Doe Het Zelf garage..
Doe Het Zelf garage..
Gewoon eens polsen wat hier de gedachten en ideeën zijn.
Als er in het midden van het land (Flevopolder) een Doe Het Zelf Garage locatie komt met 10 sleutel plaatsen, zijn er dan geïnteresseerden (en hoeveel) die hier gebruik van zouden willen maken en hoe vaak (is er een gemiddelde uitval van een LR te noemen....?) ? Uitgaande dat er faciliteiten als bruggen e.d. zijn wat zou een Land Rover rijder dan aan het huren per dag, weekend of week willen betalen (alleen de zon gaat voor niets op, helaas)?
Wat zijn belangrijke punten die je essentieel vindt om aanwezig te hebben, te denken valt aan olie afval mogelijkheden, compressor + lucht gereedschap, las mogelijkheden (in alle redelijkheid?
Hoor het graag (zelf een enthousiast 110 rijder).
Groet
Gert
Als er in het midden van het land (Flevopolder) een Doe Het Zelf Garage locatie komt met 10 sleutel plaatsen, zijn er dan geïnteresseerden (en hoeveel) die hier gebruik van zouden willen maken en hoe vaak (is er een gemiddelde uitval van een LR te noemen....?) ? Uitgaande dat er faciliteiten als bruggen e.d. zijn wat zou een Land Rover rijder dan aan het huren per dag, weekend of week willen betalen (alleen de zon gaat voor niets op, helaas)?
Wat zijn belangrijke punten die je essentieel vindt om aanwezig te hebben, te denken valt aan olie afval mogelijkheden, compressor + lucht gereedschap, las mogelijkheden (in alle redelijkheid?
Hoor het graag (zelf een enthousiast 110 rijder).
Groet
Gert
Re: Doe Het Zelf garage..
Hangt van veel zaken af. Belangrijkste is wie draagt risico als er 1 opzegt en je tijdelijke zonder deze huurder zit. Dan spreek je van bruggen ed. Zit hier volledig vrij gebruik in en wat als er wat kapot is als jij net op de brug moet. Het feit dat je meerdere land rover eigenaren bijelkaar zou hebben heeft zeker meerwaarde, voor kennis en de gezelligheid. Geloof niet aan verhuur voor een weekend of paar dagen. Wel voor mijzelf maar niet vanuit jouw perspectief. Dan krijg je alleen gelegenheidshuurders en geen continuïteit. Zou dan dus voor jaarcontracten gaan.
Garagebox kost pakweg 40e/mnd. Vrij stroom erbij ongeveer 10e/mnd. Voor mij is een sleutelplek dan 4bij8. Net ietsje groter dan een garagebox - zeg maar nog een 10tje/maand erbij. Als ik vrij gebruik van brug ed en olie/ijzer/bandenafval erbij heb nog een 15e/mnd erbij. Al met al dan zo'n 75e. Uiteindelijk moet de prijs afhankelijk van de locatie, soort hal en voorwaarden maximaal 75 -100 opleveren. Draag jijzelf het risico dan kunnende getallen iets anders zijn.
Garagebox kost pakweg 40e/mnd. Vrij stroom erbij ongeveer 10e/mnd. Voor mij is een sleutelplek dan 4bij8. Net ietsje groter dan een garagebox - zeg maar nog een 10tje/maand erbij. Als ik vrij gebruik van brug ed en olie/ijzer/bandenafval erbij heb nog een 15e/mnd erbij. Al met al dan zo'n 75e. Uiteindelijk moet de prijs afhankelijk van de locatie, soort hal en voorwaarden maximaal 75 -100 opleveren. Draag jijzelf het risico dan kunnende getallen iets anders zijn.
Re: Doe Het Zelf garage..
ken iemand die dat bij Volvolvo.nl heeft gedaan, wellicht even contacteren??
Re: Doe Het Zelf garage..
Mijn ervaring is dat doe het zelf garage niet heel goed werkt of het moet echt druk zijn. Anders ben je meer kosten aan het maken met pand+toezicht etc dan dat het oplevert. Als je daarentegen een loods voor langere perioden verhuurd in delen (minimum 3 maanden) kan het wel werken. Maar gedeeld gereedschap is wel een bron van zorgen. wij hebben een gezamenlijke brug maar helaas kan ik doordat veel mensen hem gebruiken elk jaar wel alle 4 de tl bakken vervangen doordat ze stuk gaan door onervarenheid of slijpspul etc. Klein gereedschap zou ik niet aan beginnen.
Wel een leuk idee!
gr Bowy beheerder van een landrover loods in Groningen.
Wel een leuk idee!
gr Bowy beheerder van een landrover loods in Groningen.
Re: Doe Het Zelf garage..
Woon in Lelystad, dus midden in de flevopolder. Lijkt me leuk, maar om 75 a 100 euro pm neer te leggen voor een sleutel stek. Waar ik waarschijnlijk niet vaak gebruik van maak, alleen voor een bakwissel is wel rete handig om een brug te hebben. Verder zijn kleine klussen makkelijk thuis op de grond te doen en je staat voor je eigen deur. Als je je eigen gereedschap mee moet brengen. Ligt wat je nodig bent thuis en wat je thuis nodig bent ligt nou net in de sleutel loods Maar keep me posted.
Mvg Jan
Mvg Jan
Re: Doe Het Zelf garage..
gereedschap hebben we volgens mij allemaal wel achterin liggen.....
alleen special tools , zoals voor de remmerij, visco, pullytrekkers, tapspul enz. is wellicht handig om als garage te hebben ( lasapperaat/starthulp ect.)
alleen special tools , zoals voor de remmerij, visco, pullytrekkers, tapspul enz. is wellicht handig om als garage te hebben ( lasapperaat/starthulp ect.)
Re: Doe Het Zelf garage..
Heel leuk idee, heb er zelf ook wel eens mee rondgelopen, maar ik kom er niet aan uit belangstelling vs kosten.
Nu komt het geregeld voor dat kennissen en vrienden bij mij komen ("ff repareren, ff beurtje doen" niet erg als je niet hoeft te baby stitten en men na het klaren van de klus een tientje of twee in de hand drukken, en alles netjes en heel hebben terug gezet en opgeruimd.
Helaas is dit zelden zo, je krijgt "volgende keer maak ik het goed met je , ik moet nu gauw gaan" Ik blijf steeds zitten met kapot gereedschap waar niemand voor verantwoordelijk is ook al weet ik hoe of wat, of afgewerkte olie die ik moet weg brengen, onderdelen die"volgende week gefotografeerd worden en op markt plaats gezet , die liggen hier max twee weken" of mijn ruimte staat vol omdat een klusje van twee weken 8 weken wordt omdat men tussen door ziek is( kan gebeuren) maar wel elders kan bijbeunen.
Bij mij is dit op kleine schaal zeg maar een 5 tal mensen die ik toelaat, en toch gaat het steeds weer mis, maar er iets van zeggen mag ook niet natuurlijk.
Ik zou er goed over na denken voor je hier aan begint, het kost niet alen veel geld maar je zult ook moeten denken aan vergunningen, verzekeringen,boekhouding,afval verwerking, milieu eisen, veiligheids eisen ( dit ligt heel anders dan bij een gesloten werkplaats) een DHZ garage is een openbaare voorziening.
In Weert (mijn woonplaats) is er een DHZ garage deze draait heel goed en bestaat al jaren, een uurtje brug kost 7,50 euro, en voor een langere piriode kun je met de prijs handelen, voor waarde is wel dat je olie en filters etc bij hun afneemt en niet zelf mee brengt, maar die olie en filters zijn een stukje duurder dan elders.
Recent is gebleken dat er in Weert geen ruimte was voor een tweede DHZ garage, deze tweede garage is na 8 maanden alweer gesloten wegens faillissement.
Ik hoop dat je er iets aan hebt het idee vindt ik een leuk initiatief ,maar ik zou er in ieder geval goed overdenken en ook kijken wat je gaat doen als je plannen toch niet uitpakken zoals gehoopt.
Groetjes Andrew
Nu komt het geregeld voor dat kennissen en vrienden bij mij komen ("ff repareren, ff beurtje doen" niet erg als je niet hoeft te baby stitten en men na het klaren van de klus een tientje of twee in de hand drukken, en alles netjes en heel hebben terug gezet en opgeruimd.
Helaas is dit zelden zo, je krijgt "volgende keer maak ik het goed met je , ik moet nu gauw gaan" Ik blijf steeds zitten met kapot gereedschap waar niemand voor verantwoordelijk is ook al weet ik hoe of wat, of afgewerkte olie die ik moet weg brengen, onderdelen die"volgende week gefotografeerd worden en op markt plaats gezet , die liggen hier max twee weken" of mijn ruimte staat vol omdat een klusje van twee weken 8 weken wordt omdat men tussen door ziek is( kan gebeuren) maar wel elders kan bijbeunen.
Bij mij is dit op kleine schaal zeg maar een 5 tal mensen die ik toelaat, en toch gaat het steeds weer mis, maar er iets van zeggen mag ook niet natuurlijk.
Ik zou er goed over na denken voor je hier aan begint, het kost niet alen veel geld maar je zult ook moeten denken aan vergunningen, verzekeringen,boekhouding,afval verwerking, milieu eisen, veiligheids eisen ( dit ligt heel anders dan bij een gesloten werkplaats) een DHZ garage is een openbaare voorziening.
In Weert (mijn woonplaats) is er een DHZ garage deze draait heel goed en bestaat al jaren, een uurtje brug kost 7,50 euro, en voor een langere piriode kun je met de prijs handelen, voor waarde is wel dat je olie en filters etc bij hun afneemt en niet zelf mee brengt, maar die olie en filters zijn een stukje duurder dan elders.
Recent is gebleken dat er in Weert geen ruimte was voor een tweede DHZ garage, deze tweede garage is na 8 maanden alweer gesloten wegens faillissement.
Ik hoop dat je er iets aan hebt het idee vindt ik een leuk initiatief ,maar ik zou er in ieder geval goed overdenken en ook kijken wat je gaat doen als je plannen toch niet uitpakken zoals gehoopt.
Groetjes Andrew
Re: Doe Het Zelf garage..
Even aan de zijkant van het topic: 40e /mnd voor een garage... je woont zeker niet in hartje randstad
Re: Doe Het Zelf garage..
Frits Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even aan de zijkant van het topic: 40e /mnd voor
> een garage... je woont zeker niet in hartje
> randstad
Klopt, mooi Twente.
-------------------------------------------------------
> Even aan de zijkant van het topic: 40e /mnd voor
> een garage... je woont zeker niet in hartje
> randstad
Klopt, mooi Twente.
Re: Doe Het Zelf garage..
In de Flevopolder?
Woon in Almere en hier zijn al twee DHZ-garages. De een wil je niet dood gevonden worden en de ander vind ik een uitkomst, sleutel en stal er zelf ook. Groots opgezet naar voorbeelden in A'dam en Utrecht. prijzen varieren naar afname maar reken maar 12,50e voor een brug en 9 euro voor een werkplek. Gereedschapskar of special tools is extra.
Maar zelfs in Almere komt de man niet rond. Als je in een grote stad openstaat voor jan en alleman ipv. alleen Land Rover en dan nog niet rondkomt lijkt me dt niet bepaald een toekomstbeeld voor Laro's ergens midden in de Polder. (Waar trouwens, Dronten?)
Groet Piedro
Woon in Almere en hier zijn al twee DHZ-garages. De een wil je niet dood gevonden worden en de ander vind ik een uitkomst, sleutel en stal er zelf ook. Groots opgezet naar voorbeelden in A'dam en Utrecht. prijzen varieren naar afname maar reken maar 12,50e voor een brug en 9 euro voor een werkplek. Gereedschapskar of special tools is extra.
Maar zelfs in Almere komt de man niet rond. Als je in een grote stad openstaat voor jan en alleman ipv. alleen Land Rover en dan nog niet rondkomt lijkt me dt niet bepaald een toekomstbeeld voor Laro's ergens midden in de Polder. (Waar trouwens, Dronten?)
Groet Piedro
Re: Doe Het Zelf garage..
Hallo luitjes,
Ook wij overwegen een eigen DHZ garage te starten in het oosten van het land.
Toch vragen wij ons af of het allemaal rendabel kan zijn en welke diploma's je zou moeten hebben.
Nu zijn wij hobby klussers en hebben geen opleiding voor automonteur of zo en zijn ook werkzaam in een andere branche.
Toch hebben wij beide een hele grote passie voor auto's en is het een hele grote droom van ons om zoets samen te starten.
( Wees eerlijk, welk echtpaar zou nou samen voor een DHZ garage kiezen)......wij dus!!
Ten eerste kan ik niks vinden aan welke eisen een DHZ moet voldoen.
Welke -neven- producten mag je in een doe het zelf garage verkopen
En zoals eerder in het verhaal, aan welke eisen en diploma's moet zoiets voldoen
Van alleen de huur van een brug kan je een zaak niet draaiende houden. Een pand huren kost al gauw €1000 euro, dan zijn heel wat uurtjes verhuur.
Dan heb je het nog niet over de kosten van verzekeringen, afzuiginstallaties, electriciteit enz.
Wie van jullie heeft hier al wat meer info over en zou ons verder kunnen helpen, zodat wij een afwegen kunnen maken of dit wel of niet een verstandige keuze zou zijn.
Ook wij overwegen een eigen DHZ garage te starten in het oosten van het land.
Toch vragen wij ons af of het allemaal rendabel kan zijn en welke diploma's je zou moeten hebben.
Nu zijn wij hobby klussers en hebben geen opleiding voor automonteur of zo en zijn ook werkzaam in een andere branche.
Toch hebben wij beide een hele grote passie voor auto's en is het een hele grote droom van ons om zoets samen te starten.
( Wees eerlijk, welk echtpaar zou nou samen voor een DHZ garage kiezen)......wij dus!!
Ten eerste kan ik niks vinden aan welke eisen een DHZ moet voldoen.
Welke -neven- producten mag je in een doe het zelf garage verkopen
En zoals eerder in het verhaal, aan welke eisen en diploma's moet zoiets voldoen
Van alleen de huur van een brug kan je een zaak niet draaiende houden. Een pand huren kost al gauw €1000 euro, dan zijn heel wat uurtjes verhuur.
Dan heb je het nog niet over de kosten van verzekeringen, afzuiginstallaties, electriciteit enz.
Wie van jullie heeft hier al wat meer info over en zou ons verder kunnen helpen, zodat wij een afwegen kunnen maken of dit wel of niet een verstandige keuze zou zijn.
Re: Doe Het Zelf garage..
Eigenlijk is er natuurlijk maar één goede plek waar je echt alle info kan krijgen over welke diploma's, regels, verzekeringen, voorzieningen e.d en dat is de kamer van koophandel (startersloket).
Kost je niets tot weinig behalve behoorlijk wat tijd. Maar dan zoeken ze zaken ook wel voor je uit (tenminste hier (Emmen) wel).
Kost je niets tot weinig behalve behoorlijk wat tijd. Maar dan zoeken ze zaken ook wel voor je uit (tenminste hier (Emmen) wel).
Re: Doe Het Zelf garage..
Vraag het eens aan hun laroloods
Heb je er ook al bij stilgestaan dat je moet voldoen aan een heel boekwerk aan milieu eisen etc etc etc?
Heb je er ook al bij stilgestaan dat je moet voldoen aan een heel boekwerk aan milieu eisen etc etc etc?
Re: Doe Het Zelf garage..
Hey Autogek,
kom per toeval hier op het forum terecht, weet ook niet of ik hier zomaar een bericht kan achterlaten, maar doe het toch......
Ook ik loop al een tijdje met het idee voor een DHZ garage. In Spijkenisse, net naast Rotterdam. Loop tegen dezelfde vragen en problemen aan als jij. Wie weet kunnen we elkaar een beetje bijstaan met advies, tips en speurwerk.
We zitten allebei aan de andere kant van het land, dus zijn geen concurrenten voor elkaar.
de grootste vraag is of zoiets rendabel is. Er bestaan al meerdere DHZ Garages in Nederland, geen idee of deze allemaal succesvol zijn. Ik ben zelf al een paar keer wezen sleutelen in zo'n tent en voor mij was het echt een uitkomst. Maar de garage waar ik ben geweest was nou niet echt druk. Slechts 2 bruggen van de 6 in gebruik.
Stuur s een mail, kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Dave
kom per toeval hier op het forum terecht, weet ook niet of ik hier zomaar een bericht kan achterlaten, maar doe het toch......
Ook ik loop al een tijdje met het idee voor een DHZ garage. In Spijkenisse, net naast Rotterdam. Loop tegen dezelfde vragen en problemen aan als jij. Wie weet kunnen we elkaar een beetje bijstaan met advies, tips en speurwerk.
We zitten allebei aan de andere kant van het land, dus zijn geen concurrenten voor elkaar.
de grootste vraag is of zoiets rendabel is. Er bestaan al meerdere DHZ Garages in Nederland, geen idee of deze allemaal succesvol zijn. Ik ben zelf al een paar keer wezen sleutelen in zo'n tent en voor mij was het echt een uitkomst. Maar de garage waar ik ben geweest was nou niet echt druk. Slechts 2 bruggen van de 6 in gebruik.
Stuur s een mail, kijken wat we voor elkaar kunnen betekenen.
Dave
Re: Doe Het Zelf garage..
Hey Marco,
Ik heb ondertussen al het een en ander op de site van de KVK gelezen en wij zullen ( mits ik vrij heb) in november naar de startersdag van de KVK gaan.
Wat wij vooral wilde weten is hoe rendabel het is, welke (milieu) eisen en dus ook bijbehorende kosten hiermee gemoeid gaan.
Veel vragen - zoals wat is verstandig om aan te schaffen, naast de standaardmaterialen- kunnen het beste beantwoord worden door de gebruikers van een DHZ garagen.
Vragen die over zullen blijven zullen we zeker nog wel een keer op terug komen
Grtz
autogek
Ik heb ondertussen al het een en ander op de site van de KVK gelezen en wij zullen ( mits ik vrij heb) in november naar de startersdag van de KVK gaan.
Wat wij vooral wilde weten is hoe rendabel het is, welke (milieu) eisen en dus ook bijbehorende kosten hiermee gemoeid gaan.
Veel vragen - zoals wat is verstandig om aan te schaffen, naast de standaardmaterialen- kunnen het beste beantwoord worden door de gebruikers van een DHZ garagen.
Vragen die over zullen blijven zullen we zeker nog wel een keer op terug komen
Grtz
autogek
Re: Doe Het Zelf garage..
Hey Dave,
ook ik kwam per toeval hier op de site terecht hoor.
Kijk eerst eens op de site van KVK. Daar vind je veel informatie over hoe te beginnen met je plan.
Je moet een ondernemersplan opzetten om te kunnen starten. Wij willen zelfs een opleiding gaan doen voor startende ondernemer. Zo leer je ook hoe je zo'n plan moet opzetten.
Verder organiseert de KVK regelmatig een dag voor startende ondernemers in verschillende regio's.
Miss wel verstandig om daar zefl ook eens rond te kijken?? en naar één van de startersdagen te gaan??
We weten natuurlijk wel dat je bruggen nodig heb en sleutelplaatsen, een afvoerbak voor de olie en ook gereedschappen. Maar hoe maak je zo'n zaak rendabel als je de kosten bekijkt betreffende huur of koop, elektro, gas, verzekeringen, milieu-eisen enz. Daar zijn wij dus het meest benieuwd naar. Wat mag je zelf verkopen en hoe benader je deze leveranciers enz. Je moet natuurlijk onder de prijs zitten van de plaatselijke dealers.
Heb jij overigens wel een achtergrond als automonteur of ben je ook een hobby klusser??
dave Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hey Autogek,
>
> kom per toeval hier op het forum terecht, weet ook
> niet of ik hier zomaar een bericht kan
> achterlaten, maar doe het toch......
> Ook ik loop al een tijdje met het idee voor een
> DHZ garage. In Spijkenisse, net naast Rotterdam.
> Loop tegen dezelfde vragen en problemen aan als
> jij. Wie weet kunnen we elkaar een beetje bijstaan
> met advies, tips en speurwerk.
> We zitten allebei aan de andere kant van het land,
> dus zijn geen concurrenten voor elkaar.
> de grootste vraag is of zoiets rendabel is. Er
> bestaan al meerdere DHZ Garages in Nederland, geen
> idee of deze allemaal succesvol zijn. Ik ben zelf
> al een paar keer wezen sleutelen in zo'n tent en
> voor mij was het echt een uitkomst. Maar de garage
> waar ik ben geweest was nou niet echt druk.
> Slechts 2 bruggen van de 6 in gebruik.
> Stuur s een mail, kijken wat we voor elkaar kunnen
> betekenen.
>
> Dave
ook ik kwam per toeval hier op de site terecht hoor.
Kijk eerst eens op de site van KVK. Daar vind je veel informatie over hoe te beginnen met je plan.
Je moet een ondernemersplan opzetten om te kunnen starten. Wij willen zelfs een opleiding gaan doen voor startende ondernemer. Zo leer je ook hoe je zo'n plan moet opzetten.
Verder organiseert de KVK regelmatig een dag voor startende ondernemers in verschillende regio's.
Miss wel verstandig om daar zefl ook eens rond te kijken?? en naar één van de startersdagen te gaan??
We weten natuurlijk wel dat je bruggen nodig heb en sleutelplaatsen, een afvoerbak voor de olie en ook gereedschappen. Maar hoe maak je zo'n zaak rendabel als je de kosten bekijkt betreffende huur of koop, elektro, gas, verzekeringen, milieu-eisen enz. Daar zijn wij dus het meest benieuwd naar. Wat mag je zelf verkopen en hoe benader je deze leveranciers enz. Je moet natuurlijk onder de prijs zitten van de plaatselijke dealers.
Heb jij overigens wel een achtergrond als automonteur of ben je ook een hobby klusser??
dave Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hey Autogek,
>
> kom per toeval hier op het forum terecht, weet ook
> niet of ik hier zomaar een bericht kan
> achterlaten, maar doe het toch......
> Ook ik loop al een tijdje met het idee voor een
> DHZ garage. In Spijkenisse, net naast Rotterdam.
> Loop tegen dezelfde vragen en problemen aan als
> jij. Wie weet kunnen we elkaar een beetje bijstaan
> met advies, tips en speurwerk.
> We zitten allebei aan de andere kant van het land,
> dus zijn geen concurrenten voor elkaar.
> de grootste vraag is of zoiets rendabel is. Er
> bestaan al meerdere DHZ Garages in Nederland, geen
> idee of deze allemaal succesvol zijn. Ik ben zelf
> al een paar keer wezen sleutelen in zo'n tent en
> voor mij was het echt een uitkomst. Maar de garage
> waar ik ben geweest was nou niet echt druk.
> Slechts 2 bruggen van de 6 in gebruik.
> Stuur s een mail, kijken wat we voor elkaar kunnen
> betekenen.
>
> Dave
Re: Doe Het Zelf garage..
Ha Autogek, Dave & andere geïnteresseerde,
Ik was op zoek naar jullie mailadres kan ik jullie PB sturen over hoe ik het gedaan heb de opzet van Laroloods.
Mocht je daar info over willen hebben kan je me mailen of bellen kijk even op mijn site [laroloods.nl] voor mailadres of telefoonnummer.
Groeten,
Jack (Laroloods)
Ik was op zoek naar jullie mailadres kan ik jullie PB sturen over hoe ik het gedaan heb de opzet van Laroloods.
Mocht je daar info over willen hebben kan je me mailen of bellen kijk even op mijn site [laroloods.nl] voor mailadres of telefoonnummer.
Groeten,
Jack (Laroloods)
Re: Doe Het Zelf garage..
Hey Autogek,
Heb helaas geen achtergrond in de autotechniek. Maar rijdt al een jaar of 20 redelijk oude auto's waarbij ik alle onderhoud voornamelijk zelf doe. Van elke klus leer je weer wat. Ook op internet is steeds meer info te vinden over zelf sleutelen aan je auto.
Zeker met de huidige economie, stijgende kosten voor autorijden en best hoge tarieven bij de autobedrijven, vooral de merkendealers, denk ik dat een plaats waar mensen zelf kunnen sleutelen zeker rendabel kan zijn. Ben net klaar met een startmotor vervanging. Ik rijdt zelf in een Audi uit 1995. Een ruilstartmotor bij Audi zou 280 ex BTW kosten en montage tegen 100 euro per uur. Heb het nu zelf gedaan, startmotor voor 110 euro laten reviseren en 2 halve dagen werk. (ligt een V8 in mijn audi, alles slecht bereikbaar, moest het een en ander uitbouwen)
Hier kost een niet echt groot pand al snel 1500 euro per maand. Kan je dan 2 of 3 bruggen in kwijt. Als je dat alleen met brughuur terug wil verdienen a 10 euro/uur moet je al 150 uur/maand je brug verhuren. Dat is alleen nog maar de huur v/h pand. Komt nog van alles bij, energie, verzekering en nog wel wat onkosten. Daarnaast is het leuk als je zelf ook nog wat verdient.......
Ik ken een DHZ garage in dordrecht die gemiddeld 150 klanten per maand a 2uur heeft. Dus 300 uur/maand is 3000 euro/maand. Alleen als je dus nog wat winst op materialen kan maken en ook zelf regelmatig betaald onderhoud aan auto's uitvoert, is het rendabel.
Maar toch geloof ik in het concept. Maar idd. Eerst een goed ondernemersplan opstellen.
Heb helaas geen achtergrond in de autotechniek. Maar rijdt al een jaar of 20 redelijk oude auto's waarbij ik alle onderhoud voornamelijk zelf doe. Van elke klus leer je weer wat. Ook op internet is steeds meer info te vinden over zelf sleutelen aan je auto.
Zeker met de huidige economie, stijgende kosten voor autorijden en best hoge tarieven bij de autobedrijven, vooral de merkendealers, denk ik dat een plaats waar mensen zelf kunnen sleutelen zeker rendabel kan zijn. Ben net klaar met een startmotor vervanging. Ik rijdt zelf in een Audi uit 1995. Een ruilstartmotor bij Audi zou 280 ex BTW kosten en montage tegen 100 euro per uur. Heb het nu zelf gedaan, startmotor voor 110 euro laten reviseren en 2 halve dagen werk. (ligt een V8 in mijn audi, alles slecht bereikbaar, moest het een en ander uitbouwen)
Hier kost een niet echt groot pand al snel 1500 euro per maand. Kan je dan 2 of 3 bruggen in kwijt. Als je dat alleen met brughuur terug wil verdienen a 10 euro/uur moet je al 150 uur/maand je brug verhuren. Dat is alleen nog maar de huur v/h pand. Komt nog van alles bij, energie, verzekering en nog wel wat onkosten. Daarnaast is het leuk als je zelf ook nog wat verdient.......
Ik ken een DHZ garage in dordrecht die gemiddeld 150 klanten per maand a 2uur heeft. Dus 300 uur/maand is 3000 euro/maand. Alleen als je dus nog wat winst op materialen kan maken en ook zelf regelmatig betaald onderhoud aan auto's uitvoert, is het rendabel.
Maar toch geloof ik in het concept. Maar idd. Eerst een goed ondernemersplan opstellen.
Re: Doe Het Zelf garage..
Frits de Bruin Schreef:
-------------------------------------------------------
> Even aan de zijkant van het topic: 40e /mnd voor
> een garage... je woont zeker niet in hartje
> randstad
zelfs hier is een garagebox (lelyplace) zonder stroom een kleine 60E?, ( krappe ruimte ook)
-------------------------------------------------------
> Even aan de zijkant van het topic: 40e /mnd voor
> een garage... je woont zeker niet in hartje
> randstad
zelfs hier is een garagebox (lelyplace) zonder stroom een kleine 60E?, ( krappe ruimte ook)
Re: Doe Het Zelf garage..
sjorsboomschors/aka/PP Schreef:
-------------------------------------------------------
> gereedschap hebben we volgens mij allemaal wel
> achterin liggen.....
> alleen special tools , zoals voor de remmerij,
> visco, pullytrekkers, tapspul enz. is wellicht
> handig om als garage te hebben (
> lasapperaat/starthulp ect.)
mn lasapp. leen ik liever niet uit.
en naast het huis kan ik ook werken, alleen is het leuker, .....om niet alleen te werken, heb geen dak erboven, maar wel een oprijbrug gefabriceerd van mill. zandplaten
-------------------------------------------------------
> gereedschap hebben we volgens mij allemaal wel
> achterin liggen.....
> alleen special tools , zoals voor de remmerij,
> visco, pullytrekkers, tapspul enz. is wellicht
> handig om als garage te hebben (
> lasapperaat/starthulp ect.)
mn lasapp. leen ik liever niet uit.
en naast het huis kan ik ook werken, alleen is het leuker, .....om niet alleen te werken, heb geen dak erboven, maar wel een oprijbrug gefabriceerd van mill. zandplaten
Re: Doe Het Zelf garage..
Piedro Schreef:
-------------------------------------------------------
> In de Flevopolder?
>
> Woon in Almere en hier zijn al twee DHZ-garages.
> De een wil je niet dood gevonden worden en de
> ander vind ik een uitkomst, sleutel en stal er
> zelf ook. Groots opgezet naar voorbeelden in A'dam
> en Utrecht. prijzen varieren naar afname maar
> reken maar 12,50e voor een brug en 9 euro voor een
> werkplek. Gereedschapskar of special tools is
> extra.
>
> Maar zelfs in Almere komt de man niet rond. Als je
> in een grote stad openstaat voor jan en alleman
> ipv. alleen Land Rover en dan nog niet rondkomt
> lijkt me dt niet bepaald een toekomstbeeld voor
> Laro's ergens midden in de Polder. (Waar trouwens,
> Dronten?)
>
> Groet Piedro
in de VAART, staat een dhz, (met hulp indien nodig), of je kan het laten doen, niet eens zo duur, maar of ze kennis hebben van lR........
-------------------------------------------------------
> In de Flevopolder?
>
> Woon in Almere en hier zijn al twee DHZ-garages.
> De een wil je niet dood gevonden worden en de
> ander vind ik een uitkomst, sleutel en stal er
> zelf ook. Groots opgezet naar voorbeelden in A'dam
> en Utrecht. prijzen varieren naar afname maar
> reken maar 12,50e voor een brug en 9 euro voor een
> werkplek. Gereedschapskar of special tools is
> extra.
>
> Maar zelfs in Almere komt de man niet rond. Als je
> in een grote stad openstaat voor jan en alleman
> ipv. alleen Land Rover en dan nog niet rondkomt
> lijkt me dt niet bepaald een toekomstbeeld voor
> Laro's ergens midden in de Polder. (Waar trouwens,
> Dronten?)
>
> Groet Piedro
in de VAART, staat een dhz, (met hulp indien nodig), of je kan het laten doen, niet eens zo duur, maar of ze kennis hebben van lR........
Re: Doe Het Zelf garage..
Hey Jack,
Ik heb je enkele dagen geleden een mail gestuurd via je site. Heb je die ontvangen??
Ik heb je enkele dagen geleden een mail gestuurd via je site. Heb je die ontvangen??
Re: Doe Het Zelf garage..
de Auto-maten; Kom hier zelf met enig regelmaat en ben zeer tevreden.
Meer dan voldoende auto kennis, enige landrover kennis.
En wanneer even nodig, een goede 2e paar handen, en voor speciaal of extra gereedschap nog nooit misgegrepen.
In overleg is ook samen sleutelen mogelijk.
Peter Stroomberg
Elvis II; Disco II HSE TD5
Meer dan voldoende auto kennis, enige landrover kennis.
En wanneer even nodig, een goede 2e paar handen, en voor speciaal of extra gereedschap nog nooit misgegrepen.
In overleg is ook samen sleutelen mogelijk.
Peter Stroomberg
Elvis II; Disco II HSE TD5
Re: Doe Het Zelf garage..
hey Dave,
Heb je je inmiddels al aangemeld voor de startersdag bij de KVK?? Nog steeds grootse plannen??
groetjes autogek
Heb je je inmiddels al aangemeld voor de startersdag bij de KVK?? Nog steeds grootse plannen??
groetjes autogek
Re: Doe Het Zelf garage..
hallo kan iemand daadwerkelijk zeggen hoeveel omzet je moet draaien voor een doe het zelf garage van 500 vierkante meter
stel pand 1000,00 euro per maand
gas 100,00 ,, , ,,
elektra 100,00 ,, , ,,
mobiel 50,00 ,, , ,,
verzekering 50,00 ,, , ,,
er is geen auto monteur aanwezig wat voor kosten komen er nog meer bij
gas en elektra is een schatting heb geen ervaring
hoeveel bruggen
stad 80,000 inwoners
je stelt een pand beschikbaar voor de doe het zelfver hoe staat het met de mileu eisen
metvrgr mercedes
stel pand 1000,00 euro per maand
gas 100,00 ,, , ,,
elektra 100,00 ,, , ,,
mobiel 50,00 ,, , ,,
verzekering 50,00 ,, , ,,
er is geen auto monteur aanwezig wat voor kosten komen er nog meer bij
gas en elektra is een schatting heb geen ervaring
hoeveel bruggen
stad 80,000 inwoners
je stelt een pand beschikbaar voor de doe het zelfver hoe staat het met de mileu eisen
metvrgr mercedes
Re: Doe Het Zelf garage..
Hallo mensen,
Hier ook per toeval terecht..
@Dave, hoe is het met je idee? Ik loop met exact hetzelfde n.l.
Mijn achtergrond is technisch op alle vlakken zo 20 jaar ongeveer en altijd veel interesse in Auto's, tiptop in orde en dat zie je ook eraan af.
Mijn pa is heel vroeger automonteur geweest en nu met pensioen op jonge leeftijd.
Van hem heb ik het, maar heb zelf anders geleerd/gedaan. Ik ben iets meer elektrisch ingesteld enz.
Ik woon in Hellevoetsluis, vlakbij dus en denk dat er veel animo is voor zoiets!!
Ben er serieus mee.. en altijd voor werkgevers gewerkt maar als je iets in je gevoel hebt zitten blijft het.
Wie weet wat verder kletsen hierover, ik heb een heel mooi bedrijf gezien aan de andere kant van het land en wil contact met ze gaan zoeken..
APK kan zelfs ook in zo'n garage, op afroep komen ze extern...handig!
Ik rij overigens Audi TT, een prachtexemplaartje.
Laat even wat horen, of anderen
Groeten, Dennis
dave Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hey Autogek,
>
> kom per toeval hier op het forum terecht, weet ook
> niet of ik hier zomaar een bericht kan
> achterlaten, maar doe het toch......
> Ook ik loop al een tijdje met het idee voor een
> DHZ garage. In Spijkenisse, net naast Rotterdam.
> Loop tegen dezelfde vragen en problemen aan als
> jij. Wie weet kunnen we elkaar een beetje bijstaan
> met advies, tips en speurwerk.
> We zitten allebei aan de andere kant van het land,
> dus zijn geen concurrenten voor elkaar.
> de grootste vraag is of zoiets rendabel is. Er
> bestaan al meerdere DHZ Garages in Nederland, geen
> idee of deze allemaal succesvol zijn. Ik ben zelf
> al een paar keer wezen sleutelen in zo'n tent en
> voor mij was het echt een uitkomst. Maar de garage
> waar ik ben geweest was nou niet echt druk.
> Slechts 2 bruggen van de 6 in gebruik.
> Stuur s een mail, kijken wat we voor elkaar kunnen
> betekenen.
>
> Dave
Hier ook per toeval terecht..
@Dave, hoe is het met je idee? Ik loop met exact hetzelfde n.l.
Mijn achtergrond is technisch op alle vlakken zo 20 jaar ongeveer en altijd veel interesse in Auto's, tiptop in orde en dat zie je ook eraan af.
Mijn pa is heel vroeger automonteur geweest en nu met pensioen op jonge leeftijd.
Van hem heb ik het, maar heb zelf anders geleerd/gedaan. Ik ben iets meer elektrisch ingesteld enz.
Ik woon in Hellevoetsluis, vlakbij dus en denk dat er veel animo is voor zoiets!!
Ben er serieus mee.. en altijd voor werkgevers gewerkt maar als je iets in je gevoel hebt zitten blijft het.
Wie weet wat verder kletsen hierover, ik heb een heel mooi bedrijf gezien aan de andere kant van het land en wil contact met ze gaan zoeken..
APK kan zelfs ook in zo'n garage, op afroep komen ze extern...handig!
Ik rij overigens Audi TT, een prachtexemplaartje.
Laat even wat horen, of anderen
Groeten, Dennis
dave Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hey Autogek,
>
> kom per toeval hier op het forum terecht, weet ook
> niet of ik hier zomaar een bericht kan
> achterlaten, maar doe het toch......
> Ook ik loop al een tijdje met het idee voor een
> DHZ garage. In Spijkenisse, net naast Rotterdam.
> Loop tegen dezelfde vragen en problemen aan als
> jij. Wie weet kunnen we elkaar een beetje bijstaan
> met advies, tips en speurwerk.
> We zitten allebei aan de andere kant van het land,
> dus zijn geen concurrenten voor elkaar.
> de grootste vraag is of zoiets rendabel is. Er
> bestaan al meerdere DHZ Garages in Nederland, geen
> idee of deze allemaal succesvol zijn. Ik ben zelf
> al een paar keer wezen sleutelen in zo'n tent en
> voor mij was het echt een uitkomst. Maar de garage
> waar ik ben geweest was nou niet echt druk.
> Slechts 2 bruggen van de 6 in gebruik.
> Stuur s een mail, kijken wat we voor elkaar kunnen
> betekenen.
>
> Dave
Re: Doe Het Zelf garage..
harryhottentot@gmail.com Schreef:
-------------------------------------------------------
> Frits de Bruin Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Even aan de zijkant van het topic: 40e /mnd
> voor
> > een garage... je woont zeker niet in hartje randstad
> zelfs hier is een garagebox (lelyplace) zonder
> stroom een kleine 60E?, ( krappe ruimte ook)
Mijn (redelijk ruime) garagebox in Arnhem kost mij ondertussen € 170,- p.m. Maar gelukkig passen daar wel 2 Land Rovers en een Sankey trailer in.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fb1cdbd501ce69e90d3d6aeef0f76af7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 15562887, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-------------------------------------------------------
> Frits de Bruin Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Even aan de zijkant van het topic: 40e /mnd
> voor
> > een garage... je woont zeker niet in hartje randstad
> zelfs hier is een garagebox (lelyplace) zonder
> stroom een kleine 60E?, ( krappe ruimte ook)
Mijn (redelijk ruime) garagebox in Arnhem kost mij ondertussen € 170,- p.m. Maar gelukkig passen daar wel 2 Land Rovers en een Sankey trailer in.
Berry
lowland.jpg --> mod_embed_images_loadimage('fb1cdbd501ce69e90d3d6aeef0f76af7', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', 'http://i401.photobucket.com/albums/pp91/gromit88/lowland.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi401.photobucket.com%2Falbums%2Fpp91%2Fgromit88%2Flowland.jpg', '', 15562887, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Re: Doe Het Zelf garage..
Beste autogek,
Misschien is het zo gek nog niet om jezelf kenbaar te maken met een naam,dat is regel nr 1 van het ondernemerschap.
Om in de autobranche te beginnen dien je in het bezit te zijn van een ondernemers diploma ofwel het patroonsdiploma voor het automobielbedrijf,daarnaast dien je technisch geschoold te zijn om de verantwoordelijkheden aan te kunnen welke ontstaan als je aan het eigendom van een ander gaat werken op welke manier dan ook,denk hierbij aan juridische aansprakelijkheid bij bijvoorbeeld technische schade of nalatigheid,denk hierbij bijv.aan een losgelopen wiel op de snelweg en de berijder loopt letsel op.Dan komt de hele wereld over je heen en je diend te weten hoe en waarom je jezelf en je bedrijf moet verzekeren.
Een goede administratie is van levensbelang,ook het op tijd betalen van crediteuren en andere leveranciers geeft vertrouwen en er ontstaan geen achterstanden die moeilijk in te lopen zijn.
Vuistregel is de eerste vijf jaren kapitaal proberen op te bouwen zodat de bank niet meer de baas is in jouw bedrijf,ook vertrouwen naar ja finaciers is zeer belangrijk voor je gevestigde naam,ofwel,ben je goed voor je centen of niet?dus ook prive geen bokkesprongen maken geen dure auto,s prive rijden en rare uitspattingen vermijden.
Als je deze manier van werken bevalt dan heb je een hele goede kans,zoniet begin er dan niet aan want dan eindigt een droom in een valkuil.
Mocht je meer willen weten mail dan gerust.
Groeten,Co.
Misschien is het zo gek nog niet om jezelf kenbaar te maken met een naam,dat is regel nr 1 van het ondernemerschap.
Om in de autobranche te beginnen dien je in het bezit te zijn van een ondernemers diploma ofwel het patroonsdiploma voor het automobielbedrijf,daarnaast dien je technisch geschoold te zijn om de verantwoordelijkheden aan te kunnen welke ontstaan als je aan het eigendom van een ander gaat werken op welke manier dan ook,denk hierbij aan juridische aansprakelijkheid bij bijvoorbeeld technische schade of nalatigheid,denk hierbij bijv.aan een losgelopen wiel op de snelweg en de berijder loopt letsel op.Dan komt de hele wereld over je heen en je diend te weten hoe en waarom je jezelf en je bedrijf moet verzekeren.
Een goede administratie is van levensbelang,ook het op tijd betalen van crediteuren en andere leveranciers geeft vertrouwen en er ontstaan geen achterstanden die moeilijk in te lopen zijn.
Vuistregel is de eerste vijf jaren kapitaal proberen op te bouwen zodat de bank niet meer de baas is in jouw bedrijf,ook vertrouwen naar ja finaciers is zeer belangrijk voor je gevestigde naam,ofwel,ben je goed voor je centen of niet?dus ook prive geen bokkesprongen maken geen dure auto,s prive rijden en rare uitspattingen vermijden.
Als je deze manier van werken bevalt dan heb je een hele goede kans,zoniet begin er dan niet aan want dan eindigt een droom in een valkuil.
Mocht je meer willen weten mail dan gerust.
Groeten,Co.