgens deze 2 lampjes weer branden haal ik de accupool los en zet deze weer terug alles uit????
De rest doet het gewoon knipperlichten, blower , claxon ed...
Ik kan niet bevatten dat na alles ingebouwd getest te hebben ( en alles gewoon goed ) door de auto te laten staan dit nu het geval is dus ik sta voor een compleet raadsel en wordt er onderhand moedeloos van. Kan iemand mij vertellen waar dit stroom spook vandaan komt en hoe ik dit probleem kan teckelen die maat van me die heeft ook een groot vraagteken boven zn hoofd staan.
Heeft iemand hier ervaring mee laat het me weten aub.
Oja alle zekeringen zijn goed, rest stroom in een relay???
Grrrr Noudje die onderhand zn project een brandstapel op wil douwen
Zoals het onderwerp al zegt ik sta voor een compleet raadsel.
Zal het uitleggen:
Heb een conversie restauratie gedaan en alles vernieuwd incl. de kabelbomen.
Voor dat ik naar zee ging alle electra aangesloten conform schema en dash dichtgebouwd alles werkte naar behoren 1 tikkie en de motor 300tdi liep als een zonnnetje. Het laatste waren de remmen waar ik aan gewerkt had. De voor remmen had ik geen tijd meer voor en heb dit over gelaten aan de bevriende garagist waar ik dankbaar gebruik mocht maken van de brug en gereedschap.
Vervolgens ben ik terug van zee en het volgende is aan de hand??????
* De auto krijg ik niet gestart ( gemeten geen stroom op de brandstof pomp)
* Als ik het contact uit zet en de sleutel verwijder blijven mn accu en olie lampje branden. haal ik de accupool los en zet die weer terug dan is alles uit als ik dan weer het contact omdraai blijven vervolgens deze 2 lampjes weer branden haal ik de accupool los en zet deze weer terug alles uit????
De rest doet het gewoon knipperlichten, blower , claxon ed...
Ik kan niet bevatten dat na alles ingebouwd getest te hebben ( en alles gewoon goed ) door de auto te laten staan dit nu het geval is dus ik sta voor een compleet raadsel en wordt er onderhand moedeloos van. Kan iemand mij vertellen waar dit stroom spook vandaan komt en hoe ik dit probleem kan teckelen die maat van me die heeft ook een groot vraagteken boven zn hoofd staan.
Heeft iemand hier ervaring mee laat het me weten aub.
Oja alle zekeringen zijn goed, rest stroom in een relay???
Grrrr Noudje die onderhand zn project een brandstapel op wil douwen
-
Jack
Re: sta voor een compleet raadsel???
300TDi met of zonder computer?
www.BosRover.nl
bosrover.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a7922e96715f4ad049afc3437d3f6981', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.bosrover.nl%2Fimages%2Fbosrover.jpg', 'http://www.bosrover.nl/images/bosrover.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.bosrover.nl%2Fimages%2Fbosrover.jpg', '', 13440333, 600, 600, 'Loading image ...', false);
www.BosRover.nl
bosrover.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a7922e96715f4ad049afc3437d3f6981', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.bosrover.nl%2Fimages%2Fbosrover.jpg', 'http://www.bosrover.nl/images/bosrover.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.bosrover.nl%2Fimages%2Fbosrover.jpg', '', 13440333, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
noudje
Re: sta voor een compleet raadsel???
is niet naar jou maar naar mn landrover ik zeg op de brandstapel met die dingen
-
noudje
Re: sta voor een compleet raadsel???
Hmm Massa?? vanwaar het blijven branden dan van mn accu lampje en olie als de sleutel verwijdert is uit het contact slot??
-
Jack
Re: sta voor een compleet raadsel???
Probeer eens alle zekeringen, die je niet nodig hebt om de motor te laten lopen, eruit te halen en kijk dan nog eens wat hij doet.
Als hij dan goed is 1 voor 1 de zekeringen weer terug tot het probleem zich weer voordoet.
Dan weet je in ieder geval waar hij zijn spanning vandaan haalt, en dan verder zoeken.
Ik heb zelf wat vervelende storingen gehad onder het dashboard, bleek later dat de schakelaar van de misverlichting contact maakte met de bedrading van de voorgloei relais.
www.BosRover.nl
bosrover.jpg --> mod_embed_images_loadimage('685bf363cd9b8be3b14f21c44473c46e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.bosrover.nl%2Fimages%2Fbosrover.jpg', 'http://www.bosrover.nl/images/bosrover.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.bosrover.nl%2Fimages%2Fbosrover.jpg', '', 13440429, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/01/2011 11:40 door Jack.
Als hij dan goed is 1 voor 1 de zekeringen weer terug tot het probleem zich weer voordoet.
Dan weet je in ieder geval waar hij zijn spanning vandaan haalt, en dan verder zoeken.
Ik heb zelf wat vervelende storingen gehad onder het dashboard, bleek later dat de schakelaar van de misverlichting contact maakte met de bedrading van de voorgloei relais.
www.BosRover.nl
bosrover.jpg --> mod_embed_images_loadimage('685bf363cd9b8be3b14f21c44473c46e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.bosrover.nl%2Fimages%2Fbosrover.jpg', 'http://www.bosrover.nl/images/bosrover.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.bosrover.nl%2Fimages%2Fbosrover.jpg', '', 13440429, 600, 600, 'Loading image ...', false);
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/01/2011 11:40 door Jack.
-
RoadRocket
Re: sta voor een compleet raadsel???
contactslot naar de eeuwige sleutel-velden?
robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1d12b232d170e9e9e72236b7ca8ba2d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 13440460, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
robert
blub.jpg --> mod_embed_images_loadimage('1d12b232d170e9e9e72236b7ca8ba2d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', 'http://www.s43.nl/laro/blub.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.s43.nl%2Flaro%2Fblub.jpg', '', 13440460, 600, 600, 'Loading image ...', false);
SIII 88 2.25 LPG/benzine - 1977
[boesmanblog.wordpress.com]
-
Rickske
Re: sta voor een compleet raadsel???
nieuw betekend niet automatisch goed en werkend.. Ik had gister nog een "nieuw" naja 3(!) maand oud indicator relais wat er in een keer mee op hield.. Dingen houden er ook nooit in 2 keer mee op he..
Schema er bij pakken, multimeter erbij pakken en kijken waar het probleem zit.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('65d162bac8135aae6fbcc0572461ad17', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 13440669, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Schema er bij pakken, multimeter erbij pakken en kijken waar het probleem zit.
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('65d162bac8135aae6fbcc0572461ad17', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 13440669, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
Te Papa
Re: sta voor een compleet raadsel???
Ik heb zelf ook spookachtige effecten met mijn defender 300tdi uit 1998 gehad. Ruitenwissers plotseling aan en niet meer uit te krijgen, radio aan en uit zonder aan knoppen te zitten, niet willen starten en een na een paar uur wachten wel weer starten etc.Dit bleek een massaprobleempje te zijn bij mijn rechterkoplamp. Toen deze kabel weer goed was vastgezet, was alles weer ok.
Succes.
Succes.
-
Disco
Re: sta voor een compleet raadsel???
noudje op een 200tdi zit tegen het blok een een elektrische klep die open staat als er electriek op staat.
Ik ben niet bekend met een 300 blok
Ik weet niet of deze op een 300blok zit, maar krijgt de klep geen electriciteit staat hij dicht en krijgt het blok geen diesel
Theo
Ik ben niet bekend met een 300 blok
Ik weet niet of deze op een 300blok zit, maar krijgt de klep geen electriciteit staat hij dicht en krijgt het blok geen diesel
Theo
-
noudje
Re: sta voor een compleet raadsel???
zit me suf te prakiseren omdat er 2 lampjes (accu en olie) blijven branden na verwijderen contactsleutel en als ik de accupool los haal + en weer terug zet de lampjes uit zijn. Diode van de altenator?? massa lijkt me sterk dit ivm ik alles degelijk heb aangesloten en schoongemaakt. Contactslot was wel het 1ste wat er in me op kwam. Nog meer suggesties??
grr noudje
grr noudje
-
noudje
Re: sta voor een compleet raadsel???
yep brandstof pomp die krijgt idd geen stroom meer en eerst wel????
-
Rickske
Re: sta voor een compleet raadsel???
* De auto krijg ik niet gestart ( gemeten geen stroom op de brandstof pomp)
- Als je startmotor wel draaid, leg eens een draadje met +12 volt op je brandstofpomp( je bedoeld de distributiepomp toch?)
* Als ik het contact uit zet en de sleutel verwijder blijven mn accu en olie lampje branden. haal ik de accupool los en zet die weer terug dan is alles uit als ik dan weer het contact omdraai blijven vervolgens deze 2 lampjes weer branden haal ik de accupool los en zet deze weer terug alles uit????
De rest doet het gewoon knipperlichten, blower , claxon ed...
- Met schema erbij nalopen of iets verkeerd geschakeld zit.
- Als je startmotor wel draaid, leg eens een draadje met +12 volt op je brandstofpomp( je bedoeld de distributiepomp toch?)
* Als ik het contact uit zet en de sleutel verwijder blijven mn accu en olie lampje branden. haal ik de accupool los en zet die weer terug dan is alles uit als ik dan weer het contact omdraai blijven vervolgens deze 2 lampjes weer branden haal ik de accupool los en zet deze weer terug alles uit????
De rest doet het gewoon knipperlichten, blower , claxon ed...
- Met schema erbij nalopen of iets verkeerd geschakeld zit.
-
noudje
Re: sta voor een compleet raadsel???
@ rickske,
klopt als ik 12v op mn pomp zet startten lopen maar dit alles was al aangesloten en werkte goed. na gewoon stil staan van ongeveer 1 week en alles werkend achter te hebben gelaten geen stroom meer op de draad naar de pomp
Heb alles conform schema aangesloten.
Schiet mij maar lek.
klopt als ik 12v op mn pomp zet startten lopen maar dit alles was al aangesloten en werkte goed. na gewoon stil staan van ongeveer 1 week en alles werkend achter te hebben gelaten geen stroom meer op de draad naar de pomp
Heb alles conform schema aangesloten.
Schiet mij maar lek.
-
Rickske
Re: sta voor een compleet raadsel???
nouja, kabel(en of schoentjes) stuk Of daar waar de kabel zijn voeding van krijgt stuk (contactslot)
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0bf87d8123471cdc47d6dcd58317d705', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 13440806, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
Rickske
14444.jpg --> mod_embed_images_loadimage('0bf87d8123471cdc47d6dcd58317d705', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/smoelenboek/fotos/landrover/14444.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fsmoelenboek%2Ffotos%2Flandrover%2F14444.jpg', '', 13440806, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Uiteraard kan ik strax in 2014 niet voor beiden de belasting ophoesten..
1978 Series3 109 Stawag 2,25Diesel 5brg "Burro"
1979 Range Rover Classic 3,5L V8 LPG "Amarillo"
-
rene
Re: sta voor een compleet raadsel???
Het lijkt er eerder op dat het de diode in de dynamo is, die blijft plakken. zeker daar de lampjes op het dashbord blijven branden, duidt hier op.
-
noudje
Re: sta voor een compleet raadsel???
Als het de diode is hoe kan ik dit meten en waarom krijg ik dan geen stroom meer op mn brandstof pomp en eerst wel????
-
noudje
Re: sta voor een compleet raadsel???
Als het de diode is hoe kan ik dit meten en waarom krijg ik dan geen stroom meer op mn brandstof pomp en eerst wel????
-
rene
Re: sta voor een compleet raadsel???
Maak de kabels van de dynamo eens los, en probeer dan nog eens, blijft het lampje van de dynamo nu uit, dan zal het waarschijnlijk de diode in de dynamo zijn.
-
noudje
Re: sta voor een compleet raadsel???
En als het de diode is krijgt daardoor mn brandstof pomp ook geen stroom meer ?
-
Bob met Piet
Re: sta voor een compleet raadsel???
Misschien een simpel idee, maar heb je last van steenmarters in de buurt?
Zie je knaagsporen?
Kunnen spoken veroorzaken die dieren.
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('3fcf598681203c8d67f36868b33792ae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 13441544, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Zie je knaagsporen?
Kunnen spoken veroorzaken die dieren.
Groet Bob
Ninety 1985 2.5D n/a 200TDI Disco powerrrrrrrr
--> mod_embed_images_loadimage('3fcf598681203c8d67f36868b33792ae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/file.php?1162,file=101,filename=laro.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Flandrover.startpagina.nl%2Fprikbord%2Ffile.php%3F1162%2Cfile%3D101%2Cfilename%3Dlaro.jpg', '', 13441544, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
noudje
Re: sta voor een compleet raadsel???
Steenmarter? Denk het neit... Geen knaag sporen en dr staan nog meerdere auto's Steenmarter met het green oval virus mn 110 heeft binnen gestaan en dr lopen genoeg katten rond daar...
Maar idd het had gekunt.
nog meer suggesties??
Gr Noudje
Maar idd het had gekunt.
nog meer suggesties??
Gr Noudje
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: sta voor een compleet raadsel???
stop solenoid kaduuk?( mijne gaat niet uit, maar dat is nog op te lossen..)
-
peter
Re: sta voor een compleet raadsel???
misschien gevoed worden via de massa
dwz stroom via de andere kant loopt.
dwz stroom via de andere kant loopt.
-
noudje
Re: sta voor een compleet raadsel???
Bedankt allemaal,
Ga ffe aan de gang met de kabels los te halen van de dynamo (morgenmiddag) kijken wat dat brengt.
Grr Noudje
Ga ffe aan de gang met de kabels los te halen van de dynamo (morgenmiddag) kijken wat dat brengt.
Grr Noudje
-
Exfietser
Re: sta voor een compleet raadsel???
Een diode die blijft plakken????????? Wat plakt er dan?
Arnold.
Arnold.
-
Exfietser
Re: sta voor een compleet raadsel???
Ik denk dat je toch echt ergens een bedradingsfoutje hebt zitten hoor. Als ik het zo lees lijkt het er op dat er ergens een relais bekrachtigd blijft. Het relais staat normaal uit en komt op als je contact maakt. Misschien onderbreekt het de stroom naar de pomp solenoide dan wel waardoor je niet kunt starten. Als je dan de sleutel er weer uit haalt kan het zijn dat het relais door een foute verbinding zichzelf op houd. Pas als je de accu losmaakt is er helemaal geen stroom meer in de circuits en valt (reset) het relais weer af. En dan heb je de uitgangssituatie weer.
Ik denk dat je in je startcircuits (Waaronder de draad die naar je pomp solenoide gaat) moet gaan zoeken naar een bedradingsfout. Ik ken het schema van de 300tdi niet maar theoretisch kan deze fout optreden als je een breek en maak contact van een relais met elkaar verwisseld.
Even over de diodes. Dat zijn als het ware een soort terugslagkleppen voor een electrische stroom. Daar kan de stroom maar in een richting doorheen. Er kan dus niets blijven plakken. Ze zijn of gewoon stuk of niet. Als er een stuk is kan de stroom beide kanten op en kan je laadlampje blijven branden. Alleen brand dat dan altijd en niet alleen als je een keer contact geprobeerd hebt te maken.
Verder kan ik je ook niet helpen. Je zult gewoon moeten gaan zoeken(meten) waarom de klep op de pomp geen spanning krijgt, en van daaruit terug zoeken. Waarom je wagen het eerst wel deed en daarna niet kan ik niet verklaren
Misschien zijn er bij het monteren van je remmen wel twee ampjes losgeraakt en heeft de monteur ze wel verwisseld terug geplaatst ofzo?
Ook gevoed worden via de massa zoals gezegd kan niet. Dan doet namelijk niets het. De stroom kan maar een kant oplopen. Een lampje in de koplamp kan via de massa branden maar dan moet de massa(Die dan geen massa is.) daar gedeeltelijk zweven.
Arnold.
Ik denk dat je in je startcircuits (Waaronder de draad die naar je pomp solenoide gaat) moet gaan zoeken naar een bedradingsfout. Ik ken het schema van de 300tdi niet maar theoretisch kan deze fout optreden als je een breek en maak contact van een relais met elkaar verwisseld.
Even over de diodes. Dat zijn als het ware een soort terugslagkleppen voor een electrische stroom. Daar kan de stroom maar in een richting doorheen. Er kan dus niets blijven plakken. Ze zijn of gewoon stuk of niet. Als er een stuk is kan de stroom beide kanten op en kan je laadlampje blijven branden. Alleen brand dat dan altijd en niet alleen als je een keer contact geprobeerd hebt te maken.
Verder kan ik je ook niet helpen. Je zult gewoon moeten gaan zoeken(meten) waarom de klep op de pomp geen spanning krijgt, en van daaruit terug zoeken. Waarom je wagen het eerst wel deed en daarna niet kan ik niet verklaren
Misschien zijn er bij het monteren van je remmen wel twee ampjes losgeraakt en heeft de monteur ze wel verwisseld terug geplaatst ofzo?
Ook gevoed worden via de massa zoals gezegd kan niet. Dan doet namelijk niets het. De stroom kan maar een kant oplopen. Een lampje in de koplamp kan via de massa branden maar dan moet de massa(Die dan geen massa is.) daar gedeeltelijk zweven.
Arnold.
-
Frank 110V8
Re: sta voor een compleet raadsel???
Klinkt idd of je contactslot omgekeerd werkt.
zit er een relais in de schakeling achter het contactslot?
Ga eens meten heb je 12v achter het contactlot als hij op contact staat?
wat zit er tussen de pomp en het contactslot? meet hier eens of post je schema
Waar staat de auto? eventueel wil ik wel meten als je langsrijd nabij Hoogezand (groningen)
Hoe heb je de stakkertjes aangeknepen, met zo'n ratel-moment tang?
Groet Frank
zit er een relais in de schakeling achter het contactslot?
Ga eens meten heb je 12v achter het contactlot als hij op contact staat?
wat zit er tussen de pomp en het contactslot? meet hier eens of post je schema
Waar staat de auto? eventueel wil ik wel meten als je langsrijd nabij Hoogezand (groningen)
Hoe heb je de stakkertjes aangeknepen, met zo'n ratel-moment tang?
Groet Frank
-
noudje
Re: sta voor een compleet raadsel???
@ frank en arnold
dank je voor jullie reacties zat idd ook al te denken aan rest spanning in een relay.. het vreemde vind ik dat eerst alles het gewoon heeft gedaan en nu ineens niet meer. Want hoe is dat dan mogelijk???
grr noudje
dank je voor jullie reacties zat idd ook al te denken aan rest spanning in een relay.. het vreemde vind ik dat eerst alles het gewoon heeft gedaan en nu ineens niet meer. Want hoe is dat dan mogelijk???
grr noudje
-
Frank 110V8
Re: sta voor een compleet raadsel???
Noudje,
waarom het eerst wel werkte, dat weet je waarschijnlijk als je het gevonden hebt, zou ik mij niet op blindstaren. Ben wel benieuwd aar de antwoorden op mijn vragen.
Groet Frank
waarom het eerst wel werkte, dat weet je waarschijnlijk als je het gevonden hebt, zou ik mij niet op blindstaren. Ben wel benieuwd aar de antwoorden op mijn vragen.
Groet Frank
-
Exfietser
Re: sta voor een compleet raadsel???
Hoe stel je je dat voor? Een rest spanning in een relais?
Arnold.
Arnold.
-
Andrew Colville
Re: sta voor een compleet raadsel???
heb je je contact relais uitgewisseld met een niet originele relais, het lijkt op een fout werkende relais, heeft de bevriende garage houder misschien in nood een relais "geleend/uitgewisseld" voor een auto van een andere klant ? mogelijk is hij dit vergeten te melden?
dynamo en olie controle lampje krijgen via het zelfde circuit op je cockpit hun plus 12v deze loopt via ieders eigen lampje vanaf hier scheiden ze en loopt er een draad (bruin wit) naar je olie druk schakelaar en een draad naar de D+ terminal (bruin geel)
Ik zou beginnen met het losnemen van de bedrading van je dynamo en deze tijdelijk isoleren om kortsluiting te voorkomen, kijk dan eens wat er nog brand.
Groetjes Andrew
dynamo en olie controle lampje krijgen via het zelfde circuit op je cockpit hun plus 12v deze loopt via ieders eigen lampje vanaf hier scheiden ze en loopt er een draad (bruin wit) naar je olie druk schakelaar en een draad naar de D+ terminal (bruin geel)
Ik zou beginnen met het losnemen van de bedrading van je dynamo en deze tijdelijk isoleren om kortsluiting te voorkomen, kijk dan eens wat er nog brand.
Groetjes Andrew
-
noudje
Re: sta voor een compleet raadsel???
@ Andrew,
Bedoel je met het contact relais het startrelay? Maar het is voor mij nog steeds een raadsel dat alles eerst naar behoren werkt ik alles heb terug gebouwd en vervolgens doet dit probleem zich voor.... En nee de garagist heeft niks aan de stroom gedaan toen ik de auto achterliet was alles klaar op de remmen na.
Grrr Noudje dievandaaggeentijdheeftenmorgenverdergaat
Bedoel je met het contact relais het startrelay? Maar het is voor mij nog steeds een raadsel dat alles eerst naar behoren werkt ik alles heb terug gebouwd en vervolgens doet dit probleem zich voor.... En nee de garagist heeft niks aan de stroom gedaan toen ik de auto achterliet was alles klaar op de remmen na.
Grrr Noudje dievandaaggeentijdheeftenmorgenverdergaat