EFI 3,5LV8

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
David

EFI 3,5LV8

Bericht door David »

Weet iemand waar ik m'n 3,5L V8 kan om laten bouwen tot EFI
ErikRRCV8

Re: EFI 3,5LV8

Bericht door ErikRRCV8 »

Hoi David,
In welke regio zoek je een garage? Garage Hingst in Enschede doet frequent onderhoud aan mijn Range Rover Classic, hebben daar verstand, maar nog belangrijker liefde voor oldtimers.
en 2, heb je de onderdelen voor de EFI zelf al? (spruitstuk, electra, etc)

Groet,
Erik
David

Bericht door David »

Hoi Eric,

Allereerst bedankt voor je reactie.
Ik heb nog helemaal niets aangeschaft en zou ook niet weten wat ik allemaal moet hebben.
Ik zal contact opnemen met garage Hingst, is jou RR met EFI uitgevoerd en indien zo wat is het gebruik op de snelweg..
Heb je enig idee wat het zal gaan kosten om m'n motor te laten verbouwen tot EFI

Groetjes,

David
ErikRRCV8

Bericht door ErikRRCV8 »

David,

Nee ik rij met carbs. Loopt 1 op 5,5. Mijn pa rijdt met een 3.9 efi en haalt bij gewoon snelweg rijgedrag ruim 1 op 7.

Groet,
Erik
jos

Bericht door jos »

hoi

mail me even voor meer info als je wilt, heb de spullen liggen en kan het voor je inbouwen

met vriendelijke groet

jos leurs

info (at) lrmr.nl
ErikRRCV8

Bericht door ErikRRCV8 »

oja kosten: zitten wel wat uurtjes werk aan, kan ook nog wat andere zaken tegenkomen zoals bijvoorbeeld een versleten nokkenas. Daarnaast moet je ergens EFI onderdelen op de kop zien te tikken. Verder kan ik over kosten weinig zeggen.
David

Bericht door David »

Hoi Jos,

Heb je dit eerder gedaan, wat kost het en hoe lang ben ik'm kwijt.

Groetjes,

David
David

Bericht door David »

Ik heb ze geschreven, ben benieuwd
pieter

Bericht door pieter »

Hoi David,

Ik heb ook nog een compleet efi hotwire systeem liggen en kan het ook voor je inbouwen.

Als je interesse hebt stuur me even een mailtje.

Grt.

Pieter
David

Bericht door David »

Hoi Pieter,

Wat houdt dat precies in, een 'EFI hotwire systeem'.
Stuur even je tel nr naar m'n hotmail account davidvanaesch@hotmail.com
jos

Bericht door jos »

zie mail

grt jos
GeraRRCd

Bericht door GeraRRCd »

Beste David,

Overige opties: injectiesysteem met MegaSquirt en/of Kdfi, probleem van de standaard EFI Hotwire is de ECU (CU/CUX) die erg beperkt is qua intelligentie.
Verder heb je een afregelsysteem nodig met een goede LMM (luchtmassa-meter), sensors voor benzinetemp, gasklepstand, watertemp etc plus een lambda controle systeem dat in de uitlaten gemonteerd wordt om de juiste afstelling te regelen (rijk/arm). Daarnaast heeft het efi systeem ook nog een stationair-systeem met een regelklep die buiten de gasklep om gaat om de boel op toeren te houden alsmede een extra inspuiting (coldstart-injector).
Het is wel zaak om goed te checken dat al die elementen nog goed werken voordat je de hele mik inbouwt.
Het alternatief is dus kiezen voor een Megasquirt systeem waarbij je alle sensor-elementen met nieuw spul voorziet, en ook het hele ontstekingssysteem gelijk goed aanpakt (distributor gaat er helemaal uit en wordt vervangen door een Ford EDIS systeem dat op basis van krukasstand met een 36-1 triggerwheel werkt). Op zich zijn dit geen extreem dure oplossingen.
Googelen op MegaSquirt of deze hele thread eens lezen:
[forums.lr4x4.com]

Succes met de keuzes,
Groet, Gerard
Plaats reactie