Hallo, ben alweer een tijdje niet actief op dit forum.''
Het volgende, op mijn dashboard gaat regelmatig mijn lampje branden van mijn kantelsensoren.
Het icoontje van een auto met een pijltje links en een pijltje rechts.'
Nu heb ik gehoord dat het 2 kleuren kan hebben oranje en rood.
Bij mij is de kleur ORANJE.'
Wie kan mij vertellen wat deze melding betekend ?? en of het schadelijk is als ik ermee door blijf rijden??
Hoop graag wat te horen van iemand die er meer verstand van heeft dan ik..hoop dat het wel meevalt want ik heb al te veel kosten aan mijn TD5 gehad ..net de cpl turbo vervangen....!!!
mvg Ron
kantel sensoren discovery TD5
-
Ruud Lemmens
Re: kantel sensoren discovery TD5
Het lampje is van de ACE, oftewel active cornering enhancement.
Dit zijn hydraulische dempers die de carrosserie recht houden tijdens het fel insturen bij bochten en worden door middel van een pomp voorzien van olie.
Het reservoir hiervoor zit onder je motorkap, bestuurderszijde.
De auto meet door 2 sensoren in de carrosserie de stand van de carrosserie en past daarop de druk in de cilinders aan.
Voordat je allerlei dingen gaat vervangen, eerst uitlezen wat exact de fout is, als het er al eentje is
Want de lamp gaat ook branden als je in het grensbereik komt.
Groeten, Ruud
Dit zijn hydraulische dempers die de carrosserie recht houden tijdens het fel insturen bij bochten en worden door middel van een pomp voorzien van olie.
Het reservoir hiervoor zit onder je motorkap, bestuurderszijde.
De auto meet door 2 sensoren in de carrosserie de stand van de carrosserie en past daarop de druk in de cilinders aan.
Voordat je allerlei dingen gaat vervangen, eerst uitlezen wat exact de fout is, als het er al eentje is
Want de lamp gaat ook branden als je in het grensbereik komt.
Groeten, Ruud
-
Raymond
Zit er wel voldoende ACE vloeistof in je reservoir of is er geen lekkage, bij rood oplichten zeker niet mee gaan rijden een ACE pomp kost nogal wat...
Zou hem even laten uitlezen kan zijn dat een van de 2 sensoren niet helemaal goed zijn.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/01/2011 22:46 door Raymond.
Zou hem even laten uitlezen kan zijn dat een van de 2 sensoren niet helemaal goed zijn.
1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/01/2011 22:46 door Raymond.
-
ronald Jack
Oke allen bedankt,
Als de olie nu te laag staat met welk TYPE olie moet ik dan bijvullen ??
En gelukkig is het lampje AMBER en niet ROOD.Het lampje brand wel steeds vaker,Als ik de auto start dan gaat na 10 sec het lampje AMBER kleurig
al branden en gaat niet meer uit. De auto staat dan horizontaal.
Ik ga hem van de week indien ik er tijd voor heb laten uitlezen bij de Landrover dealer.
Hoor het graag welk type olie ????
Nogmaals allen bedankt,!!!!!!!
Als de olie nu te laag staat met welk TYPE olie moet ik dan bijvullen ??
En gelukkig is het lampje AMBER en niet ROOD.Het lampje brand wel steeds vaker,Als ik de auto start dan gaat na 10 sec het lampje AMBER kleurig
al branden en gaat niet meer uit. De auto staat dan horizontaal.
Ik ga hem van de week indien ik er tijd voor heb laten uitlezen bij de Landrover dealer.
Hoor het graag welk type olie ????
Nogmaals allen bedankt,!!!!!!!