Hallo,
Ik ben een 300tdi motor aan het reviseren.
Bij de oliepomp zit ook de oliedrukveer die de overdrukklep dicht moet houden. Nu geeft het revisie boek aan dat de veer 68mm lang moet zijn. De veer in mijn motor is slechts 45mm. Bij montage is de veer al behoorlijk ingedrukt, en die moet nog verder ingedrukt worden om de klep open te laten gaan.
45mm lijkt dus lang genoeg. Wie weet het ?
Heeft ook iemand informatie over wijzigingen aan het 300tdi blok die door de jaren zijn uitgevoerd. Misschien is het een modificatie ?
Heeft iemand een 'nieuwer' revisieboek ? Ik vind namenlijk wel meer verschillen.
Alvast dank, Hans
olie overdruk veer 300tdi
-
Bart van Dessel
Re: olie overdruk veer 300tdi
Ik ken de 300 tdi al jaren en nog nooit gehoord van een modificatie. Met oliedruk nog nooit problemen gehad, sporadisch gaat er wel 'ns een pomp kapot maar dan is er niets met de veer aan de hand. De workshop manuals zijn te vinden op het internet. Als je ze niet kan vinden heb ik ze evt. op cd-rom.
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Dennis101
Volgens het reparatie handboek (versie 2001) is de vrije lengte van de veer 51,6 mm en is de lengte bij een belasting van 7,71 kg 31 mm.
Dennis B
Dennis B
-
hansserie
Hallo Bart,
Ik heb een workshop manual maar daar staat een lengte van 68 mm onbelast in. Zou je eens in jouw manual willen kijken wat daar de aangegeven lengte is? Als het een andere manual is dan zou ik graag een kopie van je willen maken.
Groet en dank, Hans
Ik heb een workshop manual maar daar staat een lengte van 68 mm onbelast in. Zou je eens in jouw manual willen kijken wat daar de aangegeven lengte is? Als het een andere manual is dan zou ik graag een kopie van je willen maken.
Groet en dank, Hans
-
hansserie
Hallo Dennis,
Mijn handboek zegt alleen 68 mm onbelast. Jouw handboek zegt 51,6 mm onbelast. De gemeten lengte is 45 mm.
Belangrijk lijkt mij de lengte bij belasting, dus 31 mm bij 7,71 kg.
Is het mogelijk dat ik een kopie van jouw handboek mag maken. Mijn handboek is in ieder geval ouder.
Ik ben namelijk wel meer afwijkingen tegengekomen en wil geen fouten maken bij de revisie.
Alvast bedankt, Hans
Mijn handboek zegt alleen 68 mm onbelast. Jouw handboek zegt 51,6 mm onbelast. De gemeten lengte is 45 mm.
Belangrijk lijkt mij de lengte bij belasting, dus 31 mm bij 7,71 kg.
Is het mogelijk dat ik een kopie van jouw handboek mag maken. Mijn handboek is in ieder geval ouder.
Ik ben namelijk wel meer afwijkingen tegengekomen en wil geen fouten maken bij de revisie.
Alvast bedankt, Hans
-
Dennis101
De Rave cd's waar dit reparatie handboek deel van uitmaakt is te downloaden.
In het archief van dit prikbord zijn de links wel te vinden.
De PDF's op de Rave cd's zijn beveiligd en derhalve niet zomaar te kopiëren.
Het is wel mogelijk, maar erg tijdrovend en je mist daarna de handige index.
Dennis B
In het archief van dit prikbord zijn de links wel te vinden.
De PDF's op de Rave cd's zijn beveiligd en derhalve niet zomaar te kopiëren.
Het is wel mogelijk, maar erg tijdrovend en je mist daarna de handige index.
Dennis B