200Tdi Brandstofpomp reageert niet
-
Eric_1
200Tdi Brandstofpomp reageert niet
Hoi
We zijn een 90 County aan het restaureren en er ligt nu een Discovery 200Tdi die we een aantal jaar geleden uit een schade Discovery is gekomen. De motor heeft goed gelopen want ik ken de auto waar hij uit kwam, maar heeft dus lang stilgestaan.
Probleem is als we de auto starten slaat hij aan neemt gas op etc en als je hem dan naar stationair terug laat zakken en je wilt weer gas geven pakt hij niet op. Hij blijft op heel laag toeren heel onrustig lopen en schudden. Na een seconde of 10-15 pakt hij dan wel gas op. Dan reageert hij gewoon totdat je hem weer naar stationair terug laat vallen; of soms valt hij zelfs weg naar stationair als je hem op toeren houdt.
Het zit dus in de brandstofpomp. (de opvoerpomp is venieuwd; dit maakt overigens geen verschil) Heeft iemand dit ook al eens gehad en de pomp zelf uit elkaar gehaald? en wie weet wat ik los moet halen?
Groeten
Eric
We zijn een 90 County aan het restaureren en er ligt nu een Discovery 200Tdi die we een aantal jaar geleden uit een schade Discovery is gekomen. De motor heeft goed gelopen want ik ken de auto waar hij uit kwam, maar heeft dus lang stilgestaan.
Probleem is als we de auto starten slaat hij aan neemt gas op etc en als je hem dan naar stationair terug laat zakken en je wilt weer gas geven pakt hij niet op. Hij blijft op heel laag toeren heel onrustig lopen en schudden. Na een seconde of 10-15 pakt hij dan wel gas op. Dan reageert hij gewoon totdat je hem weer naar stationair terug laat vallen; of soms valt hij zelfs weg naar stationair als je hem op toeren houdt.
Het zit dus in de brandstofpomp. (de opvoerpomp is venieuwd; dit maakt overigens geen verschil) Heeft iemand dit ook al eens gehad en de pomp zelf uit elkaar gehaald? en wie weet wat ik los moet halen?
Groeten
Eric
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
ik heb hier op het moment twee 200tdi's staan met vrijwel hetzelfde probleem, heb de oplossing nog niet kunnen vinden.
Wil je het hier posten als je het probleem vindt?
Wil je het hier posten als je het probleem vindt?
-
Puffino
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
zat er in die pompen niet een membraan dat opdroogt als ie te lang stilstaat? Was dit niet typisch gedrag voor "te lang stilgestaan"?
De oplossing weet ik overigens ook niet.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
De oplossing weet ik overigens ook niet.
Sander Lelieveld
Snorkel, een 200tdi Symphonie op 24V
Snorkel.Runde.NL
-
Paul Kampeerrover
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
Ga niet zelf lopen klooien aan een brandstiofpomp.
Dat is specialistenwerk. Bel eens naar DieselBuchli in Harderwijk.
Deze zijn wereldberoemd als het gaat om brandstofpompen en andere dieseltechnieken.
Groet, Paul
Dat is specialistenwerk. Bel eens naar DieselBuchli in Harderwijk.
Deze zijn wereldberoemd als het gaat om brandstofpompen en andere dieseltechnieken.
Groet, Paul
-
Paul Stroink, One-Ten.nl
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
Het is toch wel vreemd dat er opeens bosjes injectiepompen van 200tdi's stuk lijken te gaan, terwijl je daar een jaar geleden eigenlijk nooit iets over hoorde.
Ik heb nog steeds de hoop dat het iets anders is. Ik heb een injectiepomp liggen maar voordat ik die vervang wil ik zeker weten dat het nodig is.
één van deze auto's heb ik twee weken geleden perfect lopend weggezet, zelfs nog roetmeting en dergelijke bij RDW gedaan, alles uitstekend. En nu van het één op het andere moment dit probleem. erg vreemd.
Ik heb nog steeds de hoop dat het iets anders is. Ik heb een injectiepomp liggen maar voordat ik die vervang wil ik zeker weten dat het nodig is.
één van deze auto's heb ik twee weken geleden perfect lopend weggezet, zelfs nog roetmeting en dergelijke bij RDW gedaan, alles uitstekend. En nu van het één op het andere moment dit probleem. erg vreemd.
-
pascal ubags
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
hallo
membraam dat jij bedoeld is die onder de aansluiting zit van de turbodruk leiding, als deze stuk is moet de pomp diesel lekken uit het ontluchtingsgaatje, in deze deksel,(nl aan de boven kant zit geen diesel aan de onderkant wel.
maar dan loopt hij wel nog goed, hij lekt dan, en mist iets vermogen omdat hij dan niet genoeg diesel krijgt alleen bij turbo druk.
verder kan ik me slecht voorstellen dat de hefboompjes en veertjes in de pomp stuk zijn, mech regeling van de opbrengst, dit gaat 98% niet stuk.
wat wel de oorzaak kan zijn, al eens meegemaakt bij auto geheel onderwater, croatiatroffy, zelfde probleemen start maar komt niet op toeren.
als er water in de pomp is gekomen krijg jij die niet met normaal ontluchten er uit, onderin blijft water staan, zeker de onderste holte.
wat te doen hier.
draai de onderste leidingen los (die naar de verstuiver gaan) aan de pomp, dan zit er een retour of druk klep, haal deze er uit, pas op met hetveertje en klepje, verdraai nu de pomp zodat er diesel in komt, en het water er uit loopt.
geheel weer in elkaar en dan normaal ontluchten.
let wel op, als dit al zover is , zal ook de br,filter vol water zitten.en waarschijnlijk ook onderin de tank water.
ben benieuwd of het dit is.
gr pascal
membraam dat jij bedoeld is die onder de aansluiting zit van de turbodruk leiding, als deze stuk is moet de pomp diesel lekken uit het ontluchtingsgaatje, in deze deksel,(nl aan de boven kant zit geen diesel aan de onderkant wel.
maar dan loopt hij wel nog goed, hij lekt dan, en mist iets vermogen omdat hij dan niet genoeg diesel krijgt alleen bij turbo druk.
verder kan ik me slecht voorstellen dat de hefboompjes en veertjes in de pomp stuk zijn, mech regeling van de opbrengst, dit gaat 98% niet stuk.
wat wel de oorzaak kan zijn, al eens meegemaakt bij auto geheel onderwater, croatiatroffy, zelfde probleemen start maar komt niet op toeren.
als er water in de pomp is gekomen krijg jij die niet met normaal ontluchten er uit, onderin blijft water staan, zeker de onderste holte.
wat te doen hier.
draai de onderste leidingen los (die naar de verstuiver gaan) aan de pomp, dan zit er een retour of druk klep, haal deze er uit, pas op met hetveertje en klepje, verdraai nu de pomp zodat er diesel in komt, en het water er uit loopt.
geheel weer in elkaar en dan normaal ontluchten.
let wel op, als dit al zover is , zal ook de br,filter vol water zitten.en waarschijnlijk ook onderin de tank water.
ben benieuwd of het dit is.
gr pascal
-
Tinus
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
Het membraam kan ook gewoon stuk gaan, is volgens mij eenvoudig zelf te vervangen mits verkrijgbaar.
Heb de afgelopen dagen zelfs een U-tube filmpje van voorbij zien komen, weliswaar voor het opschroeven van de brandstofpomp, maar duidelijk te zoen hoe je het membraam zou moet vervangen.
[landrover.startpagina.nl]
Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('659087a4f372adfbda8e5b6f3b672e46', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 13352098, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2c7ccbd83156e7e5f7003e9bd11740ae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 13352098, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Heb de afgelopen dagen zelfs een U-tube filmpje van voorbij zien komen, weliswaar voor het opschroeven van de brandstofpomp, maar duidelijk te zoen hoe je het membraam zou moet vervangen.
[landrover.startpagina.nl]
Tinus "90" Tiid-Rôver 200TDI
laroijsland2.jpg --> mod_embed_images_loadimage('659087a4f372adfbda8e5b6f3b672e46', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', 'http://imageshack.us/a/img15/4281/laroijsland2.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg15%2F4281%2Flaroijsland2.jpg', '', 13352098, 600, 600, 'Loading image ...', false);
En Larocamper 300TDI
camper2w.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2c7ccbd83156e7e5f7003e9bd11740ae', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', 'http://imageshack.us/a/img18/5867/camper2w.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fimageshack.us%2Fa%2Fimg18%2F5867%2Fcamper2w.jpg', '', 13352098, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Eric_1
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
Het membraam is het niet dat had ik al los gehad. wel zat er aan die conis een soort witte plakkerige aanslag. Vandaar dat ik verwachtte dat er nog iets vast hang.
Onder water heeft hij niet gestaan; een kennis van mij heeft die Disco aantal jaar geleden total loss gereden en sindsdien staat de motor dus een jaar of 5. Toen ik de motor kocht is hij wel afgespoten, pomp was afgeplakt maar dat zou enige voorstelbare manier zijn dat er misschien iets water ingekomen kan zijn.
Eens kijken of ik met jouw uitleg iets bereiken kan.
Onder water heeft hij niet gestaan; een kennis van mij heeft die Disco aantal jaar geleden total loss gereden en sindsdien staat de motor dus een jaar of 5. Toen ik de motor kocht is hij wel afgespoten, pomp was afgeplakt maar dat zou enige voorstelbare manier zijn dat er misschien iets water ingekomen kan zijn.
Eens kijken of ik met jouw uitleg iets bereiken kan.
-
Eric_1
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
Het membraam had ik al los gehad en is niks aan. Vanavond de tip van Pascal geprobeerd maar geen verandering.
Nog suggesties?...
Nog suggesties?...
-
Joost88
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
Als je alles zo bekijkt dan wordt je natuurlijk nooit zelf een 'specialist'
De brandstofpompspecialisten zijn ook niet alwetend geboren.
De brandstofpompspecialisten zijn ook niet alwetend geboren.
-
Rogier 88 SIII
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
zo maar even een wilde gooi,
mijn eerste auto (vw polo 91 tussenmodel) was een singele point injectie. als hier twee week de accu afwas (kromme-klep) of 2 maand stil had gestaan (wachten op verkoop ivm rijdende laro ) liep deze ook zeer beroerd.
stationair sloeg hij af stotteren etc. dit was op te lossen door een km of 5 te gaan rijden, hierdoor kon de boordcomputer voor onsteking inspuiting etc zich zelf weer inregelen. kan dit ook zoiets zijn??
of zit er op de 200 tdi geen electronica?
mtvgr: rogier
1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('22dadff8ca791f6ec51bdef7047e2a69', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 13356925, 600, 600, 'Loading image ...', false);
mijn eerste auto (vw polo 91 tussenmodel) was een singele point injectie. als hier twee week de accu afwas (kromme-klep) of 2 maand stil had gestaan (wachten op verkoop ivm rijdende laro ) liep deze ook zeer beroerd.
stationair sloeg hij af stotteren etc. dit was op te lossen door een km of 5 te gaan rijden, hierdoor kon de boordcomputer voor onsteking inspuiting etc zich zelf weer inregelen. kan dit ook zoiets zijn??
of zit er op de 200 tdi geen electronica?
mtvgr: rogier
1232543966_6_KrdN.jpeg --> mod_embed_images_loadimage('22dadff8ca791f6ec51bdef7047e2a69', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://94.100.121.101/1232500001-1232550000/1232543901-1232544000/1232543966_6_KrdN.jpeg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2F94.100.121.101%2F1232500001-1232550000%2F1232543901-1232544000%2F1232543966_6_KrdN.jpeg', '', 13356925, 600, 600, 'Loading image ...', false);
-
Benno
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
pascal ubags Schreef:
-------------------------------------------------------
> hallo
> membraam dat jij bedoeld is die onder de
> aansluiting zit van de turbodruk leiding, als deze
> stuk is moet de pomp diesel lekken uit het
> ontluchtingsgaatje, in deze deksel,(nl aan de
> boven kant zit geen diesel aan de onderkant wel.
> maar dan loopt hij wel nog goed, hij lekt dan, en
> mist iets vermogen omdat hij dan niet genoeg
> diesel krijgt alleen bij turbo druk.
>
> verder kan ik me slecht voorstellen dat de
> hefboompjes en veertjes in de pomp stuk zijn, mech
> regeling van de opbrengst, dit gaat 98% niet
> stuk.
>
> wat wel de oorzaak kan zijn, al eens meegemaakt
> bij auto geheel onderwater, croatiatroffy, zelfde
> probleemen start maar komt niet op toeren.
> als er water in de pomp is gekomen krijg jij die
> niet met normaal ontluchten er uit, onderin blijft
> water staan, zeker de onderste holte.
> wat te doen hier.
> draai de onderste leidingen los (die naar de
> verstuiver gaan) aan de pomp, dan zit er een
> retour of druk klep, haal deze er uit, pas op met
> hetveertje en klepje, verdraai nu de pomp zodat er
> diesel in komt, en het water er uit loopt.
> geheel weer in elkaar en dan normaal ontluchten.
> let wel op, als dit al zover is , zal ook de
> br,filter vol water zitten.en waarschijnlijk ook
> onderin de tank water.
> ben benieuwd of het dit is.
> gr pascal
Pascal, het membraan is enkel lucht scheidend hoor, onder het membraan zit geen diesel.
Benno
-------------------------------------------------------
> hallo
> membraam dat jij bedoeld is die onder de
> aansluiting zit van de turbodruk leiding, als deze
> stuk is moet de pomp diesel lekken uit het
> ontluchtingsgaatje, in deze deksel,(nl aan de
> boven kant zit geen diesel aan de onderkant wel.
> maar dan loopt hij wel nog goed, hij lekt dan, en
> mist iets vermogen omdat hij dan niet genoeg
> diesel krijgt alleen bij turbo druk.
>
> verder kan ik me slecht voorstellen dat de
> hefboompjes en veertjes in de pomp stuk zijn, mech
> regeling van de opbrengst, dit gaat 98% niet
> stuk.
>
> wat wel de oorzaak kan zijn, al eens meegemaakt
> bij auto geheel onderwater, croatiatroffy, zelfde
> probleemen start maar komt niet op toeren.
> als er water in de pomp is gekomen krijg jij die
> niet met normaal ontluchten er uit, onderin blijft
> water staan, zeker de onderste holte.
> wat te doen hier.
> draai de onderste leidingen los (die naar de
> verstuiver gaan) aan de pomp, dan zit er een
> retour of druk klep, haal deze er uit, pas op met
> hetveertje en klepje, verdraai nu de pomp zodat er
> diesel in komt, en het water er uit loopt.
> geheel weer in elkaar en dan normaal ontluchten.
> let wel op, als dit al zover is , zal ook de
> br,filter vol water zitten.en waarschijnlijk ook
> onderin de tank water.
> ben benieuwd of het dit is.
> gr pascal
Pascal, het membraan is enkel lucht scheidend hoor, onder het membraan zit geen diesel.
Benno
-
pascal ubags
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
hallo
gelijk heb je, aan de onderkant van het membraam zit ook het ontluchtings gaatje, dus daar geen diesel, meen mij te herrinneren toen ik hier aan gewerkt heb dat daar diesel stond in de coon, slechte herrinnering, denk ik.
.
maar erik even jou probleem, heb je een pb gestuurt, als je de boch pdf wil hebben hoor ik het wel.
hebben jullie aan de max aanslag verdraait, ivm apk wat vaak gebeurt, of meer vermogen
lees de pdf maar eens en er zit meer verstelling op dan je denkt.
verdenk dat jou centrifugaal gewichten, vast zitten.
maar het kan net zo goed het retourklepje zijn.
heb het volgende nog nooit gedaan maar is maar een idee.
eens voorzichtig tikken met de hamer, zodat de centr gewichten los komen, maar lees dat hij wel toeren maakt bij gas geven, alleen het duurt te lang, dus de cent gewichten zitten dus niet vast.
staat je timing wel op tijd en niet 1 a 2 tandjes verdraait.
gr pascal
gelijk heb je, aan de onderkant van het membraam zit ook het ontluchtings gaatje, dus daar geen diesel, meen mij te herrinneren toen ik hier aan gewerkt heb dat daar diesel stond in de coon, slechte herrinnering, denk ik.
.
maar erik even jou probleem, heb je een pb gestuurt, als je de boch pdf wil hebben hoor ik het wel.
hebben jullie aan de max aanslag verdraait, ivm apk wat vaak gebeurt, of meer vermogen
lees de pdf maar eens en er zit meer verstelling op dan je denkt.
verdenk dat jou centrifugaal gewichten, vast zitten.
maar het kan net zo goed het retourklepje zijn.
heb het volgende nog nooit gedaan maar is maar een idee.
eens voorzichtig tikken met de hamer, zodat de centr gewichten los komen, maar lees dat hij wel toeren maakt bij gas geven, alleen het duurt te lang, dus de cent gewichten zitten dus niet vast.
staat je timing wel op tijd en niet 1 a 2 tandjes verdraait.
gr pascal
-
Eric_1
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
Hoi Pascal pb gestuurd.
maar de gewichten zullen het ook niet zijn. Als ik start kan ik normaal gas geven en reageert hij gewoon normaal. Als je vervolgens los laat valt hij terug en reageert niet. Gaspedaal inhouden en na een aantal seconden begint hij dan weer te reageren. Als je hem vervolgens bijv op 2000 toeren houdt zakt hij opeens weg; soms slaat hij dan zelfs af.
Nee pomp staat op originele instelling; riem staat ook goed. Als hij normaal reageert loopt hij gewoon helemaal goed.
Misschien toch maar eens langs de diesel specialist gaan.
Groeten
Eric
maar de gewichten zullen het ook niet zijn. Als ik start kan ik normaal gas geven en reageert hij gewoon normaal. Als je vervolgens los laat valt hij terug en reageert niet. Gaspedaal inhouden en na een aantal seconden begint hij dan weer te reageren. Als je hem vervolgens bijv op 2000 toeren houdt zakt hij opeens weg; soms slaat hij dan zelfs af.
Nee pomp staat op originele instelling; riem staat ook goed. Als hij normaal reageert loopt hij gewoon helemaal goed.
Misschien toch maar eens langs de diesel specialist gaan.
Groeten
Eric
-
Roy Bruurs
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
200tdi kent geen computer. Daarom heb ik een 200tdi voo in het terrein.
Even een gedachte gang van mij erbij. Zou het kunnen zijn dat hij ergens lucht mee zuigt doordat er een wartel oid niet goed vast zit/ scheef erin zit? Of een kleine lek doordat een ring niet goed afsluit.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2f97a494e0527368278d827631635197', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13358879, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Even een gedachte gang van mij erbij. Zou het kunnen zijn dat hij ergens lucht mee zuigt doordat er een wartel oid niet goed vast zit/ scheef erin zit? Of een kleine lek doordat een ring niet goed afsluit.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('2f97a494e0527368278d827631635197', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13358879, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
Eric_1
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
Hoi Roy,
oke dat klonk wel voor de hand liggend maar toch vanavond nog maar eens de leidingen los gehaald aangezien de auto helemaal uit elkaar geweest is.
Op de konisch van de tankleiding zag ik iets van een beschadiging/kras. Deze leiding heb ik vervangen en gestart en lijkt er daadwerkelijk op dat het opgelost is!! Morgen nog eens even iets langer laten lopen maar lijkt erop dat er daar misschien toch lucht ingekomen is.
bedankt allemaal voor het meedenken!
groeten
Eric
oke dat klonk wel voor de hand liggend maar toch vanavond nog maar eens de leidingen los gehaald aangezien de auto helemaal uit elkaar geweest is.
Op de konisch van de tankleiding zag ik iets van een beschadiging/kras. Deze leiding heb ik vervangen en gestart en lijkt er daadwerkelijk op dat het opgelost is!! Morgen nog eens even iets langer laten lopen maar lijkt erop dat er daar misschien toch lucht ingekomen is.
bedankt allemaal voor het meedenken!
groeten
Eric
-
Roy Bruurs
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
Is mooi. Zo zie je maar weer met simpel denken kom je er ook
Toen ik na ging denken herkende ik het probleem van mijn 2,5N/A die door mijn stomme fout zonder brandstof kwam te staan. Daarna ook wel willen starten maar niet in de toeren te krijgen of inderdaad wegzakken. Alles onlucht en het probleem was weg bij mij.
Ik hoor wel of dit het was.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a12136b273646a487a96dd52a48683d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13364848, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
Toen ik na ging denken herkende ik het probleem van mijn 2,5N/A die door mijn stomme fout zonder brandstof kwam te staan. Daarna ook wel willen starten maar niet in de toeren te krijgen of inderdaad wegzakken. Alles onlucht en het probleem was weg bij mij.
Ik hoor wel of dit het was.
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('a12136b273646a487a96dd52a48683d5', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13364848, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
wim
motor start slecht
Landrover Discovery TD5 uit 2004.
Motor slaat moeilijk aan, diverse keren moeten contact maken zonder door te starten, brandstofpomp hoor je gieren, ook als de motor loopt
Motor slaat moeilijk aan, diverse keren moeten contact maken zonder door te starten, brandstofpomp hoor je gieren, ook als de motor loopt
-
Eric_1
Re: motor start slecht
Hoi Wim
Ik had het over een Tdi en bedoelde de mechanische brandstof injectie pomp. Wat jij hoort is de electrische pomp in de tank die de brandstof opvoert. Die heeft een Td5 wel een Tdi niet.
Klink of naar een slechte pomp of naar lucht in het systeem zou ik zeggen?
Ik had het over een Tdi en bedoelde de mechanische brandstof injectie pomp. Wat jij hoort is de electrische pomp in de tank die de brandstof opvoert. Die heeft een Td5 wel een Tdi niet.
Klink of naar een slechte pomp of naar lucht in het systeem zou ik zeggen?
-
Roy Bruurs
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
mijn tdi heeft zo'n pomp die engelse waren te lui om de 2,25B pomp er tussenuit te halen
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9bba975ca5c2729cc1a6cef10a2a96e0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13411050, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
ab4l87.jpg --> mod_embed_images_loadimage('9bba975ca5c2729cc1a6cef10a2a96e0', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', 'http://i53.tinypic.com/ab4l87.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fi53.tinypic.com%2Fab4l87.jpg', '', 13411050, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Dagelijkste auto Land Rover Freelander 1 2001 1.8i
Hobby auto Land Rover Ninety 1984 200Tdi
(Totall los) Land Rover Ninety RHD 1984 2,5N/A
Verkocht Land Rover series III 109" RHD 2,25B
-
sjorsboomschors/aka/PP
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
hier ook, al is die niet aangeloten, rare jongens hoor, die Engelsen, doe je moeite om een conversie te doen, maak je je er met een Jantje van Leiden van af.
maw: alles of niets, niet half!!!! ( one life, live it!!!)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2011 13:23 door sjorsboomschors/aka/PP.
maw: alles of niets, niet half!!!! ( one life, live it!!!)
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/01/2011 13:23 door sjorsboomschors/aka/PP.
-
Dennis101
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
Dat valt reuze mee, blijkbaar weten zij wel dat de centrifugaalpomp nauwelijks weerstand geeft en dat de filtersok van de electrische pomp een prima (en ruim bemeten) voorfilter is voor grovere vervuiling, iets wat bij de aanzuigbuis van de diesels ontbreekt.
Dennis B
Dennis B
-
Wim
Re: motor start slecht
Bedankt Eric voor je reactie, we gaan de brandstofpomp uittesten, de O ringen zijn pas al vervangen, de auto liep op 3 cylinders, misschien zijn ze er niet goed ingezet en wordt er valse lucht aangezogen.
Groetjes,
Wim
Groetjes,
Wim
-
Grumpy Old Sil
Re: motor start slecht
Je brandstofdrukregelaar kan ook nog de boosdoener zijn.
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('16a65142cd998c741a0f4a64ccc0045e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 13416234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
Wim/Sil
handtekeningserie88.jpg --> mod_embed_images_loadimage('16a65142cd998c741a0f4a64ccc0045e', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', 'http://www.dewisser.nl/images/handtekeningserie88.jpg', 'http://landrover.startpagina.nl/prikbord/addon.php?1162,module=embed_images,check_scaling=1,url=http%3A%2F%2Fwww.dewisser.nl%2Fimages%2Fhandtekeningserie88.jpg', '', 13416234, 600, 600, 'Loading image ...', false);
Restauratie Land Rover Serie III
-
wim
Re: motor start slecht
Beste Grumpy Old Sil,
Deze is 2 weken geleden vervangen,
groetjes,
wim
Deze is 2 weken geleden vervangen,
groetjes,
wim
-
wim
Re: motor start slecht
Brandstofpomp vervangen, pomp giert nog steeds en start nog steeds moeilijk.
Wim
Wim
-
Eric_1
Re: motor start slecht
volgens mij kun je er beter een nieuwe topic van maken met specifiek jouw Td5 probleem. Misschien krijg je dan eerder reacties. Ik zou er zo nog geen antwoord op weten.
-
Albert Scholte
Re: motor start slecht
Hallo Wim,
Heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem met mijn Discovery TD5 uit 2004 als jij hebt/had begin dit jaar. Lijkt alsof de brandstof weglekt (lucht) en motor start niet direct. hoor inderdaad ook de opvoerpomp in de tank gieren (ook wanneer de motor loopt). Lijkt alleen dat dit niet elke keer het geval is. Probleem is ook een paar dagen minder erg geweest. Ben jij er nog uit gekomen wat het probleem bij jou was. Ik denk dat ik de komende dagen de opvoerpomp uit ga bouwen maar sta open voor tips.
Groet,
Albert
Heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem met mijn Discovery TD5 uit 2004 als jij hebt/had begin dit jaar. Lijkt alsof de brandstof weglekt (lucht) en motor start niet direct. hoor inderdaad ook de opvoerpomp in de tank gieren (ook wanneer de motor loopt). Lijkt alleen dat dit niet elke keer het geval is. Probleem is ook een paar dagen minder erg geweest. Ben jij er nog uit gekomen wat het probleem bij jou was. Ik denk dat ik de komende dagen de opvoerpomp uit ga bouwen maar sta open voor tips.
Groet,
Albert
-
pascal ubags
Re: motor start slecht
hoi albert
dit is totaal niet te vergelijken, een td5 met 200tdi, jij hebt alles elektronich, pomp, en elke verstuiver is een eigen pomp, de 200 tdi heeft dit alles niet.
gr pascal
dit is totaal niet te vergelijken, een td5 met 200tdi, jij hebt alles elektronich, pomp, en elke verstuiver is een eigen pomp, de 200 tdi heeft dit alles niet.
gr pascal
-
JanTD5
Re: motor start slecht
Eric_1 Schreef:
-------------------------------------------------------
> volgens mij kun je er beter een nieuwe topic van
> maken met specifiek jouw Td5 probleem. Misschien
> krijg je dan eerder reacties. Ik zou er zo nog
> geen antwoord op weten.
Hoe staat je olie peil? Deze klacht (een constant gierende opvoer pomp) krijg je ook bij een Td5 als de o-ringen rond je verstuivers lekken. Dan lekt er wat brandstof van je brandstof galerij naar het carter. Als dit zo is dan zal je olie peil langzaam stijgen. Hou dan ook rekening dan je een verslechterde smering hebt.
Maar idd misschien een idee voor een eigen topic.
Mvg Jan
-------------------------------------------------------
> volgens mij kun je er beter een nieuwe topic van
> maken met specifiek jouw Td5 probleem. Misschien
> krijg je dan eerder reacties. Ik zou er zo nog
> geen antwoord op weten.
Hoe staat je olie peil? Deze klacht (een constant gierende opvoer pomp) krijg je ook bij een Td5 als de o-ringen rond je verstuivers lekken. Dan lekt er wat brandstof van je brandstof galerij naar het carter. Als dit zo is dan zal je olie peil langzaam stijgen. Hou dan ook rekening dan je een verslechterde smering hebt.
Maar idd misschien een idee voor een eigen topic.
Mvg Jan
-
JanTD5
Re: motor start slecht
Hier een website met veel informatie over je Discovery ook met foto's en uitleg. Dit hoofdstuk gaat over lekkende verstuiver seals en hoe te vervangen. Heel bruikbaar. Gebruik hem zelf ook wel eens als het over de Td5 gaat, heb zelf een defender. Motorisch gelijk aan disco Td5
Mvg Jan
Mvg Jan
-
Albert Scholte
Re: motor start slecht
Hallo Pascal,
Daarom probeerde ik ook reactie van Wim te krijgen, hij heeft ook een TD5 uit 2004. Ondertussen heb ik het probleem gevonden een o-ring in drukventiel van brandstofdruk regelblok. Vervangen voor Euro 0,50 en dat terwijl de Landrover specialist overtuigd was dat de brandstofopvoerpomp vervangen diende te worden (Euro 360,00).
Groet,
Albert
Daarom probeerde ik ook reactie van Wim te krijgen, hij heeft ook een TD5 uit 2004. Ondertussen heb ik het probleem gevonden een o-ring in drukventiel van brandstofdruk regelblok. Vervangen voor Euro 0,50 en dat terwijl de Landrover specialist overtuigd was dat de brandstofopvoerpomp vervangen diende te worden (Euro 360,00).
Groet,
Albert
-
Edgar
Re: 200Tdi Brandstofpomp reageert niet
Hi Eric,
Ik heb een soortgelijk geval gehad met een Toyota Landcruser 3.0 Diesel uit 1984. Dit was midden in Zaire. Ik heb mij helemaal rot gezocht, de wagen wou soms wel en soms niet we waren daar niet echt blij mee op dat moment. Het euvel zat hem in de diesel retour leiding. Deze kwam samen op de brandstof aanvoer leiding, in dit T stukje zat een heel klein scheurtje. De toyota heeft een een zelf aanzuigende dieselpomp, dus je raad het al er kwam lucht mee. Het zal mij niets verbazen als zoiets dergelijks hier ook het geval is.
Succes
Edgar Stage One V8
Ik heb een soortgelijk geval gehad met een Toyota Landcruser 3.0 Diesel uit 1984. Dit was midden in Zaire. Ik heb mij helemaal rot gezocht, de wagen wou soms wel en soms niet we waren daar niet echt blij mee op dat moment. Het euvel zat hem in de diesel retour leiding. Deze kwam samen op de brandstof aanvoer leiding, in dit T stukje zat een heel klein scheurtje. De toyota heeft een een zelf aanzuigende dieselpomp, dus je raad het al er kwam lucht mee. Het zal mij niets verbazen als zoiets dergelijks hier ook het geval is.
Succes
Edgar Stage One V8