gas verdamper check
-
peter
gas verdamper check
Heeft iemand een idee hoe je de status van de gas verdamper kan controleren?
Vanmorgen starte mijn RRC 3.9i niet meer (alleen gas). Hij vonkt goed maar er komt geen gas de injectie in. Alle relais werken wel. Nu ben ik benieuwd of misschien de verdamper het begeven heeft.
Hoe is dit te controleren? Zou het ook ergens een afsluiter kunnen zijn die vast zit bijvoorbeeld in de gastank?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
gr. Peter
Vanmorgen starte mijn RRC 3.9i niet meer (alleen gas). Hij vonkt goed maar er komt geen gas de injectie in. Alle relais werken wel. Nu ben ik benieuwd of misschien de verdamper het begeven heeft.
Hoe is dit te controleren? Zou het ook ergens een afsluiter kunnen zijn die vast zit bijvoorbeeld in de gastank?
Alvast bedankt voor eventuele reacties!
gr. Peter
-
Bart van Dessel
Re: gas verdamper check
Als je de afsluiters duidelijk hoort klikken (bij verdamper en bij tank) dan zouden ze goed moeten zijn, misschien verdamper defect?
Gr, Bart
Gr, Bart
-
Mud Machine
Wat voor systeem heb je dat maakt het wat makkelijker een diagnose te stellen. Wat bedoel je met "er komt geen gas de injectie in"?
-
Cor
Geschuurd membraam?? Bij de oudere types verdamper zit op het laagste punt een aftapplug. Moet je eens opendraaien om te kijken of er vettigheid uitloopt,
-
RRC Pierre
De verdamper is een Vialle D-type. Dit weekend de verdamper uit elkaar getrokken en schoongemaakt.
Eigenlijk niks bijzonders kunnen vinden; beetje olie maar geen schade of een lekke membraam/pakking.
Alles netjes opgebouwd en er stroomt weer gas! Vind 't toch maar een raar verhaal en heb nu niet echt vertrouwen meer in m'n verdamper.
Toch bedankt voor de reacties.
gr. Peter
Eigenlijk niks bijzonders kunnen vinden; beetje olie maar geen schade of een lekke membraam/pakking.
Alles netjes opgebouwd en er stroomt weer gas! Vind 't toch maar een raar verhaal en heb nu niet echt vertrouwen meer in m'n verdamper.
Toch bedankt voor de reacties.
gr. Peter
-
Mud Machine
Die verdamper is de beste die je kan hebben. Onderhoud is echter wel eens nodig en dat heb je nu gedaan. Wat jij als olie omschrijft is sludge (zware bestanddelen uit LPG) en moet af en toe afgetapt worden. Doe je dat niet dan verstopt hij en werkt niet meer goed.
Hopelijk is het vertrouwen nu weer terug!
Hopelijk is het vertrouwen nu weer terug!
-
WillemNoord
heb ik ook ervaren.Bij mij loopt er een slang naar de carburateur die ik makkelijk los kan draaien. Op die manier kwam ik er achter dat daar het probleem zat.