santana /landrover

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
hans kuipers

santana /landrover

Bericht door hans kuipers »

hallo,

wie heeft info omtrent de santana p of s10 met iveco 2,8 diesel
zijn de maten het zelfde als een laro,
rijgedrag etc,
ook van aluminium??
gewoon wat algehele informatie!!!!

gr hans kuipers (staat 1 op marktplaats 409109504)
neef Henk

Re: santana /landrover

Bericht door neef Henk »

Misschien aan de eigenaar vragen op marktplaats?

Groeten neef Henk
Erik One-ten+LW

Bericht door Erik One-ten+LW »

Ik ken iemand die er al lang een heeft. Hij is er zéér tevreden over. Rijd veel, eigen bedrijf. De motor, bak, aandrijflijn zijn probleemloos. Enige waar ik hem over hoorde is de kwaliteit van de stoelen en de verkrijgbaarheid van onderdelen.
Neem nu de swivelbollen, zijn niet van een al te beste kwaliteit en erg duur nieuw, bovendien moeilijk te krijgen.

Hij heeft me ook gezegd; als ik dat van de onderdelen had geweten, had ik voor een Defender gekozen. Gezien de vele Landrover-onderdelen leveranciers in binnen en buitenland.

Maar technisch, niks mis mee.

Erik
marc lw

Bericht door marc lw »

een maatje van mij, heeft zijn donker groene santana net ingeruild bij een niet nader te noemen bedrijf in p'rend omdat ie gehoord heeft dat de levering van onderdelen in de toekomst een probleem gaat worden.

hij rijdt nu ook een defender.

groet marc lw
ajh.keyzer@quicknet.nl

Bericht door ajh.keyzer@quicknet.nl »

Ha, Hans,

Ik rijd sinds 4 jaar in de ps 10, standaard uitgerust met paraboolvering, 2.8 td,
4 weken door atlas en sahara in Marokko gereden, zeer betrouwbare iveco motor, neemt de grootste hindernis met gemak, geen enkele technische opmerking, echter het plaatwerk is geen alu, dus hier en daar roestvorming in lasnaden, velsnaden, de aoto staat wel altijd buiten en ik woon aan de kust, dan weet je het wel. Onderdelen zijn prijzig omdat er maar weinig van gemaakt zijn/worden. Op lange ritten en snelweg is 130 km/uur geen enkel probleem, schakelen van 3 naar 2 is even wennen, je moet bijna stilstaan tot 20 km, er is het laatste jaar wel een verbeterde versnellingsbak gemaakt die dit ongemak niet heeft. Motortechnisch een zeer prettige auto!
Plaats reactie