hallo allemaal
ik heb een serie III 109 uit italie geimpoteert anderhalf jaar aan gewerkt en rij klaar gemaakt eindelijk bij rdw geweest en apk dus rijden maar, maar nee hoor hij dacht hier anders over en het blok begaf het al na ongeveer 50 km rijden niet veel geluk dus de eerste km's
maar nu weet ik niet wat ik moet doen weer een 2.25 erin hangen of toch 2.5 td ?
iemand tips ik hou hem het liefst zo orgineel mogelijk.
wat moet ik nog meer aan passen behalve de motersteun kan ik gewoon de zelfde bak er weer aan hangen zonder problemen?
hoop dat jullie mij kunnen vertellen wat ik het beste kan doen
alvast bedankt grt patrick
advies gevraagdover blokwissel 2.25
-
Marijn & Simba
Re: advies gevraagdover blokwissel 2.25
Je kan er vanalles in hangen. Zorg er gewoon voor dat je max 90PK hebt en je kan doen wat je wilt (daarboven vindt je V-bak je ineens veel minder aardig )
Is al heel veel over geschreven hier:
LR 2.5N/A
LR 2.5TD
LR 200Tdi
Perkins Prima 2.0TD
Indenor XD2s, XD3 of XD3T (Peugeots)
Isuzu 2.3/ 2.8TD.
Of toch gewoon een 2.25 die in gereviseerde vorm weer best 100000km mee wil.
Dat is gewoon wisselen en gaan.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('43e01abea50fafe3fbe082377ff4578d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 13383095, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Is al heel veel over geschreven hier:
LR 2.5N/A
LR 2.5TD
LR 200Tdi
Perkins Prima 2.0TD
Indenor XD2s, XD3 of XD3T (Peugeots)
Isuzu 2.3/ 2.8TD.
Of toch gewoon een 2.25 die in gereviseerde vorm weer best 100000km mee wil.
Dat is gewoon wisselen en gaan.
Marijn & Simba & Serious
Since I've got my Land Rover, my other car needs therapy.
prikavatar.jpg --> mod_embed_images_loadimage('43e01abea50fafe3fbe082377ff4578d', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', 'http://i777.photobucket.com/albums/yy53/atmosferic/Land%20Rover%20-%20Simba/prikavatar.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi777.photobucket.com%2Falbums%2Fyy53%2Fatmosferic%2FLand%2520Rover%2520-%2520Simba%2Fprikavatar.jpg', '', 13383095, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
D&G
Re: advies gevraagdover blokwissel 2.25
ik heb ook voor de keuze gestaan en er gewoon weer een 2.25 benzine in gestopt. Ik ben nu 2 jaar en 11000 km verder en ik zit er nu aan te denken er een 200tdi zonder de t erin te leggen.
Niet omdat de 2.25 slecht is maar omdat ik gewoon wat meer power in de bergen wil hebben...
Mijn andere series hou ik wel origineel. Maar dat is een 88 softtop en die hoeft geen 2300kg mee te sleuren...
Gerard
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2011 11:47 door D&G.
Niet omdat de 2.25 slecht is maar omdat ik gewoon wat meer power in de bergen wil hebben...
Mijn andere series hou ik wel origineel. Maar dat is een 88 softtop en die hoeft geen 2300kg mee te sleuren...
Gerard
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2011 11:47 door D&G.
-
neef Henk
Re: advies gevraagdover blokwissel 2.25
Bij van Dam in Rhenen kan je motors uit de kist kopen, misschien een optie voor jou. Oude eruit, nieuwe erin en weer vele kilometers rijden.
Groeten neef henk
Groeten neef henk
-
Apke
Re: advies gevraagdover blokwissel 2.25
Het vervelende van een TD is dat de plek van de turbo ongeveer hetzelfde is als de plek waar een deel van je stuurstangen zitten.
Dit is wel aan te passen en enkelen hebben dit met succes gedaan. Als het stuur rechts zit, dan heb je dat probleem niet.
Ik heb zelf ervoor gekozen om een 2.5 NA er in te hangen. Een iets beter koppel over een breder toeren bereik.
Het is geen race wagen geworden, maar ik vind dat de auto net iets soepeler rijd.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('493f9b7f06133ca02ad1c18cd6cbb13c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 13383582, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
Dit is wel aan te passen en enkelen hebben dit met succes gedaan. Als het stuur rechts zit, dan heb je dat probleem niet.
Ik heb zelf ervoor gekozen om een 2.5 NA er in te hangen. Een iets beter koppel over een breder toeren bereik.
Het is geen race wagen geworden, maar ik vind dat de auto net iets soepeler rijd.
Apke
Beheerder PrikkersWinkel
larrie-nu.jpg --> mod_embed_images_loadimage('493f9b7f06133ca02ad1c18cd6cbb13c', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', 'http://www.matteman.nl/images/larrie-nu.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.matteman.nl%2Fimages%2Flarrie-nu.jpg', '', 13383582, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Larrie - Serie III 109 Stawag (in onderhoud)
Duck - Disco 2 TD5 (voorlopige naam)
-
Exfietser
Re: advies gevraagdover blokwissel 2.25
Over het algemeen kun je zeggen dat je het blok met redelijk succes kunt vervangen door een ander turbo loos exemplaar. Alleen zul je dan niet echt veel aan (top)snelheid winnen. Je kunt waarschijnlijk wel makkelijkelijker bergje op en minder last van wind tegen, makkelijker inhalen enz.
Een 2,25 in goede conditie heeft zijn beperkingen maar rijdt overigens echt niet verkeerd hoor.
Motoren met een turbo hebben vaak net even meer pk's en koppel. En dat kan de aandrijflijn van je motor niet aan. De Lt76-bak die jij hebt is geen hele sterke bak en gaat met veel vermogen echt snel stuk. Meer als 80 pk moet je denk ik niet door die bak heen sturen. Als je dan de v-bak meeneemt die bij de desbetreffende motor hoort zullen je assen het waarschijnlijk opgeven. Als je achter een salesbury diff hebt gaat het waarschijnlijk wel goed. Maar met een roverdiff blijfje waarschijnlijk steekassen en tenslotte ook je hele diff wisselen. De vooras kan dat ook echt niet. Die is gebouwd om niet permanent gebruikt te worden en dan ook nog voor een vermogen en een koppel van de 2,25D. Als je hem permanent gaat gebruiken draai je in no-time je kruisjes er uit. Aandrijflijnen voor permanent 4x4 hebben ook geen kruisjes maar homokineten om deze reden.
Als je met succes een echt zwaardere motor wilt plaatsen zul je de hele aandrijflijn moeten meenemen. Dus koop een oude discovery met een 300tdi en bouw de assen, v-bak, en motor compleet over. Dan heb je allemaal bij elkaar passende onderdelen die wat betreft vermogen, koppel, toerental etc. bij elkaar horen.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2011 14:45 door Exfietser.
Een 2,25 in goede conditie heeft zijn beperkingen maar rijdt overigens echt niet verkeerd hoor.
Motoren met een turbo hebben vaak net even meer pk's en koppel. En dat kan de aandrijflijn van je motor niet aan. De Lt76-bak die jij hebt is geen hele sterke bak en gaat met veel vermogen echt snel stuk. Meer als 80 pk moet je denk ik niet door die bak heen sturen. Als je dan de v-bak meeneemt die bij de desbetreffende motor hoort zullen je assen het waarschijnlijk opgeven. Als je achter een salesbury diff hebt gaat het waarschijnlijk wel goed. Maar met een roverdiff blijfje waarschijnlijk steekassen en tenslotte ook je hele diff wisselen. De vooras kan dat ook echt niet. Die is gebouwd om niet permanent gebruikt te worden en dan ook nog voor een vermogen en een koppel van de 2,25D. Als je hem permanent gaat gebruiken draai je in no-time je kruisjes er uit. Aandrijflijnen voor permanent 4x4 hebben ook geen kruisjes maar homokineten om deze reden.
Als je met succes een echt zwaardere motor wilt plaatsen zul je de hele aandrijflijn moeten meenemen. Dus koop een oude discovery met een 300tdi en bouw de assen, v-bak, en motor compleet over. Dan heb je allemaal bij elkaar passende onderdelen die wat betreft vermogen, koppel, toerental etc. bij elkaar horen.
Arnold.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/01/2011 14:45 door Exfietser.