verschil kwaliteit wolf velgen

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
erik109FFR

verschil kwaliteit wolf velgen

Bericht door erik109FFR »

Hallo allemaal,

Via Paddock kwam ik op de volgende combinatie:

235/85R16 BFG All Terrain T/A KO Tyre Part No. 235/85R16BFGAT + 16x6.5 Wolf Rim - tubeless black primer coated Part No. ANR4583PM

alleen nu hoor ik vanuit verschillende kanten dat er nog al wat kwaliteit verschil is in de wolf velgen. Wie heeft ervaring met die van Paddock? zijn deze idd ook minder van kwaliteit?

gr Erik109ffr
art1

Re: verschil kwaliteit wolf velgen

Bericht door art1 »

Hoi Erik,

Ik heb ongeveer een jaar geleden 5 "wolf" velgen bij paddock gekocht, zijn tuurlijk geen originele wolfs maar bij mij voldoen ze prima. Nu rij ik er geen 10.000kms ermee, maar nog geen roest o.i.d (staat buiten) en zijn alle 5 goed gebalanceerd. (hoor wel eens andere verhalen over imitatie wolfs)
Ze zijn ook dikker als de standaard landrover velgen, dus wegen wel wat meer. Volgens mij zat het verschil tussen imitatie en origineel vooral in de staalsoort en de manier hoe het hart van de velg gelast is in de buitenrand.

Kortom, erg tevreden, en vond ze niet duur. Oh ja, rij weinig terrein, dus daar kan ik niks over zeggen.

Succes,
Art
Paul Kampeerrover

Bericht door Paul Kampeerrover »

Ik heb ze destijds bij BP te G besteld en ze bevallen prima! Goeie velg voor weinig.
Er bestaan overigens 2 uitvoeringen; tubed en tubeless.
Ik heb voor de eerste gekozen, omdat de meeste moderne banden beter geschikt zijn om zonder binnenband te rijden. De Tubed versie wordt( of inmiddels werd??) standaard geleverd onder de 130.

Groet, Paul
Henk Bossinade

Bericht door Henk Bossinade »

Als je er zeker van wilt zijn dat je orginele wolf velgen krijgt ,dan kun je ze bij de dealer kopen.Ze kosten daar echter wel ongeveer 65 Euro . Vr gr Henk B.
erik109FFR

Bericht door erik109FFR »

thanx voor jullie reactie!

gr erik
Plaats reactie