Benzinepomp

Archief van het geliefde Land Rover prikbord (alleen lezen)
112kris

Benzinepomp

Bericht door 112kris »

De benzinepomp is aan vervanging toe in de S3,terug een originele of een elektrische ?
Dennis101

Re: Benzinepomp

Bericht door Dennis101 »

Een originele AC pomp zal wat lastiger worden om te vinden, maar je komt ze af en toe nog tegen.
Verder is het afhankelijk van het gebruik van de auto wat handiger is, want als je (zoals ik) de auto soms wekenlang niet gebruikt dan is een electrische pomp zeker het overwegen waard.
Na een aantal weken (in de zomer al sneller) is de carburateur leeg en zal de auto pas straten als de vlotterkamer gevuld is.
Met een mechanische pomp duurt dit een paar seconden, waardoor je langer de startmotor moet bedienen als eigelijk nodig is.
Met een electrische pomp kun je eerst de carburateur vullen door het contact in te schakelen, waarna hij bij het bedienen van de startmotor weer direct aanslaat zoals je gewend bent.
Zelf overweeg ik om in de S2a benzine een electrische centrifugaalpomp in de tank te bouwen van hetzelfde type als in de 101 fc en diverse 90's gebruikt is.
Consequentie hiervan is wel dat er dan een retourleiding met restrictie gemaakt moet worden. Voordeel voor mij is dat Pierburg deze pompjes nog in het programma heeft en dat 1 reserve exemplaar voor twee auto's te gebruiken is en het aantal reserve onderdelen verminderd.

Dennis B
112kris

Re: Benzinepomp

Bericht door 112kris »

Dank je Dennis,da wou ik weten.
Plaats reactie